مقایسه سامسونگ گلکسی A73 با گلکسی A53

مقایسه سامسونگ گلکسی A73 با گلکسی A53
راهنمای مطالعه

    مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 از نظر سخت‌افزار، نمایشگر، دوربین و باتری به شما نشان می‌دهد کدامیک از این دو موبایل میان‌رده سامسونگ برایتان مناسبتر است.

    سری گلکسی A شامل تعدادی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ است و حدود یک ماه قبل گلکسی A53 و پس از آن گلکسی A73 به عنوان جدیدترین اعضای این خانواده به بازار معرفی شدند. با توجه به فروش بالای گلکسی A52 و A72 این دو گوشی جدید هم در همین مدت کوتاه سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند.

    اگر شما هم قصد خرید یکی از گوشی‌های جدید سامسونگ را دارید، با مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 همراه شوید تا ببینیم هر کدام چه مشخصاتی دارند و خرید کدامیک برای شما مناسبتر است. توصیه می‌کنیم مقایسه گلکسی A54 با A73 را هم از دست ندهید.

    مقایسه طراحی گلکسی A73 با گلکسی A53

    ption id="attachment_49565" align="alignnone" width="850"]مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53

    شباهت گلکسی A73 با گلکسی A53 به حدی زیاد است که تشخیص آنها اگر کنار هم نباشند، تقریبا نا ممکن است. هر دو گوشی طراحی را از نسل قبل به ارث برده‌اند و همچنان طراحی یکدست پنل پشت، بدنه پلاستیکی و ماژول مستطیلی دوربین را شاهدیم. در پنل جلو هم سامسونگ مثل همیشه از نمایشگرهایی با حداقل حاشیه و حفره‌ای برای دروبین سلفی استفاده کرده است.

    از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار گلکسی A73 و گلکسی A53 گواهی IP67 را دارند که به معنی مقاومت در برابر نفوذ آب در عمق یک و نیم متری برای ۳۰ دقیقه است.

    در مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 از نظر طراحی تنها تفاوت به ابعاد گوشی‌ها بر می‌گردد. جایی که گلکسی A53 اندکی کوچکتر، نیم میلی‌متر قطورتر و ۸ گرم سنگین‌تر است. بنابراین در این زمینه نمی‌توان هیچکدام را برتر دانست.

    [table id=1135 /]

    تصاویر و مشخصات کامل گلکسی A53 سامسونگ

    مقایسه نمایشگر گلکسی A73 با گلکسی A53

    مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53

    کیفیت نمایشگر گوشی‌های سامسونگ همیشه زبانزد بوده و گلکسی A73 و گلکسی A53 هم از این مورد مستثنی نیستند. هر دو گوشی کیفیت بالایی داشته و شباهت بسیاری دارند اما تفاوت‌هایی جزیی هم بین آنها دیده می‌شود.

    همانطور که در جدول مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 می‌بینید، برادر کوچکتر به نمایشگر ۶.۵ اینچی ۱۲۰ هرتز با تراکم ۴۰۵ پیکسل در اینچ مجهز شده اما گلکسی A73 نمایشگر بزرگتر ۶.۷ اینچی با همان نرخ رفرش و تراکم ۳۹۳ پیکسلی دارد. محافظت از نمایشگرها در برابر خط و خش در هر دو گوشی بر عهده گوریلا گلس ۵ قرار دارد.

    سامسونگ برای گلکسی A73 پنل سوپر امولد پلاس را انتخاب کرده اما مدل دیگر پنل سوپر امولد دارد که تقریبا می‌توان تفاوت بین آنها را نادیده گرفت.

    هرچند سامسونگ روشنایی هر دو گوشی را ۸۰۰ نیست اعلام کرده اما بررسی گلکسی A53 نشان داده که حداکثر روشنایی خودکار گلکسی A53 تقریبا معادل ۱۳۰۰ نیت بوده و ۲۰۰ نیت از رقیب بیشتر است.

    بنابراین مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 از نظر نمایشگر از برتری هیچکدام حکایت ندارد اما اگر عادت به کار با گوشی زیر نور مستقیم دارید، گلکسی A53 به خاطر روشنایی بالاتر گزینه بهتری است.

    [table id=1136 /]

    مقایسه سخت‌افزار گلکسی A73 با گلکسی A53

    رسیدیم به اصلی‌ترین تفاوت گلکسی A73 با گلکسی A53 که به پردازنده مربوط می‌شود. گلکسی A73 به همان پردازنده اسنپدراگون 778G مجهز شده که قبلا در گلکسی A52S و بسیاری از گوشی‌های میان‌رده دیگر شاهدیم بودیم.

    گلکسی A53 به جای پردازنده اسنپدراگون از اگزینوس ۱۲۸۰ برخوردار شده که بر اساس بنچمارک آنتوتو ۹ نسبت به اسنپدراگون 778G حدود ۳۰ درصد ضعیف‌تر است.

    از نظر پیکربندی حافظه هر دو گوشی دارای ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت رم هستند اما گلکسی A53 یک مدل با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارد که در A73 خبری از آن نیست.

    در مجموع مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 از نظر سخت‌افزار نشان می‌دهد اگر قصد اجرای بازی دارید یا اجرای سریع و بی‌دردسر برنامه‌ها برایتان در اولویت است، گلکسی A53 انتخاب بهتری است.

    [table id=1133 /]

    [related]46805[/related]

    مقایسه دوربین گلکسی A73 با گلکسی A53

    مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53

    هرچند هر دو گوشی در ظاهر به دوربین چهارگانه مجهز شده‌اند اما شاهد تفاوت گلکسی A73 با گلکسی A53 هستیم. برادر بزرگتر میزبان دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قدرتمندی است که تصاویری خیره کننده را به ثبت می‌رساند.

    در سمت دیگر گلکسی A53 از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی برخوردار است که هرچند تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند اما نسبت به رقیب در سطحی پایینتر قرار می‌گیرد. هر دو گوشی همچنین به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی التراواید و دو لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج قرار مجهز هستند.

    از نظر فیلمبرداری شرایط برای هر دو مشابه است و با خرید گلکسی A53 یا A73 قادر به ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم 1080p با نرخ ۶۰ فریم خواهید بود. شرایط در مورد سلفی هم کاملا مشابه است و سامسونگ طبق معمول از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است.

    در نتیجه مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 نشان می‌دهد اگر دوربین برایتان در اولویت است، باید سراغ گلکسی A73  بروید.

    [table id=1137 /]

    مقایسه باتری گلکسی A73 با گلکسی A53

    در ادامه نوبت به مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 از نظر باتری و شارژدهی می‌رسد. هر دو گوشی به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده‌اند که با شارژ سریع نه چندان قدرتمند ۲۵ وات سازگاری دارند

    پر شدن این باتری‌ها با شارژر ۲۵ واتی حدود یک و نیم ساعت زمان می‌برد. خبر بد اینکه در جعبه خبری از شارژر نیست و باید جداگانه آن را بخرید.

    از نظر شارژدهی با یکبار فول شدن باتری می‌توانید در هر دو گوشی حدود ۱۹ ساعت روی تماشای ویدیو حساب کنید. در صورت اجرای بازی گلکسی A53 حدود ۱۰ درصد شارژدهی بهتری دارد که دلیل آن پردازنده کم‌مصرف‌تر اگزینوس است.

    [table id=1134 /]

    تصاویر و مشخصات کامل گلکسی A73 سامسونگ

    جمع‌بندی مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53

    ption id="attachment_49569" align="alignnone" width="850"]مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53 مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A53

    این دو میان‌رده جدید از طراحی، رابط کاربری و نمایشگرهای بسیار باکیفیتی برخوردار هستند که خریداران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. با این وجود پردازنده آنها نبست به برچسب قیمتی تا حدودی ضعیف‌ است و در برابر رقبا و حتی مدل قبلی یعنی گلکسی A52S ارزش خرید پایین‌تری دارد. در مجموع گلکسی A73 نسبت به رقیب از شارژدهی و دوربین بهتری برخوردار است اما اگر این دو مورد برایتان در اولویت نیست، سراغ گلکسی A53 یا حتی A52S بروید که مشخصاتی بهتر را با قیمتی مناسبتر در اختیارتان می‌گذارد. [see_also]46808[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید