بهترین خودروهای کره‌ای از ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان

بهترین خودروهای کره‌ای از ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان
راهنمای مطالعه

    در این راهنمای خرید به معرفی بهترین خودروهای کره‌‌ای از ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان خواهیم پرداخت که از نظر توان فنی، آپشن‌ها و کیفیت شرایط ایده‌آلی دارند.

    خودروهای کره‌ای به واسطه کیفیت بالای فنی، آپشن‌های متعدد و به روز و قیمت مناسب بین ایرانی‌ها محبوب بوده‌اند. حتی در شرایط فعلی هم که از قدرت خرید ما کاسته ما شده باز هم بسیاری به دنبال پیدا کردن بهترین خودرو کره‌ای بر اساس بودجه خود هستند.

    اگر شما جزو این دسته هستید برای یافتن پاسخ این سوال که ماشین کره‌ای چی بخرم با ما همراه شوید تا بهترین ماشین کره‌ای را در بازه‌ قیمت ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان به شما معرفی کنیم.

    راهنمای خرید خودرو کره‌ای

    شاید خرید مدل‌های قدیمی ماشین کره‌ای شما را وسوسه کند اما باید بدانید که این خودروها مستهلک شده‌اند و خرید آنها خرج زیادی را برای تعمیرات روی دستتان می‌گذارد. از این رو در راهنمای خرید خودرو کره‌ای از اشاره به مدل‌های قدیمی خودداری کرده و اتومبیل‌های با مدل ساخت بالا را معرفی کرده‌ایم.

    بهترین خودرو کره‌ای تا ۵۰۰ میلیون تومان

    کیا پیکانتو مدل ۲۰۱۵

    اگر به دنبال خرید یک هاچبک خانوادگی کره‌ای با قیمت مناسب، فضای نسبتا جادار کابین (در مقایسه با خودروهای همکلاس)، کیفیت ساخت بالا، استهلاک پایین و طراحی ظاهری جذاب هستید، کیا پیکانتو می‌تواند اولین انتخاب شما باشد.

    این هاچبک کره‌ای از لحاظ فنی حرف زیادی برای گفتن ندارد اما به دلیل وزن پایین، به خوبی با موتور ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری کوچک خود وفق پیدا کرده و کارکردی متناسب با نیازهای متعارف خانوادگی را ارائه می‌دهد.

    این پیشرانه کوچک قدرتی برابر با ۸۵ اسب بخار و گشتاور ۱۲۱ نیوتن متر را به وسیله گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به محور چرخ‌های جلو می‌رساند.

    شتاب صفر تا صد این مدل از بهترین خودرو کره‌ای حدود ۱۳.۵ ثانیه است و می‌تواند حتی با خودروهایی مثل پژو پارس اتوماتیک رقابت کند. بنابراین مشخص است که میزان چالاکی پیکانتو آنقدرها هم برای کاربردهای روزانه و خانوادگی کم نیست.

    کیا پیکانتو می‌تواند تا حدود ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و میانگین مصرف سوخت آن هم ۵.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که خبر از کم‌مصرف بودن این خودروی کوچک می‌دهد.

    ماشین کره ای چی بخرم؟

    با خرید نمونه فول آپشن کیا پیکانتو ۲۰۱۵ از امکاناتی مثل کنترل عقب‌گرد در سربالایی، کنترل پایداری، سیستم مدیریت پایداری خودرو ، سنسور پارک عقب، دیلایت، چراغ‌های جلو با قابلیت روشن شدن خودکار، فرمان برقی دو حالته، سیستم صوتی با ۶ اسپیکر، بلوتوث، USB، شش کیسه هوا، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه اتومات، آینه جانبی تاشونده برقی، سانروف و پشت سری فعال بهره‌مند خواهید شد.

    کیا پیکانتو موفق شده ۴ ستاره ارزشمند ایمنی را از موسسه بسیار معتبر و سخت‌گیر یورو انکپ به دست آورد. بنابراین گرچه از لحاظ ابعاد و جثه به خودروهایی مثل پژو ۲۰۶ و پراید ۱۱۱ نزدیک است اما از لحاظ ایمنی در سطحی بسیار بالاتر از خودروهای داخلی قرار دارد.

    هیوندای i10 کرمان موتور

    ماشین کره ای چی بخرم؟

    شرکت کرمان موتور هیوندای آی ۱۰ را به طور محدود به بازار ایران وارد کرد. این خودرو با موتور ۱۲۴۸ سی سی و گیربکس اتوماتیک ۴ دنده تیپ ترونیک از لحاظ پلتفرم و فنی با کیا پیکانتو یکسان است و تقریبا در بسیاری موارد از جمله حداکثر سرعت عملکردی نزدیک به پسرعموی خود ارائه می‌دهد. اما با این حال بازار آن در ایران ضعیف‌تر از پیکانتو دنبال می‌شود.

    از لحاظ امکانات هم در برخی موارد نسبت به محصولات کیا موتورز ضعف دارد که در این راستا باید بگوییم هیوندای آی ۱۰ تنها دارای دو کیسه هواست و سانروف هم ندارد اما در عوض دارای کروز کنترل است که در کیا پیکانتو ۲۰۱۵ یافت نمی‌شود. بنابراین می‌توانید هیوندای i10 کرمان موتور را هم به عنوان بهترین خودرو کره‌ای در فهرست خود داشته باشید.

    در این سطح قیمتی می‌توانید سراغ ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی یا ارزان‌ترین ماشین‌های کره‌ای در بازار ایران هم بروید.

    بهترین خودرو کره‌ای تا ۸۰۰ میلیون تومان

    در رنج قیمت ۵۰۰ تا حوالی ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانید به سراغ گزینه‌هایی مثل هیوندای اکسنت و مدل‌های کارکرده کیا سراتو و هبوندای النترا بروید که در ادامه راهنمای خرید خودرو کره‌ای به صورت مختصر توضیحاتی درباره آنها ارائه میدهیم.

    هیوندای اکسنت کرمان موتور مدل ۹۷

    هیوندای اکسنت کرمان موتور

    اگر به دنبال خرید یک سدان نسبتا جمع‌وجور با کیفیت مناسب، استهلاک پایین و توان فنی متعادل کره‌ای هستید، هیوندای اکسنت مونتاژ کرمان موتور گزینه معقولی در فهرست بهترین خودرو کره‌ای خواهد بود.

    این خودرو نسبت به همنوعان وارداتی خود از لحاظ امکانات تقریبا چیزی کم ندارد و آپشن‌های آن می‌تواند رضایت‌بخش برآورد شود. البته نبود کروز کنترل و تنظیم دستی صندلی‌های جلو قطعا به چشم بسیاری از مشتریان ایرانی خواهد آمد؛ به‌خصوص که در این بازه قیمتی اکثر محصولات چینی از آپشن‌های بیشتری برخوردار هستند.

    با این حال تجهیزاتی مثل سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، سنسور فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، ۶ کیسه هوا، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سامانه رهیاب، جی پی اس و بلوتوث، USB، سانروف، تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای در این خودرو وجود دارد که رفاه و امنیت مناسبی را به سرنشینان ارائه خواهد داد.

    ضمن آن که موتور ۱.۶ لیتری هیوندای اکسنت توانی برابر ۱۲۲ اسب بخار ارائه می‌دهد و مصرف سوخت آن هم برابر ۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

    گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به اضافه شتاب صفر تا صد ۱۱.۵ ثانیه از دیگر ویژگی‌های فنی مهم هیوندای اکسنت کرمان موتور هستند. گفتنی است در زمان نگارش این مطلب قیمت خودرو اکسنت کرمان موتور مدل ۹۷ طور متوسط حدود ۷۰۰ میلیون تومان است.

    کیا سراتو ۲۰۱۴ دو لیتری اتوماتیک

    ماشین کره ای چی بخرم؟

    کیا سراتو ۲۰۱۴ طراحی ظاهری زیبایی دارد اما کیفیت سواری و سیستم تعلیق آن به‌ویژه در ردیف عقب نسبتا خشک است و ضربات به درون کابین منتقل می‌شود. صرف‌نظر از این مسئله، با خرید کیا سراتو می‌توانید یک سدان نسبتا چابک به واسطه حضور موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۱۹۴ نیوتن متر به دست آورید.

    شتاب صفر تا ۱۰۰ کیا سراتو ۲۰۱۴ برابر ۱۰.۵ ثانیه است که نشان از چالاکی بسیار مناسب این خودرو در بازار ایران دارد. دیگر دلیل قرار گرفتن آن در فهرست بهترین خودرو کره‌ای کابین با فاصله محوری ۲۷۰۰ میلیمتری است که در مقایسه با رقبا نسبتا جادار است و فضای مناسبی برای حضور ۵ سرنشین به ارمغان می‌آورد.

    ماشین کره ای چی بخرم؟

    امکاناتی مثل کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، شیفتر پشت فرمان، حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور باران، دیلایت، اتولایت، گرمکن فرمان، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ۶ کیسه هوا، تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن تمام صندلی‌ها، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن و...، شاخص‌ترین تجهیزات کیا سراتو ۲۰۱۴ هستند که نشان می‌دهند این سدان جمع‌وجور کره‌ای می‌تواند آپشن‌های متنوعی را در دسترس کاربران خود بگذارد.

    قطعات فنی سراتو هم در بازار به وفور موجود است و خدمات پس از فروش گسترده‌ای برای این خودرو وجود دارد. پس یکی از مناسبترین گزینه‌ها در فهرست بهترین خودرو کره‌ای همین سراتو ۲۰۱۴ است.

    هیوندای النترا ۲۰۱۴

    النترا 2014

    النترا ۲۰۱۴ هم از پلتفرم مشترک با سراتو استفاده می‌کند اما موتور آن از نوع ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۱ اسب بخار بوده و از لحاظ فنی عملکردی متعادل را برای شما به همراه می‌آورد.

    هرچند سراتو به دلیل موتور قوی‌تر از جهت فنی کمی بهتر ظاهر شده اما در مجموع این دو خودرو ماهیت نسبتا یکسانی دارند. کیفیت سواری النترا در سطح شهر مناسب است اما سیستم تعلیق آن کمی خشک است و می‌توان کوبش‌های محسوسی را هنگام عبور از جاده‌های پردست‌انداز درون کابین احساس کرد.

    در هنگام خرید این مدل از بهترین خودرو کره‌ای باید از وجود آپشن‌های مورد نظرتان اطمینان داشته باشید؛ چراکه تیپ‌های مختلفی از النترا با سطح امکانات متفاوت در بازار موجود است.

    مهم‌ترین امکانات نسخه فول آپشن النترا ۲۰۱۴ به مواردی مثل کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، حسگرهای پارک، گرمکن فرمان، تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صندلی‌ها، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سانروف و... خلاصه می‌شود.

    [related]45139[/related]

    بهترین خودرو کره‌ای تا ۱.۵ میلیارد تومان

    در بازه قیمت یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید گزینه‌های مختلفی از خودروهای سدان و کراس اوور شامل سراتو YD و النترا AD (حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان)، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج SL را در فهرست بهترین خودرو کره‌ای پیدا کنید.

    اما اگر می‌خواهید حدود یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بابت خرید یک کراس اوور کره‌ای هزینه کنید، بهتر است هیوندای توسان مدل ۲۰۱۷ را بخرید. شما می‌توانید نمونه دو دیفرانسیل فول آپشن تک رادار شرکتی این خودرو را در حال حاضر با قیمتی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار بیابید.

    هیوندای توسان ۲۰۱۷

    توسان 2017

    با انتخاب توسان شما یک محصول زیبا، خوش استایل و دو دیفرانسیل را خریداری می‌کنید که نیازهای مختلف مشتریان را به نحوی مناسب برآورده می‌سازد. پیشرانه آن هم از نوع دو لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتن متر است که شتابی برابر ۱۱.۸ ثانیه و مصرف سوخت ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

    گیربکس توسان از نوع ۶ دنده اتوماتیک است و به دلیل حضور در کنار موتور تنفس طبیعی، مشکلاتی مانند حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین، مانند آنچه در نمونه‌های توربوشارژر رخ می‌دهد و یا استهلاک بالای جعبه‌دنده‌های دو کلاچه که امروزه در برخی خودروهای چینی شاهد آن هستیم، مشاهده نخواهد شد.

    موتور این مدل از بهترین خودرو کره‌ای در مقایسه با نمونه‌های ۲.۴ لیتری محصولات هیوندای و کیا استهلاک و خرابی کمتری دارد. با این حساب در رنج قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هیوندای توسان ۲۰۱۷ ارزش خرید مناسبی خواهد داشت.

    بهترین خودرو کره‌ای تا ۲ میلیارد تومان

    ption id="attachment_46259" align="aligncenter" width="850"]ماشین کره ای چی بخرم؟ کیا اسپورتیج

    در این بخش از راهنمای خرید خودرو کره‌ای نوبت به معرفی بهترین ماشین‌ها در بازه قیمت ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان می‌رسد. در این محدود می‌توانید به سراغ نمونه‌های مختلف کیا اسپورتیج QL و هیوندای سانتافه بروید.

    اگر بودجه شما نزدیک به ۲ میلیارد تومان است، کیا اسپورتیج فول ۲۰۱۸ و یا هیوندای سانتافه ۲۰۱۸ را بیشتر از سایر گزینه‌ها مورد نظر داشته باشید. این دو خودرو به موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با سامانه تزریق سوخت مستقیم GDi مجهز هستند که راندمان بالاتر، توان فنی بهتر و استهلاک کمتر نسبت به موتورهای ام پی آی دارد.

    میزان خرابی این موتور هم نسبت به موتور ۲.۴ لیتری MPI هیوندای و کیا کمتر است. محدوده قدرت این پیشرانه حدود ۱۸۸ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر است که برای اسپورتیج شتاب زیر ۱۰ ثانیه و برای سانتافه نیز شتابی در حدود ۱۱.۶ ثانیه به وجود می‌آورد.

    ption id="attachment_46258" align="aligncenter" width="850"]بهترین خودرو کره‌ای هیوندای سانتافه

    همچنین از نظر تنوع آپشن هم هر دو خودرو در سطح مناسبی قرار می‌گیرند؛ به‌ویژه هیوندای سانتافه که اگر نمونه‌های فول آپشن آن را بخرید، از امکانات بسیار متنوع و سطح بالایی بهره‌مند خواهید شد.

    از آپشن‌های بهترین خودرو کره‌ای تا ۲ میلیارد تومان باید به انواع رادارهای هشدار تصادف، رادار نقاط کور و حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، ترمز پارک برقی، کیسه‌های هوای متعدد، پدال شیفتر گرمکن فرمان، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیمات برقی صندلی‌های جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، درب صندوق هوشمند، سانروف پانوراما و... اشاره کرد.

    کلام آخر

    در این مطلب بهترین خودرو کره‌ای را از بازه ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومان به شما معرفی کردیم. خودروهای معرفی شده در این راهنمای خرید اغلب شامل مدل‌های بالا شده و از مدل‌های قدیمی به خاطر هزینه بالای استهلاک صرف‌نظر کرده‌ایم. برای انتخاب بهترین خودرو کره‌ای ابتدا نوع نیاز و اولویت‌هایتان را مطابق با سطح بودجه تعیین کنید. انتخاب هر یک از خودروها با توجه به توان فنی بالا و کیفیت ایده‌آل باعث می‌شود از سواری با یک ماشین کره‌ای لذت ببرید. نظر شما درباره خرید خودرو کره‌ای در مقایسه با رقبای چینی و ژاپنی چیست؟ [see_also]45139[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید