مقایسه ساندرو استپ‌وی و پژو ۲۰۷ اتوماتیک

مقایسه ساندرو استپ‌وی و پژو ۲۰۷ اتوماتیک
راهنمای مطالعه

    مقایسه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ساندرو استپ وی از نظر فنی و توان موتور، سرعت، ایمنی و آپشن‌ها نشان می‌دهد کدامیک انتخاب بهتری برای شماست.

    در حال حاضر شما می‌توانید با حدود ۵۰۰ میلیون تومان بسیاری از نمونه‌های کارکرده کراس اوور و یا سدان چینی یا حتی بعضی نمونه‌های صفرکیلومتر این‌گونه خودروها را خریداری کنید.

    اما اگر چینی سوار نیستید دو گزینه فرانسوی پیش روی شما قرار می‌گیرد؛ خصوصا اگر به دنبال خودرو هاچبک باشید؛ پژو ۲۰۷ اتوماتیک صفر کیلومتر یا رنو ساندرو استپ وی کارکرده گزینه‌های اول شما خواهند بود. در این مقاله ما به مقایسه پژو ۲۰۷ و ساندرو استپ وی می‌پردازیم تا اگر شما قصد خرید یکی از آنها را دارید، ببینید کدام‌یک بیشتر به کارتان می‌آید.

    مقایسه طراحی پژو ۲۰۷ با ساندرو استپ وی

    اصولا خودروهای هم‌خانواده نسل اول رنو ال ۹۰ از لحاظ ظاهری جذابیت زیادی نداشتند؛ چراکه مدل‌های تماما اقتصادی بودند و به دلیل پایین نگه­داشتن هزینه‌های فرایند تولید، شرکت رنو و شریک رومانیایی آن یعنی داچیا سعی کردند تا ظاهری هرچه ساده‌تر برای این محصولات خلق کنند.

    رنو ساندرو استپ وی نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و در طراحی بیرونی آن تقریبا هیچ نکته هیجان‌انگیزی به جز برخی قطعات تزییناتی مشکی مشاهده نمی‌شود. استایل بدنه نیز آن‌طور که باید و شاید عضلانی و اصطلاحا تو دل برو احساس نمی‌شود.

    ption id="attachment_49196" align="aligncenter" width="851"]مقایسه ساندرو استپ‌وی و پژو ۲۰۷ اتوماتیک مقایسه ساندرو استپ‌وی و پژو ۲۰۷ اتوماتیک

    اما در سوی دیگر پژو 207i که نسخه فیس لیفت پژو ۲۰۶ به‌حساب می‌آید، در بازار کم تنوع هاچبک‌­های داخلی، طراحی ظاهری جذاب و جوان پسندتری دارد.

    نمای چهره آن همچنان گیرا و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد و در مجموع توانسته در نبود رقبای قدر به‌عنوان یک هاچبک نسبتاً داغ و محبوب در بازار ایران موردتوجه قرار بگیرد.

    بنابراین از لحاظ طراحی بیرونی مسلما پژو ۲۰۷ جذابیت بیشتری در مقایسه با رنو ساندرو استپ وی ارائه می‌دهد.

    ption id="attachment_49197" align="aligncenter" width="849"]کابین ساندرو کابین ساندرو استپ وی

    در بحث طراحی داخلی هم اگر بخواهیم به مقایسه پژو ۲۰۷ و رنو ساندرو استپ وی بپردازیم، مسلما طراحی داشبورد و البته متریال پژو ۲۰۷ بیشتر با سلیقه و معیارهای ما جور در خواهد آمد.

    البته داشبورد ۲۰۷ نیز در مقایسه با خودروهای امروزی نسبتا ساده است اما وقتی کنار نمای داخلی استپ وی قرار می‌گیرد قطعا می‌تواند یک گام چلوتر از حریف به نظر برسد و جذابیت بیشتری ارائه دهد.

    [related]48647[/related]

    تنها نقطه ضعف فضای داخلی ۲۰۷ در برابر ساندرو صندلی‌های نسبتا تنگ‌تر ردیف عقب آن است که اصلا فضای مناسبی برای حضور سرنشینان بلندقد نخواهد بود. اما ردیف عقب استپ وی فضای نسبتا راحت‌تری دارد و سرنشینان تا سه نفر با راحتی نسبی می‌توانند در این بخش حضور پیدا کنند.

    ption id="attachment_49199" align="aligncenter" width="850"]مقایسه ساندرو استپ‌وی و پژو ۲۰۷ اتوماتیک کابین پژو ۲۰۷

    همچنین صندوق عقب پژو ۲۰۷ معادل ۲۴۵ لیتر فضا در اختیار لوازم و اسباب شما قرار خواهد داد که این رقم در ساندرو استپ وی به حدود ۳۲۰ لیتر ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد.

    بنابراین گرچه کابین پژو ۲۰۷ جذابیت و زیبایی و کیفیت بهتری ارائه می‌دهد اما از لحاظ جاداری و میزان فضا در ردیف عقب یا صندوق بار، برتری با ساندرو استپ وی خواهد بود.

    مقایسه فنی پژو ۲۰۷ با ساندرو استپ وی

    در ادامه مقایسه پژو ۲۰۷ با رنو استپ وی به مبحث فنی و پیشرانه‌های این دو خودرو می‌رسیم. توان فنی پژو ۲۰۷ اتوماتیک و رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک تقریبا مشابه یکدیگر است.

    هر دو خودرو از پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۰۵ اسب بخار به همراه گیربکس ۴ دنده اتوماتیک بهره‌مند شده‌اند. البته گشتاور رنو ساندرو استپ وی معادل ۱۴۰ اسب بخار بوده و این رقم در موتورTU5 پژو ۲۰۷ حدود دو واحد بیشتر اعلام شده است.

    موتور ساندرو

    ظاهرا در فرایند شتابگیری ساندرو استپ وی کمی تند و تیزتر عمل می‌کند و می‌تواند ظرف مدت ۱۱.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد اما شتاب صفر تا صد پژو ۲۰۷ اتوماتیک برابر ۱۲.۵ ثانیه برآورد شده. بنابراین ساندرو استپ وی کمی چابک‌تر از حریف بوده اما در مجموع شتاب هر خودرو در حالت عادی کاملا متقاعد کننده و مناسب برآورد می‌شود.

    پایداری و هندلینگ پژو ۲۰۷ در حالت عادی و در عبور از پیچ‌های تند کمی بهتر از حریف است اما اگر با سرعت وارد پیچ شوید، هر دو هاچبک از لحاظ پایداری با کاستی‌هایی مواجه هستند به‌خصوص حرکات عرضی در اتاق مرتفع‌تر رنو ساندرو استپ وی بیشتر بروز پیدا خواهد کرد. کیفیت سواری هر دو ماشین نیز تقریباً نرم است و نسبت به حریفان هم رده لذت بیشتری را به سرنشین انتقال خواهد داد.

    نوع خودروپژو ۲۰۷ اتوماتیکرنو ساندرو استپ وی
    حجم موتور۱۵۸۴1598
    حداکثر قدرت۱۰۵105
    حداکثر گشتاور۱۴۲140
    گیربکس۴ سرعته اتوماتیک4 سرعته اتوماتیک
    مصرف سوخت (ترکیبی) لیتر بر 100 کیلومتر۷.۱7.5
    شتاب صفر تا 100 (ثانیه)۱۲.۶11.5
    حداکثر سرعت(Km/h)۱۹۰170

     

    مقایسه امکانات پژو ۲۰۷ و رنو استپ وی

    نسخه‌های پایه رنو ساندرو استپ وی از لحاظ امکانات بسیار ضعیف و فاقد تجهیزات مناسب هستند اما در مقایسه مدل‌های سفارشی ساندرو استپ وی در مقابل کلاس‌های فول آپشن پژو ۲۰۷، می‌توان امکانات مشترکی مثل موارد زیر را پیدا کرد:

    کروز کنترل، نمایشگر LCD، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD، دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو، حسگر پارک کردن، حسگر پارک عقب، نمایشگر لمسی دوربین عقب، مسیریاب GPS، پورت USB، تنظیمات دستی صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی با تنظیم برقی اشاره کرد.

    در این میان پژو ۲۰۷ به امکانات بیشتری مثل تهویه اتوماتیک، دی لایت و فرمان برقی با کلیدهای کنترل تجهیز شده که این هاچبک جذاب را در لیست بهترین ماشین ایرانی برای خرید قرار می‌دهند. در سوی دیگر رنو ساندرو استپ وی دارای گرمکن آینه‌های جانبی است که در پژو ۲۰۷ یافت نمی‌شود.

    در بحث مقایسه پژو ۲۰۷ و ساندرو استپ وی از نظر ایمنی باید بدانید که داچیا ساندرو در سال ۲۰۰۹ سه ستاره ایمنی از مؤسسه یوروانکپ کسب کرده اما پژو ۲۰۶ که از لحاظ پلتفرم با ۲۰۷ اشتراک کامل دارد، در سال ۲۰۰۰ برابر در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

    با توجه به سختگیرانه‌تر بودن مقررات ایمنی موسسه یوروانکپ در سال‌های جدیدتر، می‌توان گفت که سطح ایمنی رنو ساندرو نسبت به حریف بالاتر است خصوصا که ساندرو مستقیماً تحت نظارت رنو در ایران تولید می‌شد و حداقل‌های ایمنی در پلتفرم آنها به‌صورت دقیق رعایت شده است اما در مورد نظارت دقیق بر تولید محصولات پژو در ایران، نمی‌توان خیلی مطمئن بود.

    ption id="attachment_49200" align="aligncenter" width="850"]مقایسه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ساندرو استپ وی مقایسه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ساندرو استپ وی

    جمع‌بندی مقایسه پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ساندرو استپ وی

    در پایان مقایسه پژو ۲۰۷ و ساندرو استپ وی باید تاکید کنیم که در حال حاضر هر دو خودرو به دلیل نبود حریفان مناسب و به‌روز، جزو گزینه‌های قابل‌قبول در رنج قیمت حدود ۵۵۰ میلیون تومان به‌حساب می‌آیند. در این بین کیفیت فنی پیشرانه و گیربکس رنو ساندرو استپ وی بالاتر بوده و از لحاظ میزان شتاب و همچنین جادار بودن کابین نیز وضعیت ساندرو استپ وی نسبت به پژو ۲۰۷ بهتر است. از سوی دیگر این خودرو دارای ارتفاع نسبتاً بالاتر در حد کراس اوورهای کوچک است و می‌تواند از لحاظ روانی نیز تأثیر مثبتی در ذهن کاربران خود ایجاد کند. خرید خودرو دست دوم اما در طرف مقابل پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک هاچ بک زیباتر و البته صفر کیلومتر است که دارای گارانتی بوده و برای مدتی خیال مالک را از بابت هزینه‌های تعمیر و نگهداری راحت می‌کنند. همچنین کیفیت فضای داخلی آن نیز بهتر از حریف بوده و بازار خرید و فروش آن هم کمی نسبت به رنو ساندرو استپ وی پررونق‌تر دنبال می‌شود. البته بازار خرید و فروش ساندرو استپ وی هم تقریبا مناسب و پررونق به نظر می‌رسد. با این حساب اگر معیارهایی مثل صفر کیلومتر بودن، جذابیت ظاهری و جوان‌پسندتر بودن خودرو مدنظر شما باشد، پژو ۲۰۷ انتخاب اول شما تعبیر خواهد شد. اما اگر با کارکرده بودن اتومبیل خود مشکلی ندارید و دنبال فضای داخلی بیشتر، ایمنی و کیفیت فنی بالاتر و ظاهر مشابه کراس اوورها هستید، خرید ساندرو استپ وی قطعا رضایت بیشتری در شما ایجاد خواهد کرد. [see_also]41063[/see_also]  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید