لیست برندهای محبوب چای در ایران

لیست برندهای محبوب چای در ایران
راهنمای مطالعه

    در زمان خرید چای مهم ترین مسئله برای همه مردم کیفیت این محصول است. در این مقاله با چند برند پرفروش چای از نزدیک بیشتر آشنا می‌شویم تا خریدی بهتر را تجربه کنیم.

    چای به عنوان نوشیدنی که همیشه در زمان مهمانی یا خستگی می‌تواند بهترین گزینه باشد در میان مردم ایران بسیار محبوب است.  از قدیم ایرانی‌ها در کنار لذت بردن از این نوشیدنی حتی به دنبال این بودند که بتوانند از خواص چای هم استفاده کنند. اما امروزه با وجود برند‌های بیشماری که از این محصول در بازار است آیا می‌توان انتخابی با خیال راحت داشت و بدون نگرانی از رنگ یا اسانس داشتن آن از نوشیدنش لذت برد؟ تا چه اندازه با شرکت‌های معروف تولیدکننده چای آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که این شرکت‌ها به چه روش‌هایی چای خود را تولید می‌کنند؟ آیا می‌دانستید برخی از چای‌هایی که می‌نوشید و به عنوان برند ایرانی به فروش می‌رسند یا ترکیبی از چای ایرانی و خارجی هستند و یا اینکه کاملا از چای خارجی پر شده‌اند؟

    چای گلستان

    شرکتی که با نام گلستان در کشور ما معروف شده، در ابتدا کار خود را در سال ۱۳۳۰ با بسته بندی چای پاکتی آغاز کرده و بعد از ۵۰ سال به دلیل کیفیت بالای محصولات خود به عنوان برندی معتبر و محبوب جای بسیار بزرگی را در بازار کالاهای خوراکی به دست آورده است. گلستان در تهیه این نوشیدنی دلچسب از مناطق برتر کاشت چای مانند هندوستان، سیلان و کنیا برگ سبز چای را تهیه و آن را متناسب با ذائقه ایرانی به کمک دستگاه‌های مجهز و مخصوص با هم ترکیب و تولید می‌کند. این شرکت انواع چای را به صورت ساده، عطری، سیلان، دارجلینگ و صبحانه که از چای کله مورچه ای هندوستان تهیه می‌شود به فروش می‌رساند. انواع تی بگ چای گلستان نیز از دیگر محصولات شرکت گلستان است که مصرف بالایی در تهیه چای به صورت فوری دارد. یکی از مزیت‌های چای گلستان، قیمت مناسب این برند با توجه به کیفیت بالای آن نسبت به باقی برند‌ها در بازار فروش چای ایران می‌باشد.

    چای دوغزال

    یکی از برندهایی معتبری که به دلیل فروش سازمانی فراوان به راحتی نمی‌توان از نام آن رد شد چای دوغزال می‌باشد. این محصول با داشتن سفارش اداری بالا در بین کارکنان سازمان‌ها وشرکت‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. کیفیت بالادر کنار عطر و طعم دلپذیر و البته سریع دم شدن آن دلیل علاقمندی کارکنان به این محصول می‌باشد. این برند یکی از برندهای شرکتی سریلانکایی به نام اکبر برادرز است که در ایران از سال ۱۳۸۷ تحت پوشش شرکت بهشت قندیل محصولات خود را به فروش می‌رساند. چای دوغزال نیز مانند گلستان سابقه ای ۵۰ ساله دارد که تولید چای را فقط از برگ‌های سبز سیلان انجام می‌دهد. دوغزال به دلیل داشتن کیفیت بالا و بسته بندی مناسب نسبت به سایر چای‌ها قیمت بالاتری را دارد. این چای هم به صورت پاکتی و هم تی بگ در اختیار عموم قرار گرفته است.

    چای توینینگز

    توینینگز، برندی لوکس و اشرافی با قدمتی ۳۰۰ ساله در کنار عطر و طعمی شگفت انگیز به عنوان قدیمی ترین برند چای انگلیسی، در کل جهان معروف می‌باشد. این محصول ترکیبی از چای باغات سیلان و هندوستان است که با اضافه شدن عصاره برگاموت، که نوعی از مرکبات خوش طعم و کمیاب است، به عنوان چای ارل گری یا همان معطر توینینگز تولید می‌شود. مدل ساده چای توینینگز به نام چای سیاه سنتی، که فقط ترکیب چای هندوستان و سیلان را دارد، در بازار به فروش می‌رسد. یکی دیگر از محصولات توینینگز که در بین عموم علاقمندان بیشماری دارد، چای لیدی گری است که ترکیباتی مانند ارل گری در کنار پوست پرتقال، پوست لیمو و گل گندم را دارا می‌باشد. این برند بعد از چای دوغزال کیفیت و قیمت بالایی نسبت به باقی برند‌ها را در ایران دارد.

    چای احمد

    جرقه تولید چای احمد در ابتدا در دهه ی ۷۰ میلادی در ذهن یک بازرگان جوان ایرانی به نام رحیم افشار زده شد. او با تکیه بر تجربیات پدر خود در امر چای، فعالیت خود را در زمینه تولید و بسته بندی چای با نام پدر بر روی این محصول در سال ۱۹۸۶ در یکی از شهر‌های انگلستان آغاز نمود. چای احمد بر اساس شناسایی بهترین مزارع چای هندوستان، سریلانکا، چین و کنیا تولید می‌شود. شرکت چای احمد در ایران فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ در زمینه ی تولید، بسته بندی و توزیع چای آغاز کرده است. این محصول به صورت چای سیاه پاکتی، تی بگ و چای سبز به فروش می‌رسد. قیمت چای احمد بعد از چای توینینگز با توجه به کیفیت بالای آن مناسب تر می‌باشد.

    چای محمود

    چای محمود، چایی سریلانکایی که توسط یک شرکت خانوادگی به نام آلتون کایا در ترکیه در سال ۱۹۸۰ میلادی تاسیس شده است. در ایران، شرکت تکنام آفرین الوند در سال ۱۳۸۷ با تاسیس کارخانه ی مدرن بسته بندی فعالیت خود را در زمینه ی فروش چای محمود آغاز کرده است. چای محمود نیز مانند دیگر چای‌ها به صورت بسته‌های پاکتی و یا قوطی فلزی و همچنین تی بگ با قیمتی بسیار مناسب در بازار چای به فروش می‌رسد.

    اکثر چای‌های خارجی از مراتع معتبر و معروفی مانند: سریلانکا، هندوستان، چین، کنیا، بنگلادش، میانمار، اندونزی، ویتنام و ترکیه تولید و در سطح جهان با نام‌های مختلف توزیع می‌شوند.

    تا به این قسمت از مقاله شما با چند برند معتبر و محبوب چای خارجی آشنا شدید. در قسمت بعدی برند‌های معروف و با کیفیت از چای‌های ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

    چای مهر افروز

    این برند ایرانی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ با تولید چای از کوه پایه‌های سر سبز گیلان آغاز نموده و انواع چای ایرانی را به صورت سرگل، ممتاز، قلم و شکسته در بسته بندی‌های شیک و قابل بازیافت و با قیمتی مناسب در سطح بازار فروش چای ایرانی عرضه می‌کند.

    چای تی بالکا

    در سال ۱۳۹۷ شرکت نسیم شمال بالکانه با بیش از ۲۰ سال تجربه ی صادرات چای فله ی مرغوب ایرانی، تولید چای خود را ازبرگهای سرگل بهاره مراتع سرسبز گیلان با مجهزترین دستگاه‌های مدرن با نام تی بالکا آغاز نموده است. این شرکت با استفاده از فناوری کشورهای خارجی در زمینه ی تولید چای، توانسته است چای ایرانی را مانند چای خارجی به صورت زود دم با حفظ قابلیت‌های عطر و طعم ایرانی تولید و وارد بازار نماید.

    چای گل کیس

    این چای که زیر مجموعه شرکت گلستان است تهیه چای خود را از طریق مزارع لاهیجان و فومنات انجام می‌دهد و این محصول را با انواع مدل‌های ترکیبی در بسته‌های پاکتی و تی بگ در بازار با قیمت مناسب عرضه می‌نماید. اکثر برند‌هایی که نام چای ایرانی را دارا می‌باشند معمولا از چای‌های ترکیبی ایرانی و خارجی استفاده می‌کنند و متاسفانه این موضوع به این دلیل است که خرید مصرف کننده‌ها به خاطر تبلیغات زیادی است که در زمینه ی فروش چای خارجی انجام می‌شود.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید