بررسی هواوی P50 پرو؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی هواوی P50 پرو؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    هواوی P50 پرو جدیدترین پرچمدار شرکت چینی است که با دوربین فوق‌العاده و سخت‌افزار قدرتمند برای تسخیر بازار معرفی شده است. در بررسی هواوی P50 پرو توان این گوشی را محک خواهیم زد.

    پرچمدارهای سری P هواوی بیشتر به دلیل دوربین فوق‌العاده شناخته می‌شوند و هواوی P50 پرو نیز دارای دوربین فوق‌العاده‌ای است که نمونه آن را کمتر در گوشی دیگری دیده‌ایم.

    هواوی P50 پرو از مشخصات فوق‌العاده قدرتمندی بهره می‌برد اما برخی محدودیت‌ها و مشکلات منحصر به فرد خود را دارد. در مطلب بررسی هواوی P50 پرو تمام نقاط ضعف و وقت این گوشی حدود ۳۰ میلیون تومانی را مرور خواهیم کرد. همچنین سایر رقبا آن را به شما معرفی خواهیم کرد تا ارزش خرید آن مشخص شود و در نهایت بتوانید تصمیم گیری راحت‌تری درباره خرید P50 پرو داشته باشید.

    هواوی P50 پرو در محدوده قیمت ۳۰ میلیون تومان با این گوشی‌ها رقابت می‌کند:
    • گلکسی S22 الترا
    • شیائومی می ۱۱ الترا
    • شیائومی می ۱۲ پرو
    • آیفون ۱۳
    • وان پلاس ۱۰ پرو

    مشخصات عمومی هواوی P50 پرو

    بررسی هواوی P50 پرو

    گوشی هواوی P50 پرو اواسط سال گذشته در نسخه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم وارد بازارهای سراسر جهان شده و در بازار ایران نیز موجود است.

    هواوی P50 پرو به دلیل تحریم‌های آمریکا از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند. نسخه چینی این دستگاه با سیستم عامل اختصاصی هارمونی ۲.۰ و نسخه جهانی آن با اندروید ۱۱ با رابط کاربری EMUI 12 عرضه شده. هرچند هواوی نامی از اندروید نیاورده و روی هارمونی تاکید میکند، اما واضح است که در نسخه جهانی سیستم عامل گوشی همان اندروید است.

    در ادامه بررسی هواوی P50 پرو سیستم عامل و قابلیت‌های نرم‌افزاری را بیشتر مورد بررسی خود قرار خواهیم داد.

    علاوه بر محرومیت از اپ‌ها و سرویس‌های گوگل، هواوی از شبکه 5G هم پشتیبانی نمی‌کند. هرچند شبکه 5G در ایران ارائه نشده اما رقبای همرده از آن پشتیبانی می‌کنند.

    [table id=1094 /]

    طراحی؛ یک پرچمدار واقعی

    بررسی هواوی P50 پرو

    هواوی معمولا به عرضه گوشی با ظاهر و طراحی فوق‌العاده شناخته می‌شود و هواوی P50 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. منحنی‌های روی گوشی، بدنه نازک و سبک آن، چیدمان منحصر به فرد دوربین‌ها در پشت آن از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود گوشی بلافاصله پس از خارج شدن از جعبه، مورد پسند قرار بگیرد.

    پنل پشتی و جلو دستگاه از شیشه ساخته شده و بدنه آن آلومینیوم است. همچنین در بررسی هواوی P50 پرو باید اشاره کرد که این گوشی از استاندارد IP68 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب نیز پشتیبانی می‌کند.

    گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و عبار و آب است

    ماژول دوربین دستگاه به شکل دو دایره بسیار بزرگ روی پنل پشتی آن قرار گرفته که هرچند طراحی آن منحصر به فرد به نظر می‌رسد اما ممکن است به عقیده برخی کاربران زشت و بزرگ باشد. با این حال، طراحی آن پرچمدار بودن دوربین‌های دستگاه را به خوبی نشان می‌دهد. روزنه بالای نمایشگر دستگاه نیز هرچند نسبت به نسل قبل کوچکتر شده و حالا وسط صفحه قرار دارد، اما همچنان به نظر می‌رسد که حجم زیادی از نمایشگر دستگاه را اشغال کرده است.

    طراحی هواوی P50 پرو عالی است اما لک و اثر انگشت روی آن می‌ماند

    در بالای دستگاه شاهد دو میکروفون متقارن، یک بلستر IR و چهار سوراخ برای خروجی اصلی صدای اسپیکر بالایی هستیم. پایین دستگاه دارای پورت USB-C، خشاب سیم کارت، میکروفون اصلی و یک توری با شش حفره برای خروجی صدا اسپیکر دیگر است. سمت چپ دستگاه خالی است و کلیدهای تنظیم صدا و پاور روی لبه سمت راست آن قرار گرفته‌اند.

    در مجموع هواوی در طراحی P50 پرو عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و با استفاده از چندین ویژگی پرچمدار بودن گوشی خود را به خوبی اثبات کرده است.

    هواوی P50 پرو ۱۹۵ گرم وزن دارد و اگر به دنبال گوشی سبک‌تری هستید، در این محدوده قیمت فقط آیفون ۱۳ وزن کمتری‌ (۱۷۳ گرم) دارد.

    [table id=1095 /]

    نمایشگر؛ درجه یک و با کیفیت

    بررسی هواوی P50 پرو بررسی نمایشگر هواوی P50 پرو

    هواوی P50 پرو از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی OLED با شیشه محافظ خمیده بهره می‌برد. نمایشگر گوشی هواوی وضوح ۱۲۲۸ در ۲۷۰۰ پیکسل را ارائه می‌کند و حفره نسبتا کوچکی در بالای آن برای دوربین سلفی قرار گرفته است. ویژگی‌های قابل توجه نمایشگر دستگاه علاوه بر وضوح بسیار خوب، شامل پشتیبانی از رنگ‌های ۱۰ بیتی، نرخ تازه‌سازی پویا ۱۲۰ هرتزی، نرخ نمونه‌برداری لمسی تا ۳۰۰ هرتز و پشتیبانی از استاندارد +HDR10 است.

    در بررسی هواوی P50 پرو حداکثر روشنایی نمایشگر آن هنگام تنظیم دستی به ۶۰۰ نیت می‌رسد. در حالت تنظیم خودکار روشنایی نیز روشنایی آن ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده و به ۷۵۰ نیت می‌رسد. هواوی در این گوشی همچنین از فرآیند خاصی استفاده کرده تا مشاهده محتوا در آن حتی زیر نور آفتاب به خوبی امکان‌پذیر باشد.

    نمایشگر ۱۲۰ هرتز هواوی P50 پرو همان چیزی است که باعث رضایت شما می‌شود

    در زمینه رفرش ریت نیز هواوی سه گزینه استاندارد، پویا و بالا را در دسترس کاربران قرار داده است. گزینه استاندارد نرخ تازه‌سازی دستگاه را به ۶۰ هرتز محدود می‌کند، در حالت پویا نرخ تازه‌سازی دستگاه در رابط کاربری و اکثر برنامه‌ها تا ۹۰ هرتز افزایش پیدا می‌کند اما بازی‌ها و برنامه‌هایی که به طور خاص با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند را محدود نمی‌کند. با این حال رفرش ریت دستگاه در این حالت هنگام مشاهده یک تصویر ثابت تا ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

    سرانجام در گزینه رفرش ریت بالا، نرخ تازه‌سازی دستگاه در هر زمانی که امکان‌پذیر باشد از جمله رابط کاربری، مرورگر، ویدیوها و موارد دیگر تا ۱۲۰ هرتز افزایش پیدا می‌کند و هنگام نمایش تصویر ثابت به ۶۰ یا ۹۰ هرتز کاهش پیدا خواهد کرد.

    در مجموع نمایشگر دستگاه از جمله ویژگی‌های قابل توجه آن محسوب می‌شود که ارزش خرید هواوی P50 پرو را دو چندان می‌کند.

    نمایشگر هواوی P50 پرو هیچ نقض و ایرادی ندارد اما به پای شیائومی ۱۲ پرو نخواهد رسید.

    [table id=1096 /]

    دوربین؛ بهترین!

    بررسی هواوی P50 پرو

    هواوی در گوشی‌های سری P خود از زمان P10 از دوربین‌های معروف شرکت آلمانی لایکا استفاده می‌کند و این روند را در P50 پرو نیز ادامه داده. دو دستگاه P10 و P20 از دوربین‌های تک رنگ استفاده می‌کردند و هرچند در سری P30 و P40 از آن‌ها بهره گرفته نشد اما این دوربین حالا با P50 پرو به این سری بازگشته است.

    دوربین‌های هواوی P50 پرو شامل، سنسور اصلی عریض ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور مونوکروم یا تک رنگ ۴۰ مگاپیکسلی و ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو برای زوم و بزرگنمایی می‌شود. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که مانند دوربین‌های اصلی یک گزینه جذاب محسوب می‌شود.

    در بررسی هواوی P50 پرو دوربین اصلی به طور پیش فرض عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی را ثبت می‌کند که به صورت کلی فوق‌العاده هستند. جزئیات تفکیک شده بسیار زیادی در عکس‌ها دیده می‌شود و تقریبا هیچ نویزی در آن‌ها وجود ندارد و عکس‌ها ظاهری متعادل و طبیعی دارند.

    به طور کلی، عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی دستگاه احتمالا بهترین نمونه‌هایی خواهند بود که از یک موبایل مشاهده کردید و ارزش گوشی‌های سری P هواوی و البته برند لایکا را به خوبی نشان می‌دهند.

    در یک کلام؛ دوربین هواوی P50 پرو در بازار موبایل بهترین است!

    دو حالت اختصاصی با وضوح بالا برای عکس‌های ۵۰ مگاپیکسل و ۵۰ مگاپیکسل هوش مصنوعی در برنامه دوربین وجود دارد که گزینه پیش فرض ۵۰ مگاپیکسل آن نسخه‌های ارتقا یافته‌ای از عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی را ارائه می‌کند که البته استفاده از آن چندان توصیه نمی‌شود.

    فعال کردن هوش مصنوعی عکس‌هایی با جزئیات بیشتر نسبت به نمونه‌های استاندارد این گزینه ثبت می‌کند که البته پردازش و ذخیره آن‌ها چندین ثانیه بیشتر طول خواهد کشید. البته از نظر کیفیت، همچنان پیشنهاد می‌کنیم تا از دوربین اصلی با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسلی استفاده کنید.

    دوربین اصلی دستگاه همچنین گزینه اصلی عکس‌های پرتره آن محسوب می‌شود که در عکس‌های آن تفکیک سوژه به خوبی انجام می‌شود و تاری آن‌ها کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

    دوربین فوق عریض دستگاه از قابلیت فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند با آن عکس‌های ماکرو بگیرند. این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی عکس‌هایی با جزئیات و وضوع کافی تولید می‌کند که درست مانند دوربین اصلی، کنتراست، رنگ‌ها و محدوده دینامیک عکس‌های این دوربین هم بسیار عالی هستند.

    دوربین زوم ۶۴ مگاپیکسلی هواوی P50 پرو هم توانایی زوم ۳.۵ برابری را دارد و عکس‌هایی با وضوح ۱۶ مگاپیکسل را ذخیره می‌کند. عملکرد این دوربین در عکس‌های بزرگنمایی شده ۳.۵ برابری فوق‌العاده است و عکس‌هایی با جزئیات بسیار زیاد و بدون نویز را ذخیره می‌کنند که کنتراست عالی، رنگ‌های دقیق و محدوده دینامیکی فوق‌العاده‌ای دارند.

    هر ۵ دوربین گوشی قابلیت فوکوس خودکار دارند

    دوربین تک رنگ ۴۰ مگاپیکسلی آن نیز مانند دوربین اصلی عکس‌های ۱۲.۵ مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و هیچ گزینه‌ای برای ذخیره تصویر ۴۰ مگاپیکسلی در آن وجود ندارد. با این حال، عکس‌های سیاه و سفید این دوربین خیره‌کننده هستند. سطج جزئیات فوق‌العاده، کنتراست شگفت انگیز و محدوده دینامیکی فوق‌العاده و البته عدم وجود نویز باعث می‌شود تا هواوی P50 پرو به یکی از گوشی‌های محبوب برای طرفداران عکس‌های سیاه و سفید تبدیل شود.

    بررسی دوربین هواوی P50 پرو بررسی دوربین هواوی P50 پرو

    عملکرد دوربین اصلی دستگاه در شب و مکان‌های کم نور همچنان فوق‌العاده است و با آن می‌توان عکس‌هایی با جزئیات بسیار خوب در شب گرفت اما این دوربین از حالت شب نیز پشتیبانی می‌کند. البته تفاوت بسیار کمی بین عکس‌های گرفته شده با و بدون حالت شب وجود دارد، معمولا این حالت برخی از سایه‌ها و آسمان‌ها را روشن‌تر می‌کند و گاهی اوقات ممکن است رنگ‌ها را بیش از حد اشباع کند و تا حدودی جلوه‌ای مصنوعی به عکس‌ها بدهد.

    دوربین فوق عریض دستگاه هم در شب عملکرد باوردنکردنی دارد و عکس‌هایی با نویز بسیار کم، رنگ‌هایی دقیق و کنتراست و نوردهی خوب را نشان می‌دهد. حالت شب تفاوت زیادی در کیفیت آن‌ها ایجاد نمی‌کند و با وجود مدت زمان بیشتری که برای پردازش نیاز دارد، توصیه می‌کنیم از حالت شب استفاده نکنید.

    بررسی هواوی P50 پرو نشان می‌دهد حتی در شب می‌توان عکس‌های زوم بسیار خوبی با جزییات بالا گرفت. حالت شب در آن گاهی اوقات باعث بهبود وضوح و رنگ‌ها می‌شود. دوربین تک رنگ دستگاه هم در شب عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند و شاید تنها مشکل آن محدوده دینامیکی کمتر از حد انتظار باشد، اما به طور کلی عکس‌های دراماتیک بسیار خوبی را می‌توان با آن در شب ثبت کرد.

    فیلم‌برداری با دوربین اصلی در شب و روز کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد

    دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دستگاه نیز یک فناوری کاملا منحصر به فرد است. عکس‌های سلفی گرفته شده با این دوربین یکی از بهترین‌هایی هستند که در بین گوشی‌ها مشاهده خواهید کرد. آن‌ها فوق‌العاده واضح و با جزئیات هستند و ظاهری متعادل، رنگ‌های دقیق و فوق‌العاده و محدوده دینامیکی بسیار خوبی را ارائه می‌کنند.

    بررسی هواوی P50 پرو از نظر فیلم‌برداری

    از نظر ویدیو نیز هواوی P50 پرو با دوربین‌های اصلی، تک رنگ و تله فوتو خود می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم را ضبط کند و با دوربین‌های فوق عریض و سلفی آن می‌توان ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کرد.

    کیفیت ویدیوهای گرفته شده در طول روز با تمام دوربین‌های دستگاه عالی است و فقط ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین‌های فوق عریض و تک رنگ آن در شب کمی در سطح فوق‌العاده نیستند.

    تصاویر دوربین اصلی هواوی P50 پرو در حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین اصلی هواوی P50 پرو در حالت ۵۰ مگاپیکسلی:

    [gallery ids="48142,48141,48140"]

    نمونه تصاویر پرتره گرفته شده با دوربین اصلی هواوی P50 پرو:

    [gallery ids="48145,48144,48143"]

    تصاویر دوربین فوق عریض هواوی P50 پرو:

    [gallery ids="48146,48147,48148"]

    تصاویر دوربین تله فوتو هواوی P50 پرو با زوم ۳.۵ برابری:

    [gallery ids="48149,48150,48151"]

    تصاویر دوربین تله فوتو هواوی P50 پرو با زوم ۱۰ برابری:

    [gallery ids="48154,48153,48152"]

    تصاویر دوربین تک رنگ هواوی P50 پرو:

    [gallery ids="48158,48157,48156"]

    تصاویر دوربین اصلی هواوی P50 پرو در شب:

    [gallery ids="48161,48159,48160"]

    تصاویر دوربین اصلی هواوی P50 پرو در شب با نایت مود:

    [gallery ids="48164,48163,48162"]

    تصاویر دوربین فوق عریض هواوی P50 پرو در شب:

    [gallery ids="48167,48166,48165"]

    تصاویر دوربین فوق عریض هواوی P50 پرو در شب با نایت مود:

    [gallery ids="48170,48169,48168"]

    تصاویر دوربین تله هواوی P50 پرو با زوم ۳.۵ برابری در شب:‌ (سمت چپ با نایت مود)

    [gallery columns="2" ids="48171,48172"]

    تصاویر دوربین تله هواوی P50 پرو با زوم ۱۰ برابری در شب: (سمت راست با نایت مود)

    [gallery columns="2" ids="48174,48173"]

    تصاویر دوربین تک رنگ هواوی P50 پرو در شب:

    [gallery ids="48177,48176,48175"]

    تصاویر دوربین سلفی هواوی P50 پرو:

    [gallery ids="48180,48179,48178"]

    [table id=1103 /]

    [related]41827[/related]

    عملکرد پردازنده؛ همه چیز تمام!

    بررسی هواوی P50 پرو

    هواوی P50 پرو در بازارهای جهانی با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و در بازار چین با چیپ کایرین ۹۰۰۰ فروخته می‌شود.

    اسنپدراگون ۸۸۸ پرچمدار سال گذشته است و قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد. همانطور که ابتدای بررسی هواوی P50 پرو گفتیم هر دو نسخه از دسترسی به شبکه 5G به دلیل تحریم‌های آمریکا محروم هستند.

    هواوی P50 پرو بازی‌های سنگین را به روان‌ترین شکل اجرا می‌کند.

    چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ موجود در نسخه جهانی گوشی همچنان یکی از تراشه‌های قدرتمند بازار اندروید محسوب می‌شود که اتفاقا یکی از بهترین پردازشگرهای گرافیکی موجود یعنی Adreno 660 را در خود جای داده است.

    با این وجود در انجام کارهای سنگین مانند ادیت ویدیو با گوشی یا تجربه بازی‌های سنگین مانند Genshin Impact یا Call of Duty: Mobile با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

    با وجود این چیپ بسیاری از بازی‌ها را می‌توان با نرخ ۹۰ یا ۱۲۰ فریم نیز اجرا کنید که این امر باعث روان بودن تجربه بازی‌های آفلاین و به ویژه آنلاین می‌شود.

    هواوی P50 پرو از نظر عملکرد پردازنده همچنان یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. اگر دنبال تراشه بهتر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ هستید، باید تا زمان عرضه شیائومی ۱۲ پرو در ایران منتظر بمانید.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=42][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ گزینه‌های متنوع

    پردازنده قدرتمند هواوی P50 پرو با ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود تا مشتریان گزینه‌های متنوعی را در دسترس داشته باشند.

    در صورت نیاز می‌تواند حافظه داخلی گوشی را افزایش دهید اما به جای کارت‌های microSD با از کارت حافظه نانو (NM) استفاده کنید. اسلات حافظه با سیم‌کارت دوم یکی است و باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

    [table id=1104 /]

    باتری؛ سرعت شارژ بالا با عمر متوسط

    بررسی هواوی P50 پرو

    هواوی P50 پرو از یک باتری ۴۳۶۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که نسبت به نسل قبل خود با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی کمی افزایش یافته است.

    در بررسی هواوی P50 پرو باتری دستگاه به استقامت نهایی ۷۶ ساعت می‌رسد که در هنگام تماس ۲۵ ساعت، در هنگام مرور وب حدود ۱۰ ساعت و پخش ویدیو حدود ۱۱ ساعت عمر می‌کند.

    هرچند عملکرد باتری در هنگام تماس یا مرور وب قابل قبول است، اما ۱۱ ساعت پخش ویدیو بسیار ضعیف است. با این حال چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ و نمایشگر OLED دستگاه ظاهرا نسبت به قبل مصرف باتری کمتری دارند.

    سرعت شارژ هواوی P50 پرو بسیار بالاست اما باتری آن زود خالی می‌شود

    با این حال در بخش سرعت شارژ، هواوی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و گوشی خود را با شارژ سریع ۶۶ وات راهی بازار کرده و آداپتور را نیز در جعبه قرار داده است. با وجود این امکانات تنها در ۱۵ دقیقه می‌تواند ۴۲ درصد از ظرفیت باتری و در ۳۰ دقیقه ۷۳ درصد از آن را شارژ کنید که نشان دهنده سرعت شارژ فوق‌العاده گوشی هواوی است.

    در نهایت شارژ کامل دستگاه نزدیک به ۵۰ دقیقه زمان خواهد برد. علاوه بر این، گوشی هواوی از شارژ بی‌سیم سریع ۵۰ وات نیز بهره می‌برد.

    مشکل اصلی باتری هواوی P50 پرو به عمر آن مربوط می‌شود. (۷۶ ساعت) گوشی‌های هم رده زیر عمر باتری بسیار بهتری دارند:

    [table id=1108 /]

    امکانات؛ حسگر اثرانگشت و اسپیکرهای راضی‌کننده

    بررسی هواوی P50 پرو

    هواوی P50 پرو دارای دو اسپیکر است که به طور متقارن در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته‌اند. گزینه بالای دستگاه دارای دو خروجی صدا است، زیرا به عنوان یک گوشی برای مکالمات نیز عمل می‌کند.

    در بررسی هواوی P50 پرو اسپیکر پایین دستگاه صدای بیشتری دارد، اما صدای خارج شده از دستگاه تعادل بسیار خوبی دارد. کیفیت صدا نیز مانند بلندی آن بسیار خوب است.

    گوشی در زمینه امنیت نیز به سنسور اثر انگشت متکی شده که زیر نمایشگر دستگاه قرار گرفته است و سرعت، دقت و تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد.

    [table id=1105 /]

    نمرات هواوی P50 پرو

    بررسی هواوی P50 پرو

    هواوی P50 پرو با پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۳۱۴۵ دست پیدا کرده که فاصله بسیار کمی تا گلکسی S21 اولترا دارد. در آزمون تک هسته‌ای نیز به امتیاز ۱۱۰۵ دست پیدا کرده است.

    در تست‌های آنتوتو ۸ و ۹ نیز به ترتیب امتیازات ۷۹۳۸۷۶ و ۷۸۶۲۱۵ را کسب کرده است که نشان می‌دهد از جمله قدرتمندترین گوشی‌های اندروید موجود در بازار است.

    در ادامه بررسی هواوی P50 پرو نقاط مثبت و منفی این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

    [table id=1106 /]

    مزایا هواوی P50 پرو از دید کاربران


    طراحی بسیار خوب

    طراحی هواوی P50 پرو از همان ابتدا با ظاهر زیبا خود کاربران را جذب خود می‌کند. همچنین با وجود گواهی IP68 خیالتان از استقامت دستگاه راحت خواهد بود.

    نمایشگر فوق‌العاده

    نمایشگر OLED دستگاه روشنایی بسیار خوبی دارد و با وجود پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، همه چیز بسیار روان در آن اجرا می‌شود.

    دوربین کاملا قابل قبول

    اگر به دنبال گوشی با بهترین دوربین موجود در بازار هستید، هواوی P50 پرو گزینه ایده‌آل شما محسوب می‌شود. این دستگاه از بهترین دوربین‌های موجود در تمام بازار موبایل بهره می‌برد که عکس‌ها و ویدیوهای آن در شب و روز کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند.

    عملکرد پردازنده

    هرچند در این گوشی از پردازنده نسل قبل کوالکام استفاده شده اما همچنان با آن می‌توان سنگین‌ترین کارها و بازی‌ها را انجام داد.

    شارژ سریع

    گوشی پرچمدار هواوی از شارژر ۶۶ وات بهره می‌برد و باتری آن را با چنین سرعت خیره‌کننده‌ای می‌توان شارژ کرد.

    معایب هواوی P50 پرو از دید کاربران


    بررسی هواوی P50 پرو

    عمر باتری متوسط

    باتری دستگاه سریع شارژ می‌شود اما نکته منفی اینکه سریع هم خالی می‌شود. البته همچنان سرعت خالی شدن ظرفیت باتری چندان آزار دهنده نخواهد بود اما در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های هم رده ضعیف محسوب می‌شود.

    نبود سرویس‌های گوگل

    هواوی از استفاده از سرویس‌های گوگل محروم است. سرویس‌های گوگل مثل مپس، فوتوز و جیمیل کاربرد بسیار زیادی در زندگی امروزه کاربران دارند و عدم وجود آن‌ها یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

    نبود پشتیبانی از شبکه 5G

    هواوی به دلایلی نمی‌تواند گوشی‌های خود را به شبکه 5G مجهز کند. البته پشتیبانی از شبکه 5G در کشور ایران هنوز چندان گسترده نشده، اما به عنوان یک گوشی پرچمدار ۳۰ میلیون تومانی کاربران انتظار دارند از نسل پنجم شبکه پشتیبانی کند.

    جمع‌بندی بررسی هواوی P50 پرو

    بررسی هواوی P50 پرو بررسی هواوی P50 پرو

    زمانی که برای یک گوشی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه می‌کنید، طبیعتا دستگاهی با مشخصات فوق‌العاده دریافت خواهید کرد. همانطور که در بررسی هواوی P50 پرو دیدیم پرچمدار جدید هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و عملکرد پردازنده، دوربین و نمایشگر دستگاه کاملا ارزش هزینه ۳۰ میلیون تومانی را دارد و هیچ گوشی دیگری با دوربین بهتر از آن پیدا نخواهید کرد. با این حال هواوی P50 پرو مشکلات خاصی هم دارد که نبود سرویس‌های گوگل و پشتیبانی نکردن از شبکه 5G از جمله مهم‌ترین موارد است. هرچند این شبکه هنوز آن چنان مورد توجه قرار نگرفته اما هم اکنون اکثر گوشی‌های سایر برندها به شبکه 5G دسترسی دارند و در آینده که این شبکه سریع به طور گسترده توسعه پیدا کند، سایر گوشی‌ها سرعت اتصال بسیار بیشتری خواهند داشت. بنابراین پیش از خرید هواوی P50 پرو بهتر است نقاط ضعف آن را نیز مورد بررسی قرار دهید و به ویژه قابلیت‌ها آن برای چندین سال آینده را در نظر داشته باشید. نظر شما در مورد بررسی هواوی P50 پرو چیست؟ حاضر به خرید این گوشی هستید یا ترجیح می‌دهید سراغ رقبای آن بروید؟ [see_also]40849[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید