مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 سامسونگ

مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 سامسونگ
راهنمای مطالعه

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 فرصتی مناسب برای خریدارانی است که بین انتخاب یکی از این دو گوشی سامسونگ مردد مانده‌اند.

    همه ما سیاست جدید کمپانی سامسونگ برای افزایش تنوع موبایل‌های هوشمند را دیده‌ایم. این برند خوش‌آوازه تلاش کرده تا با عرضه نسخه‌های متعدد از جمله 5G یا نسخه S از یک مدل پایه، دست خریدار را برای انتخاب گوشی موبایل باز بگذارد. در ادامه، به مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 و ارزش خرید هریک از این مدل‌ها می‌پردازیم.

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52: طراحی و بدنه

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52

    سامسونگ ترجیح داده که طراحی ظاهری گلکسی A52s در مقایسه با گلکسی A52 میزبان هیچگونه تغییری نباشد. نه متریال به کار رفته در بدنه و نه وزن و ابعاد این دو مدل، تفاوتی با هم ندارند. طراحی قاب پشتی به صورت یکپارچه از جنس پلاستیک فشرده بوده و یک ماژول مستطیلی خوش‌سیما دوربین چهارگانه را داخل خود جای داده است.

    برگ برنده هر دو موبایل هوشمند، برخورداری از گواهی ضد آب و ضد گرد و غبار IP67 است که در شرایط آزمایشگاهی، تا عمق یک متری آب و مدت زمان ۳۰ دقیقه، آسیب نمی‌بینند. بنابراین، این شباهت ظاهری باعث شده تا در نگاه اول نتوانید گوشی گلکسی A52s را از گلکسی A52 تشخیص دهید.

    [table id=1017 /]

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52: نمایشگر

    در مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 از لحاظ نمایشگر، تفاوت عمده‌ای را شاهد نخواهید بود.

    هر دو موبایل صفحه نمایش سوپرامولد چشم نوازی دارند که با پوشش محافظ گوریلا گلس 5 حفاظت می‌شوند. تنها تمایز، مربوط به رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی در گلکسی A52s و رفرش ریت پایین‌تر ۹۰ هرتزی در گلکسی A52 است. هر دو مدل همچنین از قابلیت صفحه همیشه روشن (AOD) هم پشتیبانی می‌کند.

    اگر گیمر هستید و روی اجرای روان محتوا تاکید دارید، بهتر است سراغ خرید گلکسی A52s بروید.

    [table id=1019 /]

    [related]46807[/related]

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52: سخت افزار

    در این بخش، شاهد اصلی‌ترین تفاوت گلکسی A52s با گلکسی A52 هستیم. در گوشی سامسونگ گلکسی A52s تراشه قوی‌تری از کمپانی کوالکام به نام  اسنپدراگون 778G 5G با لیتوگرافی ۶ نانومتری به کار رفته اما در گلکسی A52، تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 720G را می‌بینیم.

    در واقع سامسونگ قدرت پردازشی گلکسی A52s را حدود دو برابر افزایش داده تا در کنار رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، نظر گیمرها و علاقمندان به پردازش سریع را به خود جلب کند.

    در گلکسی A52 پردازنده گرافیکی Adreno 618 و در گلکسی A52s، داده‌های گرافیکی برای پردازش به سمت Adreno 642L هدایت می‌شوند. در مورد رم و حافظه نیز باید بگوییم که هر دو گوشی، از الگوی یکسانی پیروی می‌کنند.

    هر دو مدل در چهار نسخه عرضه شده‌اند و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶  گیگابایتی و رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی دارند. بنابراین در مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 از نظر سخت افزار برد با گلکسی A52Ss است.

    [table id=1020 /]

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52: دوربین

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52

    مشخصات هر دو دوربین روی کاغذ، مشابه یکدیگر است و شامل سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۲ سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق می‌شود.

    در مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 شاید تصور کنید چون هر دو دوربین اجزای یکسانی دارند کیفیت خروجی هم یکسان است اما واقعیت این است که گلکسی A52s به خاطر سخت‌افزار قوی‌تر عملکرد نسبتا بهتری از خود نشان می‌دهد.

    فیلمبرداری نیز در هر دو گوشی با کیفیت 4K انجام می‌شود؛ حتی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز شانس فیلمبرداری با کیفیت فوق‌العاده 4K را از شما دریغ نمی‌کند.

    [table id=1021 /]

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52: باتری و شارژدهی

    باتری هر دو گوشی گلکسی A52s و گلکسی A52، ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند و در نگاه اول به نظر می‌رسد که شرایط یکسانی داشته باشند.

    با این حال، با توجه به اینکه گلکسی A52s نمایشگری ۱۲۰ هرتزی داشته و پردازنده مرکزی پیشرفته‌تری دارد، شاهد شارژدهی با نرخ یکسانی در هر دو موبایل هوشمند نخواهیم بود.

    اگر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی فعال نباشد، تراشه اسنپدراگون 778G 5G در گلکسی A52s عملکرد بهینه‌تری نسبت به تراشه اسنپدراگون 720G در گلکسی A52 به نمایش می‌گذارد. با این حال تفاوت آنقدرها چشمگیر نیست و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

    [table id=1022 /]

    جمع‌بندی

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A52 نشان می‌دهد این دو گوشی علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری مانند دوقلوهای همسان هستند، در بخش‌های دیگر از جمله دوربین و باتری نیز عملکرد نسبتا مشابهی را پیش گرفته‌اند. علیرغم شباهت‌های بسیاری که بین گلکسی A52s با گلکسی A52 وجود دارد، تفاوت کلیدی این دو موبایل هوشمند در قسمت تراشه دیده می‌شود. اگر اهل بازی هستید و از موبایل هوشمند با سرعت پردازش بالا استقبال می‌کنید، گلکسی A52s به واسطه پردازنده بسیار بهتر، ارزش خرید بالاتری دارد. طرفداران عکاسی موبایلی نیز باید بدانند که تفاوت چشمگیری بین دوربین گلکسی A52s با دوربین گلکسی A52 وجود ندارد و هر دو گوشی تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی ثبت می‌کنند. [see_also]46806[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید