بررسی ردمی نوت ۱۱ شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی ردمی نوت ۱۱ شیائومی؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی ردمی نوت ۱۱ گوشی رقابتی شیائومی برای بازار گوشی‌های مقرون به صرفه را ارزیابی خواهیم کرد که با طراحی مناسب، نمایشگر جذاب و عملکرد قابل قبول به محبوبیت زیادی رسیده است.

    شیائومی در چند سال گذشته با برندهای ردمی و پوکو بازار گوشی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی را هدف گرفته است و اغلب دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای را با مشخصات نسبتا خوب و البته قیمت پایین راهی بازار کرده است.

    ردمی نوت ۱۱ شیائومی از جمله جدیدترین گوشی‌های این برند محسوب می‌شود که در فهرست بهترین گوشی تا ۵ میلیون قرار دارد. هرچند این گوشی نسخه پایه سری ردمی نوت ۱۱ محسوب می‌شود، اما به طور کلی نمی‌توان آن را دست کم گرفت و با توجه به برخی دلایل ارزش خرید بسیار زیادی دارد و تیم درجه در بررسی ردمی نوت ۱۱ تمام نکات قابل توجه این گوشی را مرور خواهد کرد.

    مشخصات عمومی ردمی نوت ۱۱

    بررسی ردمی نوت ۱۱ بررسی ردمی نوت ۱۱

    شیائومی ردمی نوت ۱۱ در تاریخ ۶ بهمن معرفی شد و اولین دستگاه‌های آن از ۲۰ بهمن ماه وارد بازار شدند. بنابراین با یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی بازار روبرو هستیم.

    شیائومی گوشی خود را با سیستم عامل اندروید ۱۱ راهی بازار کرد، بنابراین در زمان نوشتن مطلب بررسی ردمی نوت ۱۱ این گوشی از اندروید ۱۱ پشتیبانی می‌کند اما به‌روزرسانی‌های آینده سیستم عامل گوگل را نیز دریافت خواهد کرد.

    این گوشی هم اکنون با قیمت حدود ۵ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد که با وجود چنین قیمت رقابتی، گوشی‌های زیاد دیگری هم ردیف آن قرار می‌گیرند که در باکس زیر آن‌ها را برای شما مشخص کرده‌ایم.

    گوشی‌های هم رده ردمی نوت ۱۱ که حدود ۵ میلیون تومان قیمت دارند:

    [table id=1069 /]

    طراحی؛ دوست داشتنی

    بررسی ردمی نوت ۱۱

    طراحی بسیار خوب خانواده ردمی نوت ۱۰ که سال قبل معرفی شده بودند، مورد پسند مشتریان قرار گرفته بود. حالا ردمی نوت ۱۱ یک بار دیگر به کار خوب خود در زمینه طراحی ادامه داده است. از قاب فلزی قابل اعتماد دستگاه گرفته تا پنل پلاستیکی پشت دستگاه، از مواد مات ساخته شده‌اند. هرچند پنل پشتی به راحتی اثر انگشت را جذب می‌کند اما به طور کلی دست احساس خوبی به کاربران می‌دهد.

    ماژول دوربین دستگاه نسبت به مدل سال گذشته کمی پیچیده‌تر شده که البته نمی‌توان گفت شیائومی تصمیم بدی گرفته باشد و جزیره‌ بیرون آمده آن همچنان بسیار خوب روی پنل پشتی دستگاه دیده می‌شود.

    ردمی نوت ۱۱ دارای گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب است

    با مراجعه به پنل جلوی دستگاه، متوجه حاشیه‌های بسیار درشتی خواهید شد که البته از یک گوشی مقرون به صرفه کاملا قابل انتظار است.

    روزنه مخصوص دوربین سلفی که بالای نمایشگر دستگاه جای گرفته نیز احتمالا برای شما بیش از اندازه بزرگ به نظر برسد و ظاهرا فضای سیاهی اطراف آن را گرفته است.

    در بررسی ردمی نوت ۱۱ از نظر طراحی می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP53 مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب اشاره کرد که در گوشی‌های ارزان قیمت قابلیت رایجی محسوب نمی‌شود.

    در این محدوده قیمت، گوشی ردمی نوت ۱۱طراحی بسیار خوبی دارد. با این حال اگر ترجیح می‌دهید که پنل پشتی گوشی شما از جنس شیشه باشد، می‌توانید ردمی نوت ۱۰ لایت را بررسی کنید.

    [table id=1070 /]

    نمایشگر؛ بهترین بخش گوشی

    بررسی ردمی نوت ۱۱

    یکی از مزایای اصلی ردمی نوت ۱۱ نمایشگر آن است. شیائومی در گوشی خود از پنل ۶.۴۳ اینچی با وضوح فول ‌اچ‌دی پلاس استفاده کرده که از هر نظر درخشان است و در این بازه قیمتی هیچ مشکلی به آن نمی‌توان گرفت.

    در گوشی‌های مقرون به صرفه، معمولا از پنل LCD استفاده می‌شود اما نکته قابل توجه در بررسی ردمی نوت ۱۱ این است که چینی‌ها برای نمایشگر گوشی خود از پنل AMOLED استفاده کرده‌اند که همچنین از حداکثر نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. با این وجود می‌توان گفت در این گوشی محتوا با کیفیت و بسیار روان برای مشتریان پخش می‌شود.

    نمایشگر AMOLED ردمی نوت ۱۱ بین گوشی‌‌های زیر ۵ میلیون بی‌رقیب است

    در شرایط عمومی و هنگامی که داخل ساختمان باشید، حداکثر روشنایی نمایشگر آن با غیرفعال بودن قابلیت روشنایی خودکار به ۴۲۵ نیت می‌رسد.

    در بررسی ردمی نوت ۱۱ حداکثر روشنایی آن در حالت دستی به ۷۰۰ نیت و در حالت خودکار به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که با این وجود می‌توان گفت محتوا زیر نور مستقیم آفتاب به خوبی در آن دیده می‌شود.

    در این محدوده قیمت، اغلب گوشی‌ها در سطحی پایین‌تر از ردمی نوت ۱۱ قرار دارند و مدل‌های همرده مثل گلکسی M32 و پوکو M4 پرو نیز تقریبا کیفیت مشابهی را ارائه می‌کنند.

    [table id=1071 /]

    دوربین ردمی نوت ۱۱ شیائومی؛ قابل قبول 

    بررسی ردمی نوت ۱۱

    ردمی نوت ۱۱ از یک ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج می‌شود. از نظر عملی، تنها دو سنسور اصلی و فوق عریض دستگاه قابل استفاده هستند. در بالای نمایشگر دستگاه نیز از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است.

    دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ با گرفتن عکس‌های دقیق نتیجه قابل قبولی را ارائه می‌کند و عکس‌های آن نور زیادی هم دارند. با این حال مقداری نویز ریز حتی در شرایط نسبتا معمولی در عکس‌ها مشاهده خواهید کرد.

    مشکلات دوربین در محیط‌های کم نور یا شب بیشتر می‌شود و جزئیات بسیار کمی در عکس‌ها قابل مشاهده خواهد بود. حالت شب نیز چندان تاثیر زیادی در عکس‌ها نخواهد داشت که البته اکثر گوشی‌های مقرون به صرفه عملکرد مشابهی را در بخش دوربین ارائه می‌کنند.

    عکس‌های دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی دستگاه نیز در زمینه جزئیات و تعادل عملکرد چندان چشمگیری از خود نشان نمی‌دهد که البته برای ارائه یک تجربه قابل قبول‌تر باید پول بیشتری نیز خرج کنید.

    عکس‌های ردمی نوت ۱۱ چندان چشمگیر و قابل توجه نیستند

    در بخش دوربین بررسی ردمی نوت ۱۱ همچنین باید به این نکته اشاره کرد که گوشی می‌تواند عکس‌هایی با زوم ۲ برابری بگیرد، اما نکته مهم این است که عکس‌ها توسط سنسور اصلی دستگاه برش داده می‌شوند، بنابراین نویز بسیار زیادی در آن‌ها وجود خواهد داشت.

    با این حال دوربین سلفی ردمی نوت ۱۱ عملکرد قابل قبولی دارد هرچند در برخی موارد رنگ پوست‌ها را با کمی تغییر نشان می‌دهد. حالت پرتره آن نیز اطراف سوژه را تا حد زیادی تار می‌کند اما همچنان عملکرد دوربین جلو آن را می‌توان قابل قبول در نظر گرفت.

    در مجموع، دوربین ردمی نوت ۱۱ برای یک گوشی ۵ میلیون تومانی عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند اما به هیچ وجه نمی‌توان از آن به عنوان یکی از نقاط قوت دستگاه یاد کرد.

    تصاویر نمونه کیفیت دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ در شب و روز:

    تصاویر نمونه کیفیت دوربین فوق عریض ردمی نوت ۱۱:

    [gallery columns="2" ids="47633,47632"]

    تصاویر نمونه کیفیت دوربین سلفی ردمی نوت ۱۱:

    [gallery columns="2" ids="47635,47634"]

    گوشی‌های هم قیمت ردمی نوت ۱۱ با دوربین بهتر:
    • سامسونگ گلکسی M32 با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی
    • شیائومی پوکو M4 پرو 4G با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی
    • ردمی نوت ۱۰ اس با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی

    [table id=1072 /]

    [related]46657[/related]

    عملکرد پردازنده؛ قابل قبول اما نه چندان رقابتی

    بررسی ردمی نوت ۱۱

    ردمی نوت ۱۰ به تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز شده که از جمله چیپست‌های میان رده جدید بازار محسوب می‌شود و البته از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند. با این حال شبکه 5G در کشور ما هنوز گسترش پیدا نکرده و موارد استفاده آن چندان زیاد نیست.

    به طور کلی برای عملکرد پردازنده دستگاهی با این قیمت نمی‌توان انتظار معجزه داشت با این وجود ردمی نوت ۱۱ عملکرد چندان بدی هم ندارد. برخی محدودیت‌های فنی مانند پشتیبانی از رم LDPPR4x و حافظه UFS 2.2 در آن دیده می‌شود که هردو نسبت به اجزای مدرن بازار کندتر هستند.

    اما در بررسی ردمی نوت ۱۱ باید به این نکته اشاره کرد که گوشی برای کارهای روزانه مناسب است. در حین کار کردن معمولی دستگاه مانند پخش ویدیو، مرور وب یا استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب، کندی یا کاهش سرعت دستگاه را چندان حس نخواهید کرد.

    ردمی نوت ۱۱ برای گیم سنگین مناسب نیست اما توان اجرای بازی‌های معمولی را دارد

    پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون ۶۸۰ نیز Adreno 610 است و عملکرد آن در بازی‌ها با توجه به قیمت ردمی نوت ۱۱ راضی کننده است. شاید نتوانید بازی‌هایی مانند فورتنایت یا Asphalt 9 را با حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنید (که البته کاملا قابل انتظار است) اما همچنان در اجرای آن‌ها با تنظیمات گرافیکی معمول به مشکل زیاد نخواهید خورد.

    قطعا ردمی نوت ۱۱ به عنوان یک گوشی ارزان قیمت برای اجرای بازی عملکرد قابل قبولی دارد اما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تنظیمات گرافیکی بازی‌های سنگینی مانند پابجی یا Genshin Impact را به حداکثر برسانید.

    ردمی نوت ۱۱ در بنچمارک‌ها امتیاز چندان بالایی کسب نکرده است اما با توجه به چیپست و قیمت پایین گوشی، به رتبه قابل انتظار خود رسیده است. به عنوان مثال نمره آزمون چندهسته گیک‌بنچ آن مشابه پوکو X3 NFC است اما در زمینه گرافیکی به عملکرد آن دستگاه نخواهد رسید.

    گزینه‌های هم‌قیمت بهتر اگر قدرت پردازنده برای شما اولویت است:
    • پوکو M4 پرو 5G با پردازنده دیمنسیتی ۸۱۰
    • پوکو M4 پرو 4G با پردازنده هلیو G96
    • ردمی نوت ۱۰ اس: هلیو G95

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=45][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ گزینه‌های متنوع با قابلیت ارتقا

    شیائومی طبق معمول گوشی خود را در گزینه‌های مختلفی راهی بازار کرده است. ردمی نوت ۱۱ در چهار ترکیب‌بندی مختلف عرضه شده که از ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

    علاوه بر این، گوشی از اسلات اختصاصی کارت microSD نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید در صورت لزوم حافظه داخلی دستگاه خود را تا حداکثر یک ترابایت افزایش دهید.

    [table id=1073 /]

    باتری؛ ظرفیت بالا و شارژ سریع

    بررسی ردمی نوت ۱۱ شیائومی

    بررسی ردمی نوت ۱۱ شیائومی از شارژدهی بالای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع آن خبر می‌دهد. طبق آزمایش‌های انجام شده در بررسی ردمی نوت ۱۱باتری دستگاه حداقل دو روز کامل در هنگام استفاده «عادی» مانند مرور وب، پیام دادن یا چک کردن شبکه‌های اجتماعی شارژدهی خواهد داشت که نکته بسیار چشمگیری است.

    باتری ردمی نوت ۱۱ با انجام کارهای معمولی حداقل دو روز دوام خواهد آورد

    نکته قابل توجه دیگر اینکه باتری ردمی نوت ۱۱ شیائومی را می‌توان با سرعت شارژ فوق‌العاده ۳۳ وات شارژ کرد که در این شرایط پس از گذشت حدود یک ساعت می‌توان آن را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کرد. با این وجود در بخش باتری می‌توان گفت ردمی نوت ۱۱عملکرد بسیار خوبی برای یک گوشی پنج میلیون تومانی دارد.

    در همین حال شیائومی از حالت صرفه جوی «بهینه‌سازی باتری فوق‌العاده» نیز در گوشی خود استفاده کرده که میزان مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و این حالت برای زمان‌هایی مانند مسافرت که به شارژ دسترسی ندارید بسیار مفید خواهد بود.

    [table id=1075 /]

    امکانات؛ حسگر اثرانگشت و اسپیکرهای راضی‌کننده

    بررسی ردمی نوت ۱۱

    ردمی نوت ۱۱ تمام امکانات استاندارد و مورد نیاز کاربران از یک گوشی مقرون به صرفه را دارد که شامل طیف گسترده‌ای از امکانات مختلف و متنوع می‌شود. حسگر اثر انگشت دستگاه در لبه سمت راستی آن و روی کلید پاور قرار گرفته که عملکرد سریع و خوبی هم دارد. خبر خوب دیگر اینکه دستگاه از ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره می‌برد و در کنار آن پورت USB Type-C نیز وجود دارد.

    اگر از گوشی خود تا حد زیادی برای گوشی دادن به موسیقی استفاده می‌کنید، ردمی نوت ۱۱ احتمالا شما را راضی خواهد کرد. اسپیکرهای استریو دوگانه آن که در دو سمت گوشی قرار گرفته‌اند، حجم صدا بسیار خوبی برای این کار ارائه می‌کند که صدا آن تا حد قابل قبولی واضح است. با این وجود گوشی برای تماشا فیلم یا گوش دادن به موسیقی نیز بسیار مناسب است.

    [table id=1076 /]

    نمرات ردمی نوت ۱۱

    بررسی ردمی نوت ۱۱

    ردمی نوت ۱۱ با پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۶۰۴ دست پیدا کرده که از این حیث با رقبای هم قیمت خود فاصله دارد.

    به عنوان مثال ریلمی ۹ پرو پلاس با چیپ دیمنسیتی ۹۲۰ به امتیاز ۲۳۱۸ و پوکو M4 پرو 5G با چیپ دیمنسیتی ۸۲۰ به امتیاز ۱۸۶۰ دست پیدا کرده‌اند. با این وجود، نسبت به برخی رقبای دیگر از جمله گلکسی M32 و گلکسی A23 عملکرد بهتری دارد.

    در ادامه بررسی ردمی نوت ۱۱ را با ذکر برخی نکات مثبت و منفی این دستگاه به پایان خواهیم رساند.

    [table id=1077 /]

    مزایا ردمی نوت ۱۱ از دید کاربران

    نمایشگر ۹۰ هرتزی امولد

    مهم‌ترین نقطه قوت ردمی نوت ۱۱ در این محدوده قیمت، بدون شک نمایشگر آن است که از تمام نظر باعث رضایت کاربران شده است. نمایشگر در حین انجام تمام کارها مانند تماشای فیلم یا وب گردی و بازی عملکرد بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

    عمر باتری فوق العاده

    در محدوده قیمت پنج میلیون تومان وجود یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و البته پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ وات یک نقطه قوت برای شیائومی ردمی نوت ۱۱ محسوب می‌شود.

    اسپیکرهای استریو با صدای بلند

    بسیاری از کاربران در هنگام انتخاب گوشی به عملکرد و بلندی صدای آن دقت می‌کنند. اسپیکرهای ردمی نوت ۱۱ از نظر میزان و کیفیت صدا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند.

    معایب ردمی نوت ۱۱ از دید کاربران

    بررسی ردمی نوت ۱۱

    عملکرد کند در برخی موارد

    باید با این حقیقت کنار بیایید که با یک گوشی حدود پنج میلیون تومان روبرو هستیم، بنابراین نمی‌توان انتظار عملکرد فوق‌العاده در بخش پردازنده آن داشت. با این حال در برخی موارد احتمالا شاهد عملکرد کند دستگاه خواهید بود.

    دوربین متوسط

    در بخش دوربین‌های ردمی نوت ۱۱ نیز نکته قابل توجهی وجود ندارد که بتوان از آن به عنوان نقطه قوت یاد کرد. بنابراین اگر به دنبال گوشی با قدرت بسیار خوب در زمینه عکاسی هستید، بهتر است کمی بودجه خود را افزایش دهید، زیرا ردمی نوت ۱۱ مانند بسیاری از گوشی‌های هم ردیف خود عملکرد چندان قابل توجهی در بخش دوربین ندارد.

    جمع‌بندی بررسی ردمی نوت ۱۱

    بررسی ردمی نوت ۱۱ بررسی ردمی نوت ۱۱

    همانطور که در بررسی ردمی نوت ۱۱ توضیح دادیم، این گوشی ترکیبی قانع کننده از مشخصات را با قیمت حدود پنج میلیون تومان به شما ارائه می‌کند. گوشی‌های ارزان قیمت بسیار کمی وجود دارند که در این محدود از نمایشگر ۹۰ هرتزی با پنل امولد بهره ببرند. ردمی نوت ۱۱ شیائومی به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه برای کاربرانی طراحی شده که هیچ نیازی به ویژگی‌های پرچمدار ندارند. طراحی گوشی بسیار شیک و مرتب است و نقطه ضعفی در آن دیده نمی‌شود. عمر باتری آن بسیار چشمگیر است و عملکرد دوربین و پردازنده آن کار راه‌انداز است. به طور کلی اگر در بحث بودجه محدودیت زیادی دارید و نمی‌توانید برای خرید یک گوشی بیشتر از پنج میلیون تومان هزینه کنید، شاید ردمی نوت ۱۱ گزینه ایده‌آلی باشد اما اگر بودجه خود را تا دو یا سه میلیون تومان افزایش دهید، نتیجه نهایی برای خود شما بسیار رضایت‌بخش‌تر خواهد بود. نظر شما در مورد بررسی ردمی نوت ۱۱ چیست؟ [see_also]39016[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید