طبقه‌بندی متنوع چرخ خیاطی خانگی و خرید از ایزی دوخت

طبقه‌بندی متنوع چرخ خیاطی خانگی و خرید از ایزی دوخت
راهنمای مطالعه

    خیاطی و دوخت و دوز با دست به مرور زمان باعث خستگی و آسیب های جدی به سلامت افرادیست که درگیر این حرفه ی هنری هستند. به همین دلیل برای راحتی کار کسانی که دوخت و دوز میکنند چرخ خیاطی طراحی و ساخته شد. تا از آن برای راحتی بیشتر و همچنین سرعت بخشیدن به کارشان استفاده کنند. با گذشت زمان که نیاز به تولید پوشاک بیشتر شد و ابزار و لوازم ساخت هم به روز شد، چرخ خیاطی ها هم مدرن و پیشرفته تر شدند.

    چرخ‌های خیاطی با توجه به نوع و حجم دوخت‌ها در دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم شده‌اند. چرخ خیاطی از نوع خانگی به تنهایی انواع مختلفی دارد تا خریدار با توجه به نیازهای خود چرخ متناسب با استفاده‌اش را انتخاب و خرید کند.

    چرخ‌های صنعتی نیز برای تولیدی‌هایی که کار تولید پوشاک یا دوخت کفش و سایر منسوجات را انجام می‌دهند استفاده می‌شود. چرخ صنعتی دارای وزن سنگین‌تر و ابعاد بزرگتری نسبت به چرخ‌های خانگی هستند. این تفاوت به این دلیل است که چرخ برای دوخت در حجم زیاد و زمان طولانی استحکام لازم را داشته باشد.

    در این مقاله در مورد هر کدام از دسته‌های چرخ خیاطی توضیحاتی ارائه می‌دهیم تا با ویژگی‌های هرکدام آشنا شوید.

    چرخ خیاطی خانگی

    این مدل از چرخ‌ها در منزل و تولیدی های کوچک با حجم کار کم قابل استفاده هستند. این چرخ‌های خانگی سه مدل دستی، الکتریکی و کامپیوتری هستند که عملکرد و نوع دوخت هرکدام با دیگری متفاوت است. برندهای معتبری از جمله ژانومه، مارشال، کاچیران، جانتک و ... انواع چرخ خیاطی‌های برقی را تولید و روانه بازار کرده‌اند. چرخ خیاطی ژانومه یکی از بهترین برندهای موجود در بازار ایران است که سال‌ها است جایگاه خود را در میان خانواده‌های ایرانی حفظ کرده است. در ادامه هر کدام از مدل‌های چرخ خانگی را بطور مختصر شرح داده‌ایم. قدیمی‌ترین نوع چرخ خیاطی، مدل دستی آن می‌باشد. این چرخ‌ها بدون استفاده از برق، با کمک انرژی مکانیکی دست که دسته‌ی چرخ را به حرکت می‌اندازد کار می‌کنند. بعضی از چرخ‌های دستی بجای دسته چرخشی، پدال پایی دارند که با فشار دادن آن چرخ به کار می‌افتد. جنس بدنه این چرخ‌ها فلزی است. با استفاده از این چرخ‌ها میتوان انواع پارچه را دوخت اما بیشتر برای پارچه‌هایی که ضخامت کمتری دارند و نازک هستند مناسب است. چرخ دستی نسبت به نوع کامپیوتری و برقی خصوصیات کمتری دارد اما استفاده راحت‌تر و در عین حال بدنه محکم و ماندگاری بالای آن موجب شده بیشتر خیاط‌های خانگی از این چرخ استفاده کنند. برند مارشال معروف‌ترین چرخ دستی خیاطی را در زمان‌های قدیم وارد بازار کرد. چرخ خیاطی مشکی که هنوز در بسیاری منازل پیدا می‌شود. چرخ خیاطی الکتریکی یا برقی یک موتور دارد. سوزن چرخ خیاطی به کمک نیروی تولید شده از این موتور حرکت می‌کند. این چرخ‌ها یک پدال پایی دارند که با فشاردادن آن چرخ شروع به کار میکند و سوزن می‌دوزد. همچنین به کمک این پدال می‌توان سرعت چرخ را تنظیم کرد. برای استفاده راحت از چرخ در حین دوخت و دوز، می‌توانید با دو دست پارچه را بگیرید و با فشردن پدال پایی با پا دوخت راحت‌تری را تجربه کنید. روی این چرخ‌ها اهرم‌های درجه بندی شده وجود دارد که نوع دوخت، طول دوخت و ... را مشخص می‌کند. با این چرخ‌ها میتوان جنس‌های مختلف پارچه را دوخت و کیفیت بالایی را در نتیجه کار مشاهده کرد. مزیت‌هایی مانند دارا بودن نخ قطع کن اتومات، دوخت جادکمه و ... از جمله ویژگی‌هایی هستند که چرخ را برای هر کاری کامل می‌کنند. چرخ خیاطی ژانومه 802 از جمله محصولات نام آشنای این نوع از چرخ خیاطی‌هاست که بین علاقمندان به خیاطی بسیار محبوب است. چرخ های کامپیوتری برای دوخت و دوزهای پیشرفته و خیاط‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل از چرخ‌ها بجای اینکه روی بدنه دکمه یا گردونه‌ای داشته باشند صفحه نمایش دارند. این صفحه نمایش لمسی ال ای دی یا ال سی دی است. این چرخ ها تعداد زیادی مدل دوخت ذخیره دارند. همچنین میتوان نوع دوخت دلخواه را برنامه ریزی و روی حافظه چرخ خیاطی ذخیره کنید و در زمان مورد نیاز به کار ببرید. این مدل چرخ‌ها مجهز به پورت USB میباشند. به کمک این ویژگی می‌توانید طرح‌های دلخواه را از رایانه یا هر دستگاهی بگیرید ذخیره کنید و به چرخ منتقل کنید. چرخ‌های دیجیتالی قابلیت گلدوزی دارند که بسیار برای افراد حرفه‌ای علاقمند به این هنر کاربردی می‌باشد. می‌توان انواع الگوها را شخصی سازی کرده و دوخت‌های زیبایی بزنید. برای خرید انلاین چرخ خیاطی می‌توانید به وبسایت ایزی دوخت مراجعه کرده و انواع چرخ خیاطی‌های مد نظر خود را مشاهده و پس از بررسی دقیق، اقدام به خرید نمایید. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ایزی دوخت بهره برده و استفاده نمایید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید