بررسی آیفون ۱۳ مینی؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی آیفون ۱۳ مینی؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    سری آیفون ۱۳ اپل علاوه بر نسخه استاندارد شامل نسخه‌های مینی، پرو و پرو مکس می‌شود. در بررسی آیفون ۱۳ مینی مشخصات، نکات مثبت و منفی و رقبای این گوشی را معرفی خواهیم کرد.

    گوشی‌های کوچکتر هنوز هم محبوبیت خاص خود را دارند و اپل نیز با عرضه آیفون ۱۳ مینی این موضوع را یک بار دیگر تایید کرد. البته کوچک بودن این گوشی به هیچ وجه نباید شما را فریب دهد و در بررسی آیفون ۱۳ مینی متوجه خواهیم شد که از عملکرد خیره کننده و دوربین‌های پیشرفته بهره می‌برد.

    هرچند اپل برخی از بهترین ویژگی‌ها مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتز، زوم تله‌فوتو و حالت ماکرو را فقط برای آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس در نظر گرفته اما آیفون ۱۳ مینی نیز ارتقا زیادی نسبت به گذشته داشته است.

    از جمله ویژگی‌های قابل توجه در بررسی آیفون ۱۳ مینی می‌توان به نمایشگر روشن‌تر، پردازنده سریع A15 Bionic و ویژگی‌های جدیدی برای دوربین مانند حالت سینمایی اشاره کرد. پیش از این به بررسی آیفون ۱۳ پرداخته بودیم.

    مشخصات عمومی آیفون ۱۳ مینی

    iphone-13-mini-review آیفون ۱۳ مینی

    سری آیفون ۱۳ در چهار مدل مختلف از جمله آیفون ۱۳ مینی در ۲۳ شهریور رونمایی شد و هم اکنون در بازارهای سراسر جهان به فروش می‌رسد. آیفون ۱۳ مینی اپل به ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

    در بخش نرم‌افزار نیز گوشی کوچک اپل در زمان نوشتن بررسی آیفون ۱۳ مینی از سیستم عامل iOS 15 پشتیبانی می‌کند و طبیعتاً بروزرسانی‌های آینده سیستم عامل اپل را تا چندین نسل دریافت خواهد کرد.

    در رنج قیمت ۲۵ میلیون تومان ممکن است گوشی‌های دیگری نیز نظر شما را به خود جلب کند:

    [table id=829 /]

    طراحی؛ خوش ترکیب و راضی‌کننده

    بررسی آیفون ۱۳ مینی

    آیفون ۱۳ مینی کاملا شبیه به نسخه قبلی خود به نظر می‌رسد اما تغییر قابل توجه آن روزنه مخصوص دوربین سلفی است.

    [bs-quote quote=" آیفون ۱۳ مینی با وزن ۱۴۱ گرمی کوچکترین و سبک‌ترین گوشی پرچمدار است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    به گفته اپل، ناچ این گوشی نسبت به نسل قبل حدود ۲۰ درصد کوچک‌تر شده که تغییر قابل توجهی محسوب می‌شود. بنابراین اگر کاربر گوشی‌های قدیمی اپل باشید، افزایش نسبت تصویر گوشی را متوجه خواهید شد.

    آیفون ۱۳ مینی دارای همان لبه‌های مربع شکل سابق است و با وجود اندازه کوچک‌تر به راحتی در جیب جا می‌شود و بدون هیچ مشکلی با یک دست می‌توان از آن استفاده کرد.

    [bs-quote quote="آیفون ۱۳ مینی گواهی IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    همچنین آیفون ۱۳ مینی را می‌توان کوچکترین و سبک‌ترین گوشی پرچمدار بازار معرفی کرد. با ابعاد ۱۳۱.۵ در ۶۴.۲ در ۷.۷ میلی متر و وزن ۱۴۱ گرمی، این گوشی به طور قابل توجهی کوچکتر و سبک‌تر از آیفون ۱۳ است که این ویژگی در هنگام استفاده حس متفاوتی به کاربران ارائه می‌کند.

    پنل پشتی آیفون ۱۳ مینی نیز نسبتا ساده است. طبق معمول لوگو اپل در مرکز آن دیده می‌شود و ماژول دوربین در بالا سمت چپ دستگاه قرار دارد.

    تغییر دیگری که در بررسی آیفون ۱۳ مینی و بخش طراحی آن دیده می‌شود، تغییر چینش دوربین‌های اصلی از عمودی به مورب است.

    همه مدل‌های آیفون ۱۳ از گواهینامه IP68 بهره می‌برند که با این وجود آیفون ۱۳ مینی می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد.

    [table id=830 /]

    نمایشگر؛ با کیفیت اما بدون نرخ‌ تازه‌سازی بالا

    نمایشگر ۵.۴ اینچی اولد آیفون ۱۳ مینی نسبت به گذشته تغییر زیادی نکرده اما اپل امسال حداکثر روشنایی نمایشگر را افزایش داده است.

    به لطف استفاده از پنل اولد، رنگ‌ها بسیار زنده و طبیعی به نظر می‌رسد. همچنین نمایشگر این گوشی و نحوه نمایش رنگ‌های آن در هنگام اجرای برخی بازی‌ها نیز شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    [bs-quote quote="نمایشگر کیفیت بالایی دارد اما از نرخ تازه‌سازی بالا پشتیبانی نمی‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    نمایشگر آیفون ۱۳ مینی مانند نسل قبل  از رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که از نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۳ متراکم‌تر است، اما به دلیل کوچک‌تر بودن پیکسل‌های کلی کمتری را نشان می‌دهد.

    نمایشگر این گوشی طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نشان می‌دهد و اپل ادعا می‌کند حداکثر روشنایی معمولی آن را از ۶۲۵ نیت نسل قبل به ۸۰۰ نیت رسانده است.

    روشنایی در حالت خودکار حتی تا ۱۲۰۰ نیت هم بالا می‌رود و محتوای صفحه در نور مستقیم بدون هیچ مشکلی قابل مشاهده است. این ویژگی تاثیر مثبتی روی عکاسی نیز خواهد داشت و در هر زمان می‌توانید به راحتی عکاسی یا عکس‌های خود را مشاهده کنید.

    هرچند نمایشگر آیفون ۱۳ مینی به صورت کلی راضی‌کننده است، اما همانطور که در بررسی آیفون ۱۳ گفتیم، این دو گوشی بر خلاف آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره نمی‌برد، بنابراین در برخی موارد ممکن است به اندازه گوشی‌های مدل پرو روان نباشد.

    اکثر پرچمدارهای هم‌قیمت نمایشگر با نرخ رفرش بالا و روان‌تری دارند. رقبای با نمایشگر ۱۲۰ هرتز:
    • گلکسی S21 پلاس 5G
    • شیائومی 11T پرو
    • شیائومی می ۱۱ پرو

    [table id=831 /]

    [related]41827[/related]

    دوربین؛ یکی از بهترین‌ها

    بررسی آیفون ۱۳ مینی

    اپل امسال دوربین آیفون ۱۳ مینی را به همراه چندین ارتقا نسبت به نسل قبل خود روانه بازار کرد که آنرا در فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین قرار می‌دهد.

    [bs-quote quote="وضوح، کنتراست و غلظت رنگ‌ها در روز تحسین برانگیز است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی اکنون دارای سنسور بزرگتری است که نور بیشتری دریافت می‌کند و به صورت کلی باعث بهبود عکس‌ها در شرایط نوری ضعیف‌تر می‌شود. همچنین لرزشگیر نوری سنسور شیفت آن می‌تواند به ثابت ماندن سوژه‌ها کمک زیادی کند.

    دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز سنسور بزرگتری دارد و از فناوری فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد که به صورت کلی وضوح عکس‌های فوق‌عریض گرفته شده را بهبود می‌بخشد.

    در بررسی آیفون ۱۳ مینی، عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی رنگ‌ها روشن‌تر و زنده‌تر دیده می‌شود. دوربین در مکان‌های داخلی نیز نور طبیعی و مصنوعی را با حفظ کنتراست و سایه‌ها کنترل می‌کند و حال و هوای محیط اصلی را به خوبی نشان می‌دهد.

    ثبت امتیاز ۱۳۰ برای دوربین آیفون ۱۳ مینی در وب‌سایت DXOMARK نشان می‌دهد که عملکرد دوربین آن به آیفون ۱۳ پرو بسیار نزدیک و حتی در برخی موارد می‌تواند از آیفون ۱۲ پرو مکس نیز بهتر باشد. در حال حاضر بهترین گزینه برای عکاسانی که گوشی‌های کوچکتر را ترجیح می‌دهد، آیفون ۱۳ مینی است.

    شاید عدم وجود لنز تله اختصاصی باعث شده باشد تا آیفون ۱۳ مینی با دستگاه‌های دیگری که از قابلیت بزرگنمایی مناسب بهره می‌برند توانایی رقابت را نداشته باشد، اما دوربین فوق‌عریض آن نیز عکس‌های با کیفیت خوبی را ارائه می‌کند.

    [bs-quote quote="عکس‌هاس سلفی در روز معمولی است اما در شب چنگی به دل نمی‌زند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    گزینه‌های جدید سبک عکاس اپل نیز به شما این امکان را می‌دهد تا پس از گرفتن عکس‌ها بتوانید آن‌ها را به راحتی تنظیم و اصلاح کنید. ویژگی‌های این قابلیت بیشتر از فیلترها است و تغییرات زیادی روی رنگ و ظاهر کلی عکس به وجود می‌آورد.

    دوربین‌های این گوشی از حالت شب نیز بهره می‌برند تا در مکان‌های تاریک‌تر به صورت خودکار فعال شده و عکس‌های بهتری بگیرند. هرچند این فرآیند می‌تواند بین ۱ تا ۳ ثانیه طول بکشد، اما در نهایت تصویر زیبا و واضحی ایجاد خواهد شد.

    دوربین سلفی آیفون ۱۳ مینی نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 است که هرچند نسبت به نسل قبل خود تفاوت زیادی در آن پیدا نمی‌شود، اما عکس‌های رضایت بخشی را ثبت می‌کند. تصاویر پرتره این گوشی وضوح و دقت خوبی دارند، اما در بازار گوشی‌های پرچمدار می‌توان گزینه‌های بهتری نیز پیدا کرد.

    در نهایت با دوربین‌های آیفون ۱۳ مینی می‌توانید ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه و ویدیوهایی با وضوح 1080p و نرخ ۳۰، ۶۰، ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه بگیرید.

    تصاویر دوربین اصلی آیفون ۱۳ مینی (منبع: laptopmag): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی آیفون ۱۳ مینی در شب با نایت مود:

    [gallery columns="2" ids="42487,42488"]

    تصاویر دوربین فوق عرض آیفون ۱۳ مینی:

    [gallery columns="2" ids="42489,42490"]

    تصاویر دوربین فوق عرض آیفون ۱۳ در شب با نایت مود:

    [table id=832 /]

    عملکرد پردازنده و بنچمارک‌ها؛ قدرت غیرقابل انکار

    بررسی آیفون ۱۳ مینی

    تراشه A15 Bionic بکار رفته در آیفون ۱۳ مینی یک دارای پردازنده ۶ هسته‌ای و ۵ نانومتری است که شامل ۲ هسته قدرتمند ۳.۲۳ گیگاهرتزی، ۴ هسته متوسط ۱.۸ گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی ۴ هسته‌ای می‌شود.

    [bs-quote quote="پردازنده آیفون ۱۳ مینی گوشی‌های اندروید را به آسانی شکست می‌دهد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    اپل ادعا می‌کند که این تراشه از نظر عملکرد ۵۰ درصد و از نظر پردازش گرافیکی تا ۲ برابر سریع‌تر از رقبا است. تست‌های صورت گرفته در بررسی آیفون ۱۳ مینی نیز نشان می‌دهد که این گوشی در بخش عملکرد پردازنده بهترین پرچمدارهای اندروید و حتی بهترین گوشی‌های گیمینگ را شکست می‌دهد.

    با وجود تراشه قدرتمند A15 Bionic که شامل پردازنده گرافیکی چهارهسته‌ای می‌شود، بازی‌های سنگین نیز روی این گوشی کوچک بدون هیچ مشکلی اجرا خواهند شد.

    این گوشی از نظر عملکرد نسل قبل خود یعنی آیفون ۱۲ مینی را نیز با اختلاف کمی شکست می‌دهد. بخش واقعا قابل توجه در عملکرد پردازنده آیفون ۱۳ مینی «بهبود بهره‌وری انرژی» است که عمر باتری این گوشی را نسبت به مدل سال قبل بهتر کرده است.

    از طرف دیگر در بررسی آیفون ۱۳ مینی می‌توان گفت هرچند برای انجام کارهای سنگین عملکرد قابل قبولی دارد، با این حال طبق تست‌ها کمی نسبت به سایر اعضای خانواده خود قدرت کمتری دارد.

    [bs-quote quote="با تراشه A15 Bionic می‌توان تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را اجرا کرد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    احتمالا دلیل این امر کوچک بودن گوشی و ایجاد محدودیت‌هایی برای مدیریت گرما است. با این وجود بعید به نظر می‌رسد در انجام کارهای سنگین مشکلی به وجود بیاید.

    سریع‌ترین تراشه مورد استفاده در گوشی‌های اندروید، اسنپدراگون ۸۸۸ است. همانطور که در جدول زیر می‌بینید این تراشه از نظر پردازش های CPU و GPU محور به پای اپل A15 بیونیک نمی‌رسد.

    نمرات گیک‌بنچ ۵ این گوشی نیز برتری آن نسبت به سایر رقبا مانند گلکسی S21 سامسونگ را نشان می‌دهد. تراشه A15 Bionic آیفون ۱۳ مینی در تست چندهسته‌ای به امتیاز بسیار خوب ۴۸۷۱ و در تست تک‌هسته به امتیاز ۱۷۵۲ دست پیدا کرده است.

    [accordions] [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=24][/accordion] [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ مناسب و کافی

    بررسی آیفون ۱۳ مینی تمام پیکربندی‌های آیفون ۱۳ مینی به همراه ۴ گیگابایت رم به بازار عرضه می‌شود. این میزان حافظه رم در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی مجهز به ۱۶ گیگابایت رم شاید محدود به نظر برسد اما عملکرد پردازشی همچنان فوق‌العاده است. اپل این بار گوشی خود را بدون نسخه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت روانه بازار کرده و خریداران می‌توانند گزینه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را خریداری کنند. اگر قصد خرید خرید آیفون ۱۳ مینی را دارید، نسخه‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی را به شما توصیه می‌کنیم، زیرا گزینه ۱۲۸ گیگابایتی حتی با وجود پشتیبانی از سرویس iCloud ممکن است با مشکل پر شدن مواجه شود.
    گوشی‌های رقیب آیفون ۱۳ مینی که از حافظه رم بیشتری بهره می‌برند:
    • گلکسی S21 اولترا: ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
    • وان پلاس ۹ پرو: ۸ و ۱۲ گیگابایت
    • شیائومی می ۱۱ اولترا: ۸ و ۱۲ گیگابایت
    [table id=833 /]

    باتری؛ شارژدهی بهتر نسبت به قبل

    بررسی آیفون ۱۳ مینی اپل هیچگاه از ظرفیت دقیق باتری آیفون صحبت نمی‌کند، اما به گفته این شرکت، عمر باتری آیفون ۱۳ مینی تا یک ساعت و نیم نسبت به نسخه قبلی افزایش پیدا کرده. [bs-quote quote="یکبار شارژ باتری برای ۱۹ ساعت پخش ویدیو یا ۱۰ ساعت بازی کفایت می‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote] در هنگام استفاده نیز افزایش و عمر باتری نسبتا خوب و بهتر آن کاملا قابل احساس است. عمر باتری آیفون ۱۳ مینی نسبت به نسل قبل خود در آزمایش مرور وب حدود ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه، در آزمایش پخش ویدیو ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه و در انجام بازی و کارهای سنگین ۱ ساعت و ۳۴ دقیقه بهبود پیدا کرده است. از طرفی دیگر پردازنده کم مصرف A15 نیز باعث افزایش چشمگیر شارژدهی آیفون ۱۳ مینی می‌شود. با این وجود پس از یکبار شارژ باتری می‌توانید ۱۹ ساعت پخش ویدیو ، ۱۰ ساعت بازی یا ۷۵ ساعت پخش موزیک را تجربه کنید. توان شارژ در حالت عادی ۲۰ وات است که ۵۰ درصد باتری را در نیم ساعت پر می‌کند. با استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم MagSafe اپل نیز می‌توان آیفون ۱۳ مینی را با قدرت ۱۵ وات طی۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کرد. البته باید اشاره کرد اپل این بار نیز طبق سنت خود و البته با اهداف «نجات محیط زیست» آیفون ۱۳ مینی را بدون شارژ به فروش می‌رساند.
    هرچند باتری آیفون ۱۳ نسبت به نسل قبل خود پیشرفت زیادی داشته است اما قابل مقایسه با رقبای اندرویدی نیست. گزینه‌های هم‌رده با باتری بهتر:
    • گلکسی S21 اولترا: باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۲۵ وات
    • وان پلاس ۹ پرو: باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۶۵ وات
    • شیائومی می ۱۱ اولترا: باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت با شارژ سریع ۶۷ وات
    [table id=834 /]

    امکانات؛ اسپیکرهای عالی

    بررسی آیفون ۱۳ مینی گوشی‌های اپل مانند آیفون ۱۳ مینی از نظر امکانات یک مجموعه کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به Face ID برای شناسایی چهره و باز کردن قفل گوشی، اسپیکرهای استریو فوق‌العاده، دستیار صوتی سیری و NFC اشاره کرد. اسپیکرهای آیفون ۱۳ مینی صدای واضح و خوبی را تولید می‌کنند. دستیار صوتی سیری نیز اکنون با وجود پردازنده قدرتمند A15 می‌تواند تشخیص خود را بهتر انجام دهد و دستورات شما را با دقت بسیار خوبی اجرا کند. حسگر NFC نیز ویژگی دیگر این گوشی محسوب می‌شود که البته در ایران کاربرد زیادی ندارد. همچنین اپل مانند گذشته اعتقادی به استفاده از حسگر اثر انگشت ندارد. [table id=835 /]

    نمرات آیفون ۱۳ مینی

    همانطور که در بررسی آيفون ۱۳ مینی گفتیم تراشه مورد استفاده در این گوشی قدرتمندترین تراشه موبایل بازار است. با این وجود به راحتی می‌توان انتظار داشت که نمرات بنچمارک نیز قدرت حیرت‌آور آن را نشان دهند. گوشی جدید اپل در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۴۶۸۳ و در تست تک هسته‌ای به امتیاز ۱۷۱۹ دست پیدا کرده است. همچنین این پردازنده در بنچمارک آنتوتو ۹ به امتیاز چشمگیر ۷۹۹۳۵۵ دست پیدا کرده است. سری آیفون ۱۳ به تازگی وارد بازار شده و طرفداران این گوشی استقبال بسیار خوبی از آن کرده‌اند. در ادامه این مطلب مزایا و معایب آیفون ۱۳ را بر اساس نظرات مشتریان در وب‌سایت‌هایی مانند دیجیکالا و آمازون مرور خواهیم کرد. [table id=836 /]

    مزایای آیفون ۱۳ مینی از نظر کاربران


    جمع و جور، سبک و راحت برای حمل

    در دست گرفتن و کار با آیفون ۱۳ مینی مثل سایر گوشی‌های مینی حس بسیار خوبی را به کاربر القا می‌کند. ساختار بدنه و طراحی بسیار سبک و جمع و جور آن نسبت به گوشی‌های سنگین به مراتب تجربه بهتری را برای کاربران رقم زده است.

    تراشه فوق قدرتمند

    همانطور که در بررسی آیفون ۱۳ مینی نیز اشاره کردیم، چیپست A15 Bionic این گوشی در حال حاضر قدرتمندترین چیپست موبایل است. عملکرد سخت افزاری گوشی آیفون ۱۳ هیچ جای شک و تردیدی را باقی نمی‌گذارد و تمام بازی و اپ‌ها را به شکلی روان اجرا می‌کند. 

    دوربین بهبود یافته

    دوربین اصلی گوشی آیفون ۱۳ مینی پیشرفت قابل توجهی داشته و اکنون عکس‌های آن کاملا راضی کننده هستند. با استفاده از دوربین این گوشی در روشنایی روز دقیق‌ترین و با کیفیت‌ترین عکس‌ها و در شب نیز با کمک هوش مصنوعی بهترین سطح جزئیات را ثبت خواهید کرد. بررسی آیفون ۱۳ مینی

    معایب آیفون ۱۳ مینی از نظر کاربران


    نرخ نوسازی محدود نمایشگر

    نمایشگر آیفون ۱۳ مینی کیفیت بسیار خوبی دارد اما نقطه ضعف بزرگ آن عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی بالا است. این روزها پرچمدارها و حتی اکثر میان‌رده‌های اندرویدی نمایشگری با نرخ تازه‌سازی حداقل ۹۰ هرتز دارند.

    سرعت شارژ پایین

    شاید باتری آیفون ۱۳ مینی برای کاربران آیفون نقطه قوت به نظر برسد اما در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده‌های اندروید، سرعت شارژ چندان زیادی ندارد.

    طراحی بدون تغییر

    به نظر می‌رسد اپل تمرکز خود را روی طراحی گوشی‌های پرچمدار نگذاشته زیرا گوشی‌های آیفون ۱۳ و از جمله نسخه مینی آن نسبت به نسل قبل خود تغییر زیادی جز  تغییر چیدمان دوربین‌ها نکرده‌اند.

    جمع‌بندی بررسی آیفون ۱۳ مینی

    بررسی آیفون ۱۳ مینی قیمت گوشی آیفون ۱۳ برای نسخه پایه ۶۹۹ دلار است و در بازار ایران با قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما خرید این گوشی با چنین قیمتی منطقی به نظر می‌رسد؟ اگر گوشی آیفون ۱۲ مینی دارید بهتر است آن را نگه دارید، مگر اینکه به دنبال افزایش عمر باتری باشید. در تمام جنبه‌های دیگر، آیفون ۱۳ مینی «کمی بهتر» از نسل قبل خود است. اما اگر کاربر مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های اپل هستید و قصد خرید گوشی جدیدی را دارید، از خرید آیفون ۱۳ مینی به هیچ وجه ناراضی نخواهید شد. به صورت کلی همانطور که در بررسی آیفون ۱۳ مینی گفتیم، این دستگاه قدرتمندترین گوشی کوچک بازار موبایل است که دوربین‌های فوق‌العاده، عمر باتری مناسب، تا ۵۱۲ گیگابایت فضای داخلی و عملکرد سخت‌افزاری فوق‌العاده را ارائه می‌کند. [see_also]40850[/see_also]
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید