با ۱۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

با ۱۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟
راهنمای مطالعه

    ۴ مدل از بهترین خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متفاوت معرفی کرده‌ایم تا گزینه مناسب را بر اساس نیاز و اولویت خود انتخاب کنید.

    بهترین خودرو تا ۱۰۰ میلیون کدام است؟ این سوال در ذهن بسیاری از مشتریان به خصوص افراد با بودجه محدود وجود دارد اما متاسفانه به دلیل گران شدن قیمت خودرو، دیگر نمی‌توان روی ۱۰۰ میلیون تومان جهت خرید ماشین کم‌کار حساب ویژه باز کرد و گزینه‌های متنوعی را در این بازه قیمتی روی میز قرار ندارد.

    با این حال ۴ مدل از بهترین خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان را برای شما لیست کرده‌ایم تا بر اساس سلیقه و نیاز خود بتوانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. اگر بودجه بالاتری دارید، می‌توانید سراغ خرید بهترین ماشین‌های ایرانی یا بهترین خودروهای چینی تا یک میلیارد بروید.

    ۱. پراید ۱۳۲؛ استهلاک و هزینه نگهداری پایین

    خودرو تا ۱۰۰ میلیون

    هنگام نگارش این مقاله در مهر ماه ۱۴۰۰ با صد میلیون تومان می‌توان پراید ۱۳۲ مدل ۹۵ خرید. همان‌طور که میدانید پراید امنیت بالایی ندارد اما هزینه‌های نگهداری پایین، قطعات یدکی فراوان و در کل استهلاک کم، باعث شده این ماشین گزینه مناسبی برای خانواده‌های با توان مالی محدود به حساب آید. موتور ۱.۳ لیتری ۴ سیلندر ۸ سوپاپ با قدرت ۷۱ اسب بخار و گیربکس ۵ دنده دستی در این خودرو به کار گرفته شده‌اند که شتاب صفر تا صد آن را به ۱۳.۴ ثانیه می‌رسانند.

    این سدان ۹۲۰ کیلوگرمی می‌تواند تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. بنابراین اگر یک ماشین نسبتا کم استهلاک با هزینه نگهداری پایین و مصرف سوخت متعادل نیاز دارید، پراید ۱۳۲ مدل ۹۵ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما در فهرست بهترین خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

    ۲. تیبا EX مدل ۹۳؛ موتور قوی‌تر و طراحی جدیدتر

    خودرو تا ۱۰۰ میلیون تیبا

    یکی دیگر از مدل‌های خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان، تیبا ای ایکس مدل ۹۳ است که نسبت به پراید دارای مزیت‌های همچون سواری بهتر، موتور قدرتمندتر، امنیت بالاتر، طراحی ظاهری جدیدتر و کابین جادارتر بوده و از لحاظ بازار دست دوم به اضافه هزینه‌های نگهداری، می‌تواند گزینه مناسبی برای خانواده‌های کم‌جمعیت با توان مالی پایین باشد.

    توان موتور تیبا برابر ۸۷ اسب بخار بوده و از جهت قدرت موتور نسبت به پراید برتری محسوسی دارد. با این حساب می‌توانید به جای پراید ۹۵ یک تیبا مدل ۹۳ بخرید و از مزیت‌های بیشتر آن بهره ببرید.

    ۳. سمند ال ایکس مدل ۸۸؛ امنیت بالا و کابین جادار

    با 100 میلیون چه ماشینی بخریم؟ سمند

    در ادامه مطلب با ۱۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم به سمند یا همان خودرو ملی می‌رسیم. اگر به دنبال یک سدان متوسط خانوادگی با کابین جادار، امنیت بالاتر و توان فنی بهتر نسبت به خانواده تیبا و پراید هستید، سمند ال ایکس معمولی مدل ۸۸ می‌تواند بهترین گزینه برای شما فهرست خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

    استهلاک موتور ۸ سوپاپ این خودرو که با پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مشترک است، کمی بالا به نظر می‌رسد اما با این حال هزینه تعمیرات آن خیلی گران نیست و قطعات یدکی این مدل به‌وفور در بازار یافت می‌شود.

    در عوض عملکرد فنی سمند ال ایکس بسیار مناسب است و شتاب و چابکی نسبتا قابل قبولی را ارائه می‌دهد. فضای جادار کابین و صندوق عقب هم به راحتی می‌تواند پاسخگوی نیازهای خانواده‌های ایرانی به ویژه حین مسافرت باشد.

    از لحاظ کیفیت سواری نیز باید گفت که سمند می‌تواند آسایش بیشتری نسبت به تیبا و پراید در طول سفر برای کاربران خود رقم بزند و همچنین امنیت بالاتری را نیز نصیب آنها کند.

    بنابراین اگر با استهلاک موتور این خودرو خیلی مشکل ندارید، به نظر می‌رسد سمند ماشین مناسبی برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط باشد. همچنین از لحاظ امکانات رفاهی نیز وضعیت سمند LX نسبت به دیگر خودروهای این رده تا حدودی برتر ارزیابی می‌شود.

    ۴. پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۸۹؛ شتاب بالا و هزینه تعمیر مناسب

    ption id="attachment_41774" align="aligncenter" width="800"]خودرو تا ۱۰۰ میلیون پژو ۴۰۵ جی ال ایکس

    در انتهای فهرست خودرو تا ۱۰۰ میلیون نوبت به پژو ۴۰۵ جی ال ایکس می‌رسد. اگر از فرم ظاهری سمند خوش‌تان نمی‌آید و استایل قدیمی‌تر ۴۰۵ را ترجیح می‌دهید، می‌توانید این خودرو را جایگزین سمند کنید.

    پژو ۴۰۵ از لحاظ فنی مشابه سمند است اما وزن کمتری دارد و چابکی بیشتری را به شما ارائه می‌دهد. خدمات پس از فروش و لوازم یدکی گسترده، هزینه تعمیرات نسبتا پایین، کابین جادار و صندوق عقب وسیع از جمله مزیت‌های پژو ۴۰۵ در لیست خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان به حساب می‌آیند. موتور ۸ سوپاپ این خودرو می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند و شتاب حدود ۱۱ ثانیه را ارائه دهد.

    با این حساب اگر معیارهایی مثل شتاب مناسب، کابین جادار و هزینه تعمیرات نسبتا پایین را در ذهن دارید می‌توانید روی پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۸۹ حساب کنید. البته همان‌طور که گفته شد موتور xu7 پژو ۴۰۵ و سمند استهلاک نسبتا بالایی دارد و به ویژه از لحاظ سوختن واشر سرسیلندر می‌تواند مشکلاتی را برای مالکان خود ایجاد کند.

    جمع‌بندی بهترین خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان

    در پایان راهنمای خرید بهترین خودرو تا ۱۰۰ میلیون باید اشاره کنیم که با این بودجه می‌توانید به سراغ مدل‌های بسیار پایین‌ از پژو ۲۰۶ و پژو پارس نیز بروید، اما به دلیل آنکه کارکرد این محصولات بسیار بالا بوده و دیگر جزو خودروهای فرسوده به حساب می‌آیند، از معرفی آنها در این مقاله خودداری کرده‌ایم. [see_also]39336[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید