بررسی شیائومی Mi 11i؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی شیائومی Mi 11i؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی شیائومی Mi 11i مزایا و معایب این قاتل پرچمدار را برای شما توضیح خواهیم داد که از ویژگی‌هایی مانند چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد.

    شیائومی در سری پرچمدار و میان رده Mi 11 خود ۸ دستگاه را معرفی کرده که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌کند. در این مطلب به بررسی شیائومی Mi 11i خواهیم پرداخت که به یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در ایران بدل شده است.

    شیائومی همین گوشی را با نام‌های دیگری وارد برخی بازارهای جهان کرده. برای مثال در هند این گوشی با نام Mi 11X پرو عرضه شده و در چین با نام ردمی K40 پرو فروخته می‌شود که تنها تفاوت‌های جزئی دارند.

    با توجه به مشخصات این دستگاه، از گوشی شیائومی Mi 11i می‌توان به عنوان «یک قاتل پرچمدار» یاد کرد که با بهره‌مندی از چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ هم ردیف برادران بزرگتر خود قرار می‌گیرد اما همچنان نسبت به سایر اعضا خانواده می ۱۱ تغییراتی دارد که در ادامه بررسی شیائومی Mi 11i به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

    مشخصات عمومی شیائومی Mi 11i

    شیائومی Mi 11i کمتر از یک سال قبل معرفی شد و از ۱۰ خرداد به صورت رسمی راهی بازار شده است.

    این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۱ روانه بازار شد اما در هنگام بررسی شیائومی Mi 11i به‌روزرسانی اندروید ۱۲ با رابط کاربری MIUI 13 را دریافت کرده است.

    پوسته MIUI 13 همانطور که طرفداران شیائومی می‌دانند، امکانات زیادی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند گوشی خود را شخصی سازی کنند.

    قیمت شیائومی Mi 11i در بازار ایران حدود ۱۵ میلیون تومان است و در این محدوده قیمت با گوشی‌های زیر رقابت دارد:

    [table id=917 /]

    طراحی؛ ماژول دوربین متفاوت

    بررسی شیائومی mi 11i

    شیائومی گوشی‌های سری Mi 11 را با طراحی‌های مختلف روانه بازار کرده اما به خوبی نشان داده که همه عضو یک خانواده هستند.

    شیائومی می 11i بسیار زیبا است اما اثر انگشت به راحتی روی پنل پشتی باقی می‌ماند

    در طراحی شیائومی می 11i و سایر گوشی‌های این سری، ماژول دوربین که از دو بخش مختلف برای لنزها و فلاش تشکیل شده، بیش از هر چیز به چشم می‌آید. دور لنز دوربین اصلی دستگاه یک حلقه نقره‌ای رنگ دیده می‌شود.

    با توجه به اینکه ماژول جزیره‌ای گوشی در کناره آن قرار گرفته و کمی بیرون‌آمدگی دارد، روی سطح صاف ثابت نمی‌ماند که می‌تواند آزاردهنده باشد. طراحی گوشی به طور کلی بسیار شبیه به پوکو F3 است.

    در پنل پشت شیائومی می ۱۱ آی از شیشه گوریلا گلس 5 استفاده کرده که جلوه‌ای شبیه به یک آینه کاملا براق را ارائه می‌کند و اثر انگشت را به خوبی جذب می‌کند.

    گوشی با گواهی IP53 در برابر نفوذ آب مقاومت دارد

    برخلاف سایر گوشی‌هایز که با نمایشگر منحنی عرضه شده بودند، شیائومی در می 11i از صفحه تخت استفاده کرده است.

    فریم دور شیائومی Mi 11i به طور کلی از پلاستیک ساخته شده و با گواهی IP53 در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاوم است.

    گوشی‌های زیر از قاب آلومینیومی بهره می‌برند:

    [table id=934 /]

    نمایشگر؛ روشن و با کیفیت

    بررسی شیائومی mi 11i

    شیائومی Mi 11i از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی سوپر امولد بهره می‌برد که بر خلاف نسخه استاندارد وضوح ۱۰۸۰p پشتیبانی دارد.

    با این وجود وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل در نسبت تصویر ۲۰:۹ منجر به تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ می‌شود که همچنان عالی است.

    نمایشگر سوپر امولد نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و سطح روشنایی عالی دارد

    روشنایی نمایشگر این دستگاه نیز از پرچمداران کم نمی‌آورد و در زیر نور مستقیم خورشید و با فعال بودن حالت روشنایی تطبیقی عدد فوق‌العاده ۹۳۹ نیت را به ثبت رسانده که هنگام استفاده از حالت دستی به ۵۱۴ نیت می‌رسد.

    با این وجود در بررسی شیائومی Mi 11i می‌توان ادعا کرد که روشنایی نمایشگر این گوشی از نسخه استاندارد و اولترا آن کم نمی‌آورد.

    نرخ تازه سازی نمایشگر دستگاه نیز روی دو حالت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتزی قابل تنظیم است که البته بسته به محتوای قابل نمایش و موارد استفاده به صورت خودکار تنظیم می‌شود. برای مثال هنگام تماشا ویدیوها نرخ رفرش گوشی به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

    [table id=935 /]

    دوربین؛ عکس‌های جذاب و فیلم‌برداری 8K

    بررسی شیائومی mi 11i

    شیائومی Mi 11i به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده که مهم‌ترین رکن آن دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. خبری از دوربین تله‌فوتو نیست و دیگر اعضای این ماژول را لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو بی‌فایده ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند.

    دوربین اصلی شیائومی Mi 11i

    عکس‌های دوربین اصلی Mi 11i در کل از نظر کیفی بسیار خوب هستند. دامنه پویایی گسترده و کنتراست عالی همراه با نوردهی بسیار خوب از جمله مواردی است که در عکس‌های آن کاملا قابل مشاهده هستند.

    رنگ‌ها به اندازه کافی خوب دیده می‌شوند. از نظر میزان جزئیات نیز همان چیزی است که از عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی انتظار داریم و اساسا نویز قابل توجهی در عکس‌ها وجود ندارد.

    عکس‌های دوربین اصلی Mi 11i چشم‌نواز و جذاب هستند

    با این حال در عکس‌هایی که در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی گرفته می‌شوند چند نکته منفی به چشم می‌رسد که مهم‌ترین آن‌ها به افزایش زیاد نویز و حجم بالای تصاویر مربوط می‌شود.

    با این حال سطح ارائه جزئیات همچنان خوب است. زوم ۲ برابر دوربین اصلی نیز عکس‌های نسبتا واضح با جزئیات خوبی را ارائه می‌کند که نویز نسبتا کمی دارند.

    دوربین فوق عریض شیائومی Mi 11i

    دوربین فوق عریض دستگاه عملکرد نسبتا ساده‌تری را ارائه می‌کند و با سنسور ۸ مگاپیکسلی نه بسیار عریض است و نه وضوح چندان بالایی دارد. با این حال همچنان عکس‌های خوبی می‌گیرد که واضح و دقیق هستند. همچنین رنگ عکس‌های این دوربین در مقایسه با دوربین اصلی تفاوت‌هایی دارد که البته قابل قبول است.

    دوربین ماکرو شیائومی Mi 11i

    دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز که طرفداران منحصر به فرد خود را دارد ویژگی‌هایی مانند وضوح نسبتا بالا، فاصله کانونی معادل ۵۰ میلی‌متر و فوکوس خودکار را ارائه می‌کند و تصاویر آن جزئیات زیادی دارند. همچنین نحوه انجام فوکوس تاثیر زیادی روی واضح‌تر شدن عکس‌های آن دارند.

    عکاسی در نور کم

    با فعال بودن حالت شب خودکار، Mi 11i عکس‌های خوبی ثبت می‌کند اما نمی‌توان انتظار معجزه و شگفتی خاصی داشت. عکس‌های کمی تاریک‌تر از چیزی که انتظار می‌رود دیده می‌شوند و سایه‌ها کمتر بهبود پیدا می‌کنند.

    با این وجود نکات برجسته عکس‌ها به خوبی کیفیت خود را حفظ می‌کنند. هر چند نویز زیادی در این تصاویر وجود ندارد، اما همچنان متوجه خواهید شد که برای عکس‌ها از حالت شب استفاده شده. با فعال کردن حالت شب نیز نتایج مشابهی به دست خواهد آمد و عکس‌ها چندان چشمگیر نخواهند بود اما همچنان قابل قبول هستند.

    دوربین اصلی ویدیوهای 8K با کیفیتی ثبت می‌کند

    دوربین فوق عریض Mi 11i در شب عملکرد چندان خوبی ندارد و میزان نوردهی و سطح نمایش جزئیات عکس‌های آن بسیار کم است و مهم‌تر اینکه از حالت شب خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

    با فعال کردن حالت شب دوربین فوق عریض عکس‌ها سطح بالاتری پیدا می‌کنند و جزئیات سایه‌ها و رنگ به خوبی دیده می‌شوند. با این حال زمانی که عکس‌ها را از فاصله نزدیک مشاهده کنید، سطح جزئیات چندان زیادی وجود نخواهد داشت اما همچنان قابل استفاده هستند.

    دوربین سلفی شیائومی Mi 11i

    دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی دستگاه حتی در بهترین شرایط نوری ممکن، سطح جزئیات قابل انتظار از این سنسور را ارائه نمی‌کند اما همچنان برای گرفتن عکس‌های سلفی کافی است. محدوده دینامیکی عکس‌ها گسترده است و رنگ‌ها نیز بسیار جذاب دیده می‌شوند.

    [related]39015[/related]

    فیلمبرداری

    در انتهای بخش دوربین بررسی شیائومی Mi 11i باید عنوان کرد که دوربین اصلی ویدیوهایی با حداکثر وضوح 8K و ۳۰ فریم ضبط می‌کند، درست مانند برادران خود. دوربین فوق عریض نیز تنها قادر به ضبط ویدیوهایی با وضوح ۱۰۸۰p است.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی Mi 11i (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی شیائومی Mi 11i:

    [gallery columns="2" ids="45499,45498"]

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی Mi 11i:

    [gallery columns="2" ids="45501,45500"]

    تصاویر دوربین ماکرو شیائومی Mi 11i:

    [gallery columns="2" ids="45502,45503"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی Mi 11i در شب:

    [gallery columns="2" ids="45504,45505"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی Mi 11i در شب با حالت شب خودکار:

    [gallery columns="2" ids="45506,45507"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی Mi 11i در شب با نایت مود:

    [gallery columns="2" ids="45508,45509"]

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی Mi 11i در شب:

    [gallery columns="2" ids="45511,45510"]

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی Mi 11i در شب با نایت مود:

    [gallery columns="2" ids="45513,45512"]

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی Mi 11i:

    [gallery columns="2" ids="45514,45515"]

    [table id=939 /]

    عملکرد پردازنده؛ بزرگترین مزیت شیائومی می 11i

    بررسی شیائومی mi 11i

    یکی از نقاط قوت در بررسی شیائومی Mi 11i تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ است که بسیاری از پرچمداران فعلی بازار از آن بهره می‌برند.

    نکته مهم اینکه شیائومی Mi 11i یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها برای دستیابی به عملکرد پردازنده فوق‌العاده محسوب می‌شود و بسیاری از نیازهای کاربران را فراهم خواهد کرد.

    شیائومی Mi 11i ارزان‌ترین گوشی با تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ است

    گوشی شیائومی در اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد و بدون هیچ نگرانی می‌توانید بسیاری از بازی‌های سنگین و جدید مانند آسفالت، PUBG: New State و کالاف دیوتی موبایل را با تنظیمات گرافیکی بالا تجربه کنید.

    همانطور که در جدول زیر می‌بینید اسنپدراگون ۸۸۸ با دریافت نمره کلی ۹۳ از نظر عملکرد، از اغلب رقبای خود برتر است.

    این گوشی حتی از تراشه‌های بکار رفته در گوشی‌های به مراتب گرانتر مثل اگزینوس ۲۱۰۰ در گلکسی S21 بهتر است. بنابراین اگر گیمر هستید یا اجرای سریع بازی‌ها برایتان مهم است، شیائومی Mi 11i یکی از بهترین گزینه‌ها است.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=35][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ ضعف در حافظه داخلی

    شیائومی Mi 11i در دو گزینه مختلف با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ۸ گیگابایت رم است. با این حال نکته منفی اینکه خبری از اسلات کارت SD وجود ندارد.

    بنابراین برای جلوگیری از پر شدن سریع حافظه گوشی خود، بهتر است گزینه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را انتخاب کنید که تفاوت قیمت چندان زیادی هم ندارند.

    به طور کلی در بررسی شیائومی Mi 11i می‌توان نتیجه گرفت که چینی‌ها هرچند گوشی خود را با حافظه کافی روانه بازار کرده‌اند اما احتمالا نیاز برخی کاربران را کامل برآورده نخواهند کرد.

    گوشی‌های جایگزین اگر اسلات کارت SD برای شما اهمیت دارد:

    [table id=944 /]

    باتری؛ ظرفیت کم و شارژدهی متوسط

    بررسی شیائومی mi 11i

    شیائومی در گوشی Mi 11i از باتری نه چندان بزرگ ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده که نسبت به مدل‌های همرده در سطحی برابر یا اندکی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

    هرچند ظرفیت باتری زیاد نیست اما به خاطر تراشه کم مصرف عملکرد خوبی ارائه می‌کند و خالی شدن آن در بخش‌های مختلف چندین ساعت طول خواهد کشید که در جدول پایین جزئیات آن آمده است. بررسی شیائومی Mi 11i انشان دهنده شارژدهی متوسط ۹۶ ساعته است که فقط می‌توان گفت کافی است!

    باتری می 11i شارژدهی چندان زیادی ندارد

    باتری شیائومی Mi 11i از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند که اگر آن را با برادران استاندارد (۵۵ وات) و اولترا (۶۷ وات) خود مقایسه کنیم متوجه کاهش سرعت قابل توجه آن می‌شویم.

    با این حال روند شارژ گوشی چندان بد نیست و شارژ کامل آن در کمتر از یک ساعت (۵۲ دقیقه) انجام خواهد شد که می‌تواند نظر کاربران را جلب کند. همچنین پس از گذشت نیم ساعت از فرآیند شارژ، تا ۶۹ درصد از ظرفیت باتری شارژ خواهد شد.

     شیائومی Mi 11i به طور متوسط ۹۶ ساعت شارژدهی دارد. گوشی‌های هم رده با شارژدهی بهتر:

    [table id=945 /]

    امکانات؛ اسپیکرهای استریو

    بررسی شیائومی mi 11i

    سنسور اثر انگشت دستگاه روی کلید پاور قرار گرفته و خبری از سنسور زیر نمایشگر نیست که البته کار خود را بسیار سریع و با دقت انجام می‌دهد.

    اسپیکرهای استریو شیائومی می 11i مانند سایر گوشی‌های این سری عملکرد بسیار خوبی و با کیفیتی از خود نشان می‌دهند. افزایش بیش از اندازه صدا تا حدی باعث کاهش کیفیت می‌شود و بهتر است میزان صدا را تا کمتر از ۹۰ درصد تنظیم کنید.

    اسپیکرهای استریو صدایی عالی دارند اما خبری از جک هدفون نیست

    علاوه بر نبود اسلات کارت میکرو SD، در شیائومی Mi 11i خبری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم نیست. با این وجود شیائومی در جعبه یک تبدیل Type C به جک ۳.۵ میلی‌متری قرار داده تا کاربران از هدفون‌های قبلی خود استفاده کنند.

    [table id=946 /]

    نمرات شیائومی Mi 11i

    بررسی شیائومی mi 11i

    شیائومی می 11i با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۳۶۴۱ دست پیدا کرده و امتیاز آن در آزمون تک هسته‌ای ۱۱۱۴ است. بدین ترتیب در تست چند هسته‌ای تمام گوشی‌های هم قیمت و حتی گرانتر مثل وان پلاس ۹ و شیائومی می ۱۱ و در تست تک هسته‌ای گوشی‌هایی مثل گلکسی S20 FE را شکست می‌دهد.

    در تست‌های آنتوتو ۸ نیز عملکرد گوشی بسیار خوب بوده و امتیاز ۶۹۰۰۲۱ را کسب کرده است، یعنی عملکردی بهتر از شیائومی می ۱۱ اولترا!

    در ادامه بررسی شیائومی Mi 11i به مزایا و معایب این گوشی نگاهی خواهیم داشت که از دید کاربرانی مطرح شده که تجربه استفاده از این گوشی را برای مدت به مراتب بیشتری داشته‌اند.

    [table id=947 /]

    مزایا شیائومی Mi 11i از دید کاربران

    نمایشگر فوق‌العاده

    همانطور که در بررسی شیائومی Mi 11i اشاره کردیم، نمایشگر این دستگاه یکی از نکات مثبت آن محسوب می‌شود که روشنایی، دقت و جزئیات بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

    پردازنده پرچمدار

    خرید یک گوشی مقرون به صرفه با پردازنده پرچمدار را دارید بسیاری از کاربران علاقمند به اجرای بازی‌ یا اپ‌های بسیار سنگین را راضی کرده است.

    شارژ سریع ۳۳ واتی

    باتری دستگاه ظرفیت چندان زیادی ندارد و نمی‌توان از آن به عنوان نکته مثبت یاد کرد اما سرعت شارژ دستگاه کاملا قابل توجه است و می‌توان آن را در کمترین زمان ممکن به صورت کامل شارژ کرد.

    عملکرد مطلوب دوربین

    دوربین اصلی شیائومی می 11i در روشنایی روز و شب عکس‌های خوب و با کیفیتی ثبت می‌کند. همچنین عملکرد دوربین فوق عریض دستگاه در شرایط مکانی با نور کافی قابل قبول است و احتمالا از آن راضی خواهید بود.

    معایب شیائومی Mi 11i از دید کاربران

    بررسی شیائومی mi 11i

    جنس و کیفیت ساخت

    قاب گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و در این محدوده قیمت احتمالا حس یک گوشی برتر را ارائه نکند. همچنین پنل پشتی دستگاه که از جنس شیشه است، لک و اثر انگشت را به راحتی جذب می‌کند.

    نبود جک هدفون

    جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در گوشی‌های موبایل طرفداران خاص خود را دارد که با استفاده از آن به راحتی بتوانند از هندزفری و هدفون استفاده کنند. با این حال شیائومی می 11i فاقد این جک است و از تبدیل USB بهره می‌برد.

    نبود اسلات کارت حافظه

    این گوشی در گزینه‌هایی با ۱۲۸ و ۲۵۶ حافظه داخلی فروخته می‌شود، بنابراین عدم وجود اسلات میکرو SD برای افزایش حافظه آن احتمالا به مشکل برای کاربران تبدیل شود.

    جمع‌بندی بررسی شیائومی Mi 11i

    بررسی شیائومی mi 11i بررسی شیائومی Mi 11i

    در جمع‌بندی بررسی شیائومی Mi 11i باید گفت این گوشی ارزش خرید بسیار زیادی دارد و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها مهم از جمله چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ را در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد مطلوب دوربین گوشی در تصویربرداری و فیلمبرداری 8K مزیتی است که در اکثر گوشی‌های همرده پیدا نخواهید کرد. شیائومی Mi 11i هم اکنون با قیمت ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و اگر پردازنده قدرتمند برایتان اهمیتی ندارد می‌توانید سراغ مدل‌های ارزانتر مثل شیائومی 11T یا گلکسی A52s بروید. با این وجود اگر به دنبال تجربه واقعی یک تراشه پرچمدار هستید، خرید گوشی به شما توصیه می‌شود. نظر شما در مورد بررسی شیائومی Mi 11i چیست؟ به نظرتان این گوشی چقدر ارزش خرید دارد؟ [see_also]43193[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید