بررسی شیائومی 11T؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی شیائومی 11T؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی شیائومی 11T علاوه بر مرور مشخصات کامل این دستگاه، نکات مثبت و منفی آن را نیز مرور خواهیم کرد تا ارزش خرید این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

    پیش از این گوشی شیائومی 11T پرو را برای شما بررسی کرده بودیم و اکنون قصد داریم تا به سراغ نسخه ارزانتر این گوشی یعنی شیائومی 11T برویم.

    شیائومی 11T از نظر طراحی نسبت به نسخه پرو آن تفاوت چندان زیادی ندارد اما از نظر مشخصات و سخت‌افزار شاهد قابلیت‌های دیگری هستیم. از جمله مشخصات این دستگاه می‌توان به نمایشگر ۱۲۰ هرتز، چیپست دیمنسیتی ۱۲۰۰، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات اشاره کرد که در ادامه بررسی شیائومی 11T آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

    مشخصات عمومی شیائومی 11T

    بررسی شیائومی 11T

    شیائومی 11T گوشی نسبتا جدیدی محسوب می‌شود که اواخر تابستان به صورت رسمی معرفی شد و از پاییز روانه بازار شد.

    در زمان نوشتن بررسی شیائومی 11T این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند، اما می‌توان انتظار داشت تا ۲ یا ۳ سال آینده توسط شیائومی پشتیبانی شود و نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را نیز دریافت کند. رابط کاربری دستگاه نیز MIUI 12.5 است که قابلیت‌های بسیار زیادی را ارائه می‌کند.

    شیائومی 11T با قیمت حدودی ۱۱ میلیون تومان در بازار ایران فروخته می‌شود و با گوشی‌های زیر رقابت دارد:

    [table id=970 /]

    طراحی؛ ظاهر آشنای شیائومی

    بررسی شیائومی 11T

    تمام گوشی‌های سری شیائومی ۱۱ با زبان طراحی مشترکی راهی بازار شده‌اند و از نظر طراحی قابل تشخیص هستند. با این حال در رنگ و تعداد دوربین آن‌ها تفاوتی‌هایی وجود دارد.

    شیائومی پنل پشتی دستگاه خود را از جنس شیشه ساخته است و رنگ مشکی آن مستعد دریافت لکه است. برای جلوگیری از آن می‌توانید از قاب‌های محافظ استفاده کنید یا نسخه سفید گوشی را خریداری کنید.

    دوربین‌ها به شکل کاملا جدیدی در گوشه پنل پشتی دستگاه قرار گرفته‌اند و بیرون آمدگی چندان محسوسی ندارند که امتیاز مثبتی برای شیائومی 11T است. قاب گوشی نیز از جنس آلومینیوم ساخته شده و کمی خمیده است.

    شیائومی 11T با گواهی IP53 در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم است

    شیائومی11T درست مانند نسخه پرو خود از گواهی استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب پشتیبانی می‌کند. با این وجود غوطه‌ور کردن آن در آب ایده چندان مناسبی به نظر نمی‌رسد.

    به طور کلی در بررسی شیائومی 11T می‌توان گفت گوشی از نظر طراحی چشم‌نوازی برخوردار است و در دست نگه داشتن آن حس خوبی را به کاربران ارائه می‌کند. البته وزن آن می‌تواند برای برخی افراد زیاد باشد که در زیر گزینه‌های هم قیمت با وزن کمتر را معرفی کرده‌ایم.

     

    یکی از معایب شیائومی 11T وزن نسبتا زیاد ۲۰۳ گرمی است. گوشی‌های هم قیمت زیر وزن کمتری دارند:

    [table id=971 /]

    نمایشگر؛ همه چیز تمام

    بررسی شیائومی 11T

    نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED یکی از نکات قابل توجه در بررسی شیائومی 11T محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های نمایشگر دستگاه می‌توان به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و AdaptiveSync برای تنظیم خودکار نرخ رفرش و همچنین نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰ هرتز اشاره کرد.

    نکته قابل توجه دیگری که باعث می‌شود نمایشگر شیائومی 11T با رقبا خود فاصله بسیار زیادی داشته باشد، پشتیبانی از یک میلیارد رنگ است که دقت و کیفیت محتوا قابل نمایش را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

    نمایشگر امولد شیائومی 11T کیفیت خیره کننده‌ای دارد

    هرچند در مقایسه با شیائومی 11T پرو نمایشگر این دستگاه از فناوری دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌کند اما همچنان استانداردهای HDR10 و +HDR10 در آن وجود دارد.

    در بررسی شیائومی 11T روشنایی نمایشگر در حالت دستی به ۴۹۸ نیت و در حالت خودکار حداکثر به ۷۹۸ نیت می‌رسد که مشاهده محتوا زیر نور مستقیم را آسان می‌کند

    نمایشگر شیائومی 11T در این محدوده قیمت بهترین گزینه ممکن است و رقبا در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارند.

    [table id=972 /]

    دوربین؛ عملکرد مطلوب در شب و روز

    بررسی شیائومی 11T

    ترکیب دوربین‌های شیائومی 11T تقریبا آشنا است و شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و تله ماکرو ۵ مگاپیکسلی می‌شود. در بالای نمایشگر آن نیز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی جای گرفته است.

    دوربین اصلی آن به طور پیش‌فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند و هرچند خبری از تثبیت کننده نوری نیست اما هر دو سنسور اصلی و فوق عریض از حالت شب پشتیبانی می‌کنند.

    با دوربین اصلی شیائومی 11T می‌توان عکس‌های چشم‌نوازی ثبت کرد که غنای رنگی بالا و جزئیات بسیار خوبی را شامل می‌شوند.

    عکس‌های حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی کاملا به صحنه و منطقه مورد نظر کاربران برای عکاسی بستگی دارند و می‌توانند جزئیات بسیار خوبی را نشان دهند. البته در برخی موارد علاوه بر حجم زیاد، نویز بیشتری نسبت به حالت پیش‌فرض در عکس‌ها دیده می‌شود.

    دوربین اصلی شیائومی 11T در روز و شب عملکرد بسیار خوبی دارد

    در تصاویر گرفته شده با بزرگنمایی ۲ برابری برخی قسمت‌ها به صورت پیکسلی دیده می‌شوند و برای برطرف کردن آن بهتر است از حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده کنید و سپس بخش مورد نظر خود را برش دهید.

    دوربین فوق عریض شیائومی 11T هم عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد. تصاویر آن بسیار زنده هستند و هرچند در تصاویر نویز وجود دارد اما به حدی نیست که تصاویر را خراب کند. محدوده دینامیکی عکس‌ها نیز به همین اندازه خوب است. هرچند رنگ‌ها در برخی موارد بی روح به نظر می‌رسند اما همچنان کیفیت خوب خود را حفظ می‌کنند.

    دوربین اصلی شیائومی 11T در محیط‌های تاریک و کم نور به طور خودکار از حالت شب پشتیبانی می‌کند که البته می‌توانید آن را غیر فعال کنید. حالت خودکار کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و عکس‌های شب را از نظر میزان نوردهی و جزئیات موجود در سایه‌ها تا حد زیادی بهبود می‌دهد. رنگ‌ها نیز سطح اشباع خود را حفظ می‌کنند و هیچ مشکلی در تعادل رنگ سفید دیده نمی‌شود.

    اگر حالت شب خودکار دوربین را غیرفعال کنید، نوردهی سایه‌ها بهبود پیدا می‌کند و حتی در تاریک‌ترین نقاط ممکن نیز برخی جزئیات پیدا خواهند شد. به طور کلی حالت شب وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و با استفاده از آن حتی در شب نیز با دوربین شیائومی 11T می‌توانید عکس‌های خوبی ثبت کنید.

    دوربین اصلی قابلیت فیلمبرداری 4K و نایت‌مود خودکار دارد

    دوربین فوق عریض دستگاه در محیط‌های کم نور، نوردهی کمتری دارد و احتمالا برخی از سایه‌ها کیفیت نهایی عکس‌ها را خراب خواهد کرد. با این حال استفاده از حالت شب باعث می‌شود تصاویر بهبود بسیار زیادی پیدا کنند.

    یکی دیگر از نکات مثبت در بررسی شیائومی 11T دروبین ماکرو است. سنسور ۵ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار می‌تواند تصاویر بسیار خوبی از نمای نزدیک بگیرد. جزئیات عکس‌های دوربین ماکرو بسیار خوب هستند و رنگ اشیا را از نمایی نزدیک با طراوت خاصی نشان می‌دهد.

    حالت پرتره شیائومی 11T نیز تفکیک سوژه را به خوبی انجام می‌دهد و جزئیات بسیار خوبی را به تصویر می‌کند. تاری پس‌زمینه در این حالت نیز طبیعی به نظر می‌رسد.

    عملکرد دوربین سلفی شیائومی 11T پایین‌تر از حد انتظار است

    با این حال دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی شیائومی 11T عملکرد چندان چشمگیری نشان نمی‌دهد. جزئیات عکس‌ها آن طور که انتظار می‌روند نیست و نوردهی آن‌ها نیز بسیار کم است.

    رنگ پوست چندان بد به نظر نمی‌رسد اما رنگ‌ها کمی سرد دیده می‌شود و جداسازی پس زمینه در تصاویر پرتره هم خوب نیست. به طور کلی اگر علاقه زیادی به تصاویر سلفی دارید، شیائومی 11T شاید برای شما چندان رضایت بخش نباشد.

    با دوربین اصلی خود فیلم‌های 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه یا 1080p با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند. دوبین فوق عریض نیز توانایی ضبط ویدیو‌های 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

    در بررسی شیائومی 11T ویدیوهای 4K دوربین اصلی عالی به نظر می‌رسند. جزئیات ویدیوها بسیار خوب است و رنگ‌ها بسیار جذاب دیده می‌شوند و محدوده دینامیکی آن‌ها نیز درجه یک است.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی 11T (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی 11T:

    [gallery columns="2" ids="45951,45952"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی 11T در شب: [به ترتیب بدون نایت مود، با نایت مود خودکار و با نایت مود دستی]

    [gallery ids="45953,45954,45955"]

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی 11T در شب: [به ترتیب بدون نایت مود، با نایت مود]

    [gallery columns="2" ids="45956,45957"]

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی 11T در حالت معمولی و پرتره:

    [table id=973 /]

    [related]43193[/related]

    عملکرد پردازنده؛ قابل قبول

    بررسی شیائومی 11T

    شیائومی 11T از پردازنده دیمنسیتی ۱۲۰۰ بهره می‌برد که چیپ برتر مدیاتک با پشتیبانی از شبکه 5G محسوب می‌شود و بر اساس فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است. عملکرد پردازنده دستگاه بسیار مطلوب است و نسبت به رقبای همرده در سطح بالاتری قرار دارد.

    شیائومی 11T بازی‌های سنگین را به راحتی اجرا می‌کند

    همانطور که در جدول زیر می بینید شیائومی 11T در بخش عملکرد پردازنده از گلکسی A52s و آنر ۵۰ با چیپ اسنپدراگون 778G و گلکسی S20 FE با چیپ اگزینوس ۹۹۰ بهتر است و در مقایسه با گلکسی S20 FE 5G با چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ تقریبا در یک سطح قرار دارد. این عوامل باعث شده این مدل در فهرست بهترین گوشی موبایل قرار بگیرد.

    در بررسی شیائومی 11T همانطور که انتظار می‌رفت بازی‌هایی مانند پابجی یا کال آو دیوتی موبایل به آسانی اجرا خواهند شد اما در اجرای این دسته از بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا ممکن است با لگ و مشکلاتی مواجه شوید. با این حال پابجی موبایل را با ۳۰ فریم و Asphalt 9 را با نرخ ۶۰ فریم به خوبی می‌توانید اجرا کنید.

    دیگر مورد مهم در بررسی شیائومی 11T داغ کردن نسبی بدنه گوشی بعد از حدود نیم ساعت اجرای بازی‌های سنگین است که با کاهش ۳۰ درصدی عملکرد پردازنده همراه می‌شود. از این نظر گلکسی S20 FE 5G پایداری بیشتری از خود نشان می‌دهد.

    در محدوده قیمت ۱۱ میلیون تومان، عملکرد پردازنده شیائومی 11T هم تراز با بهترین گوشی‌ها است و تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=39][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ عدم پشتیبانی از کارت حافظه

    پردازنده شیائومی 11T با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و تنها ۸ گیگابایت رم راهی بازار می‌شود. عدم وجود رم با حافظه ۱۲ گیگابایت شاید یکی از ضعف‌های این گوشی محسوب شود اما همچنان ۸ گیگابایت رم برای بسیاری از نیازهای شما کافی خواهد بود.

    نکته مهم دیگر در بررسی شیائومی 11T اینکه همچنان در این گوشی نیز خبری از اسلات کارت microSD وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید شیائومی 11T را دارید، سراغ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن بروید تا از پر شدن سریع حافظه جلوگیری کنید.

    گوشی‌های هم رده که از اسلات کارت microSD بهره می‌برند:

    [table id=974 /]

    باتری؛ شارژ فوق العاده ۶۷ وات

    بررسی شیائومی 11T

    شیائومی 11T از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که در مقابل رقبای با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی یک مزیت محسوب می‌شود.

    در بررسی شیائومی 11T باتری در رتبه بندی استقامت خود نمره کلی ۹۸ را به دست آورده که از این نظر متوسط محسوب می‌شود. نیم ساعت بازی کالاف او دیوتی با این گوشی ۱۰ درصد از شارژ را کم می‌کند.

    شیائومی گوشی خود را به همراه شارژر ۶۷ وات روانه بازار کرده کرده که هرچند در مقایسه با نسخه پرو با شارژر ۱۲۰ وات بسیار ضعیف‌تر محسوب می‌شود اما همچنان در مقایسه با بسیاری از رقبا حیرت آور است.

    باتری شیائومی 11T در ۴۱ دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد

    شیائومی ادعا کرده که این گوشی در ۳۶ دقیقه به صورت کامل شارژ خواهد شد، اما در بررسی شیائومی 11T شارژ کامل دستگاه ۴۱ دقیقه طول کشید. با این وجود همچنان عملکرد باتری شیائومی 11T خیره کننده است.

    گوشی‌های هم قیمت شیائومی 11T با شارژدهی بهتر:

    [table id=975 /]

    امکانات؛ فقدان برخی ویژگی‌ها

    بررسی شیائومی 11T بررسی شیائومی 11T

    شیائومی 11T از اسپیکرها استریو بهره می‌برد که در بالا و پایین آن قرار گرفته‌اند و صدای بسیار خوب و بلندی نیز از آن‌ها تولید می‌شود.

    اسپیکرهای از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند و از نظر بلندی صدا در بین رقبای خود عملکرد بسیار خوبی دارد. با این حال گوشی‌هایی مانند وان پلاس نورد ۲ 5G و یا ریلمی GT اکسپلورر مستر از اسپیکرهای بهتری بهره می‌برند.

    در شیائومی 11T خبری از اسلات کارت microSD و جک هدفون نیست

    سنسور اثر انگشت نیز طبق معمول روی کلید پاور تعبیه شده که سرعت و دقت فوق‌العاده‌ای دارد اما اگر در حین استفاده آن را زیاد لمس کنید ممکن است در برخی دچار لگ شود.

    نکته مهم دیگر اینکه مانند بسیاری از گوشی‌های شیائومی، این دستگاه نیز فاقد جک هدفون است و برای اتصال هندزفری یا هدفون خود باید از مبدل استفاده کنید.

    [table id=976 /]

    نمرات شیائومی 11T

    بررسی شیائومی 11T

    شیائومی 11T در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ نمره نسبتا خوب ۲۸۳۴ و در در آزمون تک هسته‌ای نمره نسبتا معمولی ۷۴۲ را کسب کرده است.

    در تست‌های آنتوتو ۹ نیز موفق شده تا نمره ۵۹۰۸۳۷ را کسب کند تا از این نظر در مقایسه با گوشی‌هایی مانند پوکو X3 GT و شیائومی می 11 لایت 5G برتری داشته باشد.

    با عنوان کردن مزایا و معایب این دستگاه از نظر کاربران، بررسی شیائومی 11T را ادامه خواهیم داد.

    [table id=977 /]


    مزایا شیائومی 11T از دید کاربران


    نمایشگر حیرت‌آور

    شاید مهم‌ترین نکته مثبت این گوشی نمایشگر آن است که یک تجربه کامل و فوق‌العاده را به کاربران ارائه می‌کند. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی فوق‌العاده و نمایش یک میلیارد رنگ از جمله ویژگی‌های چشمگیر آن محسوب می‌شود.

    شارژ پر سرعت

    باتری شیائومی 11T از توان شارژ ۶۷ وات بهره می‌برد که با این وجود گوشی شما با سرعت خیره کننده‌ای شارژ خواهد شد و از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

    عملکرد پردازنده مطلوب

    در محدوده قیمت ۱۲ میلیون تومان کمتر موبایلی به اندازه شیائومی 11T پردازنده قدرتمندی دارد. همچنین پردازشگر گرافیکی آن نیز تا حد زیادی نیازهای کاربران را برطرف خواهد کرد.

    ارائه تجربه عکاسی و فیلمبرداری خوب

    همانطور که در بررسی شیائومی 11T تصاویر نمونه کیفیت آن را نیز مشاهده کردیم، دوربین این دستگاه در شب و روز عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند و ویدیوهای ضبط شده آن نیز کیفیت خوبی دارند.


    معایب شیائومی 11T از دید کاربران


    بررسی شیائومی 11T

    عملکرد نه چندان رضایت بخشی دوربین سلفی

    همانطور که اشاره هم کردیم، اگر طرفدار شبکه‌های اجتماعی و عکس‌های سلفی هستید، انتظار زیادی از کیفیت دوربین سلفی شیائومی 11T نداشته باشید. همین مورد نارضایتی کاربران را در پی داشته است.

    شارژدهی متوسط

    باتری شیائومی 11T بسیار سریع شارژ می‌شود اما عمر باتری نسبت به رقبا آن چندان رضایت بخشی نیست و خیلی زود خالی خواهد شد.

    نبود اسلات کارت microSD

    به مرور زمان گوشی‌های کمتری از اسلات کارت microSD بهره می‌برند و این مسئله در شیائومی 11T نیز وجود دارد. بنابراین اگر قصد خرید این گوشی را دارید، باید خودتان را برای پیغام پر شدن حافظه دستگاه آماده کنید.

    جمع‌بندی بررسی شیائومی 11T

    بررسی شیائومی 11T بررسی شیائومی 11T از نمایشگری فوق‌العاده، دوربین اصلی با کیفیت و سرعت شارژ کم نظیر حکایت دارد. هرچند شیائومی 11T بهترین گوشی تا ۱۲ میلیون است، با این حال نمی‌توان انتظار داشت تمام نیازهای کاربران را تامین کند و در برخی موارد مثل داغ شدن بدنه حین اجرای بازی‌های سنگین مشکلاتی وجود دارد. اگر گیمر هستید و قصد خرید گوشی با عملکرد پردازش فوق العاده را دارید، چند میلیون میلیون بیشتر هزینه کرده و شیائومی 11i را با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ انتخاب کنید. اما اگر به دستگاهی با نمایشگر چشم‌نواز و دوربین با کیفیت نیاز دارید، شیائومی 11T یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. [see_also]45154[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید