آموزش معامله اتریوم و استراتژی مناسب برای آن

آموزش معامله اتریوم و استراتژی مناسب برای آن
راهنمای مطالعه

    اگر در دنیای ارزهای دیجیتال گشت و گذاری کرده باشید؛ نام اتریوم (Ethereum) زیاد به گوشتان خورده است. دومین شبکه و رمز ارز محبوب جهانی که بعد از بیت‌کوین طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

    بااین‌حال اتریوم ویژگی، اهداف و تکنولوژی متفاوتی نسبت به بیت‌کوین دارد؛ به همین دلیل آن را نسل دوم یا گام بعدی ارزهای دیجیتال می‌نامند. با توجه به اهمیت اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های مختلفی که بر روی بلاک‌چین آن انجام می‌شود، در ادامه آموزش خرید اتریوم را مرور و بهترین استراتژی برای خرید اتریوم را پیدا می‌کنیم.

    اتریوم چیست؟

    یک شبکه بلاک‌چین غیرمتمرکز با ارز بومی اتر است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تراکنش‌های مالی، عملیات سرمایه‌گذاری، وام دادن، وام گرفتن را انجام دهند، توکن بسازند، سود کسب کنند و از طریق بازی‌کردن به درآمد برسند.

    ویژگی‌های اتریوم

    • ارز بومی به نام اتر دارد.
    • یک بلاک‌چین غیرمتمرکز با منبع‌باز است.
    • از الگوریتم اثبات کار (Proof of work) استفاده می‌کند.
    • به طور مداوم می‌تواند توسعه پیدا کند.
    • مجهز به عملکرد قرارداد هوشمند است.
    • ماشین مجازی اتریوم را دارد.
    • اتریوم تنها یک ارز نیست و یکی از اهداف آن پشتیبانی از قراردادهای هوشمند مالی است.
    • به توسعه‌دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد تا (DApp) را اجرا کنند.
    • سیستم اتریوم برای معاملات هیچ نیازی به اطلاعات شخصی افراد ندارد.

    خرید و فروش اتریوم

    به‌طورکلی شما برای خرید و فروش هر ارز دیجیتالی به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. این کیف پول را می‌توانید در والکس، بازار معامله‌ی ارزهای دیجیتال، برای خود ایجاد کنید.

    کیف پول یک ابزار برای نگهداری سرمایه شماست که شما دو کلید برای دسترسی به آن دارید: کلید خصوصی که هرگز نباید آن را با کسی به اشتراک بگذارید و کلید عمومی که قابلیت به‌اشتراک‌گذاری را دارد.

    شما به سه روش می‌توانید آموزش خرید اتریوم را عملی کنید: روش مستقیم، از طریق صرافی داخلی یا خارجی، از طریق وب‌سایت‌ها و کانال‌های فروش تلگرامی

    در روش مستقیم، فروشنده و خریدار مستقیماً و به‌صورت حضوری با یکدیگر معامله می‌کنند. ممکن است این دو فرد از طریق فضای مجازی با هم آشنا شده یا از دوستان و آشنایان یکدیگر باشند. توجه کنید در این روش، از معامله با افراد غریبه پرهیز کنید و به‌هیچ‌عنوان اطلاعات خصوصی کیف پول خود را در اختیار هیچ‌کس قرار ندهید.

    معامله با صرافی داخلی و خارجی امن‌ترین روش خرید و فروش اتریوم است. در صرافی‌های خارجی شما باید ابتدا یک سایت صرافی امن یافته و شرایط معامله را بررسی کنید. توجه داشته باشید که برخی صرافی‌های خارجی ممکن است کاربرانی که با IP ایران معامله می‌کنند را تحریم کنند و حساب شما را مسدود کنند.

    بهترین راه استفاده از صرافی‌های ایرانی است. شما می‌توانید به سایت یک صرافی امن، همچون صرافی والکس مراجعه کنید و به راحتی معاملات خود را انجام دهید. مهم ترین مزیت این روش این است که شما هیچ نگرانی بابت قیمت، امنیت و کارمزد ندارید.

    در روش سوم افراد از طریق وب‌سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی قیمتی را برای فروش اعلام می‌کنند، قیمت پیشنهادی به کاربران سایت یا کانال تلگرام نمایش داده می‌شود و اگر کسی بخواهد می‌تواند با این قیمت معامله کند (معامله با شرایط توافقی). در این روش پیداکردن سایت و کانالی که معتبر باشد بسیار مهم است.

    بهترین استراتژی خرید اتریوم

    حقیقت این است که خرید ارز دیجیتال نباید بدون مطالعه و شناخت صورت بگیرد وگرنه شما ضرر هنگفتی را متحمل خواهید شد. در نقطه مقابل اگر به‌درستی تحلیل کنید و آگاه باشید می‌توانید به‌راحتی سود کنید. استراتژی‌های بسیاری در بازار خرید اتریوم وجود دارد که به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    استراتژی خرید و نگه‌داشتن (Hold)

    ساده‌ترین راه برای افراد تازه‌وارد به دنیای کریپتو شاید خرید و نگه‌داشتن ارز در طولانی‌مدت باشد. به طور مثال اگر کسی دو سال قبل اتریوم خریده باشد و به نوسانات مقطعی بازار توجه نکرده و ارز را نفروشید؛ امروز با افزایش قیمت اتریوم سود بسیاری را کسب خواهد کرد. در این استراتژی فرد مجبور نیست به طور مداوم بازار را چک کند و فقط برای یک مدت طولانی یک ارز را نگه می‌دارد تا در افزایش قیمت آن سود ببرد.

    استراتژی خرید در بهترین زمان

    این یک روش تحلیلی پیچیده است و فرد برای استفاده از آن نیاز به دانش دقیق و مناسبی دارد. برای یافتن بهترین زمان خرید و فروش اتریوم می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

    استفاده از اندیکاتورها

    اندیکاتور یک ابزار تحلیل است که با بررسی قیمت، نوسانات و حجم معاملات بهترین زمان و روز به بازار را مشخص می‌کند.

    دنبال‌کردن اخبار

    شاید شما هم شنیده باشید که یک توییت از ایلان ماسک باعث چند برابر شدن قیمت بیت‌کوین شد. برخی افراد با بررسی اخبار و تحلیل تکنیکال روند بازار را حدس زده و در زمان مناسب معامله می‌کنند. این روش نیازمند مهارت بسیاری در یافتن ارتباط بین خبرهای خاص با نرخ معاملات ارزی است.

    مزایا:

    • نقشه معاملات بسیاری را در مقابل افراد می‌گذارد.
    • به همان مقدار که می‌توانید در خرید ارز نقش داشته باشد در فروش آن نیز مؤثر است.
    • در کوتاه‌مدت سود می‌توان سود بسیاری کسب کرد

    معایب:

    • مهارت بسیاری لازم دارد.
    • ریسک استفاده از آن زیاد است.
    • هر خبری به طور خاص ممکن است روند بازار را تغییر دهد. گاهی دو خبر هم زمان روی قیمت‌ها مؤثر واقع می‌شوند.
    • زمان رسیدن به سود در آن مشخص نیست.

    یافتن روند بازار

    بررسی کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت بازار می‌تواند یکی از راه‌های شناخت زمان مناسب برای ورود به بازار باشد.

    خرید پله‌ای

    این روش کمترین ریسک را دارد. فرد به‌صورت یکجا سرمایه خود را وارد بازار نمی‌کند و به‌صورت منظم (روزانه، هفتگی یا ماهانه) در بازار معامله می‌کند. مزیت این روش آن است که می‌توان از این طریق با یک قیمت میانگین در بازارهای پرنوسان خرید کرد.

    سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه سکه (ICO)

    یک سبک از ورود به بازار سرمایه‌‌گذاری در ICO است. ICO در واقع یک پروژه است که با سرمایه افراد توسعه و رونق پیدا می‌کند و درصورتی‌که موفق شوند فرد به سود خواهد رسید. سرمایه‌گذار در این پروژه نه مالکیتی خواهد داشت و نه مسئولیتی بلکه فقط صاحب یک ارز است.

    استراتژی خرید روزانه

    در این استراتژی فرد هر روز با استفاده نوسانات خفیف بازار پنجره‌های معاملاتی بسیاری را باز و بسته می‌کند و در خرید و فروش‌های متمادی سود کسب می‌کند. این روش نقطه مقابل هولد کردن است و فرد باید توانایی بسیار زیادی در تحلیل لحظه‌ای بازار داشته باشد. توجه داشته باشید که ریسک این استراتژی بسیار زیاد است چون هر روز حجم زیادی از پول را جابه‌جا خواهید کرد.

    استراتژی آربیتراژ

    یک سبک از معامله است که در آن از تفاوت قیمت یک ارز در دو بازار مختلف فرد سود کسب می‌کند. کافی است تا ارز را در بازار گران‌تر بفروشید و در بازار ارزان‌تر بخرید.

    استراتژی کپی تریدینگ

    اگر تازه برای اولین‌بار می‌خواهید خرید و فروش اتریوم انجام دهید؛ می‌توانید از استراتژی کپی تریدینگ یا دنبال‌کردن استراتژی افراد حرفه‌ای در خرید، استفاده کنید.

    آموزش خرید اتریوم، حضور در بازار یکی از محبوب‌ترین ارزها

    در این مقاله به اتریوم و ویژگی‌های مختلف آن اشاره شد. نظر به اهمیت جایگاه اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی خواهان خرید و فروش آن هستند. استراتژی‌های مختلفی برای این موضوع وجود دارد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید