استراتژی پست گذاشتن در اینستاگرام به روش حرفه‌ای‌ها

استراتژی پست گذاشتن در اینستاگرام به روش حرفه‌ای‌ها
راهنمای مطالعه

     اگر از کاربرانی هستید که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، حتماً اینستاگرام در صدر لیست‌تان قرار دارد! اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار حرفه‌ای و قدرتمند است که توانسته نظر میلیون‌ها کاربر را در ایران و خارج از ایران به خودش جلب کند. همین مسئله باعث شد تا بسیاری از کسب‌وکارها با استفاده از تولید محتوای موثر در اینستاگرام بتوانند محصولات و خدمات خودشان را عرضه کنند.

    یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید، این است که چگونه در اینستاگرام پست منتشر کنیم تا بهترین نتیجه را از آن بگیریم؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی استراتژی پست گذاشتن در اینستاگرام بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا مانند حرفه‌ای‌ها پست منتشر کنید.

    پست گذاشتن در اینستاگرام و اهمیت آن

    پست گذاشتن در اینستاگرام شاید کار سختی نباشد اما اصول خاص خودش را دارد! درواقع اگر نتوانید در اینستاگرام پست‌های خوبی منتشر کنید، نتیجه خوبی را هم نمی‌توانید بگیرید. بنابراین فقط صرف پست گذاشتن مهم نیست، بلکه استراتژی پست گذاشتن در اینستاگرام، تولید محتوای جذاب و موثر و انتشار حرفه‌ای آن هم اهمیت بسیار زیادی دارد.

    اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، همیشه باید سعی کنید محتوایی تولید کنید که به درد کاربران بخورد؛ اما چه محتوایی به درد کاربران می‌خورد؟ در بخش بعدی به این سوال پاسخ می‌دهیم.

    چگونه مانند حرفه‌ای‌ها پست منتشر کنیم؟

    گاهی اوقات بعضی از کاربران هرچه تلاش می‌کنند و به‌طور مرتب در اینستاگرام پست می‌گذارند کمتر و کمتر نتیجه می‌گیرند. ایراد چنین افرادی این است که توجهی به اصول پست گذاشتن در اینستاگرام ندارند! درحالی که اگر اصول را رعایت کنند، به راحتی می‌توانند در تولید محتوا موفق شوند و بهترین نتیجه را در صفحه اینستاگرام خودشان بگیرند. برای استراتژی پست گذاشتن در اینستاگرام به روش حرفه‌ای‌ها باید ۷ اصل مهم زیر را رعایت کنید:

    1. بررسی مخاطبان هدف
    اولین چیزی که پیش از هر اقدامی باید در نظر بگیرید، این است که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند! شناسایی مخاطبان هدف مهم‌ترین قدم برای تولید محتوای اینستاگرام است که اگر به خوبی انجام شود، به راحتی می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید. درحالی که اگر مخاطبان هدف خود را نشناسید، نمی‌توانید متوجه شوید که فالوورهای شما چه ویژگی‌هایی دارند. بنابراین اولین قدم این است که مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و ببینید که چه ویژگی‌هایی دارند! مثلاً اگر مخاطبان شما پزشکان هستند، محتوای شما باید رسمی و تخصصی باشد تا بتواند نظر آن‌ها را جلب کند.
    1. بررسی نیاز و علاقه فالوورها
    دومین اصلی که هنگام تولید محتوا باید در نظر بگیرید، این است که فالوورهای شما به چه موضوعی علاقه دارند! اگر بتوانید علایق آن‌ها را پیدا کنید، تعامل آن‌ها با صفحه شما افزایش پیدا می‌کند و در نهایت می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید. از طرف دیگر، باید نیاز آن‌ها را هم شناسایی کنید! مخاطبان هدف هر کسب‌وکاری نیاز خاص خودشان را دارند که شما باید با تولید محتوا، پاسخگوی نیاز آن‌ها باشید. درواقع باید سوالاتی که در ذهن آن‌ها وجود دارد را پاسخ بدهید.
    1. انتخاب یک عنوان مناسب برای پست‌ها
    یکی دیگر از مواردی که هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام باید در نظر بگیرید، انتخاب یک عنوان مناسب است! اکنون که نیاز مخاطبان خود را می‌دانید و حتی می‌دانید که آن‌ها به چه چیزی علاقه دارند، باید دنبال یک عنوان مناسب هم باشید. انتخاب عنوان مناسب که روی آن تسلط دارید، به شما کمک می‌کند تا بتوانید بخش مهمی از نیازهای کاربران را پاسخ دهید و در نهایت، بهترین نتیجه را از آن بگیرید. توجه داشته باشید علاوه‌بر اینکه موضوع پست مهم است، باید عنوان آن هم جذاب باشد تا نظر کاربران مختلف را جلب کند. این مسئله باعث می‌شود تا کاربران محتوای شما را دنبال کنند و درصد تعامل صفحه شما تا حد زیادی بیشتر شود.
    1. طراحی پست با نرم‌افزارهای گرافیکی
    بخش گرافیکی پست هم اهمیت بسیار زیادی دارد.بهتر است با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی پست خودتان را طراحی کنید تا بتوانید نظر کاربران را بیشتر جلب کنید. البته ممکن است پست شما ویدئو باشد که در این صورت هم می‌توانید آن را به بهترین شکل ممکن تدوین کنید. انتخاب یک کاور مناسب هم برای ابتدای ویدئو و پست‌های گرافیکی اهمیت بسیار زیادی دارد.
    1. تولید محتوای جذاب برای کپشن
    یکی از بخش‌های بسیار مهم، بخش نوشتن کپشن برای پست است! در بخش کپشن باید اطلاعات مفیدی را درباره محصول یا پست‌تان به‌گونه‌‌ای که جذاب باشد به کاربران ارائه کنید. برای دیده شدن در اینستاگرام باید حتماً کپشن خوبی بنویسید و کال تو اکشن را هم فراموش نکنید! کال تو اکشن یعنی اینکه مثلاً از کاربران بخواهید که نظر خود را در بخش کامنت‌ها بگویند.
    1. استفاده درست از هشتگ‌ها
    هشتگ‌ها اگر به درستی استفاده شوند، نتیجه بسیار خوبی را در رشد صفحه شما خواهند داشت! درواقع هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در صفحه مربوط به هشتگ‌ها، پست خود را نمایش دهید و کاربران را به صفحه خودتان بکشید. البته نباید فراموش کنید که هشتگ باید مرتبط با پست باشند؛ در غیر اینصورت نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت. گاهی اوقات کاربران هشتگ‌های پربازدید اما غیرمرتبط را استفاده می‌کنند، در اینصورت افراد حتی اگر پست شما را ببینند هم حاضر نیستند از آن بازدید کنند؛ زیرا به آن نیاز ندارند و به‌دنبال چیز دیگری هستند!
    1. انتشار پست در زمان مناسب
    با استفاده از ابزارهای تحلیل صفحه نظیر insights اینستاگرام می‌توانید ببینید که چه ساعتی برای انتشار پست مناسب است تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. هرچقدر این ساعت بهتر باشد، تعداد کامنت‌ها و لایک‌های دریافتی هم بیشتر است. انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام کمک زیادی به رشد صفحه شما می‌کند. با رعایت این ۷ اصل می‌توانید بهترین نتیجه را از پست گذاشتن بگیرید و مانند حرفه‌ای‌ها استراتژی پست گذاشتن در اینستاگرام را بچینید. البته درباره هر یک از اصولی که در بخش بالا معرفی کردیم نکات زیادی وجود دارد که در این مقاله جا نمی‌شود اما شما می‌توانید با استفاده از برخی دوره‌های اینستاگرام این نکات را به‌طور کامل یا بگیرید. یکی از این دوره‌ها دوره اینستاگرام نوین است. در این دوره همه‌چیز از صفر تا صد به شما آموزش داده می‌شود و هیچ پیش‌نیازی هم ندارد. درواقع این دوره به گونه‌ای طراحی شده که اگر هیچ اطلاعاتی از اینستاگرام ندارید بازهم به درد شما بخورد و در نهایت، شما را به کسب‌ درآمدهای میلیونی از اینستاگرام برسانید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد سایت نوین به آدرس www.novin.com شوید تا هر چیزی که در مورد این دوره باید بدانید را با چشم خودتان ببینید.
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید