آموزش زبان انگلیسی در منزل با آکادمی روان (کریمی)

آموزش زبان انگلیسی در منزل با آکادمی روان (کریمی)
راهنمای مطالعه

    تا حالا به این فکر کرده‌اید که چطور زبان انگلیسی را در خانه یاد بگیریم؟ این اتفاق برای همه جذاب است، چون هم خیلی راحت است، هم مزایای زیادی دارد. دیگر نیازی نیست که کلی هزینه شهریه و بدهید و توی ترافیک باشید که زبان انگلیسی یاد بگیرید!

    در حال حاضر با وجود فضای آنلاین به راحتی می‌توانید در منزل خودتان با روش‌هایی که در زیر توسط آکادمی آموزش زبان انگلیسی روان به شما پیشنهاد می‌دهیم زبان انگلیسی را یاد بگیرید. اینکه چطور عادت‌های غیر مفید و زمان‌های مرده خودمان را به بهترین نحو استفاده کنیم.

    قدم اول اهداف بلند‌مدت و کوتاه‌مدت

    با فکر کردن به یک هدف بزرگ یک ساله که می‌خواهید تا پایان سال به آن برسید، شروع کنید. این هدف ممکن است چیزی مانند قبولی در یک امتحان مهم و سرنوشت‌سازِ انگلیسی یا برقراری ارتباط موثر با افراد انگلیسی زبان که در فضای مجازی می‌توانید با آنها صحبت کنید؛ باشد. هنگامی که در مورد هدف‌تان تصمیم گرفتید، آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید.

    تمرین و مرور روزانه داشته باشید

    برای اینکه در ۲ تا ۳ ماه به یک نتیجه‌ی مطلوب برسید، نیاز است حداقل روزانه ۳ ساعت تمرین کنید، این زمان را بین یادگیری لغات، مکالمه، تمرین لیسنینگ و اسپیکینگ تقسیم کنید. یکی از بهترین روش‌های مرور و تمرین این است:

    اگر شما مطلب جدیدی را یاد گرفتید، بعد از ۲۴ ساعت مجدد آن مطالب مرور شود. بعد از یک هفته تنها با ۵ دقیقه مرور همان مطالب بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. اگر بعد از ۴۰ روز همان مطلب را مجددا مطالعه کنید ماندگاری آن در ذهن شما تا ۶ ماه خواهد بود! این فرمول را همیشه به خاطر داشته باشید.

    فیلم‌های انگلیسی و انیمیشن‌های انگلیسی تماشا کنید!

    برای آموزش زبان انگلیسی از صفر کارتون یا انیمیشن‌ها بسیار مناسب هستند. شما در فیلم‌ها با مکالمات واقعی و همچنین حالات بدنی افراد در هنگام مکالمه آشنا می‌شوید و همینطور باعث تقویت لیسنینگ شما می‌شود. مهم‌ترین چیز این است که شما در تماشای فیلم‌ها تداوم داشته باشید. هچنین اگر قصد مهاجرت به کشوری خاص را دارید با تماشای فیلم‌های کشور مورد نظر خود با فرهنگ آن کشور بیشتر آشنا خواهید شد.

    مطلب مربتط: فیلم‌های انگلیسی

    دفتر خاطرات انگلیسی داشته باشید!

    یکی از جدیدترین روش‌های کشف شده مطالعه زبان نوشتن و خلاصه نویسی روزمره خودتان به انگلیسی است. این روش یادگیری شما را به طرز عجیبی افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید مطالبی که در آن روز از زبان انگلیسی را یاد گرفتید به طور خلاصه برای خود یادداشت کنید. هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه نمودید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجع به آن پاراگراف‌ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید.

    محتواهای جذاب برای خودتان پیدا کنید

    محتوای بسیاری به زبان انگلیسی وجود دارد از فیلم‌های آموزشی تا مصاحبه‌ها و ویدیو‌های متعدد در دنیای آنلاین، هر کدام از این موارد مخصوصا اگر در زمینه علاقه شما باشد می‌تواند به عنوان آموزش انگلیسی عمل کند. پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلم‌های آموزشی آقای جول استین است، چون هم به صورت انگیزشی صحبت می‌کنند و هم نحوه صحبت کردن ایشان به گونه‌ای است که شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید.

    آهنگ انگلیسی گوش کنید

    تحقیقات علمی نشان می‌دهند که یادگیری زبان با موسیقی به تقویت و آموختن چهار مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ و نوشتاری شما کمک زیادی می‌کند. همینطور گوش دادن به موسیقی کلاسیک باعث افزایش توانایی و تقویت قدرت مغز می‌شود در یادگیری مهارت‌های مختلف ازجمله یادگیری زبان می‌شود. با یک سرچ ساده در گوگل می‌توانید به دریایی از آهنگ‌های انگلیسی که به یادگیری زبان انلگیسی شما کمک می‌کند دست پیدا کنید.

    گوش، چشم و زبانتان را به انگلیسی عادت دهید

    سعی کنید هرروز با انگلیسی خود را درگیری کنید برای آموزش زبان انگلیسی از صفر نیاز است تا هرروز حداقل به یک یا دو مکالمه انگلیسی گوش کنید اینگونه شما می‌توانید هم رایگان و از صفر زبان انگلیسی را یاد بگیرید و تا سطح پیشرفته بروید. نگذارید اعضای بدنتان از یادگیری زبان انگلیسی غافل شوند!

    با دوستان خود به انگلیسی حرف بزنید

    یکی دیگر از بهترین روش‌های آموزش زبان انگلیسی در منزل این است که با دوستان خود که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارند، جلساتی را برگزار کنید و باهم راجع به موضوعی به انگیسی صحبت کنید. لازم نیست یک مهمانی بزرگ داشته باشید، حتی یک دور همی کوچک هم یک روش خوب برای تمرین زبان انگلیسی است.

    از اپلیکیشن‌های رایگان آموزش زبان در منزل استفاده کنید

    در سطح وب اپلیکیشن‌های رایگان زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارند. مانند Doulingo و Memrise دو برنامه رایگان هستند و بسیاری اپلیکیشن‌های آموزش زبان دیگر به شیوه‌ای جدید و با تبدیل یادگیری به بازی توانسته‌اند ابزاری درست کنند که راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر از نرم‌افزارهای پیچیده و بی‌نتیجه گذشته شما را به هدفتان برساند.

    همچنین در آکادمی روان نیز اپلیکیشنی طراحی شده که تمام موارد از جمله داستان‌های انگلیسی، آهنگ‌های انگلیسی را در آن جمع آوری شده تا شما به همه امکانات لازم برای یادگیری زبان دسترسی داشته باشید.

    با صدای بلند بخوانید

    یک راه عالی برای بهبود مهارت اسپیکینگ(مهارت صحبت کردن) این است که متن‌ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. بلند خواندن به شما کمک می‌کند که راحت‌تر انگلیسی صحبت کنید. برای بلند خواندن از کتاب یا روزنامه‌ یا هرچیز دیگری که به زبان انگلیسی است استفاده کنید. از اشتباه کردن نترسید اگر لغتی را نمیفهمید با اینکار باعث می‌شود که زبان و مغزتان گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کند.

    رادیو انگلیسی گوش کنید

    یکی دیگر از راه‌های یادگیری زبان در منزل استفاده از رادیوهای انگلیسی زبان است. با این کار هم به برنامه‌های رادیو و تلویزیون به صورت آنلاین دسترسی دارید و هم مهارت شنیداری (لیسنینگ) خود را تقویت کنید.

    با خودتان انگلیسی حرف بزنید، هرچه بیشتر بهتر

    این راه هم برای تقویت مکالمه شما مفید است هم برای افزایش اعتماد به نفس شما جلوی آینه بایستید و حرف زدن با خودتان را تمرین کنید. همچنین می‌توانید صدای خود را ضبط کنید با اینکار می‌توانید بفهمید که واقعا انگلیسی حرف زدنتان چطور است و تلفظ‌های خود را با انگلیسی واقعی مقایسه کنید.

    کتاب بخوانید

    مطالعه فقط برای تقویت قدرت درک مطلب نیست، بلکه می تواند یک سرگرمی خوب برای اوقات فراغت تان باشد. می توانید با خواندن کتاب هایی که شما را به وجد می آورند، مخصوصا علایق و سرگرمی های تان، دو برابر لذت ببرید. کتاب های زیادی وجود دارند و می توانید از بین این همه، کتابی را که واقعا مورد علاقه ی شماست پیدا کنید. مجموعه‌ کتاب‌های هری پاتر و قلعه حیوانات کتاب‌های مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کنند.

    استفاده از سایت‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی

    سایت‌هایی که در پایین معرفی شده‌اند پیشنهادی عالی برای افراد مبتدی است و منابعی عالی برای یادگیری انگلیسی در خانه هستند که شامل بخش‌های مختلفی مانند مکالمه، گرامر و لغات هستند. این سایت‌ها به طرز شگفت انگیزی کاربردی هستند. در ضمن از سطح‌های مختلفی تشکیل شده‌اند:

    • English at Home
    • Free English Study
    • Ravaan.co
    • British Council: Learn English

    در کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید

    فقط به این فکر کنید که می توانید از مزایای مکالمه و یادگیری کلاسی استفاده کنید، بدون اینکه مجبور باشید سر کلاس بروید. تعداد زیادی مدرسه ی آنلاین وجود دارند که بسته های آموزشی، روش ها و معلم های خاص خودشان را در زمینه های مختلفی دارند و معمولا ارزان تر از موسسه‌های مکالمه ی زبان معمولی هستند. در کل، کافی است یک اینترنت پرسرعت داشته باشید تا بتوانید در این کلاس ها شرکت کنید.

    بازی‌های رایانه‌ای انگلیسی انجام بدهید

    انتخاب بازی‌های رایانه‌ای تک نفره یا گروهی آنلاین یک راه خیلی خوب برای تقویت خواندن، شنیدار و گفتار انگلیسی هستند. از طریق همین بازی‌ها می‌توانید دوستان انگلیسی زبان زیادی هم پیدا کنید. ترجیحا اگر بازی‌های گروهی آنلاین باشد خیلی بیشتر می‌تواند به یادگیری زبان شما کمک کند.

    نکات پایانی

    خب حالا شما روش هایی را بلدید که می توانید در خانه ی خودتان انگلیسی یاد بگیرید. یک لیوان چای برای خودتان درست کنید و از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید! اگر هم با یکی از این روش‌ها یا روش‌های دیگر زبان انگلیسی یاد گرفته‌اید حتما با ما به اشتراک بگذارید، خصوصا اگر یک بازی کامپیوتری یا یک سریال تلویزیونی بوده باشند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید