همه نکاتی که باید قبل از خرید صندلی ماساژور بدانید

همه نکاتی که باید قبل از خرید صندلی ماساژور بدانید
راهنمای مطالعه

    انتخاب صندلی ماساژور مناسب، از میان صندلی‌های بسیار متنوع بازار کار بسیار مشکلی است. با درجه همراه باشید تا ۴سوالی را که پیش از خرید صندلی ماساژور باید از خود بپرسید، بررسی کنیم.

    ۱. چقدر می‌توانم برای خرید صندلی ماساژور هزینه کنم؟

    خرید صندلی ماساژور

    این سوال، اولین پرسشی است که باید از خودتان بپرسید. زیرا باقی روند انتخاب صندلی ماساژور، به پاسخ این پرسش بستگی دارد. شما با بررسی هزینه‌ها و درآمدتان متوجه می‌شوید که چقدر می‌توانید برای خرید یک صندلی ماساژور هزینه کنید.

    در بازار ایران صندلی‌های ماساژور متنوع با قیمت‌های گوناگونی، از حدود ۸ میلیون تا ۶۰ میلیون تومان، وجود دارند که هر یک نسبت به قیمت خود، امکاناتی دارد. با یک جستجوی ساده در بازار فروش انواع صندلی‌ها - به ویژه از طریق اینترنت- می‌توانید محل فروش صندلی دلخواه‌تان را بیابید.

    • صندلی‌های ماساژور ارزان- این صندلی‌ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند، اما ممکن است فناوری به‌ کار رفته در آنها، با وجود اینکه به‌خوبی کار می‌کند، قدیمی باشد. در ضمن این صندلی‌ها معمولا ویژگی‌ها و تسهیلات اندکی دارند. این صندلی‌ها زیر ۱۵۰۰ دلار قیمت دارند.
    • صندلی‌های ماساژور با قیمت متوسط- انواع متنوعی از صندلی‌های ماساژور با قیمت مناسب در بازار وجود دارد. این صندلی‌ها نسبت به گروه قبلی، از امکانات بیشتری برخوردارند و معمولا بیشتر نیازهای افراد را تامین می‌کنند. قیمت این صندلی‌ها بین ۱۵۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار است.
    • صندلی‌های ماساژور نسبتا گران- مسلما هر قدر پول بیشتری برای خرید صندلی ماساژور کنار بگذارید، امکانات بیشتری در صندلی خواهید یافت. صندلی‌هایی که در گروه گران‌قیمت‌ها قرار می‌گیرند - بیش از ۶۵۰۰ دلار- تسهیلات بسیاری در اختیارتان قرار می‌دهند.

    صندلی ماساژور با هر قیمتی که باشد، چیزی است که اغلبمان از آن لذت خواهیم برد. اما باید بدانید این نوع صندلی را برای چه می‌خواهید. بنابراین به سراغ سوال دوم بروید.

    ۲. صندلی ماساژور را برای چه می‌خواهم؟

    چرا می‌خواهید صندلی ماساژ بخرید؟ پاسخ این سوال کمک می‌کند نوع صندلی ماساژورتان را انتخاب کنید. در واقع صنعت تولید این صندلی‌ها، کار را برای شما آسان کرده است. در حال حاضر، فقط دو نوع اصلی صندلی ماساژور، درمانی و تفریحی وجود دارد.

    صندلی‌های درمانی برای نیازهای درمانی و کایروپراکتیک، طراحی شده‌اند. (کایروپراکتیک، شکلی از پزشکی جایگزین است که تمرکزش بیشتر روی تشخیص و درمان اختلالات دستگاه ماهیچه‌ای اسکلتی انسان به ویژه ستون مهره‌هاست.)

    این روزها افراد بسیاری در مرحله‌ای از زندگی‌شان به کمردردهای شدید مبتلا می‌شوند. در واقع رهایی از این دردها، یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید صندلی‌های ماساژور است. این صندلی‌ها می‌توانند درد ناحیه گردن، شانه، پا و مشکلات ناشی از اضطراب مانند فشار خون بالا را درمان کنند.

    نوع دیگر صندلی‌های ماساژور، تفریحی است و این صندلی‌ها به امکاناتی همچون پخش‌کننده MP3 مجهز هستند.

    البته نمی‌توان گفت که صندلی‌های ماساژور درمانی لذت‌بخش نیستند، تمام صندلی‌های ماساژور احساس خوبی به کاربر می‌دهند.

    اکنون که به دو سوال فوق پاسخ دادید، سوال بعدی مطرح می‌شود.

    ۳.  صندلی‌های ماساژور چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارند؟

    شناخت ویژگی‌های صندلی‌های ماساژور مهم است. باید گفت ویژگی‌های مهم این نوع صندلی‌ها را می‌توان در سه دسته‌بندی قرار داد:

    • فناوری‌های اصلی صندلی ماساژور
    • ویژگی‌های درمانی
    • ویژگی‌های تفریحی و دیگر تسهیلات آن

    با دانستن تمام ویژگی‌های صندلی‌های ماساژور می‌توانید نوع دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید. در ادامه، هر یک از این دسته‌بندی‌ها با جزئیات کامل بررسی شده‌اند.

    فناوری‌های اصلی صندلی‌های ماساژور

    هر یک از صندلی‌های ماساژور، اجزاء مهمی دارند (یا می‌توانند داشته باشند). این اجزاء، باید در هر صندلی ماساژور با هر نوع طراحی وجود داشته باشد.

    مسیر ماساژ (Massage Track)

    صندلی ماساژور، مسیر

    هرگونه صحبت از صندلی ماساژور، از اینجا شروع می‌شود. در واقع سه نوع متفاوت مسیر ماساژ در صندلی‌های ماساژور وجود دارد:

    • صندلی‌های با چارچوب ثابت – این نوع چارچوب، در صندلی‌های ارزان‌قیمت ماساژور دیده می‌شود. این صندلی‌ها دارای چارچوب مستطیلی هستند و قسمت سر آن به صورت ثابت در صندلی تعبیه شده است و از آنجا که قسمت سر آن ثابت است، ماساژی که ارائه می‌دهد، چندان حرفه‌ای نیست. در اصل باید نحوه نشستن‌ روی صندلی را خودتان تنظیم کنید تا قسمت‌های دردناک بدن‌تان به خوبی ماساژ داده شوند. در غیر اینصورت، چندان فایده‌ای از ماساژ نخواهید برد.
    • نوع S-Track – در حال حاضر این نوع صندلی، استاندارد صنعت تولید صندلی‌های ماساژور است. این صندلی، برخلاف نوع چارچوب ثابت آن، درست مانند انحنای ستون فقرات افراد، شکل گرفته است. غلتک‌هایی که در آن تعبیه شده‌اند، از گردن‌ تا دنبالچه‌تان حرکت کرده و ماساژی پیوسته فراهم می‌کنند.
    • نوع L-Track –صندلی ماساژور L-Track یا صندلی ماساژور هیبریدی L/S Track، اخیرا تولید شده است. در واقع یک قسمت تاشو به صندلی‌های استاندارد S-Track، اضافه شده است که به زیر صندلی خم می‌شود و اجازه می‌دهد که غلتک‌ها از گردن‌تان تا به ماهیچه‌های سرینی و پشت ران‌هایتان حرکت کرده و آن قسمت‌ها را هم ماساژ دهد.

    ردیف غلتک‌ها

    صندلی ماساژور، غلتک

    غلتک‌های تعبیه‌شده در صندلی‌های ماساژور، ماساژ را انجام می‌دهند. تعداد استاندارد غلتک‌های صندلی‌های ماساژور در حال حاضر ۴ غلتک است. اما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در برخی از صندلی‌ها ۳ یا ۲ غلتک، کار گذاشته می‌شود. البته صندلی‌هایی هم تولید شده که به ۶ غلتک مجهز هستند، اما تعداد آنها در بازار بسیار کم است. هر چه تعداد غلتک‌ها بیشتر باشد، ماساژ بهتری دریافت می‌کنید.

    نکته

    یادتان می‌آید، در ابتدای مقاله گفتیم که صندلی‌های ماساژور ارزان‌تر، از فناوری‌های قدیمی‌تری برخوردار است؟ غلتک‌ها، یکی از این موارد هستند. در واقع بیشتر این صندلی‌ها به جای داشتن غلتک، از سرگاهی‌های ثابت ماساژ یا چند جفت توپ ماساژ استفاده می‌کنند.

    فناوری‌های تنظیم غلتک

    در اینجا چهار نوع فناوری وجود دارد.

    • فناوری بدون تنظیم- بیشتر صندلی‌های ماساژور ارزان‌قیمت و قدیمی به هیچ نوع تنظیم غلتکی مجهز نیستند. اگر نقاط فشار بدن‌تان (مانند گردن، شانه، کمر و ...) با هر نوع غلتکی که در برخی از این صندلی‌ها قرار دارد، در یک راستا قرار گرفت، می‌توانید از ماساژ خوبی بهره‌مند شوید. در غیر اینصورت، مجبورید خودتان کمی روی صندلی جابه‌جا شوید تا در حالت بهتری قرار گرفته و ماساژ خوبی بگیرید.
    • اسکن سه بعدی بدن- فناوری اسکن سه بعدی بدن، با استفاده از حسگرها، کمک می‌کند تا بدن‌تان در بهترین حالت برای ماساژ قرار بگیرد. در هر بار استفاده از صندلی، پیش از شروع ماساژ، کامپیوتر همراه صندلی، تمام نقاط فشار بدن‌تان را اسکن کرده و محل قرارگیری غلتک‌ها را تنظیم می‌کند.  البته گاهی‌‌اوقات پیش می‌آید که این فناوری آنگونه که باید، تنظیمات را به درستی انجام نمی‌دهد و مجبور می‌شوید به صورت دستی خودتان تنظیمات را انجام دهید.
    • تنظیم دستی- در برخی از صندلی‌ها، تنظیمات مربوط به غلتک‌ها و قسمت‌های ماساژ، کامپیوتری شده‌اند و به وسیله کنترل از راه دور، به صورت دستی قابل تنظیم هستند. البته قرار گرفتن غلتک‌ها در جای مناسب، کمی وقت می‌گیرد. اما این تضمین وجود دارد که همیشه تنظیمات به درستی انجام شوند.
    • روش دو چنگکی- این نوع صندلی‌ها، نه تنها به فناوری اسکن بدن مجهزند، بلکه تنظیمات دستی هم برای زمانی که فناوری اسکن بدن، درست کار نکرد، دارند. البته مجبور می‌شوید پول بیشتری بابت آن بپردازید.

    انواع ماساژها

    ماساژ‌های بر اساس غلتک، به شکل‌های مختلفی انجام می‌شوند. در واقع هرچه امکانات صندلی‌ ماساژورتان بیشتر باشد، تکنیک‌ها و روش‌های بیشتری در اختیارتان خواهد بود.

    تکنیک‌های ماساژ در دو رده کلی قرار می‌گیرند: اصلی و پیشرفته

    از تکنیک‌های اصلی می‌توان به ورز دادن، ضربه زدن و حرکت رولی  و برخی موارد دیگر، اشاره کرد. از تکنیک‌های پیشرفته ماساژ هم می‌توان سوئدی، شیاتسو و تایلندی را نام برد.

    در بیشتر صندلی‌های ماساژور می‌توانید سرعت و شدت فشار غلتک‌ها را با استفاده از کنترل از راه دور بنابه خواست خود، تنظیم کنید. اما در برخی مدل‌های ارزان‌قیمت، چنین امکانی وجود ندارد و آنها تنها یک نوع تنظیمات دارند. بنابراین اگر پول بیشتری صرف صندلی ماساژور کنید، می‌توانید تعداد انتخاب‌هایتان را هم افزایش دهید.

    ماساژ با استفاده از کیسه هوا

    صندلی ماساژور، کیسه هوا

    بیشتر صندلی‌های ماساژور، دو حالت ماساژ دارند: ماساژ با استفاده از غلتک و ماساژ با استفاده از کیسه‌های هوا.

    صندلی‌های ماساژور مجهز به کیسه‌های هوا، اکنون وارد نسل دوم خود شده‌اند. بنابراین هنگام خرید این نوع صندلی، باید بدانید که از نسل اول هستند یا نسل دوم. هرچه تعداد کیسه‌های هوا، بیشتر باشد، ماساژ بهتری دریافت می‌کنید.

    در واقع در نسل دوم این صندلی‌ها، کیسه‌های هوایی به شما این امکان را می‌دهند تا بخش‌هایی از بدن‌تان را که به آنها به راحتی دسترسی ندارید، مانند کمر، به خوبی ماساژ دهید. در ضمن با استفاده از کیسه‌ هوایی نسل دوم می‌توان انواع ماساژها مانند شیاتسو، نوع ضربه‌ای و ورز دادن را بدون دردسر به‌کار گرفت.

    این صندلی‌ هم مانند نوع غلتک‌دار، چند حالت تنظیم دارند و می‌توانید شدت و سرعت ماساژ را مطابق میل‌تان تنظیم کنید. 

    روش‌های کنترل

    صندلی‌های ماساژور سه عملکرد اصلی دارند. تقریبا همه آنها به پنل LCD صفحه لمسی مجهز هستند و روی دسته چرخشی متصل به صندلی قرار دارند. حدود ۹۰ درصد از صندلی‌های ماساژوری که این روزها تولید می‌شوند، برای راحتی کاربر هنگام ماساژ گرفتن، کنترل از راه دور دارند. در برخی از آنها هم اپلیکیشن‌هایی نصب شده است که می‌توانید با استفاده از تلفن هوشمندتان، به ویژگی‌های صندلی ماساژور دست یابید.

    ویژگی‌های درمانی

    نوع دیگری از صندلی‌های ماساژور، صندلی‌های درمانی‌اند که در درمان دردهای عضلانی بسیار مفید هستند. البته باید بگوییم که هیچ نوع صندلی ماساژوری در بازار نیست که تمام امکانات را یکجا

    کنار هم داشته باشد. بنابراین پیش از خرید باید ببینید که واقعا چه تسهیلاتی از صندلی‌ ماساژورتان می‌خواهید.

    ماساژ بافت عمیق

    صندلی ماساژور، 3D

    اگرچه صندلی ماساژور غلتکی استاندارد، عالی است  و فواید درمانی هم دارد، ماساژ بافت عمیق به مراتب بهتر عمل می‌کند. این نوع صندلی‌ها تحت عنوان صندلی‌های ماساژور مجهز به فناوری 3D یا 4D  تولید می‌شوند. ماساژ 3D، نوعی ماساژ غلتکی است که قسمت‌هایی از بدن که معمولا از آنها غفلت می‌شود، مانند بالای گردن و شانه، ماساژ داده می‌شوند. با این فناوری، در تمام بدن، ماساژ بافت عمیق انجام می‌شود و بدن فرد در حالت آرامش قرار می‌گیرد.

    در فناوری 4D، غلتک‌های صندلی ماساژور در سه جهت حرکت می‌کنند. این امکان در صندلی‌های ماساژور مجهز به S-Track یا هیبریدی L/S Track دیده می‌شود. در این صندلی‌ها که یک قسمت تاشو دارند، غلتک‌ها تا به زیر منحنی ستون فقرات رفته و آن قسمت را هم به خوبی ماساژ می‌دهند.

    صندلی جاذبه صفر

    صندلی ماساژور، جاذبه صفر

    ویژگی جاذبه صفر در صندلی‌های ماساژور، تجربه‌ای عالی از ماساژ را فراهم می‌کند. شما وقتی روی این صندلی می‌نشینید، زانوان‌تان بالاتر از قلب‌تان قرار می‌گیرد و به همین دلیل کمی احساس بی‌وزنی می‌کنید. در این حالت وزن بدن‌تان به تکیه‌گاه صندلی، فشار محکم‌تری می‌آورد و به همین دلیل غلتک‌ها می‌توانند به خوبی عضلات‌تان را ماساژ دهند.

    حدود یک سوم صندلی‌های ماساژور بازار امکان جاذبه صفر را دارند و صندلی‌های آنها در ۱ تا ۳ حالت مختلف قرار می‌گیرند.

    حرارت درمانی

    صندلی ماساژور، حرارت

    ماساژ وقتی با حرارت ترکیب شود، بی‌نظیر است. حدود نیمی از صندلی‌های موجود در بازار، نوعی از حرارت و گرما هم تولید می‌کنند. البته بیشتر این صندلی‌های ماساژور، قسمت کمر را به‌خوبی گرم نگه می‌دارند. برخی از این صندلی‌ها هم قسمت پاها را هم گرم می‌کنند و برخی از آنها هم مجهز به پتوهای گرم‌کننده هستند و با استفاده از آن می‌توانید کل بدن‌تان را هنگام ماساژ گرم نگه دارید.

    البته هرچه قسمت‌های گرم‌کننده صندلی، بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر می‌شود. در ضمن در برخی از این نوع صندلی‌ها، بخش تنظیم‌کننده دما وجود دارد. اما نبود این بخش چندان اهمیتی ندارد.

    کشش بدن

    کشش بدن

    این ویژگی، یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که قوی‌ترین صندلی‌های ماساژور درمانی به آن مجهز هستند. این نوع ماساژ با رها کردن فشار موجود در قسمت دیسک‌های فشرده شده ستون فقرات، بلافاصله درد را آرام می‌کند. البته این نوع ماساژ که با کشش بدن همراه است، خیلی تهاجمی است و بیشتر افراد از آن استفاده نمی‌کنند.

    البته دو نوع ويژگی دیگر در برخی از صندلی‌های ماساژور برای کشش بدن وجود دارند که ماساژ خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهند و خیلی هم تهاجمی نیستند. این دو ویژگی حرکت چرخشی کمر و حرکت چرخشی ران هستند.

    البته تعدادصندلی‌های ماساژوری که تمام ویژگی‌های فوق را یکجا داشته باشند، بسیار کم است. حتی وجود این تعداد حرکات کششی در یک صندلی، به نظر زیاد می‌آید اما وقتی به تمام ویژگی‌های کششی آن و احساس خوبی که می‌دهد، به خوبی فکر کنید، می‌بینید داشتن چنین صندلی ماساژوری، ایده‌آل است.

    ماساژهای نقطه‌ای و منطقه‌ای

    این دو حالت ماساژ به شما اجازه می‌دهد که هر قسمت از بدن‌تان که به ماساژ نیاز دارد را ماساژ دهید. بدین ترتیب می‌توانید روی تمام قسمت‌های بدن‌تان، متمرکز می‌شوید.

    ماساژ پا و ساق پا

    صندلی ماساژور، پا

    حدود دو سوم صندلی‌های ماساژور بازار، به بخش ماساژ پا هم مجهز هستند. بیشتر آنها قسمت ساق پا را با استفاده از کیسه‌های هوا، ماساژ می‌دهند. برخی از انواع ارزان‌تر این صندلی‌ها، با ایجاد نوعی لرزش در کف پا، موجب تسکین درد و خستگی در ساق پا می‌شوند.

    صندلی‌های ماساژور گران‌تر برای ماساژ پا ویژگی‌های بیشتری دارند. آنها با وجود سه یا چهار غلتک، در زیر کف پاها، انواع ماساژها، مانند ماساژ شیاتسو، را ارائه می‌دهند.

    ویژگی‌های تفریحی و دیگر تسهیلات صندلی‌های ماساژور

    اگر فقط می‌‌خواهید بدن‌تان را ماساژ دهید و هیچ چیز دیگر به غیر از این مورد، برایتان اهمیت ندارد، می‌توانید از نوع صندلی‌های ماساژور ساده‌تر که مسلما ارزان‌تر هم هستند، استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید صندلی ماساژورتان تسهیلات دیگری هم داشته باشد، این بخش را مطالعه کنید. در اینجا به رایج‌ترین ویژگی‌های دیگر جذاب و کاربرپسند صندلی‌های ماساژور اشاره شده است. 

    طراحی صرفه‌جویی در فضا

    صرفه‌جویی در فضا

    صندلی‌های ماساژور معمولا بزرگ هستند. در واقع بین تکیه‌گاه بیشتر صندلی‌ها و دیوار پشت سرشان باید فاصله‌ای ۴۵ تا ۶۰ سانتی‌متر وجود داشته باشد. رعایت کردن این مقدار فاصله و بزرگ بودن خود صندلی، باعث می‌شود، فضای زیادی در اتاق را اشغال کند. بنابراین صندلی‌هایی که طراحی آنها به‌گونه‌ای است که در فضا صرفه‌جویی می‌کند، طرفدار بسیاری دارند. به طور مثال، برخی از صندلی‌ها فقط به فاصله ۱۰ سانتی‌متری با دیوار نیاز دارند.

    صندلی ماساژور مدل بازشو

    صندلی ماساژور، بازشو

    بیشتر صندلی‌های ماساژور مناسب افرادی با قد ۱۵۰ تا ۱۸۵ سانتی‌متر است. اما نیمی از صندلی‌هایی که امروزه تولید می‌شوند، بخش بازشویی دارند که با بازشدن آن بخش، افرادی که تا ۱۹۸ سانتی‌متر قد دارند هم می‌توانند از این صندلی استفاده کنند.

    صندلی ماساژور مدل تاشو

    این نوع صندلی به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید قسمت مربوط به پاها را تاکرده و به‌عنوان یک صندلی معمولی از آن استفاده کنید. این ویژگی باعث می‌شود، وقتی نیازی به ماساژ ندارید، صندلی ماساژور مانند یک صندلی مبلی معمولی در اتاق نشیمن قرار بگیرد و دکوراسیون اتاق را منظم نشان دهد. البته برای خرید این صندلی باید پول بیشتری پرداخت کنید اما اگر ظاهر مرتب اتاق برایتان مهم است، ارزش آن را دارد.

    صندلی مجهز به ابزارهای پشتیبان MP3

    صندلی ماساژور، ام پی تری

    این ویژگی یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌هاست که در صندلی‌های ماساژور تعبیه شده است. چه کسی است که هنگام ماساژ گرفتن، علاقه‌ای به شنیدن موسیقی آرامش‌بخش نداشته باشد؟

    چند نوع ابزار متفاوت پخش موسیقی در صندلی‌های ماساژور وجود دارد. از این ابزارها می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

    • کارت حافظه SSD- که البته از نگاه کاربران، استفاده از این ابزار چندان راحت نیست.
    • پورت USB- با استفاده از این پورت، می‌توانید به راحتی موسیقی‌های دلخواه‌تان را درون یک فلش، دانلود کرده و به صندلی ماساژور متصل کنید و آنها را پخش کنید.
    • قابلیت بلوتوث- این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که به صورت بی‌سیم، تلفن همراه‌تان را به بلندگوهای صندلی، متصل کرده و از شنیدن موسیقی دلخواه‌تان لذت ببرید.

    یون‌ساز هوا

    این ویژگی فقط در ۱۰ درصد صندلی‌های ماساژور دیده می‌شود. با وجود سیستم یون‌ساز هوا، افراد هنگام ماساژ گرفتن، نسیم خنکی به صورت‌شان برخورد کرده و به آرامش بیشتری می‌رسند. سیستم یون‌ساز در بیشتر دستگاه‌های تصفیه هوا وجود دارد. این سیستم‌ها با تولید یون منفی، هوا را پاک می‌کنند.

    از فواید یون منفی می‌توان به از بین بردن باکتری‌ها، بهتر کردن عملکرد سوخت‌وساز بدن، از بین بردن خستگی، درمان سردرد و ... اشاره کرد.

    رنگ‌درمانی

    رنگ‌درمانی، علمی است که از رنگ‌ها در درمان بیماری‌ها استفاده می‌کند. برخی از صندلی‌های ماساژور به لامپ‌های LED مجهز هستند و نورهای آرامش‌بخشی متصاعد می‌کنند. این نورها وقتی با موسیقی ملایم ترکیب شوند، بسیار آرامش‌بخش هستند. حدود ۲۰ درصد صندلی‌های ماساژور بازار به این سیستم مجهز هستند.

    اسلات کارت‌ حافظه

    صندلی ماساژور، اسلات

    این ویژگی به اندازه ابزارهای موسیقی محبوب هستند. البته فقط ۱۰ درصد از صندلی‌ها این امکان را دارند. معمولا این صندلی‌ها به ۳ اسلات و در برخی ۵ تا ۸ اسلات، مجهز هستند. کاربران می‌توانند نوع و روش ماساژهای دلخواه خود را ایجاد کرده و در کارت‌های حافظه مخصوص به خود ذخیره کنند و هنگام ماساژ گرفتن، از این کارت‌ها استفاده کنند.

    اکنون که تمام ویژگی‌های مربوط به صندلی‌های ماساژور را شناختید، باید به آخرین سوال، پاسخ دهید.

    ۴. کدام صندلی ماساژور، انتخاب من است؟

    زمانی‌که بودجه مورد نظرتان را تعیین کردید و می‌دانستید که چه نوع صندلی ماساژور می‌خواهید بخرید، به ویژگی‌هایی که برای شما از همه مهم‌تر هستند، فکر کنید. مثلا، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید:

    • اگر قصد خرید صندلی ارزان‌قیمت دارید، می‌توانید به حداقل ۵ ویژگی فکر کنید.
    • برای خرید صندلی‌های با قیمت مناسب، حداقل ۹ ویژگی را می‌توانید داشته باشید.
    • در مورد صندلی‌های گران‌قیمت که می‌توانید از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز هم بهره‌مند شوید.

    بنابراین با توجه به بودجه‌تان، ابتدا اولویت‌هایتان را بسنجید، سپس صندلی ماساژور مورد نظرتان را خریداری کنید.

    کلام آخر

    هنگام خرید صندلی ماساژور، خساست به خرج ندهید. زیرا هرچه بودجه بیشتری به آن اختصاص دهید، از تسهیلات بیشتری برخوردار می‌شوید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید