روغن جوجوبا اصل از کجا بخرم؟ به همراه ۶ روش تشخیص

روغن جوجوبا اصل از کجا بخرم؟ به همراه ۶ روش تشخیص
راهنمای مطالعه

    روغن جوجوبا اصل از کجا بخریم؟ این سوالی است که برای بسیاری از افراد خریداران روغن جوجوبا اصل پیش می‌آید. به هر حال روغن جوجوبا در صورتی که خالص و اصل باشد، فواید زیادی را به همراه دارد. متاسفانه، بسیاری از فروشندگان برای فروش محصولات خود، روغن‌های بی کیفیت را جایگزین روغن جوجوبا اصل می‌کنند.

    چند سالی است که استفاده از روغن‌های گیاهی و روغن تراپی بسیار رواج پیدا کرده است و بسیاری از افراد علاقه مند به خرید روغن‌های گیاهی مختلف می‌باشند. با توجه به خواص بسیار زیادی که برای هر یک از روغن‌های گیاهی وجود دارد، به مردم حق می‌دهیم که به دنبال خرید روغن‌های گیاهی باشند. روغن جوجوبا به عنوان یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است که بدون عوارض جانبی خاصی برای پوست قابل مصرف می‌باشد.

    روغن جوجوبا اصل از کجا بخریم؟

    روغن جوجوبا اصل یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است که می‌تواند با خواص فوق العاده برای پوست و مو مورد استفاده قرار گیرد. این روغن از درختچه ای خاص به تولید می‌رسد و ساخت کشور ایران نیست. زیرا درختچه‌های جوجوبا در کشور ایران رشد نمی‌کنند و بیشتر در ایالت متحده رشد می‌کنند.

    اگرچه روغن جوجوبا فواید بسیار زیادی برای بدن و پوست دارد، ولی در صورتی که بتوانیم روغن جوجوبا اصل خریداری کنیم، شاهد فواید این روغن می‌باشید. ولی روغن جوجوبا اصل از کجا بخریم؟

    به طور کلی، برای خرید روغن‌های گیاهی هیچ گاه به فروشگاه‌های نامعتبر اعتماد نکنید. به هر حال فروشگاه‌های معتبر مانند bekrina.com با فروش زیاد، توانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند و از این لحاظ خرید از آن‌ها منطقی تر می‌باشد. پس اگر با این سوال مواجه شده اید که روغن جوجوبا اصل از کجا بخریم؟! ما به شما توصیه می‌کنیم که به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید یا از فروشگاه‌های حضوری!

    تشخیص روغن جوجوبا اصل

    شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که روغن جوجوبا اصل از کجا بخریم؟ آیا فروشگاه خاصی وجود دارد که مطمئن شویم روغن جوجوبا اصل به شما ارائه می‌کند؟! واقعیت این است که خرید روغن جوجوبا اصل از هر فروشگاهی امکان پذیر است. به شرطی که شما بتوانید روغن جوجوبا اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

    پس قبل از اینکه به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید روغن جوجوبا باشید، باید بتوانید اصل و تقلبی بودن این روغن را تشخیص دهید. در ادامه شما را با نکاتی آشنا می‌کنیم که با کمک آن‌ها بتوانید به بهترین شکل اصل بودن یا تقلبی بودن روغن جوجوبا را تشخیص دهید.

    1. روغن را بو کنید

      یکی از ساده ترین و بهترین روش‌ها برای تشخیص روغن جوجوبا اصل از روغن تقلبی، بو کردن آن است. روغن جوجوبا از جمله روغن‌هایی است که با بوی ملایم به تولید می‌رسد. به همین خاطر، این روغن یا اصلا بو ندارد و یا بوی آن بسیار ملایم است.

      اگر یک روغن جوجوبا به شما ارائه شد و آن بوی بسیار تندی داشت، از خریداری آن خودداری کنید. زیرا بسیاری از فروشندگان به معطر کردن روغن جوجوبا قصد دارند نشان دهند که این روغن اصل است! ولی واقعیت این است که روغن جوجوبا بوی بسیار ملایمی دارد و اصلا معطر نیست.

      1. رنگ روغن جوجوبا اصل چگونه است؟

        از جمله روش‌های تشخیص روغن جوجوبا اصل این است که رنگ روغن را بررسی کنیم. البته توصیه می‌کنیم که روش‌های دیگر را امتحان کنید. زیرا تشخیص روغن جوجوبا اصل توسط رنگ آن تقریبا غیر ممکن است!

        همانطور که گفته شد، درخت جوجوبا می‌تواند در مناطق مختلفی رشد کند. بدیهی است که نوع خاک و عوامل مختلف می‌توانند بر روی این درخت اثر بگذارند و باعث تغییر رنگ روغن جوجوبا شوند. بیشتر روغن‌های جوجوبا دارای رنگ زرد روشن و طلایی می‌باشند.

        ولی برخی از روغن‌های جوجوبا اصل دارای رنگ روشن‌تر و متمایل به بی رنگ هستند. برخی نیز به صورت تیره تر به فروش می‌روند. پس تشخیص اصل بودن روغن جوجوبا از روی رنگ آن کار ساده ای نیست.

        1. روغن جوجوبا را لمس کنید

          این هم یکی از روش‌های اصولی برای تشخیص روغن جوجوبا اصل است. اگر می‌خواهید از یک فروشگاه اقدام به خرید روغن جوجوبا کنید، می‌توانید روغن جوجوبا را لمس کنید. برای این کار مقداری از روغن را بین دو انگشت شست خودتان قرار دهید و سپس چسبندگی روغن را بررسی کنید.

          اگر روغن در بین دو انگشت شما چسبید، بدانید که روغن اصل نیست و احتمال زیاد تقلبی می‌باشد. معمولا روغن‌های جوجوبا اصل بدون چسبندگی بر روی پوست قابل مصرف می‌باشند و در عین حال، جذب بسیار بالایی دارند.

          1. ته نشین شدن روغن؛ اصل یا تقلبی؟

            در رابطه با برخی از روغن‌ها، می‌توان ته نشین شدن روغن را به عنوان اصل بودن آن عنوان کرد. ولی در رابطه با روغن جوجوبا این گونه نیست. روغن جوجوبا اصل طی فرآیندهای خاصی به تولید می‌رسد و معمولا ناخالصی ندارد. پس اگر پس از خرید روغن حس کردید که روغن ته نشین شده است و یا ناخالصی زیادی دارد، از مصرف آن خودداری کنید.

            ته نشین شدن روغن جوجوبا نشان دهنده کیفیت پایین آن است. حتی اگر روغن جوجوبا ته نشین شده اصل باشد، باز هم به دلیل ته نشین شدن آن، بهتر است آن را مصرف نکنید.

            1. میزان جذب روغن را بررسی کنید

              روغن جوجوبا از جمله روغن‌های زود جذب به شمار می‌رود. در صورتی که حس می‌کنید روغن جوجوبا باعث چربی بیش از حد پوست شما شده است و جذب نمی‌شود، باید به اصل بودن آن شک کنید. برای تشخیص اصل بودن روغن جوجوبا، می‌توانید مقداری از آن را بر روی پوست خود بزنید و جذب آن را بررسی کنید.

              معمولا روغن جوجوبا اصل به سرعت جذب پوست می‌شود و باعث چرب شدن و یا ایجاد سنگینی بر روی پوست نمی‌شود.

              1. روغن جوجوبا اصل را ارزان نخرید!

                هیچ ارزانی بی حکمت نیست. اگر یک فروشنده کمترین قیمت روغن جوجوبا را به شما ارائه کرد، به اصل بودن آن روغن شک کنید. روغن جوجوبا طی فرآیندهای مختلف به تولید می‌رسد و با توجه به اینکه ساخت کشور ایران نیست و جزء روغن‌های گیاهی وارداتی به شمار می‌رود، می‌تواند با قیمت نسبتا گرانی به فروش رود.

                برخی از فروشندگان برای فروش روغن‌های گیاهی دیگر خودشان، روغن‌های بی کیفیت و غیر اصل را به عنوان روغن جوجوبا می‌فروشند و برای این کار هم قیمت پایینی به خریداران ارائه می‌کنند تا خریداران وسوسه شوند و اقدام به خرید این روغن‌ها کنند.

                نحوه مصرف روغن جوجوبا اصل

                روغن جوجوبا برای مراقبت پوست:

                برخلاف برخی از روغن‌های گیاهی، روغن جوجوبا نیازی به رقیق سازی ندارد و می‌توان آن را به تنهایی استفاده کرد. نحوه استفاده از روغن جوجوبا به نیاز شما بستگی دارد. می‌توانید از آن به عنوان اسکراب لب برای درمان لب‌های خشک و ترک خورده استفاده کنید و یا آن را برای جلوگیری از پیری در تمام قسمت‌های پوست خود استعمال کنید. استفاده از روغن جوجوبا بر خلاف اکثر مواد شیمیایی، در اطراف ناحیه چشم شما بی خطر است.

                روغن جوجوبا برای مراقبت از مو:

                توصیه می‌کنیم برای بهره بردن بیشتر از خواص تقویتی این روغن، آن را گرم کنید تا جذب روغن بهتر صورت گیرد. گرم کردن روغن را می‌توانید در یک ظرف با حرارت بخار آب انجام دهید. بسته به حجم موهایتان، روغن را به ساقه‌های آن‌ها استعمال کنید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی موها بماند و سپس با شامپو ملایم بشویید.

                نکته: برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست سر، از استفاده مستقیم روی پوست خودداری کنید و اگر برای پوست خشک یا شوره سر اقدام می‌کنید، مقدار خیلی کمی را به پوست سر خود بزنید.

                جمع بندی

                روغن جوجوبا اصل از کجا بخریم؟ شاید برای شما این سوال پیش بیاید که روغن جوجوبا اصل را باید از کجا خریداری کنید. به هر حال فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام به فروش روغن جوجوبا می‌کنند. موضوع حائز اهمیتی که وجود دارد، تشخیص روغن اصل جوجوبا است. اگر طبق نکات ذکر شده در این مقاله پیش بروید، می‌توانید به راحتی روغن جوجوبا اصل را از تقلبی تشخیص دهید. پس حتما این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا با خصوصیات روغن جوجوبا اصل بیشتر آشنا شوید.

                تهیه شده در: درجه
                {{totalCount}} دیدگاه‌
                {{name.error}}
                {{email.error}}
                {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
                {{commentMessage.error}}

                ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید