لاماری ایما؛ کراس اوور ۹۰۰ میلیونی آرین موتور چقدر ارزش خرید دارد؟

لاماری ایما؛ کراس اوور ۹۰۰ میلیونی آرین موتور چقدر ارزش خرید دارد؟
راهنمای مطالعه

    لاماری ایما کراس‌اوور اسپرت جدید آرین موتور است که در این مطلب به مشخصات فنی، طراحی، امکانات و قیمت این خودرو نگاهی خواهیم انداخت تا ببینیم لاماری ایما چقدر ارزش خرید دارد.

    آرین موتور بعد از آنکه به دلیل تحریم‌ها نتوانست همکاری خود را در عرصه واردات و همچنین مونتاژ محصولات میتسوبیشی به ایران با شریک ژاپنی ادامه دهد، تصمیم گرفت بنای تداوم فعالیت‌های خود را بر مونتاژ محصولات چینی به ویژه خودروهای کراس اوور بگذارد. در همین راستا جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ محصول جدید آرین موتور با نام لاماری ایما رونمایی شد.

    معرفی لاماری ایما آرین موتور

    شرکت آرین موتور قصد دارد محصولات مونتاژی خود را با برند جدید لاماری و نشان گوزن به دست مشتریان ایرانی برساند. لاماری ایما که به عنوان نخستین عضو این خانواده به بازار معرفی شده، در اصل نسخه اسپرت‌تر فردا T5 یا همان دانگ فنگ فورتینگ T5 است که از سال ۲۰۲۰ وارد بازار بین المللی شد.

    لاماری ایما در کلاس کراس اوورهای کامپکت قرار می‌گیرد و از ظاهری به نسبت اسپرت و جذاب سود می‌برد. با دقت در فرم بدنه ایما آرین موتور می‌توان شباهت‌هایی میان آن با برخی محصولات جگوار، مازراتی و بعضی دیگر برندهای معتبر بین‌المللی پیدا کرد‌

    ption id="attachment_46872" align="aligncenter" width="850"]کراس اوور لاماری لاماری ایما آرین موتور

    این کراس اوور کامپکت که در بازار چین به اسم دانگ فنگ T5 ایوو به فروش می‌رسد، از لحاظ ابعاد و کلاس بدنه تقریبا به خودروهایی مثل ام وی ام ایکس ۵۵ نزدیک است و می‌تواند به عنوان یک شاسی‌بلند جمع و جور با ظاهر تماما اسپرت و دلچسب، مورد پسند بسیاری از مشتریان ایرانی قرار بگیرد.

    مشخصات فنی لاماری ایما آرین موتور

    شرکت دانگ فنگ تنها یک پیشرانه توربو شارژ ۱.۵ لیتری را مامور تامین قوای محرکه این محصول شهری خود کرده است. البته موتور ۱.۵ لیتری لاماری ایما برخلاف سایر پیشرانه‌های با حجم مشابه در بازار کشور که توانی نهایتا در حد ۱۵۰ اسب بخار دارند، قدرت بسیار بیشتری را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو انتقال می‌دهد.

    لاماری ایما آرین موتور

    حداکثر توان خروجی موتور لاماری ایما معادل ۱۹۵ اسب‌بخار اعلام شده و بیشترین گشتاور حاصل از آن نیز حدود ۲۸۵ نیوتن متر برآورد شده است.

    چنین قدرت موتوری برای یک خودرو ۱۵۵۰ کیلوگرمی در بازار ایران، تاحد زیادی مهیج و سطح بالاتر از حالت معمول برآورد می‌شود. بنابراین باید انتظار عملکرد کاملا چابک و چالاک را از این از کراس اوور جدید آرین موتور داشته باشیم.

    برخی منابع شتاب صفر تا صد لاماری ایما را حدود ۹.۵ ثانیه اعلام کرده‌اند که البته شاید بتوان این رقم را به حدود ۹ ثانیه نیز تقلیل داد. در مجموع سطح کیفیت بنزین و شرایط جاده در شتاب خودرو می‌تواند تاثیرگذار باشد.

    باک سوخت ۵۵ لیتری، سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک در عقب، از دیگر مشخصه‌های فنی لاماری ایما به حساب می آیند.

    بنابراین ضمن آنکه یک خودروی کاملا چابک خانوادگی روبروی ما قرار دارد، به دلیل حضور سیستم مالتی لینک در سامانه تعلیق عقب، انتظار کیفیت سواری نه چندان خشک را از این محصول جدید بازار کشورمان داریم.

    ption id="attachment_46874" align="aligncenter" width="850"]لاماری ایما آرین موتور لاماری ایما آرین موتور

    ابعاد بدنه لاماری ایما معادل ۴۵۶۵ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۹۰ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله بین محور چرخ‌های این شاسی بلند چینی هم به حدود ۲۷۱۵ میلی‌متر می‌رسد که در نوع خود یکی از بزرگترین فاصله‌های محوری خودروهای موجود در ایران است و نوید یک کابین نسبتا جادار را برای سرنشینان خواهد داد.

    [related]41542[/related]

    جدول مشخصات فنی لاماری ایما

    خودرولاماری ایما آرین موتور
    موتور۱.۵ لیتری توربو GDi – چهار سیلندر
    توان - گشتاور۱۹۵ اسب بخار – ۲۸۵ نیوتن متر
    گیربکس۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT)
    شتاب صفر تا صد (کیلومتر در ساعت)۹.۵ ثانیه
    بیشترین سرعت-
    مصرف سوخت ترکیبی۶.۶ لیتر در ۱۰۰کیلومتر
    وزن (کیلوگرم)۱۵۵۰
    ابعاد بدنه (میلی‌متر)۴۵۶۵ در ۱۸۶۰ در ۱۶۹۰
    فاصله بین محور چرخ‌ها (میلی‌متر)۲۷۱۵
    سیستم تعلیقجلو: مستقل مکفرسون، عقب: مستقل مولتی لینک

    تجهیزات رفاهی و ایمنی لاماری ایما

    کابین لاماری ایما

    شرکت آرین موتور سعی کرده سطح آپشن‌های ایما را در یک حد معمول نگاه دارد تا هم مشتریان از آن ابراز نارضایتی نکنند و هم قیمت خودرو بیش از حد معقول افزایش پیدا نکند. بر این اساس امکاناتی به شرح زیر در فهرست تجهیزات رفاهی و ایمنی لاماری ایما آرین موتور به چشم می‌خورد:

    کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل کنترل لمسی، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو یا اتولایت، چراغ‌های روشنایی در روز یا دیلایت، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، تودوزی چرم مصنوعی، سامانه رهیاب GPS، صفحه لمسی ۱۰ اینچی اطلاعات سرگرمی، پورت ۱۲ ولت و ۵ ولت USB در ردیف‌های جلو و عقب، بلوتوث، صفحه کیلومتر شمار تمام دیجیتال ۱۰ اینچی ، صندلی‌ راننده با تنظیمات برقی ۶ حالته، سانروف برقی دو حالته از نوع پانوراما، پرده برقی عقب، سیستم تصفیه هوای کابین AQS، حسگر پارک عقب، کول باکس، قابلیت اتصال وای فای، دوربین ثبت وقایع رانندگی، دوربین دید عقب، ترمز کمکی HBA -BAS، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کمکی کنترل عقبگرد در سربالایی، شش عدد کیسه هوای جلو - جانبی و پرده‌ای، ایزوفیکس، پایش فشار باد تایر ها و...

    قیمت لاماری ایما در ایران

    ption id="attachment_46871" align="aligncenter" width="850"]قیمت لاماری ایما لاماری ایما
    دانگ فنگ T5 ایوو در بازار چین به طور متوسط در نسخه‌های مختلف با قیمت حدود ۱۶ تا ۲۱ هزار دلار بر حسب نوع تجهیزات و سطح امکانات به فروش می رسد. از آنجا که به نظر می‌رسد آرین موتور نسخه مجهز به سطح متوسط امکانات را برای بازار ایران انتخاب کرده باشد و همچنین با توجه به رنج قیمتی نزدیک‌ترین رقبای این خودرو یعنی محصولاتی مثل فیدلیتی بهمن موتور، جک S5 نیوفیس، چری تیگو ۷ و دیگنیتی بهمن موتور احتمال می‌رود قیمت لاماری ایما حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان از سوی شرکت مونتاژکننده داخلی در نظر گرفته شود. با توجه به قدرت موتور، بدنه و امکانات ایمنی و رفاهی در این سطح قیمتی می‌توان لاماری ایما را انتخاب مناسبی برای خریداران عنوان کرد. گفته شده که این خودرو در سال ۱۴۰۱ به دست مشتریان و متقاضیان خواهد رسید؛ بنابراین باید تا زمان عرضه رسمی و ورود این خودرو به بازار منتظر بمانیم تا ببینیم آنگاه مشتریان داخلی چگونه از این کراس اوور اسپرت و نسبتا جذاب استقبال خواهند کرد. لاماری آرین موتور البته در صورت رفع تحریم‌ها و ورود مدل‌های متنوع‌تر مونتاژی و همچنین برخی خودروهای وارداتی هم‌قیمت، مسلما لاماری ایما و خودروهای هم‌رده آن در ایران باید منتظر رقابت سخت و نفس‌گیر‌تری نسبت به شرایط کنونی باشند. از اینرو شرکت آرین موتور نیز احتمالا نیاز دارد تا قیمت نهایی را هرچه بیشتر به نفع مصرف کننده پایین بیاورد و یا شرایط فروش اقساطی را برای محصولات خود در نظر بگیرد تا بتواند فروش مطلوب‌تری را در بازار ایران تجربه کند و از رقبا پیشی بگیرد.

    جمع‌بندی معرفی لاماری ایما آرین موتور

    لاماری ایما چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر قوای فنی انتخاب مناسبی برای بازار فعلی کشور ما به حساب می‌آید و در صورت برخورداری از یک قیمت منطقی، قطعا می‌تواند فروش بالایی را در بازار ایران برای خود رقم بزند البته آرین‌موتور نیز باید شرایط را برای ارائه خدمات پس از فروش ‌هرچه گسترده‌تر محصولات لاماری آماده کند تا مشتریان با خیال راحت‌تری به سوی خرید لاماری ایما و سایر محصولات احتمالی این برند جدید رو بیاورند. [see_also]44552[/see_also]
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید