می‌خواهید از خارج کشور سفارش گل آنلاین بدهید؟ قبلش این مقاله را بخوانید!

می‌خواهید از خارج کشور سفارش گل آنلاین بدهید؟ قبلش این مقاله را بخوانید!
راهنمای مطالعه

    با پایان گرفتن فصل پاییز و شروع زمستان، مناسبت‌های خوشایند یک به یک از راه می‌رسند: شب یلدا، کریسمس، روز مادر، ولنتاین و… به همین خاطر بسیاری از ایرانیان خارج از کشور در این ایام به دنبال سرویس‌هایی می‌گردند که بتوانند از راه دور و با خیال راحت سفارش آنلاین گل یا هدیه‌ی خود را ثبت کنند تا به نزدیکانشان در ایران تحویل داده شود. سرویس‌هایی که این خدمات را ارائه می‌کنند کم‌تعداد نیستند، به همین دلیل مشتری‌ها نیاز دارند بدانند که با کدام سایت اینترنتی می‌توانند بهترین تجربه‌ی سفارش آنلاین گل و ارسال هدیه به ایران را داشته باشند.

    اگر برای سفارش گل آنلاین از خارج از کشور جست‌وجویی سردستی در اینترنت انجام دهید، تعدادی سایت هستند که همیشه در بالاهای فهرست به چشم می‌آیند. ما برای نوشتن این مقاله همه‌ی این سایت‌ها و سرویس‌ها را امتحان کرده‌ایم و قصد داریم با مقایسه‌ی آن‌ها سرویسی را معرفی کنیم که بهترین خدمات سفارش آنلاین گل و ارسال هدیه به ایران را با به‌صرفه‌ترین قیمت ارائه می‌کند.

    خلاصه‌ بررسی‌های این مقاله

    اگر حال و حوصله ندارید که این مقاله را تا آخر بخوانید، این‌جا خلاصه‌ی بررسی‌هایمان را می‌گوییم. طبق بررسی‌های ما، سایت پیکادو بهترین خدمات سفارش گل آنلاین و ارسال هدیه به ایران را ارائه می‌دهد، آن هم با قیمتی که بعضاً نصف یا حتی یک سوم سایت‌های مشابه است. اگر می‌خواهید بهترین تجربه‌ی ارسال گل به ایران از خارج از کشور را داشته باشید، به احتمال زیاد از جایی جز پیکادو سر در نمی‌آورید.

    و حالا ادامه‌ی مقاله:

    متغیرهای بررسی

    برای پیدا کردن بهترین سایت ارسال گل به ایران ابتدا تعدادی معیار در نظر گرفتیم تا بر اساس آن‌ها عیار هر وب‌سایت را بسنجیم و در نهایت بهترین سرویس سفارش آنلاین گل و ارسال هدیه به ایران را پیدا کنیم. این معیارها عبارتند از: شفافیت در قیمت‌گذاری، امکان انتخاب فروشنده‌ها، سرعت و انعطاف در تحویل، تنوع خدمات و محصولات، و در نهایت خدمات مشتری. در بررسی‌هایمان اشتراکات این سرویس‌ها را در نظر نگرفته‌ایم، مواردی مثل پرداخت ارزی با پی‌پل (PayPal) و کارت‌های اعتباری که در تمامی این سایت‌ها دیده می‌شود چون مختص ایرانیان خارج از کشور طراحی شده‌اند. در ادامه هر کدام از این متغیرها را به شکل موردی بررسی می‌کنیم.

    ۱) قیمت‌گذاری شفاف

    شاید اغراق نباشد اگر قیمت را مهم‌ترین ویژگی فروشگاه‌های آنلاین بدانیم. به همین خاطر است که قیمت‌گذاری منصفانه و اقتصادی بودن فرآیند خرید، ضامن نیمی از موفقیت سرویس‌های آنلاین خرید و فروش است. سرویس‌های سفارش آنلاین گل و ارسال اینترنتی هدیه به ایران هم از این قاعده مستثنا نیستند و برای ایرانیان خارج از کشور مهم است که با سرویسی کار کنند که گل و کادوی آن‌ها را علاوه بر کیفیت عالی، با قیمتی مقرون به صرفه به دست عزیزانشان در ایران برساند.

    در جست‌وجوهایی که ما برای بررسی و مقایسه‌ی سرویس‌های اینترنتی سفارش گل آنلاین و ارسال هدیه به ایران انجام دادیم، متوجه شدیم که قیمت‌گذاری در بیشتر این سایت‌ها غیرشفاف و گاهی بسیار بالاست. برای نمونه قیمت عطر مردانه‌ی Dior Sauvage را در چند سایت مقایسه کردیم. دو سایت معروف این عطر مردانه را به ترتیب ۱۹۹.۹۵ و ۱۹۶ دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند. این در حالی است که عطر مورد نظر را می‌توان در ایران با قیمتی در حدود ۱۳۰ دلار پیدا کرد. در بین سایت‌های مورد بررسی این مقاله، سایت پیکادو عطر دیور سوج را ۱۳۲.۵۶ دلار قیمت‌گذاری کرده است، یعنی دقیقاً همان قیمت فروشگاه‌های ایران (در تاریخ ۴ دی ۱۴۰۰).

    دلیل تفاوت محسوس قیمت‌های پیکادو با سایت‌های دیگر این است که مدل بیزنسی پیکادو مبتنی بر کارمزد است. این موضوع باعث می‌شود که خریدار قیمت واقعی اجناس را همان‌طور که در ایران خرید و فروش می‌شوند بپردازد (البته معادل ارزی) و در نهایت کارمزدی را به پیکادو بپردازد. سایت‌های دیگر قیمت اجناس را گاهی تا صد در صد افزایش می‌دهند تا سودشان را از مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش به دست بیاورند.

    با این حال در پیکادو به جای این که کالاها با قیمت چندبرابر فروخته شوند، قیمت‌گذاری کاملاً بر اساس قیمت فروشنده‌ها در ایران است. برای بعضی محصولات مثل جواهرآلات کیا گالری یا فروشگاه عطر سفیر، قیمت محصولات مستقیما از سایت فروشنده خوانده می‌شوند. این قیمت‌های ریالی با نرخ دقیق و لحظه‌ای ارز به دلار تبدیل می‌شوند. این کار کمک می‌کند که قیمت‌ها پس از تبدیل به دلار پایین نگه داشته شوند تا برای خریداران خارج از کشور به‌صرفه دربیایند. به عبارت دیگر قیمت‌هایی که شما در سایت پیکادو می‌بینید هیچ تفاوتی با قیمتِ فروشنده‌های اصلی آن کالا ندارد (حتی گاهی قیمت پیکادو ارزان‌تر است!). و می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کالایی را گران‌تر از ایران نمی‌خرید. سیاست شفافیت قیمت به خریداران خارج از کشور کمک می‌کند که با اطمینان خاطر خرید کنند و به شکل آنلاین هدایایشان را با کمترین قیمت برای عزیزانشان در ایران ارسال کنند.

    ۲) امکان انتخاب فروشنده‌ها

    یکی از محدودیت‌های عمده‌ی بیشتر سایت‌های سفارش اینترنتی گل و ارسال هدیه به ایران این است که خریدارها حق انتخابی برای فروشگاه‌های مورد نظرشان ندارند، در نتیجه باید سفارش گل، کیک یا هدیه را بر اساس انتخاب‌های سایت مورد نظر انجام بدهند. بر خلاف بیشتر سرویس‌ها، پیکادو به شکل یک بستر برای برندها و فروشگاههای ایرانی عمل می‌کند و سفارش‌دهندگان می‌توانند به روشنی انتخاب کنند که گل یا کیک یا هدیه‌شان از چه فروشگاهی خریداری شود. بسیاری از کاربران با برندهای به‌خصوصی (مثل قنادی و شیرینی‌فروشی بی‌بی که به کیک‌های شکلاتیش معروف است) خاطره دارند و ترجیح می‌دهند هنگام فرستادن هدیه به ایران با همان نام‌های آشنا و خاطره‌انگیز کار کنند. پیکادو این امکان را برای مشتریانش فراهم کرده است. در واقع طبقه‌بندی گل‌ها و هدایا در سایت پیکادو بر اساس فروشنده‌هاست و شما سفارشتان را از فروشنده‌ی دلخواهتان انتخاب می‌کنید.

    ۳) سفارش گل آنلاین و تحویل فوری در ایران

    خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که در دقیقه‌ی ۹۰ یادمان می‌افتد که امروز تولد یکی از عزیزانمان است یا مثلا سالگرد ازدواج بهترین دوستمان فرا رسیده است. در این مواقع اگر بخواهیم از خارج از ایران برای عزیزانمان گل و شیرینی یا یک هدیه و یادگاری بفرستیم گزینه‌های محدودی پیش رو داریم که معمولا برای تحویل فوری سفارش هزینه‌ی زیادی دریافت می‌کنند. با این حال سایت پیکادو برای سفارش آنلاین گل و دیگر هدایا برای ارسال در ایران بدون دریافت هزینه‌ی اضافی سرعت عمل بسیار بالایی دارد و این دغدغه‌ی مشتریان را از قبل حل کرده است. پیکادو سفارش گل و هدیه از خارج از کشور را به شکل بهینه‌ای مدیریت می‌کند و در بعضی موارد آن‌ها را در عرض چند ساعت در شهرهای مختلف ایران تحویل می‌دهد. برای کسانی که به شکل اورژانسی و فوری نیاز به سفارش آنلاین گل و ارسال گل به ایران پیدا می‌کنند، پیکادو بهترین گزینه خواهد بود. در سایت پیکادو گزینه‌های متفاوتی برای سفارش و ارسال آنلاین گل وجود دارد، از جمله سفارش آنلاین و ارسال گل ترحیم به ایران، ارسال گل تولد به ایران، ارسال گل نامزدی و عروسی به ایران و…

    علاوه بر این، سایت پیکادو از ابتدای تاسیسش همواره در حال تغییر بوده و در طی چند ماه بخش‌های زیادی را به حیطه‌ی کسب‌وکار خودش افزوده است. به نظر می‌رسد که رویکرد پیکادو این باشد که خدماتش را بر اساس تقاضای مشتریان تنظیم و بهینه‌سازی کند تا رضایت صد در صدی مشتریان را از دست ندهد. جالب است که در نظراتی که مشتریان پیکادو برای این سرویس می‌نویسند، تمام مشتریان از خدمات پیکادو رضایت صد در صد داشته‌اند.

    ۴) تنوع محصولات و خدمات

    سرویس‌های اینترنتی سفارش آنلاین گل و ارسال هدیه برای جذب مشتریان ناچارند خدمات و محصولات متنوعی ارائه کنند. بعضی از این سایت‌ها مختص ارسال گل و گیاهند و در آن‌ها نمی‌توانید محصولاتی مثل عطر و ادکلن یا طلا و جواهر پیدا کنید. در بعضی دیگر دسته‌بندی و تنوع تا حدی زیاد است که ممکن است تصمیم‌گیری را دشوار کند، مثلاً ماساژ و اسپا، مشاوره‌ی آنلاین روان‌شناسی و حتی عضویت باشگاه انقلاب را در اقلام برخی از این سرویس‌ها مشاهده می‌کنید. سایت پیکادو هم هرچند تعداد محصولاتش به پای بعضی از سایت‌های دیگر نمی‌رسد، اما در انتخاب محصولات وسواس به خرج داده و فقط موارد کاربردی‌تر را نگه داشته است. مثلا یکی از نوآوری‌های سایت پیکادو و یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این سایت که بر اساس نیاز کاربرانش شکل گرفته است، فراهم کردن سفارش آنلاین و ارسال اینترنتی غذا به ایران است. برای این کار سایت پیکادو با بهترین رستوران‌های ایران مثل نایب و ارکیده در تهران یا هفت خوان شیراز همکاری می‌کند تا باکیفیت‌ترین غذا را از این رستوران‌ها خریداری کند و گرمِ گرم به گیرنده تحویل دهد.

    علاوه بر این، یکی از بخش‌های پیکادو که بین ایرانیان خارج از کشور طرفدار دارد، امکان سفارش آنلاین طلا و جواهرآلات برای تحویل در ایران است. فرض کنید که در آمریکا هستید و می‌خواهید در روز مادر به مادرتان در ایران یک گردنبند طلا هدیه بدهید. پیکادو با همکاری طلافروشی‌های نام‌آشنای ایران (مثل کیا گالری) این امکان را برای شما فراهم می‌کند که طلا را مستقیماً با همان قیمتی که در سایت طلافروشی محبوبتان می‌بینید به شکل آنلاین سفارش دهید تا برای مادرتان در ایران ارسال شود. در سایت‌های دیگر هرچند طلا و محصولات مشابه ممکن است وجود داشته باشد، مشخص نیست که این محصولات از چه فروشگاهی خریداری می‌شوند. علاوه بر این، قیمت‌گذاری آن‌ها غیرشفاف و معمولاً بسیار بالاتر از قیمت آن محصول در بازار ایران است.

    نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

    با افزایش روزافزون مهاجرت از ایران، بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به دنبال ارسال گل و هدیه به ایران هستند تا عزیزانشان را در ایران خوشحال و غافلگیر کنند. برای این منظور سرویس‌های اینترنتی گوناگونی وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند، اما یک سایت جدید به نام پیکادو با مزایای متعددش امکان سفارش آنلاین گل و ارسال هدیه به ایران را بسیار ساده‌تر از قبل کرده است تا با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه بتوان از خارج از کشور سفارش گل و شیرینی و هدیه را ثبت کرد و تا در داخل ایران تحویل داده شود. خدمات رسمی پیکادو تا این تاریخ در شهرهای متعددی از جمله تهران، کرج، شیراز، اصفهان و تبریز ارائه می‌شود، با این حال پیکادو سفارش آنلاین گل به سراسر ایران را انجام می‌دهد که برای این منظور باید قبل از ثبت سفارش با تیم پشتیبانی این سایت تماس گرفت.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید