۱۰ نکته که پیش از خرید هدست گیمینگ باید بدانید

۱۰ نکته که پیش از خرید هدست گیمینگ باید بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید هدست گیمینگ اگر هوشمندانه و با اطلاعات قبلی صورت نگیرد به معنی دور ریختن پولتان است. در این مطلب ۹ نکته مهم را توضیح داده‌ایم که قبل از خرید هدست گیمینگ باید بدانید.

    اگر تصمیم به خرید هدست گیمینگ گرفته‌اید، قطعا با صدها گزینه و برند مختلف در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین مواجه شدید که هر کدام، مزیت‌ و معایب خودشان را دارند. شاید با خودتان بپرسید که اصلا چه نوع هدستی به دردتان می‌خورد؟ سیمی؟ بی‌سیم؟ ارزان؟ گران؟ تا چه حد باید هزینه کنم؟

    این سوالات ابتدایی برای همه کسانی که قصد خرید هدفون و هدست گیمینگ دارند پیش می‌آید. در این راهنمای خرید درجه، مرحله به مرحله به شما می‌گوییم که چه ملاک‌ها و معیارهایی را باید در زمان خرید هدست گیمینگ رعایت کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

    چقدر بودجه برای خرید هدست کنار گذاشته‌اید؟

    راهنمای خرید هدست گیمینگ راهنمای خرید هدست گیمینگ

    اولین قدم برای اینکه سراغ خرید هدست گیمینگ (یا کلا هر چیزی) بروید، مشخص کردن بودجه است. اینکه شما چقدر توانایی هزینه برای خرید هدست گیمینگ دارید می‌تواند شما را چند مرحله به جلو ببرد و انتخاب‌های‌تان را کاملا مشخص کند.

    نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید به مقدار بودجه‌ای که در دست دارید بسنده کنید و خودتان را متقاعد کنید که برای مثال، یک میلیون تومان برای خرید هدست گیمینگ بودجه در اختیار دارید، پس انتظارتان باید از محصولی که خریداری می‌کنید به قدر همان یک میلیون تومان باشد و نه بیشتر.

    اگر بودجه‌تان محدود است بهتر است سراغ خرید هدست گیمینگ سیمی بروید چرا که مدل‌های بی‌سیم با کیفیت چند برابر مدل‌های سیمی قیمت دارند.

    واقعیت این است که اگر در انتخاب خود دقت کنید، قبل از خرید محصول، بررسی‌های کتبی و به خصوص ویدیویی را در وب‌سایت‌ها و یوتیوب دیده باشید، مطمئنا می‌توانید حتی با حداقلی‌ترین بودجه ممکن یک هدست گیمینگ راضی‌کننده و با کیفیت خریداری کنید. خرید هدست گیمینگ نه به داشتن بیشترین مقدار بودجه، که به اطلاعات بالا و آشنایی با جزئیات هدست‌های گیمینگ ارتباط دارد.

    جدا از بحث کیفی، نسبت هزینه به سود هدست گیمینگ را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قصدتان از خرید هدست گیمینگ بحث استریم، تولید محتوا و در نهایت درآمدزایی است، شاید افزایش بودجه برایتان معقول‌تر باشد. اما اگر قصد انجام هیچ یک از این کارها را ندارید، می‌توانید با خیالی راحت‌تر و حتی بودجه‌ای محدود، به خرید هدست گیمینگ اقدام کنید.

    پرفروش‌ترین هدست‌های گیمینگ در ایران

    طراحی و کیفیت ساخت هدست

    اولین چیزی که نظر ما را به محصولی مانند هدست گیمینگ جلب می‌کند، شکل ظاهری آن و زیبایی‌اش است. جدا از نکاتی مانند کیفیت بدنه و صدا، طراحی ظاهر هم نقش مهمی در انتخاب هدست دارد.

    هدست‌های گیمینگ در انواع و اقسام مختلفی مثل پشت بسته، پشت باز، روی گوش و دور گوشی طراحی می‌شوند.

    اگر از هدست گیمینگ خود برای استریم یا تولید محتوا استفاده می‌کنید، زیبایی آن را یکی از ملاک‌هایتان قرار دهید. اما اگر استفاده شما از هدست کاملا شخصی است، تمرکزتان را روی کیفیت خروجی و جنس و راحتی بدنه معطوف کنید، حتی اگر ظاهر هدفون کاملا ساده و بی‌آلایش باشد، کیفیت و راحتی آن تجربه گیمینگ‌تان را می‌سازد، نه ظاهر هدست!

    دیگر نکته مهم در خرید هدست گیمینگ کیفیت ساخت محصول است. نه تنها به «راحتی» هدست، که به میزان دوام و جنس متریال استفاده شده در ساخت باید دقت داشت.

    توصیه می‌کنیم خرید هدستی که با پلاستیک ارزان و نه چندان مرغوب ساخته شده را از گزینه‌های خود خط بزنید. در عوض هدست با بدنه آلومینیوم، استیل یا فولاد در کنار ایرپدهای از جنس مخمل توصیه می‌شود.

    راحتی حین استفاده: جنس، وزن و طراحی

    راهنمای خرید هدست گیمینگ راهنمای خرید هدست گیمینگ

    شاید مهم‌ترین عاملی که در خرید هدست گیمینگ باید مد نظر قرار داد، بحث راحتی حین استفاده است. اگر شما هم جزو گیمرهایی باشید که ساعت‌ها مشغول انجام بازی می‌شوید، مهم‌ترین فاکتور خرید هدست گیمینگ برای شما ایجاد حس راحتی و عدم خستگی بعد از چند ساعت بازی است.

    بسیاری از هدست‌های گیمینگ شاید در نگاه اول بزرگ، زیبا و جذاب باشند، اما در هنگام استفاده متوجه می‌شوید که گوش‌هایتان عرق می‌کند، به سرتان فشار می‌آورد و در کل تجربه آرامش‌بخشی با آنها ندارید.

    اگر قبل از خرید امکان امتحان کردن وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید و تمام تلاش‌تان را بکنید تا راحت‌ترین گزینه ممکن را پیدا کید. البته توجه داشته باشید که حتی هدست‌های گیمینگی که در ابتدا به خوبی روی سر می‌نشینند، می‌توانند در طولانی مدت و به مرور زمان آزاردهنده شوند.

    در بین گزینه‌های خرید هدست گیمینگ، به دنبال محصولی باشید که به گردش هوا و به نوعی، تنفس گوش اهمیت بیشتری می‌دهد. البته که گوش تنفس نمی‌کند، اما عدم وجود جریان هوا باعث عرق کردن آن و حتی ایجاد بیماری‌های گوش در طولانی مدت می‌شود. همینطور، گزینه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم اندازه خوبی داشته باشد و بتوان این کار را به راحتی و بدون هیچ فشاری انجام داد.

    جنس هدست‌ها معمولا از چرم مصنوعی، پلاستیک یا پارچه است. در هدست گیمینگ ارزان معمولا از ایرپدهای پلاستیکی یا چرم مصنوعی با کیفیت متوسط یا حتی پایین استفاده می‌شود، اما با این حال می‌توان گزینه‌های خوبی که ایرپدهای باکیفیت دارند پیدا کرد. حتما مد نظر داشته باشید که جنس ایرپدها با گوش‌هایتان اصطکاک پیدا نکند یا جنس آن برای پوست‌تان حساسیت‌زا نباشد.

    اگر عینک می‌زنید، ایرپد مخمل یک انتخاب مناسب برای شما است چرا که اصطکاکی با دسته عینک ندارد و به هیچ‌وجه شما را اذیت نمی‌کند.

    وزن هدست هم یکی از عوامل مهم در هنگام خرید هدست گیمینگ است. حتی صد گرم اختلاف وزن، می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد یا برهم‌زدن آرامش و راحتی شما در استفاده‌های طولانی داشته باشد.

    شاید حالا بپرسید که «چطور متوجه راحتی در هنگام خرید هدست شویم، در حالی که به تجربه طولانی‌تر نیاز است؟». خب، خوشبختانه تنها با تایپ نام هدفون و درج عبارت Review یا Test در یوتیوب، می‌توانید ویدیوهای مختلفی از تست هدفون مورد نظرتان را تماشا کنید و نظرات مختلف را جویا شوید. این کار یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای کسب اطمینان خاطر از انتخا‌ب‌تان است.

    حذف نویز فعال و غیر فعال

    راهنمای خرید هدست گیمینگ راهنمای خرید هدست گیمینگ

    بحث ایزوله‌سازی صدا در هدست‌های گیمینگ بسیار مهم است. ایزوله‌سازی به این معنی است که ایرکاپ‌ها توانایی مسدود کردن صدا و نویزهای اطراف را داشته باشند و تنها صدای خروجی هدست به گوش کاربر برسد. اینکه تا چه حد هدست بتواند عملیات ایزوله‌سازی را خوب انجام دهد، تاثیر مستقیمی در تجربه همه جانبه گیمر خواهد گذاشت.

    ایزوله‌سازی می‌تواند دقت شما را در بازی بیشتر کند و شما را قادر سازد تا جهت‌ها را هم با صدا تشخیص بدهید. مهم‌ترین اتفاقی که با یک ایزوله‌سازی اصولی رخ می‌دهد، حفظ سلامتی شنوایی است. هر چه ایزوله‌سازی بهتر باشد، شما می‌توانید حتی با میزان حجم صدای پایین‌تری به انجام بازی مشغول شوید و برای حذف صدای بیرون، نیاز به بلندتر کردن صدا نداشته باشید.

    همانطور که در راهنمای خرید هدفون گفتیم حذف نویز شامل دو مدل فعال و غیر فعال است. مدل غیر فعال تنها از طریق لایه‌های عایق و طراحی هدفون به صورت دور گوش صورت می گیرد اما حذف نویز فعال با کمک سخت‌افزار و نرم‌افزار انجام می‌شود.

    اکثر هدست‌های گیمینگ دارای طراحی پشت بسته، دور گوش یا روی گوش هستند. این طرح‌ها معمولا به عنوان عایق صوتی به خوبی کار می‌کنند و جلوی صداهای متفرقه را می‌گیرند. البته که ایزوله‌سازی صرفا به عوامل فیزیکی ارتباط ندارد و در برخی هدست‌های گیمینگ، تکنولوژی‌هایی برای ایزوله‌سازی نرم‌افزاری در نظر گرفته شده است.

    حالا، خرید هدست گیمینگ که هم قابلیت ایزوله‌سازی خوب داشته باشد و هم راه تنفس گوش را نبندد، شاید برایتان سخت باشد. در بین گزینه‌های موجود در بازار ایران، هدست‌های با ایرپد‌های از جنس مخمل از بهترین گزینه‌های ممکن هستند.

    در هنگام خرید هدست گیمینگ احتمالا به گزینه‌هایی برخورد می‌کنید که از قابلیت حذف نویز فعال بهره می‌برند. هدست با استفاده از این قابلیت، صدای محیطی را در لحظه ضبط و سیگنال‌های ضد نویز را به هدف حذف آن تولید می‌کند. قطعا ترکیب قابلیت‌های فیزیکی ایزوله‌سازی و حذف نویز فعال، تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم می‌زند.

    پاسخ فرکانسی‌ در هدست گیمینگ

    راهنمای خرید هدست گیمینگ راهنمای خرید هدست گیمینگ

    پاسخ فرکانسی (Frequency Response) هدست به نحوه تولید صدا در فرکانس قابل شنیدن اشاره می‌کند. گوش انسان می‌تواند از ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز را بشنود. بنابراین مهم است که یک هدست چه عملکردی در این محدوده فرکانسی دارد و چه تجربه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    به عبارت دیگر، پاسخ فرکانسی همان حساسیت وابسته به فرکانس هدست است. آیا بیس هدست بیش از حد است؟ آیا جزئیات صدا واضح است؟ آیا صدا بم است؟ «پاسخ فرکانسی» به این دست از سوالات پاسخ می‌دهد.

    اگر عاشق صداهای بیس و موزیک بم هستید، هدست گیمینگی بخرید که توان پوشش بهتر فرکانس‌های پایین را دارد.

    متاسفانه بیشتر سازندگان هدست، از ارائه نمودار واقعی پاسخ فرکانسی اجتناب می‌کنند و نبود این قضیه باعث شده تا اکثر خریداران هدست به خصوص هدست‌های گیمینگ از ریشه نسبت به این قضیه بی‌اطلاع باشند.

    با این حال به شما توصیه می‌کنیم که در مورد این قضیه هم تحقیق کنید. یکی از بهترین مراجعی که به صورت دقیق در مورد جزئیات هدست‌ها، به خصوص «پاسخ فرکانسی» اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار می‌دهد، ابن وب‌سایت است.

    [related]46002[/related]

    مفهوم «صدای فراگیر» در هدست گیمینگ

    راهنمای خرید هدست گیمینگ

    هدست‌های گیمینگ به لطف درایورهای چپ و راست خود، به طور طبیعی با صدای استریو (دارای کانال‌ چپ و راست) سازگار هستند. با این حال طی سال‌های اخیر، قابلیت و مفهومی به نام «صدای فراگیر» به عنوان یکی از مزیت‌های رقابتی و بازاریابی برند‌ها، در هنگام خرید هدست جلوی چشمانمان بوده است.

    صدای فراگیر واقعی، به معنای قراردادن بلندگوها در اطراف شنونده و ارسال صدای چند کاناله است. به عنوان مثال، صدای فراگیر ۵.۱ شامل مرکز، چپ، راست، فراگیر (عقب) چپ، فراگیر (عقب) راست و یک کانال فرکانس پایین/ساب‌ووفر است. فرمت‌های صدای فراگیر دیگری حتی با تعداد کانال بیشتر مانند ۷.۱، ۱۰.۲، ۱۱.۱ و ۲۲.۱ هم در بین برندهای مختلف هدست دیده می‌شود.

    اکثر هدست‌ها با چنین مفهومی که گفتیم طراحی شده‌اند. با این حال می‌توان مدل‌هایی هم دید که در هر سمت خود، از بیش از یک درایور استفاده کرده‌اند که این قضیه باعث می‌شود تا صدای فراگیرتری به گوش مخاطب برسد. ما معمولا در حال گوش دادن به صدای فراگیر مجازی هستیم که دو درایور (گوش چپ و گوش راست) با صدا از استاندارد صدای مجازی استفاده می‌کنند.

    این استانداردهای صدای فراگیر مجازی، در واقع صدای چند کاناله را به یک فرمت استریو پردازش می‌کنند تا به نظر برسد که در محیط بزرگ قرار داریم.

    اما نگاهی به انواع مختلف استانداردها در بازار داشته باشیم که عمدتا توسط برندها برای جذب مخاطب به کار می‌رود:

    دالبی اتموس:

    قابلیت دالبی اتموس، این امکان را می‌دهد که صدا به حالت سه بعدی و کاملا ۳۶۰ درجه به سمت مخاطب برود. صدا در سیستم‌ها و هدست‌های دالبی اتموس بسیار غنی، پویا و با عمق زیاد و جزئیات فراوان به تمام جهات حرکت می‌کند.

    شما با خرید هدست گیمینگ مجهز به این قابلیت حین گوش دادن به صدا خود را کاملا در مرکز حس می‌کنید. دالبی اتموس یکی از کلیدی‌ترین قابلیت‌هایی است که می‌تواند تجربه گیمینگ خوبی را برای مخاطب به ارمغان بیاورد، چرا که برای مثال در بازی‌های شوتر یا رقابت‌های چند نفره، گیمر می‌تواند صدای پاها را از هر جهتی به راحتی بشنوند و به طور دقیق تشخیص دهد.

    استاندارد DTS:X هدفون:

    استاندارد DTS چیزی شبیه به همان دالبی اتموس است، اما بیشتر با تمرکز روی هدست‌های گیمینگ توسعه یافته. استاندارد DTS صدا را در فضایی سه بعدی شبیه‌سازی می‌کند و حس غوطه‌وری در بین صدای فیلم یا بازی به کاربر دست می‌دهد. اگر هدست گیمینگی داشته باشید که از این قابلیت پشتیبانی کند و از طرف دیگر، بازی که انجام می‌دهید، از چنین استانداردی برای صدای خود بهره می‌گیرد، قطعا تجربه بی‌نظیری را با استفاده از فناوری DTS خواهید داشت.

    وجود قابلیت‌ها و استانداردهای مختلف صدای فراگیر، یک مزیت رقابتی برای گیمرها محسوب می‌شود. در هنگام خرید هدست گیمینگ حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که هدست مورد نظرتان از چه استانداردهای صدای فراگیری پشتیبانی می‌کند و از سوی دیگر، بازی‌هایی که قصد انجام‌شان را دارید چگونه از این فناوری‌ها پشتیبانی می‌کنند.

    میکروفون در هدست‌های گیمینگ

    راهنمای خرید هدست گیمینگ

    در خرید هدست گیمینگ می‌روید، یکی از ویژگی‌هایی که باید به آن توجه کنید کیفیت میکروفون است. البته، قبل از هر چیزی باید این قضیه را برای خود روشن کنید که آیا شما از میکروفون استفاده می‌کنید یا خیر.

    اگر با تفاوت هدست با هدفون آشنا نیستید باید بدانید کارایی این دو تا حد زیادی یکسان است. تفاوت اصلی آنها در این است که هدست به میکروفون برای صحبت مجهز است اما هدفون‌ها فاقد میکروفون بوده و با تمرکز بر گوش دادن طراحی شده‌اند.

    اگر میکروفون برایتان مهم نیست کلا بیخیال هدست شوید و سراغ هدفون‌های گیمینگ بروید که فاقد میکروفون هستند چون با همان بودجه هدفونی با کیفیت صدای بهتر می‌خرید.

    اما اگر از میکروفون استفاده می‌کنید، باز هم باید دقیقا مشخص کنید که این استفاده تا چه حدی است. اگر از میکروفون هدست، صرفا برای صحبت با دوستان و هم‌تیمی‌هایتان در هنگام بازی استفاده می‌کنید، نیازی به خرید هدست گران‌قیمت که میکروفونی قطور و پرقدرت دارد، ندارید. اگر انتخاب شما از برندی معتبر باشد، میکروفون هر هدست گیمینگی پاسخگوی این نیاز است.

    حالا می‌رویم سراغ افرادی که تصمیم دارند از میکروفون خود استفاده بیشتری کنند یا در کل به دنبال کیفیت بالاتری از میکروفون هدست گیمینگ خود هستند. میکروفون‌های تک جهته (Unidirectional) بیشترین حساسیت را نسبت به صدا در یک جهت دارند و رو به دهان طراحی شده‌اند. از سوی دیگر، میکروفون‌های همه جهته (Omnidirectional) صدا را از همه جهات دریافت می‌کنند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است، اما این نوع از میکروفون‌ها مستعد دریافت نویزهای بیشتری از محیط هم هستند.

    از آنجایی که بسیاری از میکروفون‌های هدست‌های گیمینگ کم و بیش عملکرد یکسانی دارند، عوامل مهمی مانند موقعیت‌یابی و امکان جدا شدن آنها از هدست، می‌تواند در تصمیم شما برای خرید هدست گیمینگ موثر باشد.

    اگر می‌خواهید از هدست گیمینگ خود به عنوان هدفون روزمره هم استفاده کنید، پس باید هدست گیمینگی بخرید که میکروفون آن به صورت فیزیکی جدا می‌شود یا حتی در برخی مدل‌ها، میکروفون به درون هدست جمع می‌شود.

    بعضی از هدست‌های گیمینگ از میکروفون‌هایی استفاده می‌کنند که در جهات مختلف قابل تنظیم هستند و فقط به بالا و پایین رفتن محدود نمی‌شوند. این دست از هدست‌های گیمینگ انتخاب بسیار مناسب‌تری هستند، چرا که می‌توانید موقعیت میکروفون‌ را به دلخواه خود مشخص کنید و بهترین خروجی ممکن را از آن به دست بیاورید.

    هدست گیمینگ بخریم سیمی یا بی‌سیم؟

    راهنمای خرید هدست گیمینگ مقایسه هدست گیمینگ سیمی و بی سیم

    یکی از بزرگترین سوالاتی که در هنگام خرید هدست گیمینگ پیش می‌آید این است که حالا هدستی با اتصال سیمی بخریم یا هدست بی‌سیم؟ یا شاید ترکیب هر دو!

    بیایید واقع‌نگر باشیم. استفاده شما از هدست در چه حد است؟ آیا فقط پشت میز پی‌سی به بازی کردن مشغول می‌شوید؟ آیا فقط در محیط خانه یا هر محیط بسته دیگری، از هدست گیمینگ استفاده می‌کنید؟ اگر بودجه‌ای که در اختیار دارید محدود است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ هدست‌های گیمینگ سیمی بروید.

    هدست‌های سیمی به دلیل اینکه از فناوری‌های بلوتوث یا هر قابلیت بی‌سیم دیگری استفاده نمی‌کنند، در بازه‌های قیمتی یکسان نسبت به هدست‌های گیمینگ بی‌سیم از ویژگی‌‌ها و کیفیت بیشتری بهره می‌برند. به طوری که یک هدست گیمینگ سیمی ۲ میلیون تومانی، شاید با یک هدست گیمینگ بی‌سیم ۳ یا ۴ میلیون تومانی از نظر کیفیت صدا و فناوری‌های مختلف برابری کند.

    معمولا اتصال با هدست‌های بی‌سیم به مراتب راحت‌تر است و دست و پا گیر نیستند. در سمت دیگر، هدست‌های گیمینگ سیمی به خاطر استفاده از سیم، بیشتر در معرض خطر پارگی یا قطعی قرار دارند.

    با این حال در هنگام خرید هدست، گزینه‌هایی را هم می‌بینید که به هر دو شکل قابل استفاده هستند. یعنی هم از کابل‌های ۳.۵ میلی‌متری یا بیشتر پشتیبانی می‌کنند و هم به صورت بی‌سیم با استفاده از بلوتوث یا دیگر قابلیت‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته قیمت بالاتری هم دارند!

    بهترین برند هدست گیمینگ کدام است؟

    در بازار جهانی شرکت‌های بسیاری سرگرم عرضه هدست گیمینگ هستند. در این بین بهترین برندهای هدست گیمینگ در دنیا شامل استیل سریز (SteelSeries)، ریزر (Razer)، لاجیتک (Logitech) ، هایپرایکس (HyperX )، کورسیر (Corsair) و سونی هستند.

    در ایران بسیاری از کاربران دنبال خرید هدست گیمینگ ارزان هستند و به همین خاطر سراغ محصولاتی مثل هدست گیمینگ تسکو، شیائومی، رپو و ریزر می‌روند که در عین کیفیت مناسب، قیمت مقرون به صرفه‌ای هم دارند.

    قابلیت‌های جانبی: از جایگزینی قطعات تا استند هدست

    راهنمای خرید هدست گیمینگبرخی هدست‌های گیمینگ و به ویژه مدل‌های بالارده و گران‌قیمت قابلیت تعویض بعضی قطعات را دارند. برای مثال ایرپد‌ها در بعضی از هدست‌های بالارده قابل تعویض هستند که البته باید آنها را به صورت جداگانه خریداری کرد.

    تعدادی از هدست‌های گیمینگ نیز به همراه استند به فروش می‌رسند. این استندها گاه نقش شارژر هدست گیمینگ بی‌سیم را دارند و گاهی با داشتن آنتن، به تقویت سیگنال اتصال کمک می‌کنند. با این حال داشتن یک استند حتی اگر آن را جداگانه خریداری کنید، برای حفظ سلامت هدست و زیبایی میز یا محیط بازی انتخابی هوشمندانه و جالب است.

    جمع‌بندی راهنمای خرید هدست گیمینگ

    خرید هدست گیمینگ باید بر اساس نکات مهمی صورت بگیرد که در این راهنما به آنها پرداختیم. پیش از هر چیز باید کیفیت ساخت هدست را محک بزنید. بهتر است سراغ برندهای معتبر بروید. اگر اینترنتی خرید می‌کنید برای اطمینان از مرغوبیت جنس هدست، ویدیوهای بررسی و تست را در یوتیوب یا اینستاگرام ببینید. در درجه بعدی اگر میکروفون برایتان اهمیت ندارید خرید هدفون را در اولویت قرار دهید چون با بودجه یکسان، کیفیت بالاتری را برایتان به همراه دارد. اگر در محیطی شلوغ بازی می‌کنید خرید هدست گیمینگ دور گوشی با حذف نویز فعال ایده بهتری است. در نهایت قابلیت‌های جانبی مثل تعویض قطعات و پشتیبانی از دالبی اتموس را در نظر داشته باشید. [see_also]37111[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید