۱۰ مدل از بهترین هدست‌ها برای ضبط صدا و گیمینگ

۱۰ مدل از بهترین هدست‌ها برای ضبط صدا و گیمینگ
راهنمای مطالعه

    بهترین هدست برای ضبط صدا باید از میکروفونی قدرتمند برخودار باشد تا صدا را به شکلی شفاف و بدون نویز ضبط کند. برای آشنایی با ۱۰ مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا و گیمینگ با درجه همراه شوید.

    این روزها بسیاری به دنبال فعالیت در اینستاگرام، یوتیوب، توییچ و دیگر شبکه‌های اجتماعی با هدف تولید محتوا، ساخت ویدیو یا لایو استریم هستند. همین قضیه باعث شده تا انواع و اقسام گجت‌ها از هدست‌ها و میکروفون‌ها تا دوربین‌های به صرفه، از برند‌های مختلف به بازار عرضه شود.

    یکی از راهکارها خرید بهترین میکروفون یقه‌ای و استودیویی برای ضبط صدا است اما گاهی اوقات می‌توان به جای هزینه برای خرید هدفون و میکروفون جداگانه، از راه هوشمندانه‌ای هم وارد شد و به سراغ گزینه‌هایی رفت که می‌توانند کیفیتی نرمال و استاندارد را در اختیارمان قرار دهند. یکی از همین گزینه‌ها خرید بهترین هدست برای ضبط صدا هستند.

    هدست‌ها که خود به دو دسته اصلی بی‌سیم و با سیم تقسیم می‌شوند، متشکل از درایورهای صوتی عمدتا بزرگ و میکروفون برای مکالمه هستند که پکیجی کامل را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. درصد بالایی از هدفون و هدست‌های بازار، صرفا دارای میکروفون‌هایی در حد استاندارد مکالمه و کیفیتی معمولی و حتی ضعیف هستند.

    با این حال، درصد کمی از هدست‌های بازار که عمدتا گیمینگ هستند، به میکروفون‌هایی به شدت قدرتمند، باکیفیت و با توانایی ضبط صدای شفاف مجهز هستند که می‌توانند به گزینه‌ای حتی برای ضبط صدا و تولید محتوای ویدیویی برای مخاطب تبدیل شوند.

    در این مطلب، به معرفی ۱۰ مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا می‌پردازیم که در تست‌های مرجع تخصصی بررسی سخت‌افزار RTING، بالاترین امتیاز را از آن خود کرده‌اند. اگر به مدل‌های بی‌سیم علاقه دارید، به راهنمای خرید بهترین هدست بی سیم برای تولید محتوا مراجعه کنید.

    ۱۰. هدست سیمی جی‌بی‌ال مدل Quantum 100

    • قیمت حدودی: از ۷۰۰ هزار تومان

    بهترین هدست برای ضبط صدا هدست جی‌بی‌ال مدل Quantum 100

    مزایا:

    • میکروفون بوم فوق‌العاده
    • قابلیت تبدیل به هدفون با جداسازی میکروفون
    • زمان تاخیر بسیار کم
    • قیمت ارزان و عالی نسبت به کارایی

    معایب:

    • کیفیت ساخت پایین
    • عملکرد ضعیف عایق صدا

    انتخاب این هدست به خاطر قیمت فوق‌العاده پایین در مقابل کارایی و بازدهی عجیب و شگفت‌انگیز آن هوشمندانه است. سری هدست‌های گیمینگ کوانتوم JBL مدتی است که توانسته عملکرد راضی‌کننده‌ای را در بازار کسب کند و طرفداران زیادی هم دارد.

    هدست سیمی JBL Quantum 100 از ابتدایی‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های هدست سری کوانتوم این برند محسوب می‌شود که برخی قابلیت‌ها مانند نورپردازی RGB ندارد، اما در عوض میکروفون جداشونده و باکیفیت، پخش صدای قابل‌ قبول و زیبایی ظاهری، مواردی است که فقط با این میکروفون در بازه قیمتی زیر یک میلیون تومان به دست می‌آورید.

    اتصال سیمی این مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا پخش صدایی تقریبا بدون تاخیر را فراهم کرده و کیفیت موسیقی و صدا در بیشتر مواقع، رضایت‌بخش است. عملکرد استریو در هر دو درایور L/R در سطح قابل‌قبولی قرار دارند. با این حال نباید همیشه انتظار صدای متعادلی از این هدست داشته باشید که دلیل آن تریبل (محدوده فرکانس بالای شنوایی که میزان وضوح را مشخص می‌کند) نه چندان متعادل است.

    اما نقطه درخشش هدست گیمینگ JBL Quantum 100 در بخش میکروفون است که باید بگوییم بی‌عیب و کم‌نظیر عمل‌ می‌کند! انتظاری که می‌توانید از هدفون این هدست داشته باشید، در حد محصولاتی در بازه قیمتی ۲ تا حتی بیش از ۸ میلیون است.

    کیفیت ضبط میکروفون بوم کوانتوم ۱۰۰ با توجه به ارزان بودن آن، قابل توجه است. صدا به شکلی عمیق، کامل، طبیعی و تقریبا بدون موج اضافی از میکروفون دریافت می‌شود. حتی اگر در یک محیط شلوغ باشید، میکروفون این هدست توانایی تفکیک‌سازی ‌صدای مخاطب از محیط را به خوبی دارد.

    [table id=1029 /]

    تصاویر و مشخصات بیشتر این هدست

    ۹. هدست سیمی ریزر مدل Kraken X

    • قیمت حدودی: از ۱.۴ میلیون تومان

    بهترین هدست برای ضبط صدا هدست سیمی ریزر مدل Kraken X

    مزایا:

    • کیفیت فوق‌العاده ضبط میکروفون
    • مدیریت عالی نویز میکروفون

    معایب:

    • کیفیت معمولی صدا
    • جدا نشدن میکروفون از هدست

    سری هدست‌های گیمینگ کراکن از برند ریزر، چند سالی است که جزو انتخاب‌های برتر گیمرها محسوب می‌شود. مدل Kraken X، به عنوان بهترین هدست برای ضبط صدا با قیمت مقرون به صرفه، طراحی ساده اما شیک در کنار میکروفونی فوق‌العاده با کیفیت، محبوبیت بسیاری برای خود دست و پا کرده است.

    میکروفون هدست ریزر کراکن ایکس یک انتخاب ایده‌آل برای ضبط صدا و تولید محتوا ویدیویی یا لایو استریم است. فقط با کمی تنظیمات نرم‌افزاری در برنامه‌هایی مانند ادوبی آدیشین یا آدیاسیتی، می‌توانید کیفیت و وضوح فوق‌العاده خوبی را از کراکن ایکس دریافت کنید.

    در مقام مقایسه، میکروفون این هدست با میکروفون JBL Quantum 100 در این رده قیمتی رقابت می‌کند که البته، کوانتوم 100 را حتی با ۶۰۰ هزار تومان کمتر نیز می‌توان تهیه کرد و از میکروفون بهتری بهره‌مند شد. اما برخی ویژگی‌های ظاهری کراکن ایکس مانند جنس بدنه و نیمه پشت‌باز بودن هدست که حس غوطه‌وری بهتری را به مخاطب منتقل می‌کند، می‌تواند انتخاب را سخت کند.

    ریزر کراکن ایکس یک هدست گیمینگ ساده با وزنی سبک و ارگونومی راحت برای استفاده طولانی مدت است. با این حال، کیفیت صدای خروجی در این هدست را نمی‌توان چیزی فراتر از قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید دانست. ویژگی‌های کلی صدا شامل بیس و تریبل تعادل خوبی ندارند و در برخی تجربه‌ها، متوجه بیس اغراق‌آمیز می‌شویم.

    نقطه قوت این مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا میکروفون بوم به شدت باکیفیت آن است. در بازی‌هایی که با هم‌تیمی‌هایتان صحبت می‌کنید، صدای شما با میکروفون هدست ریزر کراکن ایکس به شدت شفاف و واضح به گوش افراد می‌رسد. همچنین قابلیت حذف نویز فوق‌العاده‌ای که این هدست در اختیار دارد، باعث می‌شود تا حتی در محیط‌های به شدت شلوغ و پر سر و صدا، این صدای شفاف شما باشد که توسط میکروفون دریافت می‌شود.

    [table id=1030 /]

    [related]46330[/related]

    ۸. هدست سیمی ریزر مدل BlackShark V2 X

    • قیمت حدودی: از ۱.۶ میلیون تومان

    بهترین هدست گیمی سیمی با میکروفون با کیفیت هدست ریزر مدل BlackShark V2 X

    مزایا:

    • میکروفون بوم فوق‌العاده
    • آسودگی در استفاده‌های طولانی مدت
    • کیفیت صدای مطلوب
    • مقرون به صرفه

    معایب:

    • نبود پشتیبانی نرم‌افزاری برخلاف مدل‌های دیگر ریزر
    • عایق‌کاری ضعیف در مقابل نویز
    • جدا نشدن میکروفون از هدست

    هدست‌های گیمینگ ریزر به مانند محصولات پریمیوم و محبوب این برند، از اعتبار و طرفداران فوق‌العاده زیادی برخوردار است که همیشه این نام را با نوآوری، دوام و کیفیت پیوند زده‌اند. یکی از محصولات خوب و البته مقرون به صرفه از خانواده هدست‌های ریزر، مدل BlackShark V2 X، برادر کوچک‌تر و ارزان‌تر مدل BlackShark V2 است که در فهرست بهترین هدست برای ضبط صدا جا دارد.

    با این که این هدست برخلاف مدل گران‌تر خود، از نرم‌افزار جانبی تنظیمات صدا و کارت صدای USB استفاده نمی‌کند، اما تجربه صوتی بسیار باکیفیتی را برای ضبط صدا و گیمینگ به همراه دارد. کیفیت ساخت و ارگونومی بسیار هوشمندانه و قابل قبول این هدست به خوبی برای استفاده طولانی مدت چه انجام بازی و چه تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی مناسب است.

    هدست گیمینگ ریزر BlackShark V2 X سازگاری کامل با تمامی کنسول‌های بازی PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series و نینتندو سوییچ در کنار پی‌سی را دارد. یکی از مزیت‌های این هدست، کیفیت مناسب صدای بیس سنگین در آن است که باعث می‌شود در بازی‌های اکشن و انفجاری مانند Call of Duty، PUBG یا Battlefield و Halo، از شنیدن صدای انفجار و تیراندازی نهایت لذت را ببرید. با این حال میزان بیس و صدای تریبل که تعیین‌کننده سطح وضوح صداهای مختلف است، کمی ناسازگاری و افت کیفیت را نشان می‌دهد.

    ریزر BlackShark V2 X در بخش میکروفون فوق‌العاده است. میکروفون بوم این هدست که البته جداشدنی نیست، از کیفیت ضبط عالی برخوردار است. صدای مخاطب در هنگام ضبط کامل، طبیعی و با وضوح بالایی به نظر می‌رسد. همچنین این میکروفون توانایی کنترل کامل نویزها را دارد و حتی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا مثل گیمنت‌ها یا مسابقات E-Sports، توانایی تفکیک کامل صدای مخاطب از نویز محیطی را دارد.

    اگر قصد ضبط صدا و تولید برنامه یا استریم دارید، این مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا می‌تواند پکیج فوق‌العاده‌ای از کیفیت صدا و یک میکروفون منحصر به فرد باشد. البته توجه داشته باشید که عدم جداشوندگی میکروفون از هدست، استفاده از BlackShark V2 X را محدود به محیط‌های شخصی و داخلی می‌کند و نمی‌توانید در محیط بیرونی و عمومی از آن به عنوان هدفون استفاده کنید.

    [table id=1031 /]

    بهترین هدست‌های گیمینگ ریزر

    ۷. هدست سیمی استرو مدل A10

    • قیمت حدودی: از ۱.۶ میلیون تومان

    بهترین هدست گیمی سیمی با میکروفون با کیفیت هدست استرو مدل A10

    مزایا:

    • کیفیت فوق‌العاده ضبط میکروفون
    • کیفیت صدای مطلوب

    معایب:

    • عدم پشتیبانی از نرم‌افزار برای شخصی‌سازی صدا
    • عدم جدا شدن میکروفون
    • عایق نه‌چندان خوب صدا

    استرو هم یکی از برندهای مطرح تولید هدفون و هدست به خصوص برای گیمرها است که طرفداران زیادی دارد. در رده هدست‌های سیمی باکیفیت، مدل A10 را در بازار ایران داریم که به خاطر ظاهر حرفه‌ای، ارگونومی مناسب، راحتی، صدای خوب و البته، میکروفون فوق‌العاده‌ای که برای ضبط هم مناسب است، یکی از گزینه‌های توصیه شده می‌تواند باشد.

    ایرپدهای استرو A10 بسیار خوش‌ ساخت و زیبا هستند و درایورها به خوبی از پس صدای بیس سنگین، به خصوص در گیم‌های اکشن و پر سر و صدا بر می‌آیند. برخلاف قیمت و کیفیت A10، این هدست از نرم‌افزارهای جانبی پشتیبانی نمی‌کند. استفاده از میکروفیبر در پد‌های گوشی باعث شده تا حس بهتری در زمان استفاده به کاربر دست بدهد.

    استفاده از میکروفیبر در پد‌های هدست باعث ایجاد حس راحتی در زمان استفاده می‌شود و تاثیر به‌سزایی در کیفیت ارائه شده بگذارد. با این حال، عدم وجود قابلیت جدا شدن میکروفون از هدست، استفاده از استرو A10 را محدود به فضای بسته می‌کند.

    نقطه قوت اصلی هدست استرو A10 میکروفون فوق‌العاده باکیفیت آن است. چه از ظاهر و چه باطن این میکروفون، می‌توان متوجه شد که با محصولی پریمیوم طرف هستیم. میکروفون به خوبی از پس نویزهای محیطی بر می‌آید و حتی اگر در محیطی شلوغ قرار داشته باشید، میکروفون می‌تواند صدا را با شفافیت و وضوح بالا دریافت کند.

    از استرو مدل A10 می‌توان به عنوان بهترین هدست برای ضبط صدا در تولید محتوای صوتی و ویدیویی یا استریم و برنامه‌ زنده به خوبی استفاده کرد. استفاده از متدهای نویزگیری و افزایش کیفیت صدا در نرم‌افزارهایی مانند آدیاسیتی و ادوبی آدیشین نیز می‌تواند به نزدیک کردن کیفیت صدای میکروفون هدست استرو A10 به میکروفون‌های ضبط مقرون به صرفه کمک شایانی کند.

    [table id=1032 /]

    تصاویر و مشخصات بیشتر این هدست

    ۶. هدست سیمی لاجیتک مدل G432

    • قیمت حدودی: از ۲ میلیون تومان

    بهترین هدست گیمی سیمی با میکروفون با کیفیت هدست لاجیتک مدل G432

    مزایا:

    • بازتولید فوق‌العاده صدا
    • تناسب و راحتی کم‌نظیر
    • عملکرد فوق‌العاده میکروفون
    • مناسب ضبط صدا

    معایب:

    • کیفیت ساخت پلاستیکی
    • عایق ضعیف صدا

    اگر به دنبال یک هدست گیمینگ زیبا، با کیفیت صدای خوب، ارگونومی راحت برای استفاده در ساعات طولانی و البته، میکروفون باکیفیت هستید، هدست لاجیتک مدل G432 با قیمت حدودی ۲ میلیون تومان، یک انتخاب فوق‌العاده است.

    میکروفون، نقطه درخشش هدست گیمینگ لاجیتک G432 است. کیفیت صدای دریافتی در میکروفون از شفافیت و وضوح خوبی برخوردار است. میکروفون این هدست نه تنها برای انجام بازی‌های آنلاین و مکالمه با هم‌تیمی‌ها در چت‌ پارتی‌ها توصیه می‌شود، بلکه می‌توان با کمی تنظیمات صحیح و قرارگیری در محیطی آرام، از آن برای تولید محتوای ویدیویی و لایو استریم استفاده کرد.

    یکی از مزیت‌های این مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا پشتیبانی از اپلیکیشن G Hub لاجیتک است که کاربر می‌تواند با استفاده از آن، بنا به سلیقه خود کیفیت و خروجی صدا را شخصی‌سازی کند. در بخش ارگونومی هم این هدست عملکرد مثبتی دارد، اما برخی گفته‌اند که انعطاف‌پذیری زیادی ندارد و برای سرهای خیلی بزرگ مناسب نیست.

    کیفیت صدا در هدست لاجیتک نسبت به قیمت‌اش عالی است، اما توصیه می‌شود که از این هدست بیشتر برای انجام بازی استفاده کنید و خیلی روی آن برای پخش موسیقی به مدت طولانی حساب نکنید. استفاده از دانگل USB در این هدست به کاهش میزان تاخیر کمک شایانی کرده است.

    [table id=1039 /]

    [related]46812[/related]

    ۵. هدست سیمی استیل‌سریز مدل Arctis 1

    • قیمت حدودی: از ۲.۱ میلیون تومان

    بهترین هدست گیمی سیمی با میکروفون با کیفیت هدست استیل‌سریز مدل Arctis 1

    مزایا:

    • همراه با اسپلیتر Y
    • میکروفون بوم عالی و جداشدنی
    • قابل استفاده به عنوان هدفون
    • مناسب ضبط صدا

    معایب:

    • کیفیت ساخت پلاستیک به کار رفته پایین است
    • عدم پشتیبانی از نرم‌افزارهای پشتیبان و شخصی‌سازی
    • نوسان کیفیت و تجربه بیس و تریبل متفاوت
    • به افراد دارای عینک توصیه نمی‌شود

    هدست‌های گیمینگ استیل‌سریز از جمله گجت‌های معروف و باکیفیت بازار هستند که در بازه‌های مقرون به صرفه تا گران‌قیمت در بازار وجود دارند. یکی از موارد که در فهرست بهترین هدست برای ضبط صدا جای دارد، استیل سریز مدل Arctis 1 است.

    استیل سریز Arctis 1 یک هدست مخصوص گیمینگ و دارای میکروفون بوم برای هر کاری است. با وجود اینکه شاید کیفیت ساخت هدست در نگاه اول چندان راضی‌کننده نباشد و همچنین، عدم وجود پشتیبانی از فناوری SteelSeries Engine در آن احساس شود، اما وزن کم آن در کنار کانکتور ۱.۸ اینچی TRRS، پشتیبانی از صدا و میکروفون را برای کامپیوتر، دستگاه‌های ضبط و حتی کنسول‌های بازی PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series و نینتندو سوییچ به راحتی ممکن می‌سازد. این گزینه باعث شده تا Arctis 1 عملا یک هدست همه کاره باشد.

    استیل سریز Arctis 1 دارای میکروفونی جدا شونده، پرقدرت و کارآمد است که حتی گواهی تایید دیسکورد را به عنوان میکروفون برتر و سازگار برای مکالمه دریافت کرده است. کیفیت ضبط صدا با این میکروفون عالی است، صدا کامل و شفاف دریافت می‌شود و اگر چه صدا کمی وضوح غیرعادی به خود می‌گیرد، اما در سطح قابل قبولی قرار دارد. به خوبی می‌توان از این میکروفون برای ضبط، استریم و مکالمه شفاف و دقیق استفاده کرد.

    ویژگی حذف نویز میکروفون به خوبی کار می‌کند و صدای کاربر حتی در محیط شلوغ و پر سر و صدا، توسط میکروفون تفکیک شده تا شفاف‌ترین و واضح‌ترین صدا به خروجی منتقل شود.

    استیل سریز Arctis 1 حدای از اینکه بهترین هدست برای ضبط صدا است، از نظر خروجی صدا هم در سطح خوبی قرار دارد. اگر از این هدست برای گیمینگ استفاده کنید، دقیقا همان ویژگی‌های هدست معروف Arctis 7 را در درایورهای Arctis 1 جای گرفته تا به راحتی بتوانید در بازی‌های مختلف، به خصوص بازی‌های اکشن و مالتی‌پلیر مثل Call of Duty، صدای پا را از جهت‌های مختلف تشخیص دهید و جزئیات خوبی را تجربه کنید.

    با این حال، نوسان بین بیس و تریبل که حجم صدا و شفافیت و وضوح صدا را شامل می‌شود کمی زیاد است و بسته به سلیقه و تجربه‌ کاربر، می‌تواند خوب یا بد باشد.

    [table id=1040 /]

    ۴. هدست سیمی لاجیتک مدل G433

    • قیمت حدودی: ۲.۸ میلیون تومان

    بهترین هدست گیمی سیمی با میکروفون با کیفیت هدست لاجیتک مدل G433

    مزایا:

    • تاخیر ناچیز
    • کیفیت صدای خوب
    • ضبط صدا عالی با میکروفون جداشدنی
    • قابل استفاده به عنوان هدفون
    • طراحی راحت و قابل تنفس

    معایب:

    • عایق ضعیف صدا
    • نشتی بالای صدا از هدست
    • ارگونومی نامناسب برای افراد دارای عینک

    هدست گیمینگ لاجیتک G433 یک محصول خوب، با صدای متعادل و شفاف است که می‌تواند با دستگاه‌ها و کنسول‌های مختلف سازگار باشد و از آن در همه زمینه‌ها استفاده کرد. این مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا از میکروفون جداشدنی استفاده می‌کند که در نبود آن، G433 به یک هدفون زیبا و متناسب تبدیل می‌شود. همچنین وجود دانگل USB در کنار کابل AUX، دسترسی‌های زیادی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد.

    در بخش میکروفون، لاجیتک G433 شگفت‌انگیز عمل می‌کند. میکروفون بوم کیفیت ضبط فوق‌العاده‌ای دارد و فرکانس پایین آن که در محدوده ۲۰ هرتز است، بسیار عالی به نظر می‌رسد. این ویژگی‌ها، به این معنی است که صدا چه در حال ضبط و چه در حال مکالمه و انتقال، کامل توسط میکروفون گرفته می‌شود و نقصانی در آن مشاهده نمی‌شود.

    باید توجه داشت که میکروفون مستعد دریافت صداهای پاپ و غرش است، اما فرکانس بالای ۷.۳ کیلوهرتز آن از حد متوسط بالاتر است که به دریافت صدای مکالمه با جزئیات و خوب منتهی می‌شود. در کل، با کمی تنظیمات و قرارگیری در محیطی آرام، می‌توانید صدایی طبیعی و شفاف را از این هدست دریافت کنید.

    هدست لاجیتک G433 از کیفیت صدای خوبی هم برخوردار است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای تماشای فیلم، گیمینگ و گوش دادن به موسیقی تبدیل کرده است. ارگونومی مناسب در کنار صدای بیس و تریبل متعادل، حس خوبی به مخاطب منتقل می‌کند و استفاده از هدست را تا ساعت‌ها، بدون هیچ‌گونه ناراحتی تضمین می‌کند.

    اگر جزو افرادی هستید که دائما از عینک استفاده می‌کنید،‌ این هدست مناسب شما نخواهد بود. استفاده از عینک باعث می‌شود تا ایرپدها به خوبی چفت نشوند و علاوه بر نشتی صدا، کیفیت بیس هم افت قابل توجهی داشته باشد. البته که این هدست از نشت صدای عادی نیز رنج می‌برد. به خاطر طراحی پشت بسته، صدا حالت بسته و محبوسی دارد و نباید انتظار صدایی خیلی فراگیر و غوطه‌ورکننده داشته باشید.

    [table id=1041 /]

    فهرست قیمت و مشخصات بهترین هدست‌های لاجیتک

    ۳. هدست سیمی استیل‌سریز مدل ARCTIS PRIME

    • قیمت حدودی: ۳.۷ میلیون تومان

    بهترین هدست برای ضبط صدا استیل‌سریز مدل ARCTIS PRIME

     

    مزایا:

    • طراحی راحت و خوش‌ساخت
    • میکروفون بوم فوق‌العاده و جداشدنی
    • مناسب ضبط صدا و گیمینگ
    • قابل استفاده به عنوان هدفون

    معایب:

    • ناسازگار با نرم‌افزارهای رسمی استیل‌سریز
    • عدم تعادل در کیفیت صدا در برخی مواقع

    استیل‌سریز مدل Arctis Prime جزو هدست‌های حرفه‌ای این برند محسوب می‌شود. استیل‌سریز ادعا کرده که در طراحی و ساخت این هدست از برترین بازیکنان E-Sports کمک گرفته تا علاوه بر ارائه بهترین کیفیت صدا و میکروفون، از لحاظ ارگونومی و طراحی بدنه، بیشترین آرامش و راحتی را در ساعات طولانی استفاده به همراه داشته باشد.

    هدست Arctis Prime فوق‌العاده خوش‌ وزن و راحت است و متناسب با هر گوشی طراحی شده. امکان جدا شدن میکروفون باعث می‌شود که کاربر بتواند از هدست به عنوان یک هدفون، حتی در محیط‌های باز هم استفاده کند و ظاهر آن نیز برای این دست از استفاده‌ها مناسب و شیک پیاده‌سازی شده است.

    کیفیت ضبط میکروفون بوم هدست گیمینگ Arctis Prime فوق‌العاده است، با این حال توانایی حذف نویز آن عالی نیست و عملکرد متوسطی دارد. اگر بتوانید محیط خود را برای استفاده از این هدست و میکروفون‌اش آماده کنید، می‌توانید به راحتی ضبط یا گفتگوی صوتی خوبی با این مدل از بهترین هدست برای ضبط صدا انجام بدهید.

    کیفیت ارائه صدا در این هدست عالی نیست، اما در سطح خوبی قرار دارد. یک سری ناسازگاری‌ها در درایورهای چپ و راست احساس می‌شود، اما آنقدر نیست که در تجربه کلی تاثیر بگذارد. هدست کمی هم مستعد پخش بیس و تریبل ناقص است که متاسفانه به دلیل عدم پشتیانی از نرم‌افزار، نمی‌توانید با اعمال تنظیمات این نقص را برطرف کنید.

    [table id=1042 /]

    ۲. هدست سیمی هایپر ایکس مدل Cloud 2

    • قیمت حدودی: ۳.۲ میلیون تومان

    بهترین هدست گیمی سیمی با میکروفون با کیفیت هدست هایپر ایکس مدل Cloud 2

    مزایا:

    • پخش صدای عالی
    • میکروفون فوق‌‌العاده با کیفیت
    • حذف نویز قدرتمند
    • مناسب ضبط صدا و گیمینگ
    • طراحی خوش‌ساخت و راحت
    • تاخیر بسیار پایین

    معایب:

    • عایق‌بندی ضعیف عبور صدا
    • کمی حجیم
    • در بعضی آهنگ‌ها صدا تیز و نامناسب است
    • استفاده مداوم این هدست به افراد عینکی توصیه نمی‌شود

    هدست گیمینگ برند هایپر ایکس مدل Cloud 2/Cloud II، یکی از بهترین هدست‌های بازار از لحاظ کیفیت ساخت، صدا و به خصوص میکروفون است. از ویژگی‌های اولیه و بارز این هدست می‌توان به پشتیبانی از صدای دالبی ۷.۱ کاناله، میکروفون جداشونده و قابلیت اتصال به تمامی کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند اشاره کرد.

    طراحی هدست گیمینگ کلاد 2 کمی ساده و صیقلی است. لولاهای قوس‌دار ما را به یاد هدفون‌های برند پریمیوم بیرداینامیک و مدل‌ DT 990 Pro می‌اندازد. امکان جدا شدن هدفون از هدست، یک مزیت بزرگ است و می‌توانید نه فقط در محیط داخلی، که در خارج از منزل و در فضای باز از این هدست به عنوان هدفون استفاده کنید.

    میکروفون این هدست از نوع بوم و دارای قابلیت حذف نویز است. در تست‌های تخصصی، کیفیت ضبط عالی است. فرکانس پایین (LFE) و بالا (HFE) میکروفون هم در سطح قابل‌قبولی قرار دارند که در هنگام صحبت، می‌توان وضوح بالا و قابل درکی را دریافت کرد.

    یکی از مواردی که باعث شده میکروفون هدست هایپر ایکس مدل Cloud 2 در فهرست بهترین هدست برای ضبط صدا قرار گیرد، کنترل نویز قابل توجه است. در تست‌های انجام شده، نسبت گفتار به نویز ۴۹ دسی‌بل را به دست آورده که باعث می‌شود میکروفون حتی در شلوغ‌ترین و پر سر و صداترین محیط‌ها هم قادر به انتقال صدای شفاف باشد.

    در صورتی که اتاق نسبتا آرام و بدون بازتاب صدا داشته باشید و فضا دارای عایق برای صداهای خارجی باشند، میکروفون این هدست می‌تواند برای ضبط صدا به منظور تولید محتوای صوتی و تصویری، استریم و گفتگوهای صوتی و ویدیویی به شکل قابل توجهی عالی باشد.

    این هدست مجهز به یک کنترلر برای تغییر حجم صدا، میکروفون و فعال‌ کردن قابلیت صدای فراگیر دالبی ۷.۱ است که مزیت خوبی محسوب می‌شود. البته چون کنترلر از طریق کابل USB قابل استفاده است، امکان اتصال آن به گوشی‌های موبایل وجود ندارد و عملا بخشی از کنترل‌های هدست در حالت هدفون از دست می‌رود.

    هدست هایپر ایکس مدل Cloud 2/Cloud II برای گوش دادن به صدای طبیعی و بدون ویرایش کاملا مناسب است. میزان بیس و بلندی صدا در حد متوسط رو به بالا قرار دارد، با این حال در برخی موزیک‌ها با محدودیت میزان تریبل، امکان دارد صدا کمی تیز به نظر برسد. فراگیری صدا با این که خوب است، اما به خاطر طراحی پشت بسته هدست، حس غوطه‌وری کمی به مخاطب دست می‌دهد و کمی صدا حبس و بسته به نظر می‌رسد.

    [table id=1043 /]

    فهرست قیمت و مشخصات بهترین هدست‌های هایپرایکس

    ۱. هدست سیمی JBL مدل Quantum ONE

    • قیمت حدودی: ۵ میلیون تومان

    بهترین هدست برای ضبط صدا بهترین هدست برای ضبط صدا

    مزایا:

    • کیفیت صدای باکیفیت
    • مناسب ضبط صدا و گیمینگ
    • میکروفون بوم عالی و جداشدنی
    • حذف نویز قدرتمند
    • قابل استفاده به عنوان هدفون
    • اپلیکیشن ویژه برای شخصی‌سازی و استفاده از پروفایل‌های مخصوص

    معایب:

    • نبود کنترل تماس و موسیقی

    یکی از هدست‌های پرچمدار سری کوانتوم JBL، مدل Quantum One است که شباهت زیادی به هدست بی سیم JBL Quantum 800 و با سیم JBL Quantum 400 دارد. تفاوت اصلی این هدست با نمونه‌های گفته شده، وجود صدای فراگیر مجازی QuantumSphere 360 در این مدل است. وجود نورپردازی RGB در این هدست هم از زیبایی‌های بصری JBL Quantum One محسوب می‌شود. هدست JBL Quantum One به شدت یک محصول گیمینگ است و انجام بازی با آن، به خاطر وجود طیف وسیعی از گزینه‌های سبک‌های مختلف بازی‌ها در اپلیکیشن JBL Quantum Engine App، می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای مخاطب به همراه داشته باشد. عملکرد کلی صدا، از بیس تا تریبل، میزان جلوگیری از نویز، بلندی و کوتاهی صدا و میکروفون، در سطح بسیار خوبی قرار دارد که این هدست را به یک محصول تمام عیار تبدیل کرده است. یکی از بزرگترین قابلیت‌های هدست گیمینگ JBL Quantum One، ویژگی Head Tracking یا تشخیص حرکت و جهت سر مخاطب است. این ویژگی که ارتباط مستقیمی با انجین JBL Quantum دارد، باعث می‌شود تا محدوده و حجم صدایی که به گوش مخاطب منتقل می‌شود، بهبود پیدا کرده و صدا در بازه‌ای بسیار طبیعی و واقعی شنیده شود. این قابلیت توسط دکمه‌ای تحت عنوان Recenter، جایگاه و جهن بازیکن در مقابل مانیتور را تنظیم می‌کند. تمام ویژگی‌های خوب JBL Quantum One، با میکروفون فوق‌العاده باکیفیتش تکمیل می‌شود. کیفیت ضبط عالی میکروفون بوم این محصول آنرا در فهرست بهترین هدست برای ضبط صدا قرار می‌دهد. صداها کامل، دقیق و واضح به نظر می‌رسد که این قضیه، چه برای انجام بازی‌های آنلاین و مکالمه با هم‌تیمی‌ها و چه ضبط صدا یا استریمینگ، کم‌نظیر است. عملکرد مدیریت نویز در میکروفون بوم JBL Quantum One بسیار خوب و مناسب است. ویژگی حذف نویز میکروفون این هدست آنقدر قوی است که حتی در محیط‌های شلوغ، می‌تواند صدای شما را با تاخیر بسیار ناچیز و نامحسوس تشخیص دهد و با وضوح بالا منتقل کند. فهرست قیمت و مشخصات بهترین هدست‌های هایپرایکس این مدل فقط بهترین هدست برای ضبط صدا نیست؛ در واقع اگر به دنبال یک هدست کامل چه از لحاظ کیفیت صدا، بیس، بلندی و دقت هستید و از طرفی، به میکروفون آن برای انجام هر کاری از ضبط و استریم گرفته تا چت و گیمینگ اعتماد کنید، هدست گیمینگ JBL Quantum One یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. [table id=1044 /] [see_also]46002[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید