مقایسه کوییک اتومات و پژو ۲۰۶ تیپ ۵؛ کدامیک را بخریم؟

مقایسه کوییک اتومات و پژو ۲۰۶ تیپ ۵؛ کدامیک را بخریم؟
راهنمای مطالعه

    مقایسه کوییک اتومات با پژو ۲۰۶ از نظر فنی و توان موتور، آپشن‌ها و امکانات انتخاب یکی از دو این خودرو را برای شما آسان می‌کند.

    تنوع هاچبک‌های اقتصادی بازار داخلی کشورمان خیلی بالا نیست و خودروهایی مانند کوییک و پژو ۲۰۶ جزو معدود انتخاب‌های مشتریان در این محدوده به حساب می‌آیند.

    در این میان ممکن است این سوال برای بسیاری از مشتریان پیش ‌آید که آیا باید کوییک اتومات بخریم یا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده؛ زیرا در حال حاضر این دو خودرو از لحاظ قیمتی به یکدیگر نزدیک هستند. در ادامه با مقایسه کوییک اتومات با پژو ۲۰۶ به بررسی تمامی جوانب این دو خودرو پرداخته‌ایم.

    ption id="attachment_41098" align="aligncenter" width="850"]مقایسه کوییک اتومات با پژو ۲۰۶ مقایسه کوییک اتومات با پژو ۲۰۶

    مقایسه کوییک اتوماتیک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵: فنی

    در ابتدای پاسخ به سوال کوییک اتومات بخریم یا پژو ۲۰۶ ابتدا بهتر است به مقایسه فنی این دو هاچبک پرفروش بپردازیم.

    پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با بهره‌مندی از موتور ۱۶ سوپاپ TU5 از لحاظ شتاب، قدرت، مصرف سوخت، میزان سروصدا و سواری نرم عملکرد بهتری را نسبت به کوییک اتومات به نمایش می‌گذارد.

    سایپا کوییک اتومات نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری به قدرت ۸۷ اسب بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر دریافت می‌کند که از طریق یک گیربکس سی وی تی اتوماتیک به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

    این در حالی است که قدرت موتور پژو ۲۰۶ حدود ۱۰۵ اسب بخار بوده و گیربکس ۵ دنده دستی وظیفه انتقال ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور تولیدی را به محور جلو بر عهده دارد.

    موتور کوییک

    شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۶ حدود ۱۱.6 ثانیه است اما سایپا کوییک اتوماتیک پلاس این فرآیند را در ۱۳.۶ ثانیه انجام می‌دهد.

    با توجه به بهره‌مندی کوییک از گیربکس‌ CVT که عملکرد نسبتا آرام‌تری نسبت به دیگر جعبه‌دنده‌های اتوماتیک دارند، در بحث شتاب و چابکی کوییک اتوماتیک خیلی نمی‌تواند حریف قدری برای ۲۰۶ تیپ ۵ باشد.

    کیفیت سواری پژو ۲۰۶ نسبت کوییک اتومات آرامش‌بخش‌تر است. همچنین کابین ۲۰۶ در جذب سروصدا بهتر ظاهر شده و سکوت بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

    البته حضور گیربکس CVT اتوماتیک قطعا موجب خواهد شد تا راننده کوییک راحتی بیشتری در استفاده از اتومبیل خود داشته باشد و مدام با کلاچ و اهرم تعویض دنده کلنجار نرود.

    خودروکوییک اتوماتپژو ۲۰۶ تیپ ۵
    پیشرانه ۴ سیلندر- ۴ سوپاپ۴ سیلندر- ۱۶ سوپاپ
    حجم موتور۱.۵ لیتر۱.۶ لیتر
    حداکثر قدرت۸۷ اسب بخار۱۰۵ اسب بخار
    حداکثر گشتاور۱۲۸ نیوتن متر۱۴۵ نیوتن متر
    گیربکسCVT اتوماتپنج سرعته دستی
    مصرف سوخت ترکیبی۷.۵ لیتر در صد کیلومتر۶.۶ لیتر
    شتاب صفر تا ۱۰۰۱۳.۶ ثانیه۱۱.۶ ثانیه
    حداکثر سرعت۱۶۰ کیلومتر برساعت۱۸۵ کیلومتر برساعت

     

    مقایسه کوییک اتوماتیک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵: طراحی

    کوییک اتومات بخریم یا پژو ۲۰۶ ؟

    با وجود آنکه پژو ۲۰۶ مدت زمان زیادی در بازار ایران بوده اما همچنان نسبت به دیگر تولیدات داخلی، طراحی زیباتری دارد و یکی از جذاب‌ترین و در عین حال تکراری‌ترین طراحی‌ها را در بازار ایران به خود اختصاص داده است.

    وجود انحناهای مناسب و هماهنگی قابل قبول میان المان‌های مختلف این خودرو باعث شده تا پژو ۲۰۶ همچنان جذابیت خود را حداقل در چشم عامه مردم تا حد زیادی حفظ کند. البته کوییک اتومات خودرو جدیدتری به حساب می‌آید و شاید برخی مشتریان پرستیژ ظاهری آن را کمی بالاتر از پژو ۲۰۶ بدانند.

    [related]45911[/related]

    در مجموع اگر بخواهیم از دید کارشناسی نگاه کنیم، با توجه به انحناهای زیباتر و البته هماهنگی که در بدنه پژو ۲۰۶ مشاهده می‌شود، باید گفت که این محصول فرانسوی همچنان با وجود قدمت بالاتر نسبت به کوییک، خودروی زیباتر به حساب می‌آید. با این حال شاید بعضی مشتریان ظاهر جدیدتر کوییک را بر پژو ۲۰۶ ترجیح بدهند

    در مورد طراحی کابین و داشبوردها هم می‌توان گفت درصد زیادی از افراد داشبورد و نمای داخلی پژو ۲۰۶ را بر نمای داخلی ساده‌تر کوییک ترجیح می‌دهند و کیفیت متریال داخلی آن را بالاتر از محصول سایپا می‌دانند.

    صندلی‌های ردیف عقب کوییک کمی جادارتر از پژو ۲۰۶ به نظر می‌رسد و می‌شود گفت فضای راحت‌تری را برای سرنشینان بزرگسال فراهم می‌آورد.

    صندوق عقب این خودروها خیلی بزرگ نیستند؛ چراکه ظرفیت صندوق عقب ۲۰۶ معادله ۲۴۵ لیتر است و این رقم برای کوییک به ۲۲۵ لیتر می‌رسد. بنابراین پژو ۲۰۶ از لحاظ ظاهر بیرونی و طراحی داخلی برنده مقایسه کوییک و پژو ۲۰۶ خواهد بود.

    ption id="attachment_47804" align="aligncenter" width="850"]مقایسه کوییک اتوماتیک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مقایسه کوییک اتوماتیک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵

    مقایسه کوییک اتوماتیک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵: امکانات رفاهی و ایمنی

    پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نسبت به کوییک آپشن‌های کمتری دارد و مهم‌ترین تجهیزات آن مواردی مثل تهویه مطبوع اتوماتیک، دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD و EBA، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، روکش صندلی پارچه‌ای، حسگر پارک عقب، آینه‌های جانبی برقی و شیشه بالابرهای برقی است.

    این خودرو سایپا یکی از خوش آپشن‌ترین خودروهای اقتصادی بازار است و با توجه به آنکه امکانات متنوع برنده این بخش از مقایسه کوییک اتوماتیک با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است.

    امکانات کوییک اتومات پلاس شامل سامانه کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، حسگر باران، پایش فشار باد تایرها، ترمز ضد قفل ABS وEBD ، ترمز کمکی، دیلایت، فرمان برقی با دکمه‌های کنترل، بلوتوث،usb ، نشانگر وضعیت دنده، تنظیم دستی صندلی راننده (تنظیم برقی به صورت سفارشی)، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، روکش صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس صندلی و آینه‌های جانبی برقی است.

    جمع‌بندی: کوییک اتومات بخریم یا پژو ۲۰۶ تیپ ۵؟

    در زمان نگارش این مقاله کوییک اتوماتیک پلاس حدود ۲۸۰ میلیون قیمت دارد اما پژو ۲۰6 تیپ ۵ معادل ۳۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده. بنابراین با بودجه معادل قیمت کوییک اتوماتیک پلاس صفر تنها می‌توان مدل‌های کارکرده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را خریداری کرد. پس اولین مزیت محصول سایپا نسبت به هاچبک ایران خودرو صفر کیلومتر بودن یا قیمت پایینتر آن در نمونه‌های صفر است. از اینرو بسیاری از مشتریانی که ترجیح می‌دهند خودروی صفر کیلومتر داشته باشند و محصول حداقل یک یا دو سال کارکرده را خریداری نکنند، کوییک اتومات را در رنج قیمت پایین‌تر انتخاب خواهند کرد. از طرف دیگر کوییک اتوماتیک از گیربکس خودکار CVT بهره می‌برد که باعث می‌شود رانندگی با کوییک خستگی کمتری را به همراه آورد. بنابراین بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک، صندلی‌های ردیف عقب جادارتر و صفر کیلومتر بودن ( در رنج قیمت خودرو پایین‌تر) از مزیت‌های اصلی کوییک اتوماتیک پلاس نسبت به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به حساب می‌آیند. ضمنا موتور کوییک با تیبا و ساینا کاملا مشترک است و بنابراین قطعات یدکی و هزینه‌های تعمیرات این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ ارزان‌تر خواهد بود. در نتیجه احتمالا بسیاری از افراد خرید کوییک اتوماتیک پلاس را به پژو ۲۰۶ در اولویت قرار خواهند داد. در مجموع باید گفت که پژو ۲۰۶ با توجه به بهره‌مندی از ظاهر زیباتر، ایمنی بالاتر، موتور ۱۶ سوپاپ با راندمان بهتر، عملکرد فنی مطلوب و شتاب بیشتر، می‌تواند برنده مقایسه کوییک اتومات با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ باشد. هرچند گیربکس دستی کوییک و همچنین قیمت کمتر کوییک باعث می‌شود تا برخی مشتریان خرید محصول سایپا را ترجیح دهند. [see_also]46588[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید