تمام آنچه که سلامت شما را در زمان بارداری تضمین می‌کند

تمام آنچه که سلامت شما را در زمان بارداری تضمین می‌کند
راهنمای مطالعه

    مراقبت‌های دوره بارداری از همان ماه‌های اول شروع می‌شود و تا زمان تولد نوزاد ادامه دارد؛ با این حال نکته بسیار مهمی که باید به آن دقت کنید این است که مراقبت‌های سه ماهه اول با مراقبت‌های سه ماهه دوم و سه ماهه سوم بارداری متفاوت است.

    در واقع زنان باید در دوره‌های مختلف بارداری به نحوهای مختلفی از خود و جنین مراقبت کنند؛ به عنوان مثال در سه ماهه اول بارداری مصرف زعفران می‌تواند باعث سقط جنین شود حال آنکه در سه ماهه آخر به زیبایی ظاهری و سلامت پوست و موی کودک و مادر کمک می‌کند. البته این را هم اضافه کنیم که در هر صورت نباید به مصرف بی رویه خوراکی‌های سالم هم روی بیاورید. در ادامه با ما همراه باشید تا مراقبت‌های دوران مختلف بارداری را تشریح کنیم.

    مراقبت‌های سه ماهه نخست بارداری

    در سه ماهه نخست بارداری احتمال سقط جنین به شدت بالاست بنابراین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند تا فعالیت‌های سنگین را در این دوره کنسل نمایید و حتی باشگاه رفتن را هم تعطیل کنید. حتی ورزش‌هایی که زیر نظر متخصص و به صورت خصوصی صورت می‌گیرد در این دوره ممنوع است.

    در سه ماهه اول بارداری نیاز چندانی به افزایش حجم مواد غذایی ندارید. در این دوره حتی اگر وزن هم کم کنید جای نگرانی ندارد. بنابراین با این تصور غلط که "باید دو برابر غذا بخورم یا هیچ فعالیتی نداشته باشم" خودتان را گول نزنید چرا که باعث می‌شود تا دوران بارداری شکل و شمایل یک بیماری وحشتناک را برای شما داشته باشد.

    در این دوره ممکن است حالت تهوع بیش از حد نرمال باشد که با مصرف دارو تا حدی برطرف می‌شود اما به طور کامل رفع نمی‌شود. از مصرف زیاد ویتامین سی و ویتامین آ و همچنین از مصرف موادی همچون زعفران، جعفری، کنجد، دارچین، زنجبیل و عسل بپرهیزید. سعی کنید حتما پرونده پزشکی تشکیل دهید و همه چیز را زیر نظر یک متخصص تا ۹ ماهگی ادامه دهید. مصرف بسیاری از داروها برای شما ممنوع است بنابراین در صورت مراجعه به سایر پزشکان باید حتما قضیه بارداری را اعلام کنید.

    مراقبت‌های سه ماهه دوم بارداری

    دوره دوم بارداری با تنش‌های کمتری همراه است. در بسیاری از مادران نیز شاهد حالت تهوع و سرگیجه نیستیم. اغلب جنین‌هایی که به سه ماهه دوم می‌رسند شانس زیادی برای زنده ماندن و متولد شدن دارند. در این دوره کودک شما به اندازه ای رشد کرده است که بتوانید به ورزش و فعالیت‌های ساده تر همانند پیاده روی بپردازید. چرا که هر چقدر میزان رشد و وزن کودک بیشتر باشد احتمال کنده شدن و خارج شدن آن از رحم نیز پایین‌تر است.

    در این دوره رژیم غذایی شما با سخت‌گیری‌های کمتری ادامه پیدا می‌کند. به احتمال زیاد خودتان هم با شرایط حاملگی آشنا شده‌اید و آن را به عنوان یک بخش هیجان انگیز از زندگی پذیرفته‌اید.

    در این دوره کمترین میزان تنش و نگرانی در مادارن دیده می‌شود. وزن مادر اندکی بالاتر می‌رود اما میزان افزایش وزن به حدی نیست که برای فعالیت‌های روزانه یا تنفس راحت در خواب شبانه مشکلی ایجاد کند. عدم تحرک در این دوره و افزایش غیرطبیعی حجم غذا بزرگ ترین دشمن شما در سه ماهه دوم بارداری است. بهتر است برای جلوگیری از افزایش غیرطبیعی وزن بدن به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

    مراقبت‌های سه ماهه سوم بارداری

    استرس‌های مادر در این دوره به شدت افزایش پیدا می‌کند. البته این استرس‌ها تا حدی هم قابل توجیه هستند، چرا که به مراقبت‌های بیشتر و حفظ سلامت مادر و طفل درون شکم او کمک می‌کند اما اگر این استرس بیش از میزان مجاز باشد قطعا سلامت مادر و به تبع آن سلامت طفل را هم به خطر می‌اندازد.

    بنابراین بهتر است در این دوره تحت مشاوره روان شناسی هم قرار بگیرید یا سعی نمایید شرایطی را برای خود ایجاد کنید که از لحاظ روحی شرایط کم تنش تر و کم استرس تری را داشته باشید.

    در این دوره باید مراقبت‌های مربوط به زایمان زود رس، جلوگیری از فشار خون بالا و جلوگیری از پیچیده شدن بند ناف دور گردن کودک را هم به خاطر داشته باشید. این سه ماه از دوران بارداری ممکن است شرایط سختی را به شما تحمیل کند، اما به یاد داشته باشید که پیاده روی و فعالیت‌های سبک روزانه کمک بسیار زیادی به شما می‌کند تا جریان خون بهتر، تنفس راحت تر و عضلات سالم تری داشته باشید. از مهمترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت جسم و روح خود در این دوره انجام دهید خرید سیسمونی است.

    خرید سیسمونی و افزایش سلامت جسمی و روحی مادر

    اگر از مادرانی که دوران بارداری را سپری می‌کنند سوال کنید که چند ماهه هستند شاید در جواب شما یک رقم خاص را ذکر کنند، اما واقعیت این است که دوران بارداری برای آن‌ها بسیار طولانی تر از رقم و عددی است که می‌گویند.

    شرایط سخت بارداری و محدودیت‌هایی که برای مادران ایجاد می‌شود از یک طرف و استرس‌هایی که مربوط به سلامت جنین است از یک طرف دیگر دست به دست هم می‌دهند و سلامت جسم و روح یک مادر را خدشه دار می‌کنند.

    تحقیقات نشان داده است که در این دوره هیچ چیزی به اندازه خرید سیسمونی نمی‌تواند حال و احوال مادران را بهبود ببخشد. خرید سیسمونی نوزاد به شما کمک می‌کند تا استرس‌های دوران بارداری را فراموش کرده و از طریق واقع انگاری تصور کنید که کودک شما به دنیا آمده است. همین انرژی مثبت می‌تواند باعث سلامت شما و کودک تان گردد و به رشد بهتر و تولد راحت تر کودک نیز منجر گردد.

    البته اگر ندانید برای سیسمونی کودک به چه لوازم و وسایلی نیاز دارید و صرفا به خرید وسایل غیرضروری بپردازید ممکن است به خاطر هزینه‌های اضافی خودتان را ملامت کنید و در نهایت با ضعف اعصاب دوران بارداری هم مواجه شوید. بنابراین بهتر است در ادامه با ما همراه باشید تا اقلام و وسایل ضروری سیسمونی را معرفی کنیم.

    مهمترین وسایلی که باید در زمان خرید سیسمونی تهیه کنید

    تهیه اقلام ضروری سیسمونی را با خرید ساک نوزادی آغاز کنید. سپس چند دست لباس نوزادی تهیه کنید و حتما یک یا دو عدم سرهمی بخرید. خرید لباس نوزادی و همچنین خرید سرهمی نوزاد باید در زمانی صورت گیرد که جنسیت کودک مشخص شده است.

    البته برخی از رنگ‌ها مختص به جنسیت خاصی نیست و هر کودکی اعم از دختر و پسر می‌توانند از آن استفاده کنند, به عنوان مثال لباس نوزادی سفید رنگ از جمله لوازم سیسمونی است که به جنسیت خاصی اختصاص ندارد.

    بعد از اینکه لباس‌های اصلی را تهیه کردید نوبت به خرید پاپوش، جوراب، کلاه و دستکش نوزادی می‌رسد. شاید تصور کنید این اقلام برای روزهای سرد مناسب است اما این گونه نیست و حرکات غیرارادی دست و پای نوزادان در روزهای اول تولد ایجاب می‌کند تا از این وسایل استفاده شود. اگر هم قصد قنداق کردن کودک را دارید بهتر است از همان روزهای اول تولد این کار را انجام دهید تا سریعا به آن عادت کند.

    خرید شیشه شیر و از آن مهمتر خرید شیردوش نیز ضرورت دارد. اغلب مادران در ساعات اولیه تولد نوزاد با مشکل شیردهی مواجه هستند و هر دو وسیله فوق به شما کمک می‌کند تا بتوانید فرزند خود را با شیر خودتان تغذیه کنید.

    خرید پوشک سایز صفر یا در صورت سنگین بودن نوزاد استفاده از سایزهای بالاتر به همراه خرید دستمال مرطوب کودک نیز ضروی است. همه اقلام فوق برای تکمیل ساک بیمارستان ضرورت دارد.

    خرید حوله و وان حمام را هم فراموش نکنید. از بیمارستان که برگردید باید کودک را حمام دهید. فراهم نمودن شرایط یک خواب راحت نیز ضرورت بسیار زیادی دارد. خرید سبد حمل نوزاد برای روزهای آغازین تولد و برای خرید کالسکه برای ماه‌های بعد را هم فراموش نکنید.

    برای خرید سیسمونی به کجا مراجعه کنیم؟

    اگر روزهای آخر بارداری را سپری می‌کنید و نمی‌توانید از خانه بیرون بروید یا استرس اتفاقات خاصی را دارید که ممکن است در شلوغی بازار برای شما رخ دهد می‌توانید به صورت اینترنتی اقدام به خرید سیسمونی کنید. امروزه مراکز بسیار زیادی در قالب فروشگاه‌های اینترنتی مبادرت به فروش سیسمونی می‌کنند. در این میان می‌توان به وب سایت دنیای مد به نشانی https://dmodshop.com  به عنوان یکی از بهترین‌های این عرصه اشاره کرد. این وب سایت تمام اقلام و وسایل مورد نیاز برای تکمیل یک سیسونی ساده یا بسیار لوکس و جذاب را دارد. هم اکنون می‌توانید به وب سایت دنیای مد رفته و جهت خرید اقلامی که تصور می‌کنید برای تکمیل سیسمونی به آن‌ها نیاز دارید اقدام نمایید. قطعا تجربه خرید سیسمونی نوزاد از وب سایت دنیای مد یکی از تجربیات خاطره انگیز شما در دوران بارداری خواهد بود.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید