۱۰ مدل از بهترین حافظه‌های ‌SSD در بازار ایران

۱۰ مدل از بهترین حافظه‌های ‌SSD در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    بهترین SSD باید در کنار کارایی و سرعت بالا، قیمت مناسبی هم داشته باشد. در این راهنمای خرید ۱۰ مدل از بهترین SSD معرفی کرده‌ایم که شامل بهترین حافظه‌های SSD ارزان، میان رده و پرچمدار در بازار ایران می‌شود.

    با توسعه نرم افزارها و افزایش حجم دیتاهای در حال انتقال، تجهیزات ذخیره سازی بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کنند. به همین علت ابزارهای ذخیره داده به شکل چشم گیری از نظر ظرفیت و سرعت انتقال اطلاعات پیشرفت کرده‌اند.

    یکی از این تجهیزات حافظه‌های SSD پرسرعتی هستند که انتقال اطلاعات را وارد سطح تازه‌ای کرده‌اند. SSD که سرواژه‌های عبارت Solid State Disk است، نوعی ماژول حافظه‌ی پرسرعت است که بر پایه‌ی حافظه فلش NAND کار می‌کنند.

    حافظه‌های SSD همان کارکرد هارد دیسک HDD معمولی را دارند اما به واسطه طراحی خاص، از سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالاتری بهره می‌برند. گاهی به اشتباه از آنها به عنوان بهترین هارد SSD هم یاد می‌شود اما استفاده از این عبارت نادرست و همان حافظه SSD درست است.

    امروزه به واسطه‌ی کاهش قیمت SSD از آن‌ها در کنسول‌های بازی، لپ تاپ‌ها و کامپیوتر رومیزی به وفور استفاده می‌شود. استفاده از این حافظه‌ها مزایای بسیاری به خصوص برای کاربران جرفه‌ای و گیمرها دارد.

    مزایای استفاده از بهترین SSD

    اصلی‌ترین مزیت این ماژول‌ها همان طور که ذکر شد، سرعت بسیار بالای آن‌ها است. نصب سیستم عامل، نرم افزارهای سنگین و بازی‌ روی بهترین SSD سرعت لودینگ آن‌ها را تا ۳ برابر هارد معمولی افزایش می‌دهد.

    علاوه بر این حافظه‌های SSD برخلاف ساختار مکانیکی HDD تنها متشکل از سلول‌های کوچک حافظه هستند که به وسیله‌ی یک کنترلر مدیریت می‌شوند. به همین خاطر استفاده از عبارت بهترین هارد SSD درست نیست.

    این مدل‌ها نویز و حرارت به مراتب کمتری نسبت به حافظه‌های HDD تولید کرده و به واسطه‌ی ساختار یکپارچه، حافظه SSD عمر و استحکام بالاتری نیز خواهد داشت.

    از دیگر مزایای این نوع حافظه‌ها، مصرف انرژی کمتر به لطف ساختار کاملا هوشمند داخلی است. از این رو دستگاه‌های مجهز به حافظه‌های SSD شارژدهی بیشتری نیز دارند.

    انواع حافظه SSD

    حافظه‌های ‌‌SSD برای سازگاری با انواع و اقسام مادربردها در شکل‌های متعددی ساخته می‌شوند. در یک نگاه عمومی می‌توان SSDها را به دو دسته با رابط ساتا و انواع رایج NVMe تقسیم نمود. حافظه‌های SSD ساتا که همچنان رایج‌ترین نوع هستند، نسبت به مدل‌های قدرتمند NVMe سرعت به مراتب کمتری دارند اما با مادربردهای قدیمی‌تر سازگار هستند.

    در راهنمای خرید بهترین SSD ابتدا به معرفی ۵ مدل از بهترین حافظه SSD ساتا نسل ۳ پرداخته و سپس مدل‌های با رابط NVMe را معرفی می‌کنیم.

    ۱. حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل Blue WDS500G1B0A

    • نوع: ساتا
    • رابط: SATA 3.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۵۲۵ و ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فاکتور: ساتا ۲.۵ اینچی (۷ میلی متری)
    • ظرفیت‌ها: ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایت، ۱، ۲ و ۴ ترابایت
    • کاربرد: ورک استیشن، گیمینگ

    ption id="attachment_43297" align="alignnone" width="850"]بهترین حافظه وسترن دیجیتال مدل WDS500G1B0A حافظه وسترن دیجیتال مدل WDS500G1B0A

    وسترن دیجیتال (Western Digital) از جمله بهترین تولید کنندگان ماژول‌های حافظه است که طیف وسیعی از محصولات را برای استفاده خانگی تا کاربری حرفه‌ای و حتی سرورها تولید می‌کند.

    در این میان حافظه‌های آبی وسترن دیجیتال، از بهترین SSD های عمومی این کمپانی هستند که نیاز کاربران معمولی تا گیمرها و کاربران حرفه‌ای را پاسخگو هستند. حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل WDS500G1B0A با رابط SATA 3.0 از مدل‌های با کیفیت و قابل استفاده در لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی است که به واسطه‌ی سرعت مناسب و عمر بالا در فهرست بهترین حافظه SSD جای گرفته است.

    این حافظه با سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به صورت ترتیبی ۵۵۰ و ۵۲۵ مگابایت بر ثانیه از جمله سریع ترین جافظه‌ SSD از نوع TLC است که با طیف گسترده‌ای از مادربردها سازگاری دارد. این مدل ۲.۵ اینچی در ظرفیت‌های ۲۵۰ گیگابایت، ۵۰۰ گیگابایت و یک ترابایت در دسترس بود و به تازگی در ظرفیت‌های ۲ و ۴ ترابایت نیز تولید شده است.

    مصرف انرژی این ماژول حدود ۷۰ میلی وات است و با توجه به مصرف نسبتا بالا شاید مناسب اولترابوک‌های سبک نباشد. جدای از این حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل WDS500G1B0A در فهرست بهترین SSD برای لپ تاپ و یا استفاده در مادربردهایی قرار دارد که فاقد درگاه‌های پرسرعت و جدید PCIE هستند.

    وسترن دیجیتال یک نرم افزار مانیتورنگ اختصاصی برای این ماژول‌های حافظه ارائه کرده که اطلاعاتی نظیر دما، ظرفیت، قابلیت‌ها هوشمند، بک آپ گیری و... را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

    ۲. بهترین SSD ای‌دیتا مدل SU800

    • نوع: ساتا
    • رابط: SATA 3.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۵۲۰ و ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فاکتور: ساتا ۲.۵ اینچی (۷ میلی متری)
    • ظرفیت‌ها: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت
    • کاربرد: مین استریم، خانگی، گیمینگ

    بهترین SSD ای‌دیتا مدل SU800

    ای‌دیتا (ADATA) از جمله برندهای تخصصی تایوانی است که کار خود را با تولید انواع ماژول‌های حافظه آغاز کرد و امروزه طیف گسترده‌ای از سخت افزار و لوازم جانبی کامپیوتر را تولید می‌کند. حافظه SSD مدل SU800 از جمله محصولات مین استریم این کمپانی است که نیاز کاربران خانگی تا گیمرها را برطرف می‌کند.

    این حافظه SSD ساتا به واسطه‌ سلول‌های TLC خود از سرعت خواندن ۵۲۰ و نوشتن ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه بهره می‌برد. همچنین به خاطر رابط کاربری SATA 3.0 با انواع مادربردها قدیمی و لپ تاپ‌های معمول سازگاری کامل دارد.

    این حافظه SSD ای‌دیتا که در ظرفیت‌های معمول ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت در دسترس است، قیمت به ازای گیگ مناسبی دارد. از این رو می‌توان آن را به عنوان یک SSD ارزان در بازار ایران معرفی کرد.

    این مدل از بهترین SSD به واسطه پشتیبانی از فناوری DevSlp، مصرف انرژی بهینه‌ای دارد؛ در نتیجه برای استفاده در لپ تاپ‌ها و اولترابوک‌های سبک پیشنهاد می‌شود.

    ۳. بهترین SSD سامسونگ مدل 860 PRO

    • نوع: ساتا
    • رابط: SATA 3.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۵۳۰ و ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فاکتور: ساتا ۲.۵ اینچی (۷ میلی متری)
    • ظرفیت‌ها: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱، ۲ و ۴ ترابایت
    • کاربرد: بالارده، گیمینگ، ورک استیشن

    ption id="attachment_43301" align="alignnone" width="850"]بهترین SSD سامسونگ مدل 860 PRO بهترین SSD سامسونگ مدل 860 PRO

    حافظه‌ SSD سامسونگ مدل 860 PRO عضو بالارده‌ی خانواده ۸۶۰ سامسونگ است که از کنترلر MJX و سلول‌های فلش پرسرعت MLC بهره می‌برد.

    این مدل از بهترین SSD سامسونگ با سرعت خواندن و نوشتن ۵۶۰ و ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه عرضه شده که در تست‌های عملی نیز این سرعت را اثبات کرده است. این SSD سبک ۲.۵ اینچی در ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱، ۲ و ۴ ترابایت قابل تهیه است.

    علاوه بر این مدل 860 PRO از تکنولوژی‌های الگوریتم GC و الگوریتم اصلاح خطا (ECC) پشتیبانی کامل دارد تا تجربه مناسبی را از حیث ظرفیت قابل نوشتن در اختیار کاربر قرار دهد. این موضوع SSD سامسونگ مدل 860 PRO را به انتخابی مناسب برای سیستم‌های نظارتی یا کامپیوترهایی تبدیل می‌کند که به صورت مکرر در حال نوشتن داده‌ها هستند.

    همچنین به منظور بهینه بودن با تمامی دیوایس‌ها به ویژه مدل‌ها با باطری‌های ضعیف‌تر، 860 PRO از تکنولوژی کم مصرف DevSlp پشتیبانی می‌کند.

    این پکیج فوق العاده به همراه نرم افزار اختصاصی سامسونگ برای مدیریت ماژول‌های حافظه عرضه می‌شود. در مجموع این ویژگی‌ها از 860 PRO بهترین حافظه SSD را می‌سازد که هیچ ضعفی جز قیمت بالایش ندارد.

    [related]10937[/related]

    ۴. حافظه‌ SSD کروشیال مدل BX500

    • نوع: ساتا
    • رابط: SATA 3.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۵۰۰ و ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فاکتور: ساتا ۲.۵ اینچی (۷ میلی متری)
    • ظرفیت‌ها: ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت
    • کاربرد: مین استریم، خانگی، گیمینگ

    حافظه‌ SSD کروشیال مدل BX500

    کروشیال (Crucial) برند آمریکایی است که به صورت تخصصی بر تولید ماژول‌های حافظه و رم فعالیت می‌کند. حافظه‌ SSD کروشیال مدل BX500 از مدل‌های میان رده و کاربردی این برند است که از طریق رابط SATA3.0 به انواع مادربرد متصل می‌شود.

    فرم فاکتور این مدل از بهترین SSD از نوع ۲.۵ اینچی است و در ظرفیت‌های ۲۴۰ و ۴۸۰ گیگابایت، ۱ و ۲ گیگابایت گیگابایت در دسترس است. سرعت خواندن اطلاعات توسط این حافظه به ۵۴۰ مگابایت بر ثانیه و خواندن نوشتن به ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد که برای SSD ساتا اعداد قابل قبولی محسوب می‌شود.

    SSD ارزان کروشیال به واسطه‌ی کنترلر انجصاری خود، نسبت به سایر ساتاها انرژی کمتری مصرف می‌کند. این موضوع آن را مناسب استفاده‌ در لپ تاپ‌ها و اولترابوک‌های سبک می‌کند.

    ۵. حافظه ‌SSD وسترن دیجیتال مدل Green WDS500G2G0A

    • نوع: ساتا
    • رابط: SATA 3.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه، نوشتن ذکر نشده
    • فرم فاکتور: ساتا ۲.۵ اینچی (۷ میلی متری)
    • ظرفیت‌ها: ۲۴۰،۱۲۰ و ۴۸۰ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت
    • کاربرد: مین استریم، خانگی

    حافظه ‌SSD وسترن دیجیتال مدل Green WDS500G2G0A

    از دیگر محصولات وسترن دیجیتال، نسخه‌ی سبز رنگ این SSDها است که معرف SSD ارزان قیمت‌تر و مدل‌های عمومی این برند هستند.

    حافظه‌ی سبز وسترن دیجیتال مدل WDS500G1B0A با رابط SATA 3.0 از مدل‌های با کیفیت و قابل استفاده در لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی است که به واسطه‌ی سرعت مناسب و قیمت اقتصادی در راهنمای خرید بهترین SSD جای گرفته است.

    این مدل از بهترین SSD با سرعت خواندن اطلاعات ۵۴۵ مگابایت بر ثانیه از جمله ماژول‌های میان رده از نوع TLC است که با طیف گسترده‌ای از مادربردها سازگاری دارد. این مدل ۲.۵ اینچی به صورت گسترده در ظرفیت‌های ۱۲۰، ۲۴۰ و ۵۰۰ گیگابایت و ۱ و ۲ ترابایت در دسترس است.

    مصرف انرژی SSD ارزان وسترن دیجیتال کمتر از نسخه‌ی آبی این برند است و از اینرو گزینه‌‌ای مناسب برای ارتقای لپ تاپ و یا استفاده در مادربردهایی است که فاقد درگاه‌های پرسرعت PCIE هستند.

    ۶. حافظه ‌SSD ایکس‌پی‌جی مدل GAMMIX S50 Lite

    • نوع: NVMe
    • رابط: PCIe 4.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۳۹۰۰ و ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فکتور: M.2
    • ظرفیت‌ها: ۵۱۲ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت
    • کاربرد: گیمینگ، ورک استیشن

    حافظه ‌SSD ایکس‌پی‌جی مدل GAMMIX S50 Lite

    ایکس‌پی‌جی (XPG) ساب برند ای‌دیتا (Adata) است که محصولات رده حرفه‌ای و غالبا گیمینگ را تولید می‌کند. این کمپانی به تازگی چندین مدل حافظه تولید کرده که در فهرست بهترین SSD قرار داشته و با توجه به قیمت مناسب ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

    حافظه S40G با درگاه نسل چهارم PCIe سرعتی بیش از هشت برابر SSDهای ساتا در اختیار خریدار قرار می‌دهد. هرچند به منظور بهره گیری همه جانبه از امکانات این SSD بایستی با مادربردهای دارای چیپست جدید مورد استفاده قرار گیرد. با این حال همچنان قابل استفاده در بردهای با درگاه نسل سوم PCIe نیز است.

    بهترین SSD ایکس‌پی‌جی در ظرفیت‌های ۵۱۲ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت در دسترس است. این مدل با تکیه بر کنترلر اختصاصی SMI SM2267G و سلول‌های QLC بیس، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بسیار بالای ۳۹۰۰ و ۳۲۰۰ مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌آورند.

    این حافظه SSD به همراه هیت سینک اختصاصی عرضه شده و مناسب استفاده در کیس‌های کامپیوتر و برخی لپ تاپ‌های مدرن است.

    ۷.حافظه ‌SSD سامسونگ مدل 970 EVO PLUS

    • نوع: NVMe
    • رابط: PCIe 4.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۳۵۰۰ و ۳۳۰۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فکتور: M.2
    • ظرفیت‌ها: ۲۵۰، ۵۰۰ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت
    • کاربرد: خانگی، گیمینگ

    بهترین SSD سامسونگ مدل 970 EVO PLUS

    همان طور که ابتدای راهنمای خرید بهترین SSD اشاره کردیم سامسونگ از جمله تولیدکنندگان ماژول‌های حافظه‌ی حرفه‌ای با قابلیت نوشتن بالا و عمر طولانی است. در این بین مدل 970 EVO PLUS از جمله گزینه‌های با ارزش خرید بالا شناخته می‌شود.

    این مدل از بهترین SSD سامسونگ که از کنترلر انحصاری Phoenix و سلول‌های MLC بهره می‌برد، قادر به دستیابی به سرعت ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه است.

    این سرعت بالا آن را در زمره‌ی سریع ترین حافظه‌های PCIe با قابلیت پشتیبانی از نسل سوم و چهارم قرار داده و مناسب استفاده حرفه‌ای، کامپیوترهای ورک استیشن و گیمینگ می‌کند.

    این SSD که در فرم فاکتور M.2 تولید می‌شود به واسطه‌ی ظرافت ساخت و مصرف انرژی کم، از جمله بهترین SSS برای لپ تاپ است. این حافظه در ظرفیت‌های ۲۵۰، ۵۰۰ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت در دسترس است.

    سامسونگ نرم‌افزار اختصاصی Magician را برای بهترین حافظه SSD خود ارائه کرده تا اطلاعات مربوط به دما، ظرفیت، قابلیت‌ها هوشمند، پشتیبان گیری و مدیریت منابع را به کاربر ارائه کند.

    [related]41689[/related]

    ۸. حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLACK SN750

    • نوع: NVMe
    • رابط: PCIe 4.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۳۴۳۰ و ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فکتور: M.2
    • ظرفیت‌ها: ۲۵۰، ۵۰۰ گیگابایت، ۱، ۲  و ۴ ترابایت
    • کاربرد: خانگی، گیمینگ، ورک استیشن

    حافظه SSD وسترن دیجیتال مدل BLACK SN750

    حافظه SSD مشکی وسترن دیجیتال شامل مدل‌های بالارده با کاربرد حرفه‌ای و مناسب سیستم‌های ورک استیشن است که به طور مکرر اطلاعات جدید روی آن نوشته می‌شود.

    مدل BLACK SN750 به عنوان یک پرچمدار، بهترین حافظه SSD وسترن دیجیتال است که رقیب اصلی 970 Evo Plus سامسونگ محسوب می‌شود.

    این SSD سریع با سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات ۳۴۳۰ و ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه عرضه شده و در اکثر بنچمارک‌ها رقابتی تنگاتنگ با مدل سامسونگ هم رده‌ی خود دارد و بعضا حتی بهتر عمل می‌کند.

    حافظه‌ی مذکور که از سلول‌های MLC بهره می‌برد، با درگاه‌های نسل سوم و چهارم PCIe سازگاری دارد و توسط اکثر مادربردهای امروزی پشتیبانی می‌شود.

    بهترین SSD وسترن دیجیتال که در ظرفیت‌های ۲۵۰، ۵۰۰ گیگابایت، ۱، ۲ و ۴ ترابایت در دسترس است به منظور جلوگیری از آسیب احتمالی ناشی از گرما، به همراه یک هیت سینک ارائه می‌شود.

    این مدل از جمله گزینه‌های با عمر بالاست که نسبت به تمامی مدل‌های هم رده سامسونگ قیمت بسیار بهتری دارد.

    مدل SN750 برای استفاده در دسکتاپ‌ها و کامپیوترهای سمت سرور پیشنهاد می‌شود و به علت مصرف انرژی بالا چندان انتخاب مناسبی برای آپگرید لپ تاپ‌ها نخواهد بود.

    ۹. حافظه ‌SSD ایکس‌پی‌جی مدل GAMMIX S11 Pro

    • نوع: NVMe
    • رابط: PCIe 4.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۳۵۰۰ و ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فاکتور: M.2
    • ظرفیت‌ها: ۲۵۶، ۵۱۲ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت
    • کاربرد: گیمینگ، ورک استیشن

    ption id="attachment_43408" align="alignnone" width="850"]حافظه ‌SSD ایکس‌پی‌جی مدل GAMMIX S11 Pro بهترین SSD ایکس‌پی‌جی

    حافظه ‌SSD مدل GAMMIX S11 Pro مدل دیگری از ایکس‌پی‌جی است که به منظور استفاده‌ی حرفه‌ای طراحی شده است.

    این مدل از بهترین SSD گیمینگ با سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات ۳۵۰۰ و ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و سلول‌های 3D TLC عرضه شده و تا ظرفیت ۲ ترابایتی قابل تهیه است.

    پشتیبانی از پروتکل NVMe 1.3 باعث شده تا این مدل در کنار سرعت خواندن و نوشتن بالا، توانایی مولتی تسکینگ بالایی هم به کاربر ارائه دهد.

    برخورداری از فناوری‌های SLC Caching هوشمند و DRAM cache buffer از دیگر مواردی هستند که می‌توانند سرعت انتقال را افزایش داده و امکان نوشتن داده‌ها را به صورت بهینه و سریع‌تر ممکن سازند.

    SSD سریع و قدرتمند ایکس‌پی‌جی به همراه یک هیت سینک عرضه می‌شود که علاوه بر کنترل دمای دیوایس، جلوه زیبایی به آن نیز می‌بخشد.

    این مدل از بهترین SSD نسبت به ضربه و شوک نسبتا مقاوم است که در مجموع از آن انتخابی ایده آل برای کامپیوترهای دسکتاپ ساخته است.

    ۱۰. بهترین ‌SSD سامسونگ مدل 980 PRO

    • نوع: NVMe
    • رابط: PCIe 4.0
    • سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات: ۶۴۰۰ و ۲۷۰۰ مگابایت بر ثانیه
    • فرم فکتور: M.2
    • ظرفیت‌ها: ۲۵۰، ۵۰۰ گیگابایت، ۱ و ۲ ترابایت
    • کاربرد: گیمینگ، ورک استیشن

    ption id="attachment_43410" align="alignnone" width="850"]حافظه ‌SSD سامسونگ مدل 980 PRO بهترین SSD سامسونگ 980 PRO

    نسل جدید حافظه‌های SSD سامسونگ به واسطه‌ی کنترلرهای اختصاصی و سلول‌های TLC خود تا دو برابر از نسل سوم PCIe سریع تر هستد.

    حافظه ‌SSD سامسونگ مدل 980 PRO یکی از این SSDهای بالارده است که با سرعت خوانش ۶۴۰۰ مگابایت بر ثانیه‌ای، تجربه‌ای متفاوت به کاربران عرضه می‌کند.

    این مدل از بهترین SSD گیمینگ به واسطه‌ی تکنولوژی نو و کنترلر هوشمند خود مناسب آن دسته از کاربران حرفه‌ای است که نیاز به پردازش‌های سنگینی نظیر رندرینگ، مدلینگ و کامپایل دارند.

    این مدل به واسطه‌ی فرم فاکتور ظریف M.2 قابلیت نصب روی انواع مادربردهای جدید و همچنین لپ تاپ‌های مدرن را دارد.

    همچنین روی یدنه‌ی این مدل لایه‌ی ظریفی از خمیر حرارتی تعبیه شده که مانع از افزایش دمای احتمالی ماژول حین پردازش‌های سنگین می‌شود.

    در کنار این موارد باید به نرم افزار مانیتورنگ Magician اشاره کرد که دسترسی به اطلاعاتی نظیر دما، ظرفیت، قابلیت‌های هوشمند، پشتیبان گیری از داده‌ها و مدیریت منابع را آسان می‌کند.

    جمع بندی راهنمای خرید بهترین SSD

    در این راهنمای خرید به معرفی ۱۰ مدل از بهترین SSD ساتا و NVMe در بازار ایران پرداختیم. اگر قصد بروز رسانی لپ تاپ قدیمی خود را دارید یا مادربرد شما تنها از درگاه‌های ساتا پشتیبانی می‌کند، بایستی سراغ خرید بهترین SSD ساتا بروید. در میان مدل‌های با رابط ساتا، ای دیتا و ماژول‌های سبز وسترن دیجیتال بهترین گزینه مین استریم با قیمت مناسب هستند. در مقابل حافظه‌های SSD سامسونگ‌ هرچند کمی گرانتر هستند اما دوام بیشتر، مصرف انرژی بهتر و قابلیت نوشتن مکرر بالاتری دارند. از بین بهترین حافظه های SSD از نوع NVMe، ایکس‌پی‌جی و سامسونگ انتخاب‌های بهتری هستند. در مجموع ایکس‌پی‌جی توانسته حافظه‌های SSD ارزان با کارکرد مشابه سامسونگ و وسترن دیجیتال ارائه دهد. با این حال اگر عمر بالا، ضربه پذیری و انتقال مکرر داده‌ها در سطوح حرفه‌ای را در نظر دارید، بهتر است در فکر خرید حافظه SSD سامسونگ باشید. حافظه‌های این شرکت را به واسطه سرعت و دوام بالا می‌توان بهترین SSD گیمینگ دانست. در نهایت این شما هستید که بایستی مطابق با بودجه و نیاز خود اقدام به انتخاب کنید. به نظر شما کدام حافظه در این راهنمای خرید سزاوار عنوان بهترین SSD است؟ جای کدامیک از بهترین SSD بازار ایران در این راهنمای خرید خالی است؟ [see_also]36530[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید