۸ نکته مهم که قبل از خرید تردمیل باید بدانید

۸ نکته مهم که قبل از خرید تردمیل باید بدانید
راهنمای مطالعه

    تردمیل از آن دست وسایلی است که معمولا تا مدتی طولانی همراه‌تان خواهد بود. بنابراین بسیار مهم است که بدانید در هنگام خرید آن دقیقا چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشید. در این مطلب، به بررسی برخی از این نکات مهم در هنگام خرید تردمیل می‌پردازیم.

    تردمیل یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها برای ورزش در خانه است. بسیاری از افراد مخصوصا آنهایی که به سلامتی و تناسب اندام اهمیت می‌دهند، دوست دارند یک تردمیل در منزل داشته باشند. بااین‌حال خوب فکرهایتان را بکنید، چون تردمیل دستگاه ارزان‌قیمتی نیست و اگر به استفاده از آن متعهد نباشید، به‌زودی به یک جالباسی یا بخشی از دکوراسیون منزل تبدیل خواهد شد! در ادامه از مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید تردمیل به آنها توجه کنید برایتان گفته‌ایم:

    ۱. قیمت تردمیل

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که همه ما در هنگام خریدن وسایل بزرگی مانند تردمیل در نظر می‌گیریم، قیمت آنهاست. تردمیل در بازار قیمت‌های متفاوتی دارد که در زمان نوشتن این مطلب محدوده آن از زیر دو میلیون تومان تا بالای ۱۳ میلیون تومان است. ابتدا هدف‌تان را از خرید تردمیل مشخص کنید و بسته به نوع هدف‌تان تردمیل مناسب را انتخاب کنید.

    تردمیل ارزان‌‌قیمت برای کسانی مناسب است که برنامه‌ای برای استفاده مداوم از آن ندارند یا نوع ساده و ابتدایی آن را می‌خواهند. اما اگر می‌خواهید به‌شکل حرفه‌ای و برای تمرین مداوم از آن استفاده کنید، بهتر است تردمیلی بخرید که پیشرفته‌تر باشد (تردمیل پیشرفته‌تر مسلما قیمت بالاتری هم دارد).  بد نیست گاهی هم در سایت‌های پخش آگهی به‌دنبال تردمیل‌های کارکرده یا تخفیف‌خورده بگردید. می‌توانید تردمیل‌هایی با قیمت مناسب و متناسب با بودجه‌تان پیدا کنید.

    ۲. خرید تردمیل موتوردار یا مکانیکی

    ۸ نکته مهم که قبل از خرید تردمیل باید بدانید

     

    نکته مهم دیگر این است که ببینید تردمیل موتوردار (برقی) می‌خواهید یا مکانیکی (دستی). تردمیل مکانیکی معمولا ارزان‌تر از نوع موتوردار آن است. قطعات کمتری دارد و نگهداری آن آسان‌تر و احتمال خراب‌شدن آن کمتر است. تردمیل مکانیکی مزیت دیگر هم دارد و آن این است که بی‌صداتر از نوع موتوردار است. اما اگر تازه‌کار هستید، احتمالا استفاده از آن برایتان دشوارتر خواهد بود. به‌عنوان مثال در تردمیل با قابلیت تنظیم شیب برقی، شما فقط دکمه‌ای را می‌فشارید و شیب تنظیم می‌شود. اما در دستی‌ها این‌طور نیست؛ زیرا باید تمرین را متوقف و شیب را تنظیم کنید. در زیر یک تردمیل دستی را می‌بینید:

    ۸ نکته مهم که قبل از خرید تردمیل باید بدانید

    بنا به یک مطالعه انجام‌شده روی اطلاعات گردآوری شده توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا، در مدت زمان یکسان، تمرین شدید با تردمیل نسبت به تمرین شدید با استفاده از دستگاه پله‌نوردی یا دوچرخه ثابت سبب می‌شود کالری بیشتری بسوزانید. با تردمیل دستی حتی ممکن است کالری بیشتری هم بسوزانید، چون حرکت تسمه کاملا توسط بدن تعیین می‌شود و هیچ موتوری برای کمک به حرکت تسمه وجود ندارد.

    ۳. فضای مناسب برای تردمیل

    خرید تردمیل

    تردمیل‌ها (حتی تردمیل‌های تاشو هنگامی که جمع‌شده هستند) معمولا فضای قابل‌توجهی را اشغال می‌کنند. هنگامی‌که تردمیل در فروشگاه قرار دارد، بسیار کوچکتر از زمانی که در خانه هست به‌نظر می‌آید. بنابراین پیش از خرید تردمیل، فضایی را که برای آن درنظر گرفته‌اید اندازه بگیرید تا ابعاد تردمیلی که خریداری می‌کنید با آن فضا متناسب باشد.

    در هنگام تمرین، باید در اطراف تردمیل فضای خالی وجود داشته باشد تا در صورت افتادن احتمالی از روی دستگاه احتمال آسیب‌دیدگی به حداقل برسد. بیشتر تردمیل‌ها را نمی‌توان به‌راحتی حرکت داد، بنابراین از قبل به فکر این باشید که قرار است آن را در کجای خانه قرار دهید. اگر احتمال دارد بعدها جای آن را تغییر دهید، به‌فکر تردمیلی باشید که حرکت‌دادن آن راحت‌تر باشد. کودکان و حیوانات خانگی نباید به تردمیل دسترسی داشته باشند، زیرا ممکن است به خودشان آسیب بزنند.

    ۴. استحکام تردمیل

    تردمیل مانند بسیاری از وسایل ورزشی دیگر، مدل‌های مختلف دارد و این‌طور نیست که یک تردمیل پیدا شود که با نیازهای همه متناسب باشد. هر تردمیل با دیگری متفاوت است و ممکن است بر اندام هر کسی به‌شکل متفاوتی تأثیر بگذارد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه تردمیلی که می‌خواهید بخرید مناسب شما هست یا نه، امتحان کردن چند مدل از آنها در فروشگاه است.

    تردمیل‌ها از نظر ساختار، عرض تسمه و ریل‌های طرفین در اندازه‌ها، وزن و شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. روی تردمیل با کفش‌های تمرین‌تان راه بروید تا مطمئن شوید حرکت روی آن برایتان روان است. اندازه طول تسمه باید متناسب با اندازه گام‌های شما باشد و عرض آن هم تا اندازه‌ای پهن باشد که دست‌تان به‌راحتی روی دستگیره‌های طرفین قرار بگیرد.

    ۵. قدرت موتور تردمیل

    ۸ نکته مهم که قبل از خرید تردمیل باید بدانید

    با توجه به گزارش مجله Preventive Medicine، بسیاری از آمریکایی‌ها فقط فعالیت سبک روزانه را انجام می‌دهند و فقط ۵ درصد اظهار کرده‌اند که فعالیت شدید دارند. این بدان معناست که بسیاری از تردمیل‌های خانگی نیاز نیست آن‌قدر قوی باشند تا توانایی تحمل تمرین‌های شدید روزانه را داشته باشند. بر این اساس، میزان قدرت استفاده مداوم تردمیل (continuous duty rating) در بیشتر تردمیل‌های خانگی برای فعالیت روزانه، به اندازه ۵,۱ تا ۵,۲ اسب‌بخار کافی است. اگر به‌شکل مداوم و طبق برنامه از تردمیل برای دویدن استفاده می‌کنید، بهتر است تردمیلی با قدرت موتور ۵,۲ تا ۳ اسب‌بخار انتخاب کنید. یادتان باشد اگر وزن‌تان زیاد است موتور تردمیل‌تان باید قوی‌تر باشد.

    ۶. ضمانت و وارانتی

    برای خرید تردمیل به‌دنبال مدل‌هایی باشید که بهترین ضمانت را داشته باشند. ضمانت می‌تواند با توجه به مکان و زمان خرید دستگاه متفاوت باشد. هر تردمیل باید در مجموع حداقل ۱۰ سال وارانتی بدنه و موتور داشته باشد. قسمت الکترونیکی آن باید ۵ سال و قطعات دیگر آن باید حداقل دو سال گارانتی داشته باشند. بهتر است موتور تردمیل حداقل یک سال و چارچوب بدنه سه سال گارانتی داشته باشد.

    ۷. سایر ویژگی‌های مهم

    • اندازه تسمه: برای دویدن، تسمه باید حداقل ۴۸ اینچ (۱۲۰ سانتی‌متر) طول و ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) عرض داشته باشد. اگر قد شما بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر است، به یک تسمه حداقل ۱۳۰ سانتی‌متری برای پیاده‌روی و یک تسمه ۱۳۷ سانتی‌متری برای دویدن نیاز دارید.
    • سرعت: اگر تردمیل را برای دویدن حرفه‌ای با برنامه‌ریزی می‌خواهید، تردمیلی با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت یا بالاتر بگیرید.
    • شیب: تردمیلی بگیرید که شیب آن به ۱۰ درصد یا بالاتر از آن افزایش یابد. اگر تردمیل‌تان ویژگی کاهش شیب دارد هم خوب است، زیرا شرایط دویدن در فضای باز را بهتر شبیه‌سازی می‌کند.
    • تخته تردمیل: این تخته باید ضربه پا را بگیرد و تسمه آن طوری باشد که در هنگام دویدن با هر ضربه پا تکان نخورد.
    • استحکام: هنگام راه رفتن یا دویدن روی تردمیل، بدنه دستگاه نباید لرزش داشته باشد.
    • کنترل پنل: باید در دسترس و استفاده از آن آسان باشد. کنترل پنل همان بخش دیجیتال یا کامپیوتری تردمیل است که برنامه ها و تنظیمات مختلف را روی آن اعمال می‌کنند. اگر این بخش خیلی عقب یا جلو باشد ممکن است دسترسی به آن برایتان آسان نباشد. البته معمولا این بخش براساس استانداردهای مشخصی طراحی شده و برای همه افراد قابل استفاده هستند. 
    • حداکثر وزن: اگر سنگین‌وزن هستید، باید به مقاومت تردمیل توجه کنید. بررسی کنید در مدلی که انتخاب کرده‌اید حداکثر وزن کاربر چقدر است. این مقدار باید حدود ۲۲ کیلوگرم (۵۰ پوند) از وزن شما بیشتر باشد.

    ۸. امکانات اضافی

    ۸ نکته مهم که قبل از خرید تردمیل باید بدانید

     

    پیش از خرید تردمیل، درباره هر آنچه از آن می‌خواهید فکر کنید. ابتدا از خودتان پرسش‌های زیر را بپرسید و بعد برای خرید اقدام کنید. آیا می‌خواهید:

    • برنامه‌های مخصوص دویدن یا پیاده‌روی داشته باشد؟
    • نمایشگر ضربان قلب داشته باشد؟
    • قابلیت متصل‌شدن به اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌های ورزشیِ مخصوص برای آموختن تمرینات جدید داشته باشد؟
    • شیب رو به بالا و پایین داشته باشد تا سربالایی و سرپایینی را با آن شبیه‌سازی کنید؟
    • محل مخصوص قراردادن نوشیدنی، تلفن‌همراه یا پخش‌کننده موسیقی داشته باشد؟

    هنگامی‌که تردمیل‌ها را امتحان می‌کنید برای هر کدام ۱۰ دقیقه زمان صرف کنید، مطمئن شوید که دستگاه آرام است و حتی هنگام دویدن تکان نمی‌خورد.

    در نهایت باید ببینید هزینه حمل‌ونقل و مونتاژ آن به منزل چگونه است. برخی فروشگاه‌ها خدمات رایگان برای ارسال و مونتاژ تردمیل دارند. اگر برایتان مهم است این مورد را هم بررسی کنید.

    قابلیت‌های بیشتری از تردمیل‌تان را کشف کنید

    وقتی که تردمیل را در خانه تحویل گرفتید، فرصت زیادی برای امتحان‌کردن برنامه‌های مختلف آن دارید تا حسابی ته توی آن را دربیاورید! برنامه‌های تمرینی تردمیل متنوع هستند. اگر همیشه تمرینات تکراری انجام دهید، تا حدی برایتان خسته‌کننده خواهد شد. سعی کنید تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌تان را کشف کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید