برای خرید خمیر دندان باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای خرید خمیر دندان باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟
راهنمای مطالعه

    خرید محصولات بهداشتی به دلیل ارتباط مستقیمی که با سلامت بدن دارند، باید با فکر و تحقیقات فراوان انجام شود. این حالت در مورد خمیر دندان و بهداشت دهان و دندان نیز صدق می‌کند. ممکن است هنگام خرید فکر کنید که آیا خمیر دندان‌های سفید کننده برای دندان خوب هستند؟ آیا باید خمیر دندان را برای نوع دندان خود بخرم و یا کدام برند برای مصرف بهترین است؟

    وقتی نوبت به انتخاب بهترین خمیر دندان می‌رسد، بسیار مهم است که در مورد سلامت دندان‌های خود و همچنین نیازهایی که دارد فکر کنید. به همین خاطر، در این مقاله قصد داریم تا با شما درباره خمیر دندان و نحوه انتخاب آن صحبت کنیم و در نهایت نیز برندی باکیفیت برای خرید معرفی کنیم.

    همه چیز درباره خمیر دندان

    خمیر دندان ماده‌ای است که از آن برای تمیز کردن و همچنین سالم و درخشان کردن دندان استفاده می‌کنیم و در دو نوع ژله‌ای و خمیری تولید می‌شود. با اینکه خمیر دندان‌ها در انواع مختلف تولید می‌شوند و هر کدام روش تولید خاص خود را دارند، اما بیشتر آنها دارای ترکیبات خاصی هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

    • مواد پاک کننده از جمله کربنات کلسیم و سیلیکات‌ها، به حذف مواد غذایی، باکتری‌ها و برخی لکه‌ها از روی دندان شما کمک می‌کنند.
    • طعم دهنده‌ها مانند شیرین کننده‌های مصنوعی، از جمله ساخارین، اغلب در خمیر دندان‌ها وجود دارد تا طعم بهتری داشته باشند. در حالی که بسیاری از مردم عطر و طعم خمیردندان را با نعنا یکی می‌دانند، اما خمیر دندان‌های موجود در بازار در طعم‌های مختلفی از جمله دارچین، لیمو و حتی آدامسی (برای بچه‌ها) هستند.
    • مرطوب کننده‌ها در خمیر دندان، برای آبرسانی دهان وجود دارد. فرمولاسیون خمیری و ژلی خمیر دندان‌ها اغلب حاوی موادی مانند گلیسرول برای جلوگیری از خشک شدن خمیر دندان در دهان است.
    • برخی مواد غلیظ کننده که به حفظ بافت خمیر دندان در تیوپ کمک می‌کند.
    • برخی مواد تمیز کننده که حالت کف به وجود می‌آورند که از جمله آنها می‌توان به سدیم لوریل سولفات اشاره کرد.

    خمیر دندان فلوراید

    مهم‌ترین عنصری که در انتخاب خمیر دندان باید به آن توجه کرد، فلوراید است. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است و استفاده از آن در کاهش چشمگیر پوسیدگی و آسیب دندان بسیار مؤثر بوده است. باکتری‌های موجود در دهان شما از قندها و نشاسته‌هایی تغذیه می‌کنند که پس از خوردن غذا روی دندان‌های شما باقی می‌مانند. فلوراید به محافظت از دندان‌های شما در برابر اسیدی که هنگام وقوع این اتفاق آزاد می‌شود، کمک می‌کند. فلوراید این کار را به دو صورت انجام می‌دهد. اول اینکه، فلوراید مینای دندان شما را قوی‌تر می‌کند و احتمال آسیب اسیدی را کمتر می‌کند. دوم اینکه، می‌تواند مراحل اولیه آسیب اسیدی دندان را با مواد معدنی به تاخیر بیندازد.

    استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید راهی عالی برای محافظت از دندان با کمک این ماده معدنی دوستدار دندان است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در آب آشامیدنی فلوراید است، فکر نکنید که می‌توانید فلوراید را نادیده بگیرید. مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید به افزایش غلظت فلوراید در دندان‌ها کمک می‌کند، حتی در مناطقی که منابع آب حاوی مقادیر بالایی از این ماده معدنی است.

    خمیر دندان ضد تارتار

    خمیر دندان‌های ضد تارتار زیادی در بازار وجود دارد که اکثر آنها حاوی فلوراید هستند. هر فردی روی دندان‌های خود لایه‌ای از باکتری به نام پلاک دارد. اگر پلاک‌ها به سرعت و با رعایت بهداشت دهان و دندان پاک نشوند، سفت می‌شوند و تبدیل به تارتار می‌شوند. این رسوب که به سختی از بین می‌رود می‌تواند روی دندان‌ها و زیر لثه شما جمع شود و در نهایت منجر به بیماری لثه شود.

    مواد مختلفی در خمیر دندان استفاده می‌شود که به جلوگیری از تجمع جرم روی دندان کمک می‌کند. ترکیبات شیمیایی، از جمله پیروفسفات‌ها و سیترات روی، اغلب به خمیر دندان‌ها اضافه می‌شوند و اثربخشی آنها ثابت شده است. بعلاوه، برخی از خمیردندان‌های ضد جرم حاوی آنتی بیوتیکی به نام تریکلوزان هستند که برخی از باکتری‌های دهان را نیز از بین می‌برند.

    ثابت شده است که خمیردندانی که حاوی چندین ماده ضد پلاک است، در مبارزه با تارتار نسبت به انواعی که فقط یک ماده ضد پلاک دارند، موثرتر است.

    خمیر دندان برای دندان‌های حساس

    برای افرادی که دندان‌هایی دارند که به راحتی آسیب می‌بینند و حتی همیشه درد دارد - به عنوان مثال، با نوشیدن مایعات سرد و گرم درد دارند - خمیر دندان‌هایی وجود دارد که با نام خمیر دندان مناسب دندان‌های حساس شناخته می‌شوند. این خمیردندان‌ها معمولا حاوی نیترات پتاسیم یا کلرید استرانسیوم هستند. این ترکیبات شیمیایی که ممکن است تا ۴ هفته حالت تسکین دهندگی را در دندان‌ها داشته باشند، به اعصاب داخل دندان می‌چسبند و به کاهش میزان حساسیت دندان‌ها کمک می‌کنند.

    خمیر دندان سفید کننده

    برای کمک به افرادی که به دنبال دندان‌های سفید و درخشان هستند، خمیردندان‌های سفیدکننده بسیاری تولید شده و در بازار وجود دارد.

    خمیر دندان‌های سفید کننده معمولاً حاوی سفید کننده نیستند. آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که به طور موثری دندان‌ها را جلا می‌دهند یا به لکه‌های روی دندان می‌چسبند و آنها را از بین می‌برند.

    اگرچه برخی افراد ممکن است از مواد داخل این خمیر دندان‌ها و اثر بدی که می‌توانند روی دندان بگذارند ترس داشته باشند، اما مطالعات نشان می‌دهد که خمیر دندان‌های سفید کننده مانند سایر انواع خمیردندان روی مینای دندان اثر بدی ندارند.

    نکاتی برای انتخاب و خرید خمیر دندان

    در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بهترین خمیر دندان را برای رفع نیازهای دندانی خانواده خود انتخاب کنید:

    • در زمان خرید خمیر دندان حتما مدلی را انتخاب کنید که تاییدیه‌های لازم سازمان‌های بهداشتی را داشته باشد. خمیر دندان‌های دارای این تاییدیه‌ها از نظر ایمنی و اثربخشی توسط یک هیئت مستقل از کارشناسان علمی ارزیابی شده‌اند. تمام خمیر دندان‌هایی که دارای تاییدیه بهداشت هستند حاوی فلوراید هستند که مهم‌ترین ماده در هر خمیر دندان به شمار می‌آید.
    • مراقب کلاهبرداران باشید، چرا که برخی خمیر دندان‌های وارداتی هیچگونه تاییده‌ای ندارند و حاوی مواد سمی هستند.
    • نیازهای خود و اعضای خانواده خود را در نظر بگیرید. انتخاب خمیر دندان ابتدا به نوع دندان و بعد به نیاز شما بستگی دارد. اگر دوست دارید تا دندان‌های خود را سفیدتر و درخشان‌تر کنید، می‌توانید خمیر دندان سفیدکننده استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که برخی خمیر دندان‌های سفید کننده برای مصرف روزانه مناسب نیستند.

    گزینه‌ها و برندهای بسیاری برای انتخاب پیش روی خود دارید. اما برای اینکه کار شما را در خرید راحت‌تر کنیم، قصد داریم تا برند میسویک را به شما معرفی کنیم.

    بهترین مارک خمیر دندان

    بازار ایران نیز مانند دیگر کشورها، برندهای مختلفی از خمیر دندان دارد که همین موضوع می‌تواند انتخاب را برای مصرف کننده سخت کند. میسویک، برندی است که تاییده‌های سازمان‌های بهداشتی را دارد و در ساخت محصولات آن از بهترین تجهیزات و افراد متخصص استفاده شده است.

    برند میسویک (Misswake) در سال ۱۹۲۹ به عنوان قدیمی‌ترین خمیر دندان سفید کننده جهان در سوئیس تاسیس شد. محصولات این برند در حال حاضر تحت لیسانس سوئیس در ایران تولید و بسته بندی می‌شوند و مصرف کنندگان می‌توانند با اطمینان محصولی مرغوب خریداری کنند. لیست محصولات میسویک تنها محدود به خمیر دندان نمی‌شود و علاوه بر خمیر دندان، محصولاتی مانند نخ دندان و دهان‌شویه نیز توسط این برند تولید می‌شود. اما امروزه خرید خمیر دندان میسویک به دلیل مزایایی که این خمیر دندان برای دندان‌ها دارد، بسیار طرفدار پیدا کرده است. برخی از ویژگی‌های و مزایای خمیر دندان‌های میسویک عبارت‌اند از:

    • ضد حساسیت و مناسب دندان‌های حساس
    • ضد پوسیدگی و جلوگیری از پیشرفت پوسیدگی‌های سطح دندان
    • ترمیم کننده و سفید کننده
    • محافظ مینای دندان
    • ضد پلاک
    • جلوگیری از خونریزی لثه
    • جلوگیری از زرد شدن دندان در زمان نوشیدن خوراکی‌هایی مانند قهوه و نوشابه
    • پاک کننده انواع آلودگی از روی دندان‌ها
    • حفظ درخشندگی و جلوگیری از رنگ پریدگی دندان
    • خوشبو کننده دندان و از بین برنده بوی بد دهان
    • استفاده دو بار در روز
    • مناسب برای تمام سنین
    • ایجاد لایه‌ای محافظ روی دندان‌ها
    • دارای تکنولوژی Bio Repair (ترمیم به روش طبیعی)

    خرید انواع خمیر دندان میسویک

    برای اینکه بتوانید با خیال راحت از اصل بودن کالا، خمیر دندان‌های میسویک را خریداری کنید به شما لوکس ایرانا را معرفی می‌کنیم. لوکس ایرانا به عنوان مرجع اصلی فروش محصولات میسویک در ایران شناخته می‌شود که با مراجعه به وب‌سایت آن می‌توانید مطمئن باشید که محصولی با تاییده وزارت بهداشت خریداری می‌کنید. برای خرید خمیر دندان میسویک از لوکس ایرانا به اینجا مراجعه کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید