بررسی پوکو M4 Pro 5G شیائومی؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی پوکو M4 Pro 5G شیائومی؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی پوکو M4 Pro 5G می‌بینیم که با یکی از بهترین و استانداردترین گوشی‌های میان‌رده بازار رو‌به‌رو هستیم که از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار است.

    گوشی M4 Pro 5G یکی از جدیدترین محصولات برند معروف و محبوب پوکو در بین محصولات میان‌رده و مقرون به‌صرفه آن هست. پوکو M4 Pro 5G با مشخصات سخت‌افزاری استاندارد در کنار برچسب قیمتی مناسب و پشتیبانی از فناوری 5G، نظر مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

    گوشی پوکو M4 Pro 5G هم‌اکنون با قیمت حدودی ۵.۸ میلیون تومان (نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه/ ۶ گیگابایت رم) در بازار ایران موجود است و  رقابت شدید و تنگاتنگی با سایر برندها و همین‌طور، برادران خودش در سری پوکو و حتی شیائومی دارد.

    ما در بررسی پوکو M4 Pro 5G به بررسی نقاط قوت و ضعف گوشی نسبت به رقبای همرده می‌پردازیم، ارزش خرید آن را می‌سنجیم و به شما برای تصمیم‌گیری هر چه بهتر کمک می‌کنیم.

    پوکو M4 Pro 5G در محدوده قیمت ۵ تا ۶ میلیون تومان با این گوشی‌ها رقابت می‌کند:

    مشخصات عمومی پوکو M4 Pro 5G

    بررسی پوکو M4 Pro 5G

    گوشی پوکو M4 Pro 5G اواسط پاییز در نسخه‌های ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ و ۶ گیگابایت رم، به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و در حال حاضر مدتی است که در دسترس مخاطبان ایرانی قرار گرفته است.

    در زمان بررسی پوکو M4 Pro 5G این گوشی به سیستم عامل اندروید ۱۱ با پوسته MIUI 12.5 شخصی‌سازی شده توسط پوکو مجهز است. می‌توان انتظار داشت که این گوشی در ماه‌های آینده به اندروید ۱۲ و پوسته MIUI 13 به‌روزرسانی شود.

    [table id=1006 /]

    طراحی؛ خوش دست با رنگ‌هایی اغواکننده!

    ظاهر پوکو M4 Pro 5G تفاوت آنچنانی با هم خانواده‌های خود ندارد و امضای پوکو را همچنان به همراه دارد. وزن حدود ۱۹۵ گرمی گوشی، نسبتا مناسب است و در دست و هنگام کار احساس راحتی می‌کنیم.

    همان ابتدای بررسی پوکو M4 Pro 5G متوجه شباهت آن به شیائومی ردمی ۱۰ شدیم که ظاهرا با توجه و الهام از ساختار آن گوشی، پوکو M4 Pro 5G ساخته شده است. فاحش‌ترین تفاوت این دو گوشی، وجود قسمت مشکی‌ رنگ پشت بدنه است که لوگو بزرگ POCO، ماژول‌ دوربین‌ها و فلش در آن جا داده شده است.

    پوکو در طراحی این گوشی از پلاستیک مات و رنگ گرافیتی سرد در بدنه پشتی و فریم استفاده کرده که از جنس خوبی هم برخوردار است و ظاهر شیکی را به گوشی داده است.

    با توجه به بازار هدف و قیمت نه چندان زیاد پوکو M4 Pro 5G، با به دست گرفتن این گوشی حس خوبی از یک جنس پریمیوم و باکیفیت بالا به مخاطب دست می‌دهد که البته، از نقاط قوت و مثبت این گوشی جدید پوکو محسوب می‌شود.

    [bs-quote quote="گوشی دارای محافظ صفحه گوریلا گلس ۳ و گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    ما با یک گوشی نسبتا بزرگ طرف هستیم، اما ضخامت و ابعاد گوشی M4 Pro 5G با توجه به ارگونومی مناسب و کیفیت ساخت بالا، در سطح قابل قبولی قرار دارد و در یک دست نیز احساس راحتی خواهید داشت.

    در سمت راست گوشی می‌توان دکمه‌های کنترل صدا و پاور را مشاهده کرد که دکمه پاور، میزبان حسگر اثر انگشت هم است.

    گوشی پوکو M4 Pro 5G از گواهی IP53 برخوردار است که آن را در مقابل پاشش آب و ذرات گرد و غبار، مقاوم کرده است. وجود این استاندارد در کنار استفاده از لایه محافظتی گوریلا گلس ۳ روی صفحه‌نمایش، از نکات مثبت و پر اهمیت پوکو M4 Pro 5G است.

    گوشی از نمای رو‌به‌رو کاملا مسطح بوده و می‌توان حفره دوربین سلفی را در بخش بالایی آن مشاهده کرد. نسبت حاشیه به صفحه‌نمایش در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارد و ۸۴.۸ درصد از نمای رو‌به‌رو را صفحه‌نمایش به خود اختصاص داده است.

    با اینکه در قسمت پشت گوشی پوکو M4 Pro 5G ما عملا شاهد دو سنسور دوربین هستیم، اما شیائومی تغییری در چینش‌ها به وجود نیاورده است. قطعا حذف دو سنسور بی‌کیفیت ماکرو و تشخیص عمق که در این دست از گوشی‌های میان‌رده کارایی خاصی ندارند، سبب شده تا قیمت تمام شده محصول به جایگاه بهتری برسد و این قدم مثبتی برای پوکو M4 Pro 5G محسوب می‌شود.

    گوشی پوکو M4 Pro 5G در سه رنگ زرد پوکو، مشکی و آبی به بازار عرضه شده که هر سه رنگ آن از جذابیت خوبی برخوردار هستند.

    گزینه‌های هم قیمت با گواهی IP یا گوریلا گلس
    • شیائومی ردمی نوت 10s (گوریلا گلس ۳ و IP53)
    • شیائومی ردمی نوت 10 (گوریلا گلس ۳ و IP53)
    • شیائومی پوکو X3 پرو (گوریلا گلس ۶ و IP53)

    [table id=1007 /]

    نمایشگر؛ ۹۰ هرتزی خوش‌ رنگ و لعاب

    بررسی پوکو M4 Pro 5G

    پوکو M4 Pro 5G مجهز به یک نمایشگر از نوع IPS LCD و نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی تطبیقی است. در نمایشگر این گوشی، برخلاف M3 Pro از رنگ‌های DCI-P3 به جای sRGB پشتیبانی می‌شود که از غنا و جزئیات بهتری برخوردار است. همچنین نرخ سنجش صفحه‌ لمسی به میزان ۲۴۰ هرتز نسبت به ۱۸۰ هرتز پوکو M3 Pro ارتقا پیدا کرده است.

    [bs-quote quote="صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی پوکو M4 Pro 5G از روشنایی و وضوح بالایی برخوردار است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    نمایشگر ۶.۶ اینچی پوکو M4 Pro 5G دارای وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم ۳۹۹ پیکسل بر اینچ است که متاسفانه از فناوری HDR پشتیبانی نمی‌کند، با این حال وضوح و تراکم پیکسلی صفحه توانسته کار خود را به خوبی انجام دهد و کیفیت خروجی، قابل قبول است.

    در بررسی پوکو M4 Pro 5G حداکثر روشنایی به دست‌ آمده در حالت دستی به عدد ۴۱۰ نیت می‌رسد و در حالت Sunlight، این رقم به ۵۱۰ نیت می‌رسد. در هر دو حالت ما عمق سیاهی صفحه را به خوبی مشاهده کردیم.

    در بخش نرخ تازه‌سازی، پوکو M4 Pro 5G دو گزینه High برای ۹۰ هرتز و استاندارد ۶۰ هرتز را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

    آن‌طور که پوکو در تبلیغات این گوشی برای نرخ تازه‌سازی تصویر داینامیک اعلام کرده، ما باید شاهد تغییر این نرخ به ۵۰ هرتز، ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز بسته به محتوای به نمایش درآمده در تصویر باشیم.

    [bs-quote quote="نرخ رفرش تطبیقی نمایشگر درست عمل نمی‌کند و روی ۹۰ هرتز باقی می‌ماند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    با این حال در بررسی پوکو M4 Pro 5G این تغییرات داینامیک به خوبی اعمال نمی‌شوند. برای مثال، زمانی که یک محتوای ایستا مانند نوشته یا عکس روی تصویر قرار دارد، نرخ تازه‌سازی باید به حداقل خود، یعنی ۵۰ هرتز و برای فیلم به ۶۰ هرتز کاهش پیدا کند اما سیستم داینامیک به خوبی کار نمی‌کند و بیشتر مواقع شاهد نرخ رفرش ۹۰ هرتزی هستیم که مصرف باتری را افزایش می‌دهد

    یک ارتقا دیگر صفحه‌نمایش گوشی پوکو M4 Pro 5G نسبت به نسل قبلی خود، استفاده از قابلیت Widevine L1 DRM است که باعث بهبود تجربه تماشای محتوا با حداکثر وضوح Full-HD می‌شود.

    گوشی‌های جایگزین پوکو M4 Pro 5G با نمایشگر بهتر:
    • گلسی M32 (سوپرآمولد ۹۰ هرتز با تراکم ۴۱۱ پیکسل بر اینچ)
    • شیائومی پوکو X3 پرو (IPS با نرخ ۱۲۰ هرتز، HDR10 و تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ)
    • شیائومی ردمی نوت ۱۰ اس (آمولد با تراکم ۴۰۹ پیکسل بر اینچ)

    [table id=1008 /]

    دوربین؛ راضی‌کننده و با کیفیت

    در گوشی پوکو M4 Pro 5G از دو سنسور عریض ۵۰ مگاپیکسلی و فوق عریض ۸ مگاپیکسلی استفاده شده و همان‌طور که گفتیم، دیگر خبری از سنسورهای ماکرو و تشخیص در این گوشی نیست. دوربین سلفی هم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض است.

    دوربین اصلی به صورت پیش‌فرض، عکس‌ها را ۱۲.۵ مگاپیکسلی ذخیره می‌کند تا از نظر کنتراست و غنای رنگی ارتقا پیدا کنند. رنگ‌ها عمدتا واقعی و خوب هستند، میزان کنتراست و گستره پویایی تصاویر عالی هستند و سطح نویز بسیار پایین است.

    جزئیات تصاویر در سطح متوسطی قرار دارد. برخی از شاخ و برگ‌های درختان و صورت افراد ممکن است به رنگ روغن شباهت داشته باشد، با این حال، عملکرد پوکو M4 Pro 5G در بازه قیمتی مقرون به صرفه‌ای که دارد، راضی‌‌کننده است.

    [bs-quote quote="دوربین اصلی تصاویری با کنتراست بالا و خوش رنگ و لعاب ثبت می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    قابلیت استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصاویر در گوشی پوکو M4 Pro 5G وجود دارد، اما مثل بیشتر مواقع، کار این هوش مصنوعی اشباع کردن رنگ‌ها و افزایش کنتراست تصویر بسته به صحنه‌ها، آسمان، محیط، ساختمان‌ها و در کل المان‌های جامع است.

    پوکو M4 Pro 5G دارای زوم دو برابری بسیار خوبی است. تصاویر در این حالت پردازش کمتری شده‌اند، شارپ‌تر از حد انتظار هستند و صرفا یک برش و بزرگ‌نمایی ظاهری نیستند. با این حال همچنان این زوم که دیجیتال انجام می‌شود، حس مصنوعی بودن را منتقل می‌کند.

    عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی، فقط حاصل ارتقا تصاویر ۱۲.۵ مگاپیکسلی پیش‌فرض هستند و عملا عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی بی‌فایده است.

    در بررسی پوکو M4 Pro 5G تصاویر دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی در سطح فوق‌العاده‌ای قرار دارند و دلنشین هستند. این قضیه برای گوشی میان‌رده و ارزان پوکو M4 Pro 5G امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. حاشیه‌ها و گوشه‌های تصویر صاف و بدون مشکل هستند، نویز بسیار کم است و کنتراست و گستره پویایی مطلوب است.

    [bs-quote quote="فیلم‌برداری محدود به وضوح 1080p و نرخ ۶۰ فریم برثانیه است اما خروجی در همین وضوح هم عالی است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در حالت نور کم هم پوکو M4 Pro 5G نسبت به بازه‌ای که در آن قرار دارد، خوب ظاهر شده است. جزئیات در این تصاویر کافی است. با این که گستره پویایی خیلی جالب نیست، اما رنگ‌ها و کنتراست تصاویر خوب هستند.

    حالت شب پوکو M4 Pro 5G به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. عکس‌ها در این حالت دارای نویز بسیار زیادی نسبت به عکس‌های پیش‌فرض هستند و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. حالت شب برای سنسور فوق‌عریض گوشی در دسترس نیست.

    در ادامه بررسی پوکو M4 Pro 5G به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی می‌رسیم. تصاویر سلفی با این دوربین خوب و رضایت‌بخش هستند. رنگ‌ها و کنتراست در سطح خوشایندی قرار دارند و گستره پویایی و وضوح خوب هستند. سطح نویز هم در تصاویر سلفی قابل قبول است.

    پیشنهاد می‌کنیم که از حالت پرتره دوربین سلفی زیاد استفاده نکنید چون نتایج به دست آمده بسیار سینوسی هستند. در عوض حالت پرتره دوربین اصلی امتحان خود را به خوبی پست داده است.

    [bs-quote quote="عکس‌‌های پرتره دوربین سلفی کیفیت پایینی دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    فیلمبرداری در گوشی پوکو M4 Pro 5G با دوربین‌ ۵۰ مگاپیکسلی اصلی تا رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. تثبیت کننده الکترونیکی هم در دسترس قرار دارد اما نبود فیلم‌برداری 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای دوربین‌های دیگر یک نقطه ضعف برای این گوشی است. ناگفته نماند که خبری هم از فناوری EIS در دوربین‌های این گوشی نیست.

    کیفیت ویدیوهای 1080p گرفته شده توسط دوربین اصلی خوب و قابل قبول هستند. گستره پویایی خوب است و نویز چشم‌گیری را مشاهده نمی‌کنیم. در کل می‌توانید به خوبی روی فیلم‌برداری با این گوشی در رزولوشن 1080p حساب باز کنید.

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی و AI فعال:

    [gallery link="file" ids="46738,46737,46736"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی و زوم 2x:

    [gallery link="file" ids="46741,46739,46740"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در حالت ۵۰ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" ids="46742,46743,46744"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در حالت التراواید، ۸ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" ids="46745,46746,46747"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در حالت پرتره، ۱۲.۵ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" ids="46748,46749,46750"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در نور کم، ۱۲.۵ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" ids="46751,46752,46753"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در حالت شب، ۱۲.۵ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" ids="46758,46759,46760"]

    تصاویر دوربین اصلی پوکو M4 Pro 5G در نور کم، التراواید:

    [gallery link="file" ids="46761,46763,46762"]

    تصاویر دوربین سلفی پوکو M4 Pro 5G، شانزده مگاپیکسلی:

    [gallery ids="46764,46765,46766"]

    تصاویر دوربین سلفی پوکو M4 Pro 5G، حالت پرتره، ۱۶ مگاپیکسلی:

    [gallery link="file" ids="46767,46768,46769"]

    گزینه‌های هم قیمت با دوربین‌های بهتر برای فیلم‌برداری
    • شیائومی پوکو X3 پرو (فیلم‌برداری 4K@30Fps / 1080@30/60/120/240/960Fps) 
    • شیائومی ردمی نوت 10 (فیلم‌برداری 4K@30fps / 1080p@30/60fps)
    • شیائومی ردمی نوت 10s (فیلم‌برداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps)
    • شیائومی Mi 10 Lite 5G (فیلم‌برداری 4K@30Fps / 1080@30/60/120/240/960Fps) 
    • ریلمی 7 5G (فیلم‌برداری 4K@30fps, 1080p@30/60/120fps)

    [table id=1009 /]

    عملکرد پردازنده؛ راضی‌کننده اما بدون پیشرفت!

    گوشی پوکو M4 Pro 5G در بخش سخت‌افزار داخلی خود، از تراشه دیمنسیتی 810 5G با لیتوگرافی ۶ نانومتری بهره می‌برد.

    این چیپ از ۸ هسته Cortex-A76 و Cortex-A55 با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 برای عملیات‌های پردازشی استفاده می‌کند. با نگاهی به مدل تراشه و رقبا، متوجه می‌شویم که پوکو M4 Pro 5G قرار نیست در نقش یک همه فن حریف سخت‌افزاری ظاهر شود، اما با این حال عملکرد خوبی را از هر جهت دارد.

    [bs-quote quote="پردازنده پوکو M4 پرو روی کاغذ بهتر شده اما در عمل تفاوتی با پوکو M3 پرو ندارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    گوشی در عملیات‌های سنگین و اجرای بازی‌های مختلف داغ نمی‌کند که این یک نکته مثبت است. همچنین با تنظیمات گرافیکی پایین در بازی‌های سنگین مانند Call of Duty Mobile و PUBG، می‌توان بی‌دغدغه به انجام این بازی‌ها مشغول شد.

    با این حال، بالا بودن چندین برنامه و شلوغی منوها،‌ برخی اوقات باعث کندی و لگ در محیط کاربری می‌شود که این یک امر طبیعی در بیشتر گوشی‌های اندرویدی است.

    پوکو M4 Pro 5G در بخش بازدهی عملکرد کاملا استانداردی دارد. نه بالا است و نه پایین، بلکه وظیفه خود را در بازه قیمتی که دارد به خوبی انجام می‌دهد.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر اگر قدرت پردازنده برای شما اولویت است:

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=40][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ گزینه‌های متنوع

    گوشی پوکو M4 Pro 5G در دو نسخه عرضه شده که دست شما را برای انتخاب در بازه‌های قیمتی مختلف باز می‌گذارد. نسخه اول که مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است و نسخه دوم که با رم ۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت در دسترس قرار دارد.

    همچنین پوکو M4 Pro 5G از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید حافظه داخلی را با استفاده از این درگاه تا سقف ۱ ترابایت افزایش دهید.

    [table id=1010 /]

    باتری؛ از هر لحاظ عالی

    بررسی پوکو M4 Pro 5G از نظر شارژدهی نشانگر نتایج درخشانی است. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توجه به تراشه کم مصرف دیمنسیتی به راحتی می‌تواند شما را یک روز کامل پشتیبانی کند.

    [bs-quote quote="پوکو M4 پرو شارژدهی فوق‌العاده‌ای دارد و بیش از یک روز می‌توان روی آن حساب کرد" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در بررسی پوکو M4 Pro 5G با یک ساعت بازی Call of Duty Mobile، به میزان ۱۶ تا ۱۸ درصد از شارژ گوشی کم می‌شود که رقم مناسبی است. همچنین این گوشی در تست مقاومت به نمره قابل قبول ۱۲۳ ساعت دست پیدا کرده است.

    پوکو M4 Pro 5G با یک بار شارژ کامل باتری، امکان ۱۶ ساعت ۳۱ دقیقه تماشای ویدیو، ۱۸ ساعت و ۴۷ دقیقه وب‌گردی یا ۳۳ ساعت مکالمه تلفنی 3G را فراهم می‌کند.

    گوشی پوکو M4 Pro 5G توانایی شارژ سریع با شارژر ۳۳ واتی همراه خود را دارد. فقط به ۳۰ دقیقه زمان برای ۵۰ درصد شارژ کامل نیاز است و در عرض یک ساعت، باتری این گوشی ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود. این عدد و رقم برای گوشی در رده شیائومی M4 Pro 5G بسیار عالی است.

    پوکو M4 پرو 5G به میانگین ۱۲۳ ساعت شارژدهی دست پیدا کرده. گوشی‌های هم‌رده با ظرفیت باتری یا توان شارژ بهتر:
    • شیائومی پوکو M3: میانگین ۱۵۳ ساعت شارژدهی
    • شیائومی ردمی 9T: میانگین ۱۵۰ ساعت شارژدهی

    [table id=1011 /]

    امکانات؛ حسگر اثرانگشت و اسپیکرهای راضی‌کننده

    بررسی پوکو M4 PRO 5G بررسی پوکو M4 PRO 5G

    همانطور که گفتیم، گوشی پوکو M4 Pro 5G تمام ویژگی‌های یک گوشی استاندارد و مقرون به صرفه را دارد و از این حیث، دارای امکانات متنوع و در عین حال، لازم برای هر مخاطبی است.

    حسگر اثرانگشت پوکو M4 Pro 5G با کلید پاور در سمت راست گوشی یکپارچه شده که از عملکرد سریع و خوبی برخوردار است. جک ۳.۵ میلی‌متری هم در قاب پایین دستگاه جای گرفته و در کنار آن، پورت USB Type-C جای داده شده است.

    پوکو M4 Pro 5G دارای دو اسپیکر استریو در بالا و پایین گوشی هستیم. با اینکه شدت صدای اسپیکر پایینی بالاتر از دیگری است، اما در هنگام پخش موزیک متوجه بالانس بودن آن‌ها می‌شویم. کیفیت صدا نسبتا خوب است و از اسپیکرها می‌توان به عنوان یک ویژگی خوب برای پوکو M4 Pro 5G یاد کرد.

    [table id=1012 /]

    نمرات پوکو M4 Pro 5G

    پوکو M4 Pro 5G با پردازنده ۶ نانومتری دیمنسیتی 810 5G در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیگ‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۷۹۱ و در آزمون تک‌ هسته‌ای به نمره ۵۹۷ رسیده است. همچنین در تست‌های آنتوتو ۸ و ۹ به ترتیب امتیازات ۲۹۶۷۲۱ و ۳۵۳۶۶۳ را کسب کرده است.

    در ادامه بررسی پوکو M4 Pro 5G نگاهی به مزایا و معایب این گوشی خواهیم داشت. 

    [table id=1013 /]

    مزایا پوکو M4 Pro 5G از دید کاربران

    شارژدهی عالی

    یکی از نقاط قوت پوکو M4 Pro 5G، استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با کیفیت با امکان شارژ سریع است. کاربر می‌تواند با صد درصد شارژ، تا یک روز و نیم را با گوشی سر کند و تنها در نیم ساعت، ۵۰ درصد باتری را با شارژر ۳۳ واتی شارژ کند.

    دوربین مناسب

    دوربین‌های پوکو M4 Pro 5G چه از لحاظ عکس‌برداری و چه فیلم‌برداری، کاربر را راضی می‌کنند. کیفیت عکس‌ها قابل قبول، شفاف و با کیفیت هستند و فیلم‌برداری با وضوح 1080p، روی این گوشی لذت بخش است.

    نمایشگر ۹۰ هرتزی بزرگ و با کیفیت

    نمایشگر پوکو M4 Pro 5G چه از لحاظ نسبت کنتراست، روشنایی و کیفیت کلی، استاندارد و رضایت‌بخش است. کارکردن با این نمایشگر بسیار خوب است و چه در تماشای فیلم، یا انجام بازی و وب‌گردی، کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

    بازدهی سخت‌افزاری متناسب با بازه قیمتی

    سخت‌افزار گوشی پوکو M4 Pro 5G نه فوق‌العاده است و نه ضعیف، بلکه همان چیزی است که باید باشد. در عملیات‌های سنگین داغ نمی‌کند، از پس پردازش‌های سنگین تا حدودی بر می‌آید و نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید، پاسخگوی نیازهای‌تان خواهد بود.

    اسپیکرهای استریو با صدای بلند

    اسپیکرهای پوکو M4 Pro 5G هم از نقاط قوت گوشی محسوب می‌شوند. برای کسانی که به دنبال بلندی صدای استریو از گوشی خود هستند، این محصول مناسب آنهاست.

    دو سیم‌کارت 5G و امکانات جانبی

    گوشی پوکو M4 Pro 5G کلکسیونی از ویژگی‌های معقولانه و استاندارد برای یک گوشی کامل است. هر دو سیم‌کارتی که درون گوشی قرار بدهید، قابلیت پشتیبانی از 5G را خواهند داشت و اکتیو خواهند بود. با کارت حافظه میکرو SD تا سقف ۱ ترابایت می‌توانید حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهید و خوشبختانه، وجود جک ۳.۵ میلی‌متری خیال کاربر را برای استفاده از هر نوع هدست و هندزفری راحت کرده است.

    معایب پوکو M4 Pro 5G از دید کاربران

    قدرت پردازش مشابه نسل قبل

    با اینکه پوکو M4 Pro 5G عملا یک نسل از M3 Pro 5G جلو است، اما تفاوتی در بازدهی سخت‌افزاری این دو مشاهده نمی‌شود و انتظار داشتیم گوشی جدید، پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته باشد.

    نبود فیلم‌برداری 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

    فیلم‌برداری در پوکو M4 Pro 5G نهایتا به 1080p محدود می‌شود و خبری از لرزشگیر هم نیست. فیلمبرداری با نرخ ۶۰ فریم هم تنها برای دوربین اصلی در دسترس است.

    نمایشگر LCD

    هرچند نرخ رفرش ۹۰ هرتزی باعث نمایش روان محتوا می‌شود اما بسیاری از کاربران نمایشگر اولد را به خاطر کنتراست بالاتر و کیفیت بهتر ترجیح می‌دهند.

    جمع‌بندی بررسی پوکو M4 Pro 5G

    گوشی پوکو M4 Pro 5G یک گزینه استاندارد در سطح قیمت ۵ تا ۶ میلیون تومان است. صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی، باتری قوی، دوربین و اسپیکرهای خوب، در کنار مشخصات سخت‌افزاری راضی‌کننده، همه آن چیزی است که می‌توانید از یک گوشی در این بازه قیمتی انتظار داشته باشید. با اینکه گوشی‌های متنوعی در بازه قیمتی پوکو M4 Pro 5G وجود دارد، اما تعادل در بخش‌های مختلف این گوشی باعث می‌شود تا انتخاب مطمئن‌تری داشته باشیم. شاید بزرگترین تهدید و رقیبی که این گوشی داشته باشد، از سمت برادران خودش است. گوشی‌های پوکو X3 پرو و حتی پوکو X3 GT دارای مشخصات سخت‌افزاری و امکاناتی در حد پرچمداران هستند که با کمی هزینه بیشتر، می‌توان آن‌ها را به دست آورد. در نهایت باید گفت اگر دنبال موبایلی با نمایشگر باکیفیت و شارژدهی عالی هستید که از 5G هم پشتیبانی کند، پوکو M4 Pro 5G گزینه مناسبی برای شماست اما اگر قدرت پردازنده برایتان ملاک اصلی است بهتر است سراغ پوکو X3 پرو یا پوکو X3 GT بروید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید