بررسی ردمی 9T شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی ردمی 9T شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    شیائومی ردمی 9T با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی یکی از گوشی‌های اقتصادی مناسب است که خریداران زیادی هم دارد. در بررسی ردمی 9T همراه درجه باشید.

    گوشی ردمی 9T شیائومی مجموعه‌ای از قابلیت‌های مناسب را با قیمتی مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از جمله قابلیت‌های گوشی شیائومی می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲، تا ۶ گیگابایت رم ، دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات اشاره کرد.

    نکته جالب در بررسی ردمی 9T شیائومی شباهت تمام و کمال آن به پوکو M3 است. البته با وجود قیمت مشابه ردمی 9T از دوربین بهتری برخوردار است. 

    مشخصات عمومی ردمی 9T شیائومی

    بررسی ردمی 9T ردمی 9T شیائومی

     

    شیائومی ردمی 9T در تاریخ ۱۹ دی ۱۳۹۹ معرفی شد و به فاصله ده روز بعد در قالب دو ورژن با حافظه‌های رم ۴ یا ۶ گیگابایت در اختیار کاربران قرار گرفت.

    ردمی 9T در هنگام عرضه از سیستم عامل اندروید ۱۰ پشتیبانی می‌کرد و شیائومی نسخه بعدی سیستم عامل گوگل اندروید ۱۱ را نیز در اختیار گوشی میان‌رده خود قرار داده.

    هنوز مشخص نیست که این گوشی نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را هم دریافت خواهد کرد یا خیر. اندروید ۱۱ با پوسته MIUI 12 روی ردمی 9T اجرا می‌شود که گرچه شاید با سلیقه تمام کاربران سازگار نباشد، اما ظاهری شاداب‌تر به سیستم عامل گوگل بخشیده است.

    گوشی ردمی 9T از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. بین گوشی‌هایی در محدوده قیمت ۵ میلیون تومان، فقط ردمی نوت 9T و پوکو M3 پرو از چنین امتیازی برخوردار است.

    در رنج قیمت حدود ۴.۵ میلیون تومان ممکن است گوشی‌های دیگری نیز نظر شما را به خود جلب کند:

    [table id=775 /]

    طراحی؛ همه چیز مطابق انتظار

    بررسی ردمی 9T

    بدنه ردمی 9T کاملا از جنس پلاستیک است، به جز پنل جلویی که توسط لایه محافظ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. شیائومی مانند پوکو M3 در پنل پشتی گوشی اقتصادی خود از پلی کربنات طرح‌دار استفاده کرده است.

    روی پنل پشتی دستگاه لوگو بزرگ Redmi و طرح خاصی دیده می‌شود که تمام توجه را به سمت ماژول دوربین متمرکز می‌کند. جنس پنل پشتی ردمی 9T احساس نرمی را می‌دهد و به صورت کلی از پلاستیک یا شیشه براق بهتر است.

    دو ویژگی که شاید طراحی ردمی 9T را نسبت به گوشی‌های رقیب خود متمایز کند، پوشش ضد آب و شکاف اختصاصی کارت microSD است. البته پوشش ضد آب به معنای مقاومت دستگاه در برابر آب نیست، اما تا مقداری پاشش آب را تحمل خواهد کرد.

    قاب جلوی دستگاه حاشیه بسیار باریکی در اطراف خود دارد و ضخامت حاشیه‌های قسمت‌ بالا و پایین ردمی 9T طبق معمول زیاد هستند. طراحی کلی پنل جلویی دستگاه در مقایسه با سایر گوشی‌های میان‌رده تغییر چندانی نکرده و روزنه مخصوص دوربین سلفی قطره‌ای نیز در بالای آن دیده می‌شود.

    در نهایت ردمی 9T با ابعادی معادل ۱۶۲.۳ در ۷۷.۳ در ۹.۶ میلی‌متر و ۱۹۸ گرم وزن دارد. در مجموع بررسی ردمی 9T از نظر طراحی نشان می‌دهد این دستگاه ابعادی معقول دارد و در دست گرفتن آن حسی خوشایند به کاربر القا می‌کند.

    گوشی با قیمت مشابه که بدنه شیشه‌ای دارند:
    • ردمی نوت ۹ اس
    • ردمی نوت ۸ نسخه ۲۰۲۱

    [table id=776 /]

    نمایشگر؛ مناسب اما کم نور

    بررسی ردمی 9T

    نمایشگر ردمی 9T با پوکو M3 یکسان است و هر دو دستگاه از یک پنل ۶.۵۳ اینچی IPS LCD بهره می‌برند. همچنین ردمی 9T یکی از معدود گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شود که رزولوشن 1080p ارائه می‌کند.

    [bs-quote quote="نمایشگر وضوح 1080p دارد اما روشنایی پایین آن مشاهده محتوا زیر نو مستقیم را سخت می‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    همانطور که پیش از این در بررسی ردمی 9T اشاره کردیم، نمایشگر گوشی توسط گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود و بریدگی قطره‌ای شکل دوربین سلفی در بالای آن دیده می‌شود.

    شیائومی نرخ کنتراست نمایشگر دستگاه خود را ۱۵۰۰:۱ اعلام کرده است و زمانی که حالت نور خورشید فعال باشد، روشنایی نمایشگر حداکثر به ۴۳۷ نیت می‌رسد.

    به صورت کلی نمایشگر ردمی 9T در نشان دادن رنگ‌ها دقت و عملکرد خوبی دارد و به ویژه رنگ‌های روشن را بهتر نشان می‌دهد.

    گوشی‌های با نمایشگر OLED یا AMOLED در این محدوده قیمت:
    • گلکسی A22
    • شیائومی ردمی نوت ۱۰

    [table id=777 /]

    دوربین؛ عملکرد راضی‌کننده سنسور اصلی

    بررسی ردمی 9T دوربین شیائومی ردمی 9T

     

    یکی معدود تفاوت‌های ردمی 9T شیائومی و پوکو M3 به دروبین برمی‌گردد؛ جایی که ردمی 9T از یک دروبین فوق عریض برخوردار است که در مدل دیگر خبری از آن نیست.

    [bs-quote quote="کیفیت عکس‌ سنسور اصلی در روز مناسب است اما سایر سنسورها چندان جالب به نظر نمی‌رسد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    ماژول دوربین ردمی 9T شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. فلاش LED نیز پس از دوربین‌های توجه را به خود جلب می‌کند.

    شیائومی برای تصاویر سلفی و تماس‌های ویدیویی مشتریان خود نیز از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

    عملکرد کلی دوربین اصلی ردمی 9T در روز و مکان‌های با شرایط نور مناسب بسیار خوب است. هر چند در برخی موارد مانند آسمان مقداری نویز دیده می‌شود، اما وضوح و جزئیات کلی عکس‌ها خوب است. رنگ‌ها کمی گرمتر دیده می‌شوند و محدوده پویا عکس‌ها هرچند بدون نقص نیست اما انتظارات را برآورده می‌کند.

    دوربین اصلی به صورت پیش‌فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند و استفاده از حالت ۴۸ مگاپیکسلی هیچ تغییر مثبتی در عکس‌ها به وجود نخواهد آورد. به صورت کلی پیشنهاد می‌کنیم از همان حالت ۱۲ مگاپیکسلی پیش‌فرض استفاده کنید.

    تصاویر سنسور فوق عریض دستگاه ممکن است در نگاه اول شبیه دوربین اصلی باشد اما انتظار کیفیت یکسانی نداشته باشید. نویز در عکس‌ها بیشتر دیده می‌شود و وضوح و جزئیات آن‌ها در دوربین فوق عریض ردمی 9T بسیار کمتر است. با این وجود رنگ‌ها، کنتراست و تعادل رنگ سفید مانند دوربین اصلی است.

    یکی از نقاط ضعف در بررسی ردمی 9T به عکس‌های گرفته شده در شب برمی‌گردد. نویز عکس‌های گرفته شده در شب بسیار زیاد بوده و جزئیات چندان مطلوبی در دسترس نخواهد بود. به صورت کلی‌ عکس‌ها تاریک و کم نور هستند هرچند برای یک گوشی در این محدوده قیمت نمی‌توان انتظارات چندان زیادی داشت.

    فعال‌سازی حالت شب دوربین تغییرات نسبتا خوبی ایجاد می‌کند. فرآیند گرفتن عکس در این حالت یک یا دو ثانیه طول می‌کشد و هرچند جزئیات همچنان روند نامطلوب خود را حفظ کرده اما نویز عکس‌ها به خوبی گرفته می‌شود.

    [bs-quote quote="تصاویر دوربین سلفی در بهترین حالت معمولی است." style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    دوربین فوق‌عریض در شب و مکان‌های کم نور تقریبا کارایی خود را از دست می‌دهد و عکس‌هایی با نور و جزئیات بسیار کمی به ثبت می‌رساند که به صورت کلی مبهم هستند. شیائومی برای سنسور دوم خود هیچ حالت شبی در نظر نگرفته است.

    شیائومی در گوشی ردمی 9T از سنسور عمق خود به خوبی استفاده کرده زیرا عکس‌های پرتره در این محدوده قیمت بسیار مناسب هستند. علاوه بر اینکه جزئیات عکس‌ها به صورت کلی خوب است سوژه تصاویر حتی در شرایط دشوار نیز به خوبی دیده می‌شود.

    با این حال عکس‌های دوربین سلفی ردمی 9T کمی بی‌روح دیده می‌شوند و رنگ پوست بیش از حد سفید است. در شرایط پیچیده‌تر، صورت سوژه کم‌نور می‌شود اما در شرایط ایده‌آل جزئیات خوبی در عکس‌ها وجود دارد.

    ردمی 9T شیائومی تنها می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 1080P و حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و مشخصا در این محدوده قیمت خبری از فیلمبرداری 4K وجود ندارد.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی 9T (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین ماکرو دوربین شیائومی ردمی 9T:

    تصاویر دوربین شیائومی ردمی 9T در شب با نایت‌مود:

    [gallery columns="2" ids="41024,41023"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض ردمی 9T در شب:

    [gallery columns="2" ids="41025,41026"]

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی ردمی 9T در حالت معمولی و پرتره:

    گوشی‌های در رنج قیمت مشابه با دوربین سلفی بهتر:
    • شیائومی ردمی نوت ۸ نسخه ۲۰۲۱
    • شیائومی ردمی نوت ۹ اس
    • نوکیا ۵.۴
    • گلکسی A22

    [table id=778 /]

    عملکرد پردازنده؛ در قواره یک گوشی اقتصادی

    بررسی ردمی 9T

    ردمی 9T شیائومی از چیپست اسنپدراگون ۶۶۲ بهره می‌برد که با فرآیند ساخت ۱۱ نانومتری تولید شده است.

    [bs-quote quote="پردازنده ردمی 9T برای بازی چنگی به دل نمی‌زند و رقبای بهتری دارد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    این چیپست عملکردی قابل قبول در اجرای اکثر اپلیکیشن‌ها و برخی بازی‌ها دارد. هرچند در رده پردازنده‌های قدرتمند بازار قرار نمی‌گیرد اما برای موبایلی در این رده قیمت مناسب است و از پس اجرای بسیاری از بازی‌های امروزی برمی‌آید.

    اسنپدراگون ۶۶۲ بی‌نقص نبست و گرچه کارهای روزمره راه می‌اندازد اما اگر اهل بازی با موبایل هستید یا اجرای سریع برنامه‌ها برایتان اولویت دارد، به جای ردمی ۹ تی سراغ ردمی نوت 9S یا ردمی نوت 9T بروید.

    پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ به کار رفته در ردمی 9T شیائومی به امتیاز بسیار معمولی ۱۷۶۴۹۵ در تست بنچمارک آنتوتو ۸ دست پیدا کرده است. هرچند نمره این پردازنده کمی از هلیو G85 در ردمی نوت ۹ و هلیو G80 در گلکسی A22 بهتر است اما به گرد پای دیمنسیتی ۸۰۰ و ۷۰۰ در ردمی نوت 9T و پوکو M3 پرو در فهرست بهترین گوشی تا ۵ میلیون نمی‌رسد.

    گوشی‌های هم قیمت با پردازنده قوی‌تر:
    • ردمی نوت 9T: دیمنسیتی ۸۰۰
    • پوکو M3 پرو: دیمنسیتی ۷۰۰
    • شیائومی ردمی نوت ۹ اس: هلیو G95

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=18][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ مناسب و قابل ارتقا

    شیائومی برای گوشی میان‌رده خود ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است. هرچند تنوع نسخه‌های ردمی 9T آنقدر بالا نیست اما برای مشتریان این مدل اقتصادی کفایت می‌کند.

    وجود شکاف اختصاصی کارت microSD نیز خیال بسیاری از کاربران را از بابت حافظه داخلی دستگاه راحت کرده است. همچنین مدل ۶۴ گیگابایتی از UFS2.1 برای ذخیره سازی و پیکربندی ۱۲۸ گیگابایتی از نسخه جدیدتر UFS2.2 بهره می‌برد.

    [table id=779 /]

    باتری؛ بهترین بخش ماجرا

    بررسی ردمی 9T

    باتری در بررسی ردمی 9T شیائومی یکی از نقاط قوت محسوب می‌شود. این گوشی به باتری بسیار بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده که از شارژ سریع ۱۸ وات و شارژ معکوس ۲.۵ وات پشتیبانی می‌کند.

    [bs-quote quote="ردمی 9T از نظر شارژدهی باتری تحسین‌برانگیز است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    باتری این گوشی در تست مقاومت تا ۱۵۰ ساعت دوام می‌آورد که نکته بسیار قابل توجهی برای یک گوشی میان‌رده است.

    همانطور که انتظار می‌رود، باتری بسیار بزرگ دستگاه که از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند، سرعت شارژ چندان فوق‌العاده‌ای نخواهد داشت.

    پس از ۳۰ دقیقه حدود ۳۰ درصد از باتری شارژ خواهد شد و تکمیل کردن آن حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. البته سایر گوشی‌های هم قیمت نیز از سرعت شارژ یکسانی بهره می‌برند اما به دلیل پشتیبانی از باتری‌های کوچک‌تر، سرعت شارژ بیشتری نیز دارند.

    [table id=780 /]

    امکانات؛ در حد استاندارد

    بررسی ردمی 9T

    حسگر اثر انگشت همیشه روشن ردمی 9T روی دکمه پاور تعبیه شده و با لمس یا فشار دکمه پاور، می‌توانید جایگزین برای ترسیم پترن یا کد PIN دستگاه داشته باشد.

    [bs-quote quote="ردمی 9T از بلندگوهای استریو پر قدرتی برخوردار است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در داخل جعبه گوشی شاهد دفترچه راهنما، کابل USB-A به USB-C برای شارژ و انتقال داده‌ها و شارژر ۲۲.۵ وات هستیم. شیائومی طبق سنت گذشته خود شارژر قدرتمندی داخل جعبه گوشی‌های خود قرار می‌دهد.

    علاوه بر این داخل جعبه ردمی 9T یک قاب سیلیکونی شفاف قرار گرفته است که شما را از خرید قاب مجزا بی‌نیاز می‌کند.

    همچنین ردمی 9T یکی از معدود گوشی‌هایی در این محدوده قیمتی است که از بلندگوهای استریو بسیار مناسب و خوبی بهره می‌برد و صدای بسیار خوب، واضح و نسبتا بلندی دارند. البته با افزایش میزان صدا، کمی نویز در آن شنیده می‌شود که البته به عنوان یک گوشی میان‌رده کاملا قابل قبول است.

    [table id=781 /]

    نمرات ردمی 9T شیائومی

    بررسی ردمی 9T

    ردمی 9T شیائومی در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۳۸۳ و در تست تک هسته‌ای به ۳۱۰ دست پیدا کرده است. همچنین این گوشی در تست‌های آنتوتو ۸ نیز نتایج مشابهی داشته و امتیاز متوسط ۱۷۶۴۹۵ را کسب کرده که البته در مقایسه با گوشی‌های زیر پنج میلیون تومان ضعف زیادی ندارد.

    در ادامه نگاهی به مزایا و معایب شیائومی ردمی 9T خواهیم داشت. این مشکلات صرفا نتیجه بررسی کارشناسان سایت‌های مختلف طی چند ساعت نیست و از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند. از اینرو مشکلات مطرح شده ممکن است برای همه کاربران رخ نداده باشد و در بعضی مدل‌ها مشاهده شود.

    [table id=782 /]


    مزایا از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    شارژدهی فوق‌العاده

    بررسی ردمی 9T نشان می‌دهد که با وجود باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دستگاه، می‌توانید از آن حداقل یک روز کامل و حتی بیشتر استفاده کنید و هیچوقت نگرانی خالی شدن باتری نباشید. با توجه به اینکه پردازنده گوشی چندان پرمصرف نیست، حتی با مصرف در طولانی‌مدت نیز فشار چندان زیادی به باتری دستگاه وارد نخواهد شد.

    عملکرد سخت‌افزاری قابل قبول

    ردمی 9T با قیمت حدود ۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد و عملکرد پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ آن در بین گوشی‌هایی با این قیمت تقریبا قابل قبول است. علاوه بر اینکه کارهای روزمره معمولی را به خوبی می‌توانید با آن مدیریت کنید، دستگاه مناسبی برای اجرای بازی‌های نه چندان سنگین است.

    قیمت مناسب

    شاید بزرگترین مزیت ردمی 9T برچسب قیمت آن باشد. این گوشی هم اکنون با قیمت ۱۹۵ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد. با این وجود قیمت پیشرفته‌ترین گزینه آن در بازار ایران کمی کمتر از ۵ میلیون تومان است. در این رنج قیمت گوشی‌ با مشخصات اعلام شده در بررسی ردمی 9T می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را برآورده کند.

    خرید ردمی 9T از ارزان‌ترین فروشنده


    معایب از دید کاربرانی که این محصول را استفاده کرده‌اند


    بررسی ردمی 9T

    روشنایی پایین نمایشگر

    در بررسی ردمی 9T عنوان کردیم که این دستگاه از یک نمایشگر IPS LCD بهره می‌برد. با این وجود نمایشگر دستگاه زیر نور خورشید ممکن است کمی کاربران را اذیت کند، زیرا میزان روشنایی آن چندان مطلوب نیست.

    ضعف دوربین‌های التراواید و سلفی

    در بررسی ردمی 9T به جز دوربین‌ اصلی، سایر سنسورهای دستگاه چندان عملکرد خوبی ندارند. دوبین التراواید در شب عملا بی‌استفاده می‌شود و سلفی ۸ مگاپیکسلی هم تصاویری ناامید کننده ثبت می‌کند.

    لگ در رابط کاربری

    برخی کاربران از لگ‌های گاه و بیگاه در پوکو M3 گلایه می‌کنند. البته پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ آنقدر ضعیف نیست که نتواند رابط کاربری را به شکلی روان اجرا کند اما انبوهی اپلیکیشن پیش فرض مثل اشتراک گذاری ShareMe، اسکرین رکوردر و اپ شبکه‌های اجتماعی لینکدین، فیسبوک و نتفلیکس رابط کاربری را کمی کند کرده است.


    جمع‌بندی بررسی ردمی 9T شیائومی

    بررسی ردمی 9T شیائومی ردمی 9T از زیباترین گوشی‌های اقتصادی بازار محسوب می‌شود که در محدوده قیمتی خود کیفیت ساخت مناسبی نیز دارد. باتری بزرگ دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارد و سخت افزار آن برای انجام کارهای روزمره و تجربه بازی‌های موبایل مناسب است، البته وجود لگ یا کاهش سرعت دستگاه در برخی موارد قابل انتظار است. در محدود قیمتی حدود ۵ میلیون تومان خرید گوشی ردمی 9T به افرادی توصیه می‌شود که به ظاهر گوشی اهمیت می‌دهند و شارژ مداوم دستگاه برای آن‌ها حوصله سربر است. همانطور که در بررسی ردمی 9T شیائومی گفتیم پردازنده این موبایل برای بازی ایده‌آل نیست و دوربین سلفی ضعیفی هم دارد اما جدای از این موارد تمام انتظارات شما را از یک گوشی اقتصادی با کیفیت برآورده می‌کند.  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید