با اصول و مبانی صدا در محیط اداری بیشتر آشنا شوید

با اصول و مبانی صدا در محیط اداری بیشتر آشنا شوید
راهنمای مطالعه

    هر محیط اداری علاوه بر اینکه باید از دکوراسیون داخلی زیبایی برخوردار باشد تا مشتریان را به خود جذب کند و باعث افزایش راندمان کاری کارمندان شود، باید اصول و مبانی صدا جهت آرامش کارمندان نیز در این فضاها نیز رعایت شود.

    در این گزارش که توسط کارشناسان ما در مبلمان اداری آفن تهیه شده است، سعی شده تا شما عزیزان را با اصول و مبانی صدا در محیط های اداری بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

    منظور از اصول و مبانی صدا چیست؟

    یکی از وسایل ارتباطی بین انسان ها با یکدیگر، اشیا، طبیعت و ... صدا می باشد که در طول روز با این عنصر در ارتباط هستیم. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و اختراعات زیادی که توسط انسان به وجود آمده است، با تولید صدای بالا رو به رو می‌شویم.

    اصول و مبانی صدا در محیط های اداری

    طراحی و ساخت یک چیدمان بسیار مناسب برای فضاهای ادارای و تجاری می تواند یک موضوع مهم تلقی شود چرا که توانایی تولید آکوستیک معماری جدید را داشته و یک فضای آرام با رعایت اصول و مبانی صدا در محیط اداری در فصل های مختلف برای کارکنان ایجاد می‌کند.

    در فصل تابستان نسبت به دیگر فصل ها اصول و مبانی صدا مهم‌تر است، زیرا در این فصل اثرات منفی بسیاری را در محیط کاری روی افراد داشته و باید از راه‌ها و چاره‌های بیشتری برای کنترل آنها استفاده کرد.

    آکوستیک در واقع به علم تولید، انتشار و دریافت صدا گفته می‌شود، این علم دارای اصول و مبانی صدا خاص است که می‌توانند این اثرات منفی را با درصد بسیار بالایی کنترل کنند.

    برای کنترل صدا در محیط های اداری چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

    برای اینکه در محیط های اداری بتوان صداهای مختلف کنترل کرد تا کارمندان از آرامش خاطر برخوردار باشند، می توان هر یک از موارد زیر را انجام داد:

    استفاده از پارتیشن یا انواع جداکننده‌ها در مبلمان اداری محیط کاری

    فکر می کنید مهم ترین اجزا و تجهیزات یک محیط اداری چیست؟ چه چیزی به زیباسازی محیط و دکوراسیون داخلی شما کمک می کند؟ تاثیرگذارترین تجهیزات اداری برای جذب مشتری مربوط به چه اجزایی می باشد؟

    خرید مبلمان اداری پاسخ به تمامی این سوالات می باشد. باید گفت مبلمان اداری تاثیرگذارترین تجهیزات محیط اداری است که هم به زیباسازی محیط و هم به جذب مشتری کمک می کند و شما باید در انتخاب و خرید آن ها دقت لازم را داشته باشید. مبلمان اداری شامل کلیه محصولات دکوراسیون و تجهیزات اداری می باشند که از مهم‌ترین ملزومات یک محیط کاری محسوب می‌شوند.

    خرید پارتیشن برای کنترل صدا در محیط اداری

    یکی از انواع مبلمان اداری مناسب برای کنترل صدا در محیط های اداری، استفاده از انواع پارتیشن می باشد. اگر در محیط اداری خود به دنبال زیبایی، جداسازی فضاها و همینطور کنترل صدا هستید، باید از انواع پارتیشن اداری استفاده کنید.

    پارتیشن های اداری می توانند راهی ایده آل برای تقسیم فضای داخلی محیط کار شما باشند. آنها روشی انعطاف پذیر و کم هزینه برای ایجاد دفاتر شخصی، تقسیم بندی محیط یا ایجاد اتاق های مجزا هستند که می‌توانند به زیباسازی و دکوراتیو بودن محیط شما نیز کمک کنند. پارتیشن ها در انواع متنوعی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی، مزایا، معایب، متریال، طرح و رنگ، نحوه نصب و قیمت متفاوتی هستند. البته نصب پارتیشن‌ها بسیار آسان است و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و حداقل اختلال در کار و فعالیت، آن ها را نصب نمایید.

    یکی از بهترین اصول و مبانی صدا در محیط اداری مسلما استفاده از دوجداره ها است، جداره می تواند به مقدار بسیار زیادی از انتقال صدا جلوگیری کند و در صورت انتقال، شدت صدا را کم کند، بیشتر کارخانه‌ها و محیط‌های اداری برای طراحی معماری خود از شیشه‌ها، فلزات و چوب های دوجداره استفاده می‌کنند تا از اصول معماری در محیط اداری برای استحکام و مقاومت محیط اداری خود بهره بگیرند.

    استفاده از محصولات آکوستیک اداری

    یکی از بهترین محصولات آکوستیک اداری، اتاق سکوت برای کارکنان می باشد، این اتاق به گونه ای طراحی شده است که هیچگونه صدایی توانایی ورود را نداشته و سکوت حاکم است، کارکنان می‌توانند در بین کار خود به این اتاق وارد شده و بدون هیچگونه سرو صدایی ذهن خود را آرام کنند تا تمرکز بیشتری داشته باشند.

    پخش موزیک ملایم در محیط اداری

    یکی از بهترین راه‌های کنترل سروصدا مسلما می تواند پخش موزیک در محیط باشد، این کار باعث می‌شود تا توجه و تفکر کارکنان نسبت به موزیک جذب شود و دیگر به سروصدا توجه نکند، جالب این است که به صورت ناخودآگاه کارکنان دیگر صدای ترافیک و آلودگی های صوتی دیگر را نخواهند شنید.

    طبق تحقیقات بیان شده است که صدای موسیقی آرام بر عکس آلودگی های صوتی که می تواند باعث ایجاد پرخاشگری باشد، به صورت کامل آرامش بخش است.

    نکات مهم در اصول و مبانی صدا در محیط اداری نکات مهم در اصول و مبانی صدا در محیط اداری

    استفاده از هدفون

    در شهر های بسیار بزرگ و شلوغ یا صنعتی مانند تهران، اصفهان، شیراز و... صدای ترافیک، بوق زدن و ازدحام جمعیت می‌تواند بیشتر از هر چیز دیگری آزار دهنده باشد به همین دلیل به کارکنان محیط اداری پیشنهاد می‌شود که از هدفون های ضد صدا استفاده کنند، این هدفون ها به گونه ای طراحی شده‌اند که می توانند از رسیدن صدا به گوش شما جلوگیری کنند.

    سخن پایانی

    با رعایت و اجرای هر یک از موارد ذکر شده در این گزارش، می توانید تمام صداهای مزاحم را از بین ببرید و محیط با آرامش با راندمان کاری مناسب را به وجود آورید. ممکن است بسیاری از افراد و به خصوص مدیران بعد از خواندن این گزارش به دنبال خرید انواع پارتیشن اداری جهت جداسازی فضای اداری، زیبایی و همینطور کنترل صدا باشند، از این رو ما مجموعه آفن (www.afn-furniture.com) را به شما عزیزان معرفی می کنیم. مبلمان اداری آفن یکی از بهترین ها در صنعت محصولات و تجهیزات اداری مدرن با قیمت مناسب است که در طراحی پارتیشن، صندلی اداری، انواع میز اداری، میز مدیریت، میز کنفرانس، میز کانتر پیشرو است.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید