بهترین گیرنده‌ دیجیتال تلویزیون در ایران؛ ۸ ستاپ باکس 4K و Full HD

بهترین گیرنده‌ دیجیتال تلویزیون در ایران؛ ۸ ستاپ باکس 4K و Full HD
راهنمای مطالعه

    گیرنده دیجیتال، دستگاهی برای دیدن بیشتر برنامه‌های تلویزیونی با کیفیت بالاست. اگر قصد خرید گیرنده دیجیتال دارید و نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید، همراه ما باشید تا فهرست بهترین گیرنده دیجیتال را به شما معرفی کرده‌ایم.

    راهنمای خرید بهترین گیرنده دیجیتال

    گیرنده دیجیتال یا ستاپ باکس (Set-Top Box)، دستگاهی است که برای دریافت کانال‌های دیجیتالی تلویزیون به‌کار می‌رود. این دستگاه کدهای دیجیتالی را به کدهای آنالوگ تبدیل کرده و در تلویزیون نمایش می‌دهد. همانطور که در راهنمای خرید گیرنده دیجیتال گفتیم، معیارهای مهم در انتخاب بهترین گیرنده دیجیتال شامل این موارد است:

    • قیمت و برند بهترین گیرنده دیجیتال: برند دستگاه یکی از عوامل مهم در خرید Set-Top Box است. برندهای معروف و محبوب مثل ایکس ویژن، دنای و استارست اغلب دستگاه های با کیفیت و با دوامی تولید می‌کنند که با شبکه دیجیتال صدا و تصویر در ایران سازگاری کامل دارند.
    • قابلیت نمایش شبکه‌های 4K و HD: گیرنده‌های دیجیتال قدیمی از کدک AVC (H.264) پشتیبانی می‌کنند. برای دیدن شبکه‌های HD و 4K صداسیما باید بهترین گیرنده دیجیتال را بخرید که از تیونر DVB-T2 و کدک جدید HEVC (H.265) پشتیبانی می‌کند.
    • قابلیت ضبط برنامه: برای ضبط برنامه‌های محبوبتان و تماشای آنها در فرصتی دیگر سراغ بهترین ستاپ باکس بروید که حافظه داخلی داشته باشد.
    • قابلیت اتصال به اینترنت: بررسی کنید که آیا دستگاه قابلیت اتصال به اینترنت را داراست یا نه. اگر قصد دارید از سرویس های پخش ویدئویی اینترنتی مانند فیلیمو و نماوا استفاده کنید، اتصال به اینترنت بسیار مهم است.
    • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف صدا و تصویر:پشتیبانی از فرمت‌های مختلف تصویر در خرید بهترین گیرنده دیجیتال بسیار مهم است چون به شما اجازه می‌دهد انواع مختلف فایل تصویری مثل MPEG-2، MPEG-4، H.264، و AVI را روی دستگاه خود پخش کنید. اگر Set-Top Box شما فرمت های مختلفی را پشتیبانی نکند، نمی‌توانید ویدیوهای با این فرمت را پخش کنید.
    • امکانات کاربری: بررسی کنید که آیا دستگاه قابلیت دسترسی به امکانات مختلف مثل بلوتوث، راهنمای برنامه الکترونیکی (EPG)، ضبط برنامه و به‌روزرسانی را داراست یا خیر.
    • پورت‌های ورودی و خروجی: مجهز بودن به پورت USB و درگاه‌های متعدد به شما اجازه می‌دهد ویدیوها و موزیک‌های محبوبتان را از طریق بهترین گیرنده دیجیتال پخش کنید.
    • نظرات کاربران: بررسی نظرات کاربرانی که قبلاً از دستگاه مورد نظر شما استفاده کرده اند، می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات دقیقی درباره عملکرد دستگاه بدست آورید. برای بررسی نظرات، می توانید به سایت های معتبر مربوط به بررسی و مقایسه محصولات مراجعه کنید.

    بهترین مارک گیرنده دیجیتال

    در ادامه شما را با ۱۰ مدل از بهترین گیرنده‌ دیجیتال آشنا می‌کنیم.

    بهترین گیرنده دیجیتال دنای مدل STB1011H

    گیرنده دیجیتال دنای

    کیفیت صدا و تصویر در بهترین گیرنده دیجیتال دنای از گیرنده‌های دیجیتال دنای عالی است و از رزولوشن با وضوح بالای 1080P و عمق رنگ ۱۰ بیتی پشتیبانی می‌کند. این گیرنده قابلیت پخش بیشتر فرمت‌های صوتی و ویدیویی متعددی از جمله ,PNG , BMP , JPG AAC , MP3 , OGG , WMA , M4A وKV, AVI, MP4, MPEG, MTS را دارد. این گیرنده به تیونر DVB-T2  پرقدرت مجهز است و پردازشگر پرسرعتی دارد.

    با وجود پورت USB این دستگاه می‌توانید به‌راحتی برنامه‌های دیجیتال را ضبط کنید. البته این دستگاه علاوه‌بر پورت USB به پورت HDMI هم مجهز است. با این پورت می‌توان تصاویر و صوت را با کیفیت بالاتر به تلویزیون یا مانیتورهای دیجیتال انتقال داد.

    نوع دیکودر آنلاین این گیرنده دیجیتال HEVC و MPEG4 است. این دستگاه تا ۱۰۰۰ کانال را می‌تواند در خود ذخیره کند. این گیرنده دیجیتال از زیرنویس فارسی و همچنین تله‌تکست فارسی پشتیبانی می‌کند و قابلیت خاموش شدن خودکار دارد.

    این گیرنده از خریداران خود از ۵ ستاره، ۴ ستاره کسب کرده است.

    فهرست بهترین گیرنده‌های دیجیتال دنای

    گیرنده دیجیتال پروویژن مدل ۲۴۷

    گیرنده دیجیتال پروویژن

    گیرنده دیجیتال خانگی پروویژن مدل ۲۴۷ پرو۲۰، یکی از جدید‌ترین دستگاه‌های گیرنده دیجیتال است که طرفداران بسیاری دارد. پنل جلوی این دستگاه ۷ دکمه و یک پورت USB دارد. از ویژگی‌های بسیار خوب آن می‌توان به گیرنده قدرتمند سیگنال اشاره کرد.

    این مدل از بهترین گیرنده دیجیتال می‌تواند تا ۱۰۰۰ کانال تلویزیونی و رادیویی را در خود ذخیره کند و به خروجی‌های HDMI و AV مجهز است. این گیرنده از تله‌تکست، LCN (چیدمان کانا‌ل‌ها) و EPG (راهنمای الکترونیکی برنامه) نیز پشتیبانی می‌کند و با استفاده از فرستنده OTA و پورت USB می‌توان نرم‌افزار آنرا به‌روز‌رسانی کرد.

    این گیرنده دیجیتال رزولوشن تمام HD را پشتیبانی می‌کند. پردازشگر پرقدرت با سرعت بالا، تیونر با حساسیت بالا (DVB-T2)، مدار تقویت‌کننده سیگنال، نویزپذیری بسیار پایین، پشتیبانی از شبکه‌های HD صدا و سیما و کدک‌های H265 و HEVC اشاره کرد.

    گیرنده دیجیتال خانگی پروویژن مدل ۲۴۷ از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۹ ستاره دریافت کرده است.

    • البته نوع دیگری از این گیرنده دیجیتال در بازار وجود دارد که مدل پرو۱۰ آن است. این مدل گیرنده دیجیتال از خریداران خود از ۵ ستاره، ۴ ستاره کسب کرده است.

    فهرست بهترین گیرنده‌های دیجیتال پروویژن

    بهترین گیرنده دیجیتال 4K مکسیدر

    گیرنده دیجیتال مکسیدر

    بهترین گیرنده دیجیتال 4K مکسیدر امکان ذخیره‌سازی ۴۰۰۰کانال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. فرمت‌های عکس قابل پخش در این گیرنده JPG، BMP، PNG است و می‌تواند از فرمت‌های ویدیویی MP4 و MKV.H.265 پشتیبانی کند.

    دارا بودن بازی‌های فکر و امکان نمایش عکس به صورت سه‌بعدی با استفاده از عینک مخصوص، امکان جلو و عقب بردن، تکرار و نمایش سریع فیلم یا موسیقی، پشتیبانی از ماشین زمان (برای از دست ندادن پخش تصاویر تلویزیونی)، قابلیت ضبط کانال‌ها حتی در صورت خاموش بودن تلویزیون، ضبط برنامه‌ها روی فلش‌مموری USB یا هارد اکسترنال، تله‌تکست، نمایش تصاویر ۹ شبکه در یک صفحه و اتصال به سیستم سینمای خانگی از ویزگی‌های گیرنده دیجیتال مکسیدر است.

    این مدل از سیستم‌های رنگ PAL/NTSC برای انواع نمایشگرهای LCD، LED، OLED و پلاسما، پروجکشن و CRT پشتیبانی می‌کند.

    نرم‌افزار این مدل از بهترین گیرنده دیجیتال را می‌توان با استفاده از فرستنده صدا و سیما (OTA) و ورودی USB به‌روزرسانی کرد. نوع تیونر این گیرنده DVB-T2 است.

    این گیرنده دیجیتال از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۸ ستاره دریافت کرده است.

    فهرست بهترین گیرنده‌های دیجیتال مکسیدر

    ستاپ باکس پاناتک مدل P-DJ4413

    گیرنده دیجیتال پاناتک

    این ستاپ باکس نمایشگری چندزبانه دارد و به‌راحتی می‌توانید زبان دلخواه‌تان را انتخاب کنید. برای اتصال این گیرنده به تلویزیون باید از طریق پورت‌های HDMI و AV اقدام کنید. وضوح تصویر در این مدل از بهترین گیرنده دیجیتال 1080P است و می‌توانید بیش از ۱۰۰۰ کانال را در این گیرنده ذخیره کنید.

    از امکانات و قابلیت‌های این گیرنده باید به پردازشگر قوی با سرعت بالا، رم پرسرعت داخلی، تنظیم روشن‌ و خاموش شدن خودکار و پشتیبانی از زیرنویس فارسی اشاره کرد. تصاویری که می‌توان با استفاده از این گیرنده دیجیتال پخش کرد باید فرمت JPG یا PNG داشته باشند. تیونر این دستگاه از نوع DVB-T2 و رزولوشن قابل پشتیبانی آن  از نوع تمام HD است.

    این گیرنده دیجیتال از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۳,۹ دریافت کرده است.

    ستاپ باکس مدل Hybrid tv

    گیرنده دیجیتال هیبرید

    این گیرنده دیجیتال با سیستم عامل اندروید ۹ همراه است و با اتصال این دستگاه به تلویزیون می‌توانید هم شبکه‌های تلویزیونی را دریافت کنید و هم تلویزیون خود را به یک سیستم هوشمند با سیستم عامل اندروید تبدیل کنید. بدین‌ترتیب می‌توانید به بی‌نهایت اپلیکیشن اندروید روی تلویزیون خود دسترسی پیدا کنید. این گیرنده دیجیتال پردازنده قوی  Amlogic S905X2 Quad core ARM Cortex-A53 و رم ۲ گیگابایت و حافظه ۱۶گیگابایتی دارد.

    با استفاده از این دستگاه می‌توانید به‌روزترین اپیکیشن‌های اندروید را نصب کنید. از قابلیت دیگر این گیرنده دیجیتال، امکان نصب اپلیکیشن‌هایی از قبیل فیلیمو، نماوا و غیره است که کمک می‌کنند از دیدن فیلم و سریال‌های متعددی بهره‌مند شوید.

    این مدل از بهترین گیرنده دیجیتال از فرمت‌های عکس و تصویر بسیار متنوعی پشتیبانی می‌کند. از برخی از این فرمت‌ها می‌توان به,AAC, MKV,MPEG4, MPEG2 ,MP3 ,OGG ,WMA ,M4A  اشاره کرد.

    پشتیبانی از شبکه‌های HD صدا و سیما، امکان ذخیره بیش از ۱۰۰۰ کانال، پورت USB و LAN، پردازنده ۶۴ بیت Amlogic S905D و پردازنده گرافیکی ARM Mali-G31، تیونر از نوع DVB-T از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

    گیرنده دیجیتال مکسیدر از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۷ ستاره دریافت کرده است.

    [related]45669[/related]

    گیرنده دیجیتال استارست مدل SR-T8800 HD T2

    گیرنده دیجیتال استارست

    این مدل از گیرنده‌های دیجیتال استارست با تمام استانداردهای تلویزیون دیجیتال، از جمله DVB-T2 سازگار است و قابلیت دریافت و پخش ۱۰۰۰ کانال تلویزیونی را دارد. کیفیت تصویر در این گیرنده دیجیتال بالاست و از رزولوشن‌های تصویر 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p  پشتیبانی می‌کند.

    سازگاری با MPEG4  و MPEG2 با کیفیت بسیار بالا، گیرنده امواج VHF، UHF و دارای خروجی لوپ، راهنمای زمان پخش برنامه الکترونیکی (EPG)،  امکان ضبط و پخش فرمت‌های رایج روی حافظه خارجی، ضبط برنامه یک شبکه همزمان با تماشای شبکه دیگر، بازی‌های کامپیوتری و ماشین زمان (Time Shift) از ویژگی‌های مهم این گیرنده دیجیتال استارست است.

    این مدل از بهترین گیرنده دیجیتال از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۶ ستاره دریافت کرده است.

    گیرنده دیجیتال ایکس ویژن PCDVB-4100

    گیرنده ایکس‌ویژن

    این گیرنده دیجیتال که ابعادی به اندازه یک فلش مموری دارد، دارای پورت USB بوده و علاوه بر تلویزیون برای استفاده در کامپیوتر و لپ‌تاپ هم مناسب است.

    گیرنده دیجیتال ایکس‌ویژن مدل PCDVB-4100 به قابلیت PVR مجهز است و می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه‌تان را روی فلش مموری یا هارد دیسک اکسترنال با کمک پورت USB ذخیره کنید. درضمن این گیرنده به راهنمای برنامه الکترونیکی (EPG) مجهز است و با استفاده از آن می‌توانید از زمان پخش برنامه‌های کانال‌های مختلف آگاه شوید.

    از دیگر قابلیت‌های این مدل از بهترین گیرنده دیجیتال می‌توان به این موارد اشاره کرد: حساسیت بالای دریافت سیگنال در مناطق مختلف، جستجوی خودکار کانال‌های تلویزیونی و رادیویی، سازگار با استانداردهای DVB-T، پشتیبانی از انواع فرمت‌های عکس و تصویر و صوت همچون JPG، BMP، MPEG-2 و MPEG-4.

    این گیرنده دیجیتال از خریداران خود از ۵ ستاره، ۳,۵ ستاره دریافت کرده است.

    در آخر

    گیرنده دیجیتال به شما کمک می‌کند سیگنال‌های تصویری را با بالاترین کیفیت دریافت کرده و آنها را ضبط کنید. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در خرید بهترین گیرنده دیجیتال کمک کرده باشد. اگر شما هم از گیرنده دیجیتالی راضی هستید که نام آن در این فهرست نیست، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

    سوالات متداول در مورد بهترین گیرنده دیجیتال در ایران

    بهترین مارک گیرنده دیجیتال چیست؟ بهترین مارک ستاپ باکس شامل دنای (Dnay)، ایکس ویژن (X.Vision)، مکسیدر (Maxeeder)، استارست (Star Sat) و مارشال (Marshal) است. نکات مهم در خرید گیرنده دیجیتال چیست؟ پشتیبانی از شبکه‌های HD، برند معتبر، گارانتی، قابلیت اتصال به اینترنت، قابلیت ضبط برنامه، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف صدا و تصویر و درگاه‌های ورودی و خروجی کافی[see_also]46201[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید