بررسی گلکسی M52 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی گلکسی M52 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی گلکسی M52 یکی از بهترین گوشی‌های میان رده بازار را بررسی خواهیم کرد که از ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون 778G و شارژدهی عالی بهره می‌برد.

    گلکسی M52 5G با بهترین میان‌رده سامسونگ یعنی گلکسی A52s 5G تفاوت چندانی ندارد و ویژگی‌های آن را با قیمت کمتری ارائه می‌کند. گلکسی M52 اولین گوشی از سری M محسوب می‌شود که از نمایشگری با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و تراشه اسنپدراگون 778G آن در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تراشه‌های میان رده موجود است.

    هرچند تولید یک میان‌رده (در مقابل پرچمداران) چندان مشکل به نظر نمی‌رسد اما حضور در بازار گوشی‌های میان‌رده با توجه به طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها حتی برای سامسونگ یک چالش سخت است. با این وجود گلکسی M52 به خوبی توانست خودش را در بازار موبایل نشان دهد و به یکی از مدل‌های محبوب تبدیل شود.

    میان‌رده جدید سامسونگ که در فهرست بهترین گوشی موبایل هم قرار دارد، هم اکنون در بازار ایران با قیمت حدود ۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. در ادامه بررسی گلکسی M52 متوجه خواهیم شد که خرید این گوشی با این برچسب قیمت منطقی به نظر می‌رسد یا خیر.

    مشخصات عمومی گلکسی M52 5G

    بررسی گلکسی m52 گلکسی M52 5G

    همانطور که در بررسی گلکسی M52 اشاره کردیم، این گوشی یکی از دستگاه‌های جدید بازار محسوب می‌شود که از ۱۱ مهر روانه بازار شده است. سامسونگ دستگاه خود را در دو نسخه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم به فروش می‌رساند.

    سیستم عامل گلکسی M52 در زمان عرضه اندروید ۱۱ با پوسته One UI 3.1 است. و قطعا سیستم عامل اندروید ۱۲ را نیز دریافت خواهد کرد. همچنین می‌توان انتظار داشت که ۲ نسخه دیگر از سیستم عامل گوگل را نیز دریافت کند، بنابراین از نظر سیستم عامل ارزش خرید این گوشی بسیار بالا است.

    قیمت این گوشی برای نسخه‌ای که از شبکه‌های ارتباطی GSM / HSPA / LTE / 5G پشتیبانی می‌کند در آذر ماه حدود ۱۰ میلیون تومان است.

    گلکسی M52 5G در بازار موبایل با این دستگاه‌ها رقابت می‌کند:همانطور که مشاهده می‌کنید در این محدوده قیمت گوشی‌های بسیار خوبی به بازار عرضه شده‌اند که با گلکسی M52 رقابت می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید، تمام گوشی‌های بالا را نیز یک بار بررسی کنید.

    [table id=900 /]

    طراحی؛ خوش‌دست اما بدون مقاومت بالا

    بررسی گلکسی M52

    گلکسی M52 5G به لطف بدنه فوق‌العاده باریک ۷.۴ میلی‌متری در دست احساس خوبی به کاربر می‌دهد. گوشی‌های سری گلکسی M سامسونگ معمولا مانند دستگاه‌های مقرون به صرفه به نظر می‌رسند، اما طراحی گلکسی M52 تا حدی این مشکل را برطرف کرده است. البته پنل پشتی و بدنه دستگاه از پلاستیک ساخته شده، بنابراین انتظار حسی مانند گوشی‌های شیشه‌ای یا فلزی را نداشته باشید.

    علاوه بر این، پنل پشتی به شدت مستعد دریافت اثر انگشت، لک و خراش است و ممکن است بدنه دستگاه نیز چنین حسی را به کاربران بدهد. وزن گوشی فقط ۱۷۳ گرم است که استفاده با یک دست را آسان می‌کند.

    گلکسی M52 بدنه پلاستیکی دارد اما فوق‌العاده خوش‌دست است

    حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک است اما حاشیه‌های سیاه اطراف دوربین سلفی کمی بزرگ به نظر می‌رسد.

    به صورت کلی در بخش طراحی بررسی گلکسی M52 می‌توان نتیجه گرفت که مشکل خاصی در گوشی دیده نمی‌شود اما همچنان نسبت به سایر موارد موجود در بازار کاستی‌هایی دارد. با این حال، اگر با گوشی‌های میان رده سامسونگ آشنایی داشته باشید، وجود این مشکلات ممکن است منطقی به نظر برسند.

    گلکسی M52 5G فاقد گواهی IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. اگر این ویژگی برایتان اهمیت دارد، سراغ گلکسی A52s بروید که با گواهی IP67 از این نظر شرایط بهتری دارد.

    گزینه‌های هم قیمت با بدنه فلزی یا شیشه‌ای:
    • پوکو F3 با پنل پشتی شیشه‌ای
    • شیائومی می 10T با پنل پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی
    • گلکسی S20 FE 5G با فریم فلزی
    • می ۱۱ لایت 5G با پنل پشتی شیشه‌ای

    [table id=901 /]

    نمایشگر؛ بهترین ویژگی گلکسی M52

    بررسی گلکسی m52

    گلکسی M52 5G از نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد پلاس با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. همانطور که انتظار می‌رود، نمایشگر دستگاه یک تجربه فوق‌العاده به همراه تمام ویژگی‌های خوب فناوری امولد مانند نمایش رنگ‌های زنده، سیاهی عمیق و تماشای بدون مشکل در زیر نور مستقیم را به شما ارائه می‌کند.

    نمایشگر ۱۲۰ هرتز گلکسی M52 از همه نظر شما را راضی می‌کند

    به لطف نرخ تازه سازی بالا نمایشگر گلکسی M52 گردش در رابط کاربری مانند گوشی‌های پرچمدار روان و لذت بخش است. البته تراشه اسنپدراگون 778G نیز به روان بودن نمایشگر دستگاه کمک زیادی می‌کند.

    گوشی میان رده سامسونگ از نرخ تازه سازی تطبیقی پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین بسته به نمایه‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانید از نرخ ۱۲۰ هرتز یا ۶۰ هرتز استفاده کنید. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از تخلیه سریع باتری، به این مورد دقت داشته باشید.

    در جمع‌بندی بخش نمایشگر بررسی گلکسی M52 می‌توان ادعا کرد که با یکی از باکیفیت‌ترین گوشی‌های میان رده موجود در بازار روبرو هستیم که کار کردن با آن تجربه لذت بخشی را ارائه می‌کند.

    [table id=902 /]

    دوربین؛ عملکرد راضی کننده

    بررسی گلکسی M52

    دوربین‌های گلکسی M52 5G نسبتا آشنا هستند اما یک تفاوت نسبت به سایر دستگاه‌های میان رده سامسونگ وجود دارد و آن هم عدم وجود دوربین تشخیص عمق است که مشکل چندان زیادی به وجود نخواهد آورد.

    بنابراین ماژول قرار گرفته در پنل پشتی این گوشی شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی می‌شود. برای سلفی و تماس‌های ویدیویی هم از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده شده است.

    عملکرد دوربین اصلی گلکسی M52s 5G در روز و شب بسیار خوب است

    کیفیت عکس‌ها در مقایسه با سایر گوشی‌های گلکسی با مشخصات مشابه تفاوتی ندارد. دوربین اصلی در طول روز عملکرد بسیار خوبی نشان می‌دهد و عکس‌های آن جزئیات زیاد، محدوده دینامیکی خوب و رنگ‌های خوش رنگی دیده می‌شوند.

    عملکرد آن در شب و محیط‌های کم نور نیز خوب است، اما جزئیات عکس‌ها کمی کاهش پیدا می‌کند و مقداری نویز در تصاویر قابل مشاهده است. با این وجود حالت نایت مود به کمک شما خواهد آمد تا باعث بهبود عکس‌های گرفته شده در شب شود.

    دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد و عکس‌های آن در طول روز کیفیت خوبی دارند. با این وجود در عکس‌های این دوربین در شرایط کم نور کمی نویز دیده می‌شود و جزئیات آن در برخی موارد می‌تواند راضی کننده نباشد.

    دوربین ماکرو نیز مانند سایر گوشی‌های گلکسی به عنوان یک دوربین درجه دوم طرفداران خاص خود را دارد. سطح فوکوس این دوربین نسبتا گسترده است و عکس‌های آن آن احتمالا شما را راضی خواهد کرد.

    دوربین لرزش‌گیر OIS ندارد و در ویدیو لرزش‌ها به خوبی گرفته نمی‌شود

    دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی در طول روز تصاویر واضح را ثبت می‌کند که نوردهی خوبی نیز دارند. عملکرد این دوربین در شب نیز چندان بد نیست، اما با وجود نور مصنوعی کافی بهتر می‌شود. برای مثال برای گرفتن عکس‌های سلفی در شرایط بسیار کم نور، استفاده از فلاش صفحه کاملا ضروری است.

    تصاویر پرتره با دقت بالایی سوژه را از پس زمینه جدا می کند اما رنگ‌های آن کمی غیرواقعی است.

    [related]43193[/related]

    در این گوشی خبری از لنز تله فوتو نیست، بنابراین از نظر زوم نمی‌توان انتظار زیادی داشت. اما سنسور ۶۴ مگاپیکسلی گوشی با زوم ۲ برابری تصاویر نسبتا خوبی را ثبت می‌کند که احتمالا شما را راضی خواهند کرد.

    از نظر فیلمبرداری نیز با تمام دوربین‌های اصلی این گوشی می‌توانید ویدیوهای ۳۰ فریم 4K ضبط کنید که کیفیت این ویدیوها نیز فوق‌العاده است اما مشکل اصلی نبود OIS برای حذف لرزش‌های ناخواسته است.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی M52: (منبع تصاویر: ibtimes)

    تصاویر دوربین فوق عریض گلکسی M52:

    [gallery ids="44740,44739,44738"]

    تصاویر دوربین ماکرو گلکسی M52:

    [gallery columns="2" ids="44742,44741"]

    نمونه تصویر دوربین سلفی گلکسی M52:

    بررسی گلکسی M52

    [table id=909 /]

    عملکرد پردازنده؛ سریع و کم‌مصرف

     

    در بررسی گلکسی M52 از پردازنده اسنپدراگون 778G می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این گوشی یاد کرد که عملکرد فوق‌العاده سریعی را ارائه می‌کند. این چیپست از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و تقریباً در حال تبدیل شدن به پردازنده ایده‌آل بازار گوشی‌های میان رده است.

    در انجام کارهای روزمره با گلکسی M52 مانند مرور وب و استفاده از شبکه‌های اجتماعی به هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد و تمام انیمیشن‌های رابطه کاربری نیز به بهترین شکل ممکن نمایش داده می‌شوند.

    با گلکسی M52 5G در اجرای بازی و اپ‌های سنگین مشکلی نخواهید داشت

    طرفداران بازی‌های ویدیویی نیز بدون نگرانی می‌توانند از این گوشی میان رده سامسونگ برای اجرای بازی‌هایی مانند کال آو دیوتی موبایل، PUBG‌ و آسفالت ۹ استفاده کنند.

    در برخی بازی‌ها شاید با افت فریم مواجه شوید که البته با کاهش تنظیمات گرافیکی برطرف خواهد شد و هیچ مسئله نگران کننده‌ای وجود ندارد.

    همانطور که در جدول زیر می‌بینید پردازنده گلکسی M52 با A52s و شیائومی ۱۱ لایت 5G NE یکسان است اما به پای پوکو F3 و حتی پوکو X3 GT که ارزانتر است، نمی‌رسد.

    به طور کلی، عملکرد پردازنده در بررسی گلکسی M52 برای کاربران معمولی کاملا مناسب است و نقص خاصی در آن دیده نمی‌شود. با این وجود برای گیمرها ممکن است در این محدوده قیمت گزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر با پردازنده قوی‌تر و مناسب اجرای بازی‌های سنگین:

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=31][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ حافظه داخلی محدود

    گوشی میان رده سامسونگ تنها در دو گزینه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ فروخته می‌شود. می‌توان گفت سامسونگ در بخش حافظه گلکسی M52 کم کاری کرده و می‌توانست گوشی خود را با گزینه‌های بیشتری در دسترس مشتریان قرار دهد.

    هرچند وجود اسلات microSD نشان دهنده قابلیت افزایش حافظه داخلی دستگاه است اما سامسونگ از اسلات مشترک با سیم‌کارت استفاده کرده که محدودیت‌های خاص خود را دارد.

    [table id=910 /]

    باتری؛ سرعت شارژ متوسط

    بررسی گلکسی M52

    گلکسی M52 5G نه تنها گوشی سریعی است، بلکه عمر باتری شگفت‌انگیزی نیز دارد. در حالی که گلکسی M51 از باتری عظیم ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، سامسونگ برای نسل جدید باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر را انتخاب کرده که با بیشتر رقبای میان رده خود از این نظر همخوانی دارد.

    باتری گلکسی M52 5G با وجود استفاده سنگین مانند بازی می‌تواند یک روز کامل و اگر ترکیبی از کارهای سنگین و سبک مانند مرور شبکه‌های اجتماعی و تماشای ویدیو از یوتیوب را انجام دهید تا یک روز و نیم نیز دوام خواهد آورد.

    باتری حتی با چند ساعت اجرای بازی یک روز کامل شارژدهی دارد

    جالب اینجاست این شارژدهی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است و با نرخ ۶۰ هرتز شارژدهی دستگاه تا حد زیادی افزایش دهد. به طور کلی در بررسی گلکسی M52  می‌توان تاکید کرد که این گوشی عمر باتری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

    باتری گوشی از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند که به عنوان گوشی میان رده سامسونگ نسبتا سریع است.

    شارژ باتری با آداپتور ۱۵ واتی داخل جعبه کلافه کننده است

    با این وجود سامسونگ درون جعبه گوشی خود یک شارژر ۱۵ وات قرار داده که شارژ کامل دستگاه با استفاده از آن کمی بیشتر از دو ساعت طول خواهد کشید.

    با این حال اگر از یک شارژر ۲۵ وات استفاده کنید، این میزان تا حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین با ۳۰ دقیقه شارژ تا ۴۵ درصد از باتری گلکسی M52 شارژ خواهد شد.

     گوشی‌هایی زیر از ظرفیت باتری یا توان شارژ بهتری بهره می‌برند:

    [table id=911 /]

    امکانات؛ بدون اسپیکر استریو و جک هدفون

    سامسونگ در گلکسی M52 5G امکاناتی که انتظار می‌رود را تعبیه کرده اما از برخی قابلیت‌ها دیگر چشم پوشی کرده است.

    برای مثال اسکنر اثر انگشت با کلید پاور یکپارچه شده و سرعت خوبی هم دارد اما خبری از جک هدفون ۳.۵ میلیمتری در این گوشی نیست.

    گلکسی M52 از اسپیکر استریو و هدفون ۳.۵ میلیمتری بهره نمی‌برد

    دیگر نکته منفی در بررسی گلکسی M52 5G این است که بر خلاف بسیاری از گوشی‌های میان رده از اسپیکر استریو بی بهره است. بنابراین در گلکسی M52 شاهد اسپیکر مونو سنتی خواهیم بود که نمی‌توان انتظار عملکرد چندان فوق‌العاده‌ای از آن‌ها داشت.

    همانطور که در بررسی گلکسی M52 اشاره کردیم، این گوشی از درگاه حافظه مشترک با سیم کارت بهره می‌برد. بنابراین جایگاه سیم کارت دوم و کارت حافظه microSD مشترک است و و تنها یکی از آن‌ها را می‌توان انتخاب کرد.

    [table id=912 /]

    نمرات گلکسی M52 5G

    پردازنده ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G گلکسی M52 5G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۲۷۶۶ و در آزمون تک هسته‌ای به نمره ۷۵۷ دست پیدا کرده است. همچنین در بنچمارک آنتوتو ۹ موفق به کسب امتیاز ۴۹۹۰۱۷ شده است.

    در ادامه بررسی گلکسی M52 5G به مزایا و معایب این گوشی نگاهی خواهیم انداخت که از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را داشته‌اند.

    [table id=913 /]

    مزایا گلکسی M52 5G از نظر کاربران

    عملکرد فوق‌العاده نمایشگر ۱۲۰ هرتز

    در بررسی گلکسی M52 هم دیدیم که نمایشگر سوپر امولد این گوشی با ارائه ویژگی‌هایی مانند نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۸۰۰ نیت عملکرد بسیار خوبی دارد و باعث رضایت مشتریان شده است.

    عملکرد پردازنده فوق‌العاده

    گلکسی M52 5G با چیپست اسنپدراگون 778G و اجرای روان و سریع اپ‌ها و بازی محبوب موجب رضایت بسیاری از مشتریان شده است. کاربران از داغ نشدن گوشی حین پردازش‌‌های سنگین هم راضی هستند.

    ترکیب دوربین مناسب

    علاوه بر ماژول اصلی دوربین که روی پنل پشتی قرار گرفته، دوربین سلفی این دستگاه نیز تجربه بسیار خوبی را ارائه می‌کند و بسیاری از کاربران کیفیت تصاویر دوربین اصلی و سلفی را پسندیده‌اند.

    عمر باتری عالی

    هرچند در این محدوده قیمت می‌توان گوشی‌ها دیگری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریعتر پیدا کرد، اما اگر از طرفداران گوشی‌های سامسونگ هستید، از عملکرد و عمر باتری گلکسی M52 راضی خواهید بود.

    معایب گلکسی M52 5G از نظر کاربران

    بررسی گلکسی M52

    عرضه با شارژر ۱۵ وات

    سامسونگ در جعبه گوشی میان رده خود از یک شارژر ۱۵ وات استفاده کرده که سرعت شارژ کمتری نسبت به شارژر ۲۵ وات خواهد داشت. بنابراین اگر قصد شارژ گوشی خود با سرعت بالا را داشته باشید، باید نمونه ۲۵ واتی را به صورت جداگانه تهیه کنید.

    مقاوم نبودن در برابر آب یا گرد و غبار

    بهره‌مندی از گواهی IP برای مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار تقریبا در حال تبدیل شدن به یکی از روندهای اصلی گوشی‌های میان رده است. از اینرو عدم وجود آن در گوشی گلکسی M52 5G یک نقص محسوب می‌شود.

    محدودیت حافظه داخلی

    سامسونگ گوشی خود را تنها در یک گزینه با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه کرده. هرچند از طریق اسلات microSD می‌توان آن را تا یک ترابایت افزایش داد اما در این صورت نمی‌توانید از سیم کارت دوم استفاده کنید.

    نبود اسپیکر استریو

    مانند جک هدفون، اسپیکر استریو نیز یکی از امکانات مهم گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود که کیفیت صدای گوشی را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

    عدم وجود جک هدفون

    با وجود اینکه در حال حاضر بسیاری از مشتریان به استفاده از هدفون‌های بی‌سیم روی آورده‌اند اما نمی‌توان از عدم وجود جک هدفون به عنوان یک نقص یاد نکرد.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی M52 5G

    بررسی گلکسی M52 اگر به دنبال گوشی میان‌رده خوش دست و باریک با عملکرد مطلوب، نمایشگر زیبا و سریع، پشتیبانی از شبکه 5G و عمر باتری بسیار خوب هستید، گلکسی M52 5G یک گزینه عالی محسوب می‌شود. با این وجود همانطور که در بررسی گلکسی M52 5G دیدیم، معایبی مثل حافظه محدود، شارژ سریع متوسط و مقاوم نبودن در برابر آب کار را برای میان‌رده جدید سامسونگ سخت کرده است. در مجموع گلکسی M52 5G با تمام مزایایی که دارد، در بازار با رقبای قدری مثل پوکو F3، شیائومی ۱۱ لایت NE و گلکسی A52s رقابت می‌کند که پیش از خرید بد نیست نیم نگاهی هم به آنها داشته باشید. [see_also]44125[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید