بررسی گلکسی A52s 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی A52s 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    بررسی گلکسی A52s با ویژگی‌های شاخصی چون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 778G همراه است.

    گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ با طراحی جالب و تازه و مشخصات چشمگیر به خوبی شعار «عالی برای همه» (Awesome is for everyone) را عملی کرده‌اند. غول فناوری کره‌ای همچنین در حال سرمایه‌گذاری بیشتر روی سری محبوب گلکسی A است و نسخه جدید آن را با نام گلکسی A52s 5G به بازار عرضه کرده است.

    گلکسی A52s 5G نسخه جدید و مشابه گلکسی  A52 5G است که در برخی موارد پیشرفت کرده است. برای مثال چیپست اسنپدراگون 778G این دستگاه از اسنپدراگون 750G نسخه قبلی بهتر است.

    این میان‌رده جدید در بازار ایران با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. در بررسی گلکسی A52s 5G خواهیم دید که خرید این گوشی با توجه به مشخصات و قیمت منطقی است یا خیر. بررسی گوشی A54 را هم از دست ندهید.

    مشخصات عمومی گلکسی A52s 5G

    گلکسی A52s 5G در مرداد سال جاری معرفی شد و از شهریور ماه در نسخه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم به صورت رسمی وارد بازار موبایل شده است. این گوشی به واسطه قابلیت‌های متعدد و ارزش خرید بالا به سرعت در لیست بهترین گوشی موبایل جای گرفت.

    در زمان بررسی گلکسی A52s 5G سیستم عامل آن اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1 است. نام گوشی در لیست دستگاه‌های در صف انتظار اندروید ۱۲ دیده می‌شود و احتمالا ۲ نسخه دیگر اندروید را نیز دریافت خواهد کرد. بنابراین ارزش خرید گوشی از نظر پشتیبانی از سیستم عامل در آینده بسیار بالا است.

    قیمت گوشی برای پایه نسخه GSM / HSPA / LTE / 5Gدر آبان ماه حدود ۱۰ میلیون تومان است. بررسی گلکسی a53 نسخه جدید این موبایل محس

    گلکسی A52s 5G در محدوده قیمت ۱۰ میلیون تومان با این گوشی‌ها رقابت می‌کند:

    [table id=853 /]

    طراحی؛ ساده و جذاب

    بررسی گلکسی A52s

    گلکسی A52s 5G از نظر طراحی هیچ تغییری نسبت به نسخه استاندارد خود نکرده است. فریم پلاستیکی گوشی با روکش براق خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد و پنل پشت پلاستیکی هم توسط یک لایه مات پوشیده شده که جذابیت آن را دوبرابر می‌کند. پنل پشتی همچنین در برابر اثر انگشت و لکه بسیار مقاوم است.

    سامسونگ جز معدود تولیدکنندگان است که گوشی‌های میان رده خود را با گواهی IP روانه بازار می‌کند و از این حیث در برابر بسیاری از رقبای چینی خود برتری دارد. در بررسی گلکسی A52s 5G نیز شاهد استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب بهره هستیم و گوشی می‌تواند تا مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب مقاومت خود را حفظ کند.

    برای مقایسه می‌توان به اکثر گوشی‌های شیائومی اشاره کرد که به همراه گواهی IP53 روانه بازار می‌شود و تنها در برابر پاشش آب مقاوم هستند.

    گلکسی A52 با پشتیبانی از گواهی IP67 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است

    نمایشگر دستگاه حاشیه‌های بسیار نازکی دارد و روزنه مخصوص دوربین سلفی بالای آن نیز به نسبت اندازه کوچکی دارد. در بالای نمایشگر گلکسی A52s 5G صفحه مشبکی نیز دیده می‌شود که اسپیکر استریو دوم در آن قرار گرفته که در هنگام تماس‌ها به عنوان هدفون نیز عمل می‌کند. اسپیکر اصلی در پایین گوشی قرار دارد.

    ماژول دوربین پشت گلکسی A52s 5G که چهار سنسور مختلف را در خود جای داده، فقط کمی از پنل بیرون می‌زند. با این وجود هنگامی که گوشی خود را روی سطح صاف مانند میز قرار می‌دهید، متعادل نخواهد بود.

    تنها مشکلی که در طراحی این گوشی می‌توان اشاره کرد به پنل پشتی آن مربوط می‌شود. هرچند همه چیز بسیار زیباست اما تا حدودی می‌تواند توخالی به نظر برسد.

    سامسونگ گلکسی A52s 5G را در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش و آبی به بازار عرضه کرده که گزینه‌های بسیار جذابی هستند.

    گزینه‌های هم قیمت با بدنه فلزی یا شیشه‌ای:
    • پوکو F3 با پنل پشتی شیشه‌ای
    • شیائومی می 10T با پنل پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی
    • گلکسی S20 FE 5G با فریم فلزی
    • می ۱۱ لایت 5G با پنل پشتی شیشه‌ای

    [table id=854 /]

    نمایشگر؛ عالی و سریع

    بررسی گلکسی A52s

    سامسونگ در بخش نمایشگر گلکسی A52s نسبت به مدل A52 5G تغییری اعمال نکرده و از همان نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده. این نمایشگر فوق‌العاده یکی از دلایل حضور این مدل در راهنمای خرید گوشی درجه است.

    در بررسی گلکسی A52s 5G حداکثر روشنایی دستی چندان چشمگیر نیست و حداکثر به ۳۸۳ نیت می‌رسد. با این وجود  در حالت خودکار روشنایی بسیار مناسب است و تا ۸۰۰ نیت بالا می‌رود که در زیر نور خورشید و فضاهای باز مشاهده محتوا را آسان می‌کند.

    گلکسی A52s 5G یکی از بهترین نمایشگرهای۱۲۰ هرتز را دارد

    گوشی میان‌رده سامسونگ همچنین از دو گزینه ۶۰ هرتز (استاندارد) و ۱۲۰ هرتز (بالا) برای نرخ تازه‌سازی خود استفاده می‌کند.

    دیگر مورد مهم در بررسی گلکسی A52s 5G عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی تطبیقی است. بنابراین در برخی موارد مثل وبگردی یا مطالعه متن باید به شکل دستی نرخ رفرش روی۶۰ هرتز تنظیم شود، زیرا استفاده از نرخ رفرش بالا باعث تخلیه سریع شارژ گوشی می‌شود.

    [table id=855 /]

    دوربین؛ عملکرد کاملا قابل قبول

    بررسی گلکسی A52s

    دوربین‌های گلکسی A52s 5G بسیار آشنا هستند و سامسونگ مانند اکثر میان‌رده‌های موجود در بازار از سنسورهای عریض، فوق عریض، ماکرو و تشخیص عمق استفاده کرده است.

    ترکیب اصلی شامل همان سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض، ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ سنسور ۵ مگاپیکسلی برای دوربین‌های ماکرو و عمق سنج است. برای عکس‌های سلفی نیز از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده شده است.

    عکس‌های پیش‌فرض ۱۶ مگاپیکسلی که در بررسی گلکسی A52s با دوربین اصلی و در نور روز گرفته می‌شود، از نظر گستره پویایی و سطح جزییات سطح مطلوبی دارند.

    دوربین اصلی گلکسی A52s 5G در روز و شب عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد

    دوربین گلکسی A52s 5G از HDR خودکار و بهینه‌ساز هوش مصنوعی استفاده می‌کند که هر دو آن‌ها به طور پیش‌فرض فعال هستند و معمولا تاثیر خود را به خوبی نشان می‌دهند.

    با این وجود، عکس‌هایی که در شرایط آفتابی گرفته می‌شود در برخی موارد ممکن است بیش از اندازه روشن به نظر برسند. غیرفعال کردن این دو فناوری، می‌تواند عکس‌های کم‌رنگ‌تری به ثبت برساند که در برخی موارد رضایت بیشتری از آن‌ها خواهید داشت.

    عکاسی در حالت ۶۴ مگاپیکسلی با رزولوشن کامل نیز تا حدودی مشکلات نوردهی بیش از اندازه را کاهش می‌دهد. البته در عکس‌هایی که با این حالت گرفته شده جزئیات بیشتری ارائه نخواهد شد، با این وجود سامسونگ در پردازش چند ثانیه‌ای خود تغییراتی روی آن‌ها اعمال خواهد کرد اما به صورت کلی استفاده از حالت پیش‌فرض ۱۶ مگاپیکسلی توصیه می‌شود.

    [related]39505[/related]

    در بررسی گلکسی A52s 5G از نظر زوم نمی‌توان انتظار زیادی داشت چون خبری از لنز تله نیست. با این وجود سنسور ۶۴ مگاپیکسلی گوشی تصاویر نسبتا خوبی با زوم ۲ برابری خود ثبت می‌کند.

    عکس‌های دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی A52s 5G نیز قابل قبول است. تنها مشکلی که در عکس‌های این دوربین و در مقایسه با سنسور اصلی دیده می‌شود، سطح جزییات کمتر و تفاوت در نمایش رنگ‌ها است.

    دوربین‌های ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق‌سنج که طرفداران خاص خود را دارند نیز عملکرد کلی و همیشگی خود را حفظ کرده‌اند. سطح فوکوس دوربین ماکرو نسبتا گسترده است و نتایج نهایی آن احتمالا شما را راضی خواهد کرد.

    همانطور که در بررسی گلکسی A52s 5G اشاره کردیم، این گوشی از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. به صورت کلی کیفیت عکس‌های سلفی ثابت است، جزئیات فراوانی را ارائه می‌کند و نویز کمی در آن‌ها مشاهده می‌شود.

    این دوربین از هر دو حالت HDR خودکار و بهینه‌ساز صحنه بهره می‌برد اما رنگ پوست در برخی موارد غیر طبیعی می‌شود.

    هر دو دوربین اصلی و فوق عریض گلکسی A52s 5G از حالت شب بهره می‌برند

    در شرایط کم نور نیز گلکسی A52s 5G همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. دوربین اصلی در شب جزئیات زیادی را با نویز نسبتا کم ارائه می‌کند و منابع نور و سایه‌های به خوبی در عکس‌های مدیریت می‌شوند.

    علاوه بر این، هر دو دوربین فوق عریض و اصلی گلکسی A52s 5G از حالت شب بهره می‌برند. حتی در عکس‌های زوم شده در شب نیز می‌توان برای افزایش کیفیت کلی عکس‌ها از این حالت استفاده کرد.

    گلکسی A52s 5G در بخش ضبط ویدیو نیز فوق‌العاده ظاهر می‌شود. این گوشی با تمام دوربین‌های اصلی خود (عریض، فوق عریض و سلفی) می‌تواند ویدیو‌های ۳۰ فریم 4K ضبط کند.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A52s (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A52s در حالت ۶۴ مگاپیکسلی:

    [gallery columns="2" ids="43344,43343"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض گلکسی A52s:

    [gallery columns="2" ids="43346,43345"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A52s در شب: (در تصویر سمت چپ از نایت مود استفاده شده)

    [gallery columns="2" ids="43347,43348"]

    تصاویر دوربین فوق عریض گلکسی A52s در شب: (در تصویر سمت چپ از نایت مود استفاده شده)

    [gallery columns="2" ids="43349,43350"]

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی A52s:

    [gallery columns="2" ids="43352,43351"]

    گزینه‌های هم قیمت زیر بر اساس رده‌بندی دگزومارک دوربین بهتری دارند:

    [table id=856 /]

    عملکرد پردازنده؛ مهم‌ترین پیشرفت گلکسی A52 5G

    بررسی گلکسی A52s پردازنده اجرای بازی روی گلکسی A52s

    سامسونگ در گلکسی A52s 5G از پردازنده جدیدتر و قدرتمندتر اسنپدراگون 778G استفاده کرده که نسبت به تراشه گلکسی A52 4G و 5G در سطح بالاتری قرار دارد.

    چیپست ۶ نانومتری این گوشی از ۸ هسته Kryo 670 با پردازنده گرافیکی پیشرفته Adreno 642L و یک مودم X53 5G تشکیل شده که نشان‌دهنده برتری آن نسبت به مدل قبلی است.

    گلکسی A52s 5G به آسانی بازی و برنامه‌های سنگین را اجرا می‌کند

    در بررسی گلکسی A52s 5G رابط کاربری به شکلی روان و بدون لگ عمل می‌کند. علاوه بر این اپ‌های سنگین و تمام بازی‌های گرافیکی مانند کال آو دوتی موبایل، PUBG‌ و آسفالت ۹ بدون مشکل اجرا می‌شوند. حین این پردازش‌های سنگین بدنه چندان داغ نمی‌شود که دلیلش استفاده از پردازنده کم مصرف است.

    استفاده این تراشه قدرتمند عملکرد گلکسی A52s 5G در اجرای برنامه‌ها را نسبت به گلکسی A52 تا ۵۰ درصد و در پردازش‌های گرافیکی تا ۱۰۰ درصد بهبود بخشیده است.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر اگر قدرت پردازنده برای شما اولویت است:

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=27][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ گزینه‌های مورد انتظار با قابلیت ارتقا

    هرچند در بررسی گلکسی A52s 5G به پیشرفت بسیار زیاد تراشه آن اشاره کردیم اما چیپست جدید با همان حافظه‌های قبلی ارائه می‌شود. بنابراین همچنان با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم ارائه می‌شوند. البته گزینه با ۴ گیگابایت رم حذف شده است.

    به صورت کلی می‌توان گفت سامسونگ گزینه‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار داده. به خاطر داشته باشید که با اسلات microSD می‌توانید حافظه داخلی را افزایش دهید.

    [table id=857 /]

    باتری؛ شارژ نه چندان سریع

    بررسی گلکسی A52s

    گلکسی A52s 5G نیز مانند نسخه استاندارد آن یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را در زیر کاپوت خود جای داده است.

    هرچند بهبود چندان خارق‌العاده‌ای در شارژدهی دیده نمی‌شود، اما اسنپدراگون 778G در بخش باتری تا حدودی تاثیر خود را نشان داده و گلکسی A52s 5G در تست استقامت به نمره ۱۱۳ ساعت دست می‌کند که ۸ ساعت از مدل قبلی بهتر است.

    در بررسی گلکسی A52s 5G یکبار شارژ کامل باتری امکان ۱۹:۲۹ تماشای فیلم یا ۱۲:۳۸ وبگردی را میسر ساخت.

    شارژدهی گلکسی A52s 5G برای یک روز پرکار کفایت می‌کند

    قابلیت‌های شارژ نیز نسبت به گلکسی A52 اصلی تغییری نکرده و گوشی جدید را نیز می‌توان با حداکثر سرعت ۲۵ وات شارژ کرد. با این وجود سامسونگ در برخی نسخه‌ها شارژر ۲۵ واتی را درون جعبه جایگزین نسخه ضعیف‌تر ۱۵ واتی قبلی کرده است.

    در صورت استفاده از شارژ ۲۵ وات، باتری گلکسی A52s 5G ظرف مدت ۳۰ دقیقه، تا ۵۳ درصد شارژ خواهد شد. همچنین برای شارژ کامل باتری نیاز به یک ساعت و ۲۸ دقیقه زمان خواهید داشت.

     گوشی‌های هم‌رده با ظرفیت باتری و توان شارژ بهتر:
    • گلکسی M62: باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت / ۲۵ وات
    • شیائومی پوکو X3 GT: باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت / ۶۷ وات
    • ردمی نوت ۱۰ پرو: باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت / ۳۳ وات

    [table id=858 /]

    امکانات؛ تمام چیزی که انتظار داریم

    بررسی گلکسی A52s

    امکانات گلکسی A52 5G در این محدوده قیمت بسیار مناسب بود و به همین دلیل شاهد تغییر چندان زیادی نیستم. از جمله امکانات گلکسی A52s 5G می‌توان به حسگر نوری اثر انگشت زیر نمایشگر آن اشاره کرد که وظیفه خود را به سرعت و با دقت خوبی انجام می‌دهد.

    جک هدفون ۳.۵ میلیمتری نیز در قاب پایین دستگاه قرار گرفته و در کنار آن یک پورت Type-Cدیده می‌شود. همچنین اسپیکر استریو دستگاه نیز در پایین دستگاه دیده می‌شود که از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و صدای گوش‌نوازی دارد اما بلندی آن در حد پرچمدارها نیست.

    لبه بالایی دستگاه تقریبا خالی است و فقط شامل یک میکروفون ثانویه برای لغو نویز و خشاب سیم کارت نانو دوگانه می‌شود. همچنین جایگاه سیم کارت دوم و کارت حافظه microSD مشترک است و تنها یکی از آن‌ها را می‌توان انتخاب کرد.

    [table id=859 /]

    نمرات گلکسی A52s 5G

    بررسی گلکسی A52s

    گلکسی A52s 5G با پردازنده ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۲۸۰۱ و در آزمون تک هسته‌ای به نمره ۷۷۱ رسیده است. همچنین در تست‌های آنتوتو ۸ و ۹ به ترتیب امتیازات ۴۲۹۶۷۵ و ۵۰۶۴۳۲ را کسب کرده است.

    در ادامه بررسی گلکسی A52s 5G نگاهی به مزایا و معایب این گوشی خواهیم داشت. این مشکلات از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای چند هفته داشته‌اند.

    [table id=860 /]

    مزایا گلکسی A52 5G

    پردازنده مطلوب

    چیپست اسنپدراگون 778G در اجرای رابط کاربری، برنامه‌ها و بازی‌های گرافیکی عملکرد بسیار مطلوبی دارد و شاهد داغ شدن بدنه هم نیستیم. از اینرو می‌توان گفت اگر قصد خرید یکی از گوشی‌های سری A گلکسی را دارید، A52s 5G گزینه مناسبی خواهد بود.

    یکی از بهترین دوربین‌ها

    دوربین اصلی در روشنایی روز، محیط‌های کم نور و حتی شب عکس‌های بسیار خوب و با کیفیت ثبت می‌کند و این موضوع درباره دوربین فوق عریض آن نیز صادق است. تصاویر پرتره هم به شکل با کیفیت ثبت می شوند.

    گواهی IP67 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

    همانطور که در بررسی گلکسی A52s 5G به آن اشاره شد، دیگر مزیت گوشی میان رده سامسونگ، گواهی IP67 مقاومت در برابر گرد و خاک و آب است.

    نمایشگر روشن با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز

    استفاده از پنل سوپر امولد، با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و ۸۰۰ نیت روشنایی باعث رضایت خریداران از وضوح تصویر و سرعت نمایش محتوا شده است. 

    معایب گلکسی A52 5G

    بررسی گلکسی A52s

    بدنه پلاستیکی

    سامسونگ طبق سنت چند ساله خود گوشی‌های میان‌رده را با بدنه پلاستیکی وارد بازار می‌کند. هرچقدر گلکسی A52s از نظر طراحی شبک و زیبا باشد اما بدنه پلاستیکی آن حس فوق‌العاده‌ای به کاربران نمی‌دهد. علاوه بر این مقاومت چندان تضمین شده‌ای نخواهد داشت.

    سرعت شارژ نسبتا پایین

    در مقایسه با سایر گوشی‌های میان‌رده بازار گلکسی A52s 5G سرعت شارژ نسبتا پایینی دارد. در حال حاضر شیائومی گوشی‌هایی مثل پوکو X3 GT را با توان ۶۷ وات به بازار معرفی کرده است.

    عرضه با شارژر ۱۵ وات

    هرچند در بررسی گلکسی A52s 5G عنوان کردیم که این گوشی در برخی مناطق به همراه شارژر ۲۵ وات عرضه خواهد شد، اما برخی مدل‌ها با نسخه ۱۵ وات عرضه می‌شوند.

    قیمت بالا

    میان رده جدید سامسونگ در ایران حدود ۱۰ میلیون قیمت دارد که آنرا در رده گوشی‌هایی نظیر پوکو F3 قرار می‌دهد که از بسیاری جهات از جمله پردازنده یک سر و گردن بالاتر هستند.

    خرید A52s از ارزان‌ترین فروشنده

    جمع‌بندی بررسی گلکسی A52s 5G

    بررسی گلکسی A52s بررسی گلکسی A52s

    بررسی گلکسی A52s 5G نشان می‌دهد که سامسونگ با رفع نقاط ضعف گلکسی A52 4G و 5G به دنبال جلب رضایت خریداران است. در این گوشی چیپست به شکل محسوسی بهبود پیدا کرده و نرخ رفرش نسبت به مدل 4G بیشتر شده است. نکته قابل توجه دیگر اینکه قیمت گوشی گلکسی A52s 5G نسبت به نسخه استاندارد آن تفاوت چندان زیادی ندارد. البته گلکسی A52s 5G با وجود رقبایی مثل پوکو F3، می ۱۱ لایت 5G و گلکسی S20 FE کار سختی را پیش رو دارد. اگر نکته‌ای در بررسی گلکسی A52s 5G جا مانده خوشحال می‌شویم در بخش نظرات آنرا با ما در میان بگذارید. [see_also]42677[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید