ایمن‌ترین خودروهای ایرانی و چینی مونتاژ داخل کدامند؟

ایمن‌ترین خودروهای ایرانی و چینی مونتاژ داخل کدامند؟
راهنمای مطالعه

    ایمن ترین خودرو ایران کدام است؟ این سوالی است که بسیاری از ما دنبال دانستن جوابش هستیم. برای آشنایی با بهترین خودروهای ایرانی و چینی از نظر امنیت با درجه همراه باشید.

    در این مقاله سعی کرده‌ایم تا چند مورد از ایمن ترین خودروهای بازار ایران را به شما معرفی کنیم. در این راستا بیشتر قصد داریم تا خودروهای پرتیراژ مونتاژی و تولید داخل را زیر ذره بین قرار دهیم؛ چرا که اکثر خودورهای وارداتی به کشور نظیر محصولات کره ای ژاپنی و اروپایی، دارای امتیازات کامل ایمنی از موسسات معتبر جهانی هستند و نیازی به معرفی جداگانه ندارند.

    ایمن‌ترین خودروها در بازار ایران کدامند؟

    ایمن‌ترین خودرو ایران

    1. تارا

      تارا جدیدترین مدل در فهرست ایمن ترین خودرو ایران است. این ماشین جدیدترین محصول ایران خودرو است که اخیرا وارد بازار شده، در تست تصادف های معتبر بین المللی حضور نیافته اما به دلیل برخورداری از پلتفرم مشترک با پژو ۳۰۱ فرانسوی، گمان می‌رود که از لحاظ ایمنی شرایط بهتری نسبت به سایر تولیدات همرده داخلی را تجربه کند.

      ایمن ترین خودرو ایران تارا

      باید بدانید که پژو ۳۰۱ در سال ۲۰۱۴ موفق شده سه ستاره ایمنی را از موسسه بسیار مطرح یوروانکپ دریافت کند که امتیاز متوسطی برای بازار جهان به حساب می‌آید اما در ایران به دلیل عدم رعایت کامل استانداردهای ایمنی، این امتیاز در حد بسیار مناسبی است.

      هرچند مشخص نیست که سطح کیفی پلتفرم و شاسی تارا نسبت به پژو ۳۰۱ در چه حدی قرار می‌گیرد، اما با این حال چاره‌ای نداریم جز اینکه به امنیت نسبتا بالاتر تارا در مقایسه با دیگر تولیدات داخلی امید داشته باشیم.

      وجود چهار کیسه هوا و سامانه های کنترل کشش و پایداری، از جمله دلگرمی های ما در بحث امنیت تارا (اتوماتیک) و دلایل قرار گرفتن این خودرو در فهرست ایمن ترین خودرو ایران هستند.

      1. سایپا شاهین

        گفته شده پلتفرم شاهین به یکی از مدلهای قدیمی تویوتا یاریس تعلق دارد و بنابراین تاحدی می‌توان نسبت به ایمنی مناسب این خودرو امید داشت. ضمنا سایپا این سدان جدید خود را در یکی از موسسات استاندارد اروپایی هم تست کرده و ظاهرا نتایج قابل قبولی را بدست آورده که آنرا در فهرست ایمن ترین خودرو ایران قرار می‌دهد.

        متاسفانه شاهین دنده ای فاقد سیستم های کنترل کشش و پایداری بوده و تنها دو کیسه هوا برای آن در نظر گرفته شده است. البته احتمالا با ارایه نسخه اتوماتیک، این تجهیزات نیز به فهرست آپشن‌های شاهین سایپا اضافه شده و ایمنی بالاتری را برای آن به ارمغان خواهند آورد.

        ایمن ترین خودروهای بازار ایران

        1. رنو مگان 2000

          رنو مگان مونتاژی نیز به دلیل دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ در سال ۲۰۰۲، مستحق حضور در لیست ایمن ترین خودروها در ایران است.

          دیگر محصولات هم‌ردیف مگان در ایران از لحاظ استحکام شاسی و بدنه خیلی به پای این سدان فرانسوی نمی‌رسند و تاب آوری آنها در تصادفات کمتر از مگان است.

          [related]42254[/related]

          ضمن آنکه حتی با در نظر گرفتن استانداردهای ۲۰ سال پیش اروپا نیز شاید اکثر حریفان داخلی رنو مگان نتوانند بیش از دو یا سه ستاره ایمنی در کارنامه خود ثبت کنند.

          ایمن ترین خودرو ایران

          1. مزدا ۳ نیو

            مزدا ۳ نیو ایمن ترین سدان پرتیراژ داخلی به شمار می‌رود زیرا پنج ستاره از موسسه اروپایی یورو انکپ در سال ۲۰۰۹ دریافت کرده است.

            پلتفرم این خودرو نسبت به نسل قبل استحکام بالاتری دارد و تا ۸۶ درصد (براساس آزمونهای یوروانکپ) در حفظ سلامت سرنشینان بزرگسال موفق عمل می‌کند. بنابراین مزدا ۳ نیو ایمن ترین خودرو ایران بین سدان‌های پرتیراژ داخلی لقب می‌گیرد.

            ایمن ترین خودرو ایران

            1. سوزوکی گراند ویتارا

              سوزوکی ویتارا در سال ۲۰۰۷ موفق به دریافت ۴ ستاره از ۵ ستاره موسسه یوروانکپ شده و بنابراین مستحق حضور در لیست ایمن ترین خودروهای بازار ایران است.

              وجود شش عدد کیسه هوا در نسخه فول آپشن ویتارا ایران خودرو بر امنیت مطلوب این خودرو و استحقاق آن برای حضور در فهرست ایمن ترین خودروهای داخلی صحه خواهد گذاشت.

              ایمن ترین خودروهای چینی مونتاژی در بازار ایران

              در مورد خودروهای چینی مونتاژ داخل می‌توان به نمره کسب شده توسط این مدل‌ها در آزمون های موسسه سی انکپ چین استناد کرد. بر همین مبنا باید خودروهایی زیر اشاره کرد:

              • چری تیگو ۷
              • هایما اس ۵
              • جک اس ۵
              • جک اس ۳ 

              این خودروها با کسب پنج ستاره از موسسه سی انکپ چین ایمن ترین خودروهای چینی بازار ایران به شمار می‌‌روند و در فهرست بهترین خودرو چینی بازار ما هم حضور دارند.

              ایمن ترین خودرو چینیالبته مطمئنا خودروهای جدیدتری مثل فیدلیتی یا دیگنیتی نیز امنیت بالایی نسبت خودروهای یادشده ارایه می‌دهند اما به دلیل عدم ارایه کارنامه مشخص در آزمون‌های تصادف، نمی‌توانیم به طور صریح نسبت به سطح امنیت آنها اظهار نظر کنیم.

              جمع‌بندی راهنمای خرید ایمن ترین خودرو ایران

              در پایان بهتر است اشاره شود که خودروهای ایمن دیگری مثل نیسان تیانا، ام جی 6، ام جی GS، نیسان قشقایی و... نیز قابلیت حضور در لیست بالا را دارند اما توجه ما بیشتر به مدل‌های پرتیراژ مونتاژ داخل معطوف بوده و مختصری در مورد میزان ایمنی آنها توضیح دادیم. ضمن آنکه متاسفانه سطح امنیت خودروهای داخلی همچنان با استانداردهای روز دنیا فاصله دارد و امیدواریم خودروسازان داخلی توجه بیشتری نسبت به این مقوله مهم داشته باشند تا جان هموطنان در تصادفات خودرویی کمتر به خطر بیافتد. به نظر شما ایمن ترین خودرو ایران در این فهرست کدام مدل است [see_also]42316[/see_also]

              تهیه شده در: درجه
              {{totalCount}} دیدگاه‌
              {{name.error}}
              {{email.error}}
              {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
              {{commentMessage.error}}

              ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید