رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
راهنمای مطالعه

    رپورتاژ آگهی چیست یا رپورتاژ یعنی چه یکی از سوالات افرادی است که به تازگی با مفهوم رپورتاژ آگهی آشنا شده‌اند. اگر شما اولین بار است که کلمه رپورتاژ آگهی (یا رپرتاژ) را می‌شنوید یا احتمالا جایی دیده‌اید و از مفهوم آن بی‌خبر هستید، با ما همراه باشید. ما به شما کمک می‌کنیم که پاسخ سوالاتی از قبیل «رپورتاژ آگهی چیست؟»، «رپرتاژ یعنی چه؟»، «رپورتاژ آگهی به چه معناست؟» و ... را پیدا کنید.

    جالب است بدانید که تعداد سوالات زیادی با شکل و شمایلی متفاوت از موارد فوق در گوگل راجع به مفهوم رپورتاژ آگهی سرچ می‌شود. آوردن همه سوالات در اینجا از حوصله مطلب خارج بود. ضمن اینکه همه آن ها یک مفهوم کلی را دنبال می‌کرد. این که انتشار رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر روی یک کسب و کار اینترنتی دارد؟ آیا رپورتاژ آگهی در برند سازی موثر است؟ گوگل چه امتیازی برای لینک های داخل رپورتاژ در نظر می­گیرد؟ و ... .

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    به طور کلی تعاریف مختلفی را می توان برای رپورتاژ آگهی برشمرد. ما در این مطلب سعی داریم کامل‌ترین تعریف را از این مفهوم برای شما بیان نماییم.

    می‌توان گفت رپورتاژ یک متن یا آگهی چاپی است که یک کسب و کار یا یک سازمان برای بازاریابی و انتقال پیام نشان تجاری (برند) خود هزینه می­‌کند. این پیام تبلیغاتی محصولات یا خدمات شرکت را به صورت بی طرفانه به اطلاع مخاطبان ناشر می‌رساند. در این میان ناشر رپورتاژ آگهی که صاحب سایت، مجله و ... است، هزینه‌ای را از کسب و کار دریافت می­‌کند تا متن تبلیغاتی را در مجله خود منتشر کند (این مجله می تواند اینترنتی یا آنلاین باشد).

    تعریف رپورتاژ آگهی به نقل از ویکی پدیا

    اگر در ویکی پدیا عبارت رپورتاژ آگهی چیست را جستجو کنید با مقاله ای روبرو می شوید که در آن رپورتاژ آگهی را به این شکل بیان می‌کند. رپورتاژ آگهی (یا همان Advertorial به زبان انگلیسی) شکلی از تبلیغات است که به صورت گزارش نگارش می‌گردد. این گزارش به گونه ای در یک رسانه منتشر می‌شود که مخاطبان رسانه مذکور گمان می­‌کنند که این گزارش کاملا بی طرفانه است و در رابطه با محصول یا خدماتی به آن ها پیامی را منتقل می‌کند. اما در واقعیت آنچه مخاطبان می‌بینند یا می‌شنوند، یک تلاش حرفه‌ای و سازمان یافته است تا جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت را در ذهن آن ها برند سازی کند.

    در سال ۱۹۴۵ بود که برای اولین بار مفهوم رپورتاژ آگهی به ادبیات رسانه‌ها اضافه شد. با توجه به اعتماد بالایی که در عموم نسبت به رسانه ها وجود دارد، انتشار رپورتاژ آگهی بسیار موثر است و می تواند به افزایش فروش یک کسب و کار منجر شود. به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپورتاژ آگهی تصویب شده است و یا در حال تصویب می‌­باشد.

    اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم، قوانینی در جهان وجود دارد که خواهان مشخص کردن تبلیغات می­‌شود. در این صورت مخاطب متوجه می‌شود که کدام تبلیغ به صورت پولی انجام شده و کدام یک به صورت بی طرفانه در وب سایت‌ها یا مجلات منتشر می‌گردد. نمونه‌هایی از رپورتاژ را می‌توان در برنامه‌های تلویزیونی ایران نیز مشاهده کرد. مثلا در برنامه هایی نظیر عموپورنگ خدمات یا محصولاتی در ضمن برنامه به مخاطب معرفی می‌شوند به گونه ای که اصلا جنبه تبلیغاتی نداشته و بیننده گمان می‌کند که این اطلاع رسانی در رابطه با این محصولات یا خدمات به صورت بی طرفانه انجام شده است. این موضوع سبب می‌شود که مخاطب برنامه تلویزیونی عمو پورنگ اشتیاق بیشتری به استفاده از محصولات یا خدمات معرفی شده نسبت به موارد مشابه داشته باشد.

    انتشار رپورتاژ آگهی در ایران نیز منتقدانی به همراه دارد. چون خیلی از افراد معتقدند که این گونه از تبلیغات به گونه ای مخاطب را فریب می‌دهند. به همین دلیل اصرار دارند که در ایران نیز قوانین سختی برای جداسازی رپورتاژ های پولی و غیر پولی به تصویب برسد.

    معنا رپورتاژ آگهی با توجه به تعریف سایت ویرلن

    سایت ویرلن در پاسخ به سوال رپورتاژ آگهی چیست این پاسخ را ارائه می‌کند. رپورتاژ آگهی را می‌توان یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات در دنیای مجازی به حساب آورد. این روش بسیار در میان برندهای سرشناس محبوب است و بسیاری از آن ها از این روش برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند. رپورتاژ آگهی را می‌توان در شمار تبلیغات غیر مستقیم به حساب آورد، از این رو مخاطبان با مشاهده آن بیشتر به محتوا اعتماد می‌کنند. این نوع تبلیغات را می‌توان یکی از تاثیرگذارترین روش های بازاریابی به حساب آورد.

    انواع رپورتاژ آگهی

    همانطور که اشاره شد رپورتاژهای آگهی را می‌توان در دسته های مختلفی به صورت زیر قرار داد:

    • رپورتاژ آگهی تلویزیونی
    • رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات یا روزنامه‌ها
    • رپورتاژ آگهی اینترنتی

    سوال مهم دیگری که در رابطه با مفهوم رپورتاژ مطرح است، این می‌باشد که هدف از خرید رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا یک کسب و کار به دنبال انتشار رپورتاژ آگهی در رسانه‌هاست؟ و ... .

    هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ آگهی معمولا مزایای تبلیغات سنتی را با مقالات خاصی که یک نویسنده خبری می‌نویسد ترکیب می‌کند. اگر شما بتوانید داستان‌های ویژه و با در نظر گرفتن واقعیات از ویژگی‌های شرکت و محصولات آن ارائه کنید مشخصا تاثیرگذاری آن در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود.

    این نکته را در نظر داشته باشید که اگر رپورتاژ آگهی شما در وب سایتی منتشر می­‌شود، اگر رسانه ناشر مطلب رپورتاژ را در جایی قرار دهد که مخاطبان بیشتری آن را مطالعه کنند، مشخصا تاثیر گذاری آن نیز افزایش می یابد. در بسیاری از رسانه ها می توان با پرداخت مبلغ بیشتر، مکانی که رپورتاژ قرار می­‌گیرد را جایی تعیین نمود تا مخاطبان بیشتری آن را مطالعه کنند.

    مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی چیست؟

    همانطور که اشاره شد، رپورتاژ آگهی یکی از تاثیرگذارترین روش های تبلیغاتی در جهان می­‌باشد. در این روش بازاریابی، شما یک متن تبلیغاتی که می‌تواند گزارش یا مصاحبه یا معرفی محصولات یا خدمات باشد را در رسانه های پر بیننده منتشر می‌کنید.

    در رپورتاژ آگهی شما می‌توانید توضیحات کاملتری را با انواع عکس‌ها و فیلم‌ها در رابطه با محصولات یا خدمات خود ارائه کنید. همچنین یکی از اهداف رپورتاژ آگهی لینک سازی است. شما می­‌توانید به عبارت کلیدی در متن رپورتاژ خود لینک دهید تا رتبه وب سایت شما در این عبارات کلیدی در نتایج گوگل بهبود‌ یابد.

    ما به شما توصیه می­‌کنیم که قبل از شروع لینک سازی و تعیین استراتژی برای آن حتما برآوردی از وضعیت سئو سایت خود داشته باشید. برای این منظور می‌توانید تحلیل سئو سایت خود را به شرکتهای باتجربه و توانمندی نظیر آنلاین وب مستر بسپارید.

    شکل و قالب کلی رپورتاژ آگهی‌ها

    رپورتاژ آگهی‌ها کمی با متن‌های تبلیغاتی معمول متفاوت هستند. این نوع تبلیغات معمولا محتوا محور هستند. چرا که نیاز است در رپورتاژ آگهی به تفصیل در رابطه با مزایای محصولات پرداخته شود. گاهی اوقات در رپورتاژها با بیان داستانی به ویژگی های یک محصول یا خدمت اشاره می‌­گردد. حتی در مواردی هم ممکن است متن با ویدیوهایی نیز همراه باشد.

    ارزش و اعتبار رپورتاژ آگهی‌ها چه قدر است؟

    رپورتاژها اکثرا به صورت یک خبر در کنار اخبار دیگر یک رسانه منتشر می­‌شوند. به عبارت دیگر معمولا هیچ تفاوت ظاهری میان اخبار معمول یک رسانه با خبر مربوط به رپورتاژ آگهی وجود ندارد. از این رو کاربران فکر می‌کنند رسانه مورد نظر به صورت بی طرفانه (و یا بدون دریافت مبلغی) رپورتاژ آگهی را در وب سایت خود منتشر کرده است، از این رو اعتماد آنها نسبت به محصولات و یا خدمات صاحب کسب و کار بالا می‌رود.

    از سوی دیگر بک لینک‌هایی که شما در متن رپورتاژ آگهی قرار می‌­دهید، می‌­تواند به ارتقا رتبه وب سایت شما در گوگل کمک کند. به عبارت دیگر چون یک رسانه معتبر به وب سایت شما بک لینک می­‌د‌هد، در هنگام سرچ یک عبارت کلیدی مرتبط با کسب و کار شما در موتورهای جستجو، گوگل وب سایت شما را بالاتر از وب سایت های دیگر به کاربر نشان می‌دهد. این موضوع در نهایت منجر به افزایش ورودی و در نهایت افزایش فروش شما خواهد شد.

    آنلاین وب مستر ارائه دهنده خدمات رپورتاژ آگهی

    آنلاین وب مستر یکی از پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی است که به کمک آن می‌توانید در بین صدها رسانه، وب سایت مدنظر خود را به سادگی انتخاب نمایید. قیمت گذاری پکیج های رپورتاژ آگهی در آنلاین وب مستر بر مبنای تعرفه‌های رسمی اعلام شده از سوی رسانه‌ها است. به عبارت دیگر قیمت‌های آنلاین وب مستر دقیقا همان قیمت‌هایی است که از سوی یک رسانه به صورت رسمی اعلام می‌شود. اما شما با خرید رپورتاژ آگهی از آنلاین وب مستر می‌توانید از تخفیف های ویژه ای برخوردار شوید. مشخصا اگر تعداد رسانه‌های خریداری شده شما بالا باشد، سطح تخفیفات هم افزایش خواهد یافت.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید