بدون تسلط به زبان خارجی به سفر دور دنیا بروید!

بدون تسلط به زبان خارجی به سفر دور دنیا بروید!
راهنمای مطالعه

    بسیاری از افراد از ترس اینکه در کشوری خارجی نتوانند ارتباط مناسب برقرار کنند، سفر‌های خارجی را محدود می‌کنند. نیاز به زبان از رزرو هتل خارجی تا لحظه بازگشت از سفر احساس می‌شود. کار چندان ساد‌ه‌ای هم نیست که بتوانید در کشوری خارجی ارتباطی آسان با اهالی برقرار کنید.

    در بسیاری از نقاط دنیا که مسافران بیشتری به آن‌ها سفر می‌کنند شاید کار شما با زبان انگلیسی راه بیفتد، اما همیشه این‌زبان کار‌ساز نیست. آیا در همه سواحل و جنگل‌ها به افرادی که انگلیسی بلد باشند دسترسی خواهید داشت؟ قطعا پاسخ این‌سوال مثبت نیست. البته انگلیسی شما یا افرادی محلی هم ممکن است خوب و پاسخ‌گوی ارتباطی کامل نباشد. ما در این‌مقاله می‌خواهیم ترفند‌ها و راهکارهایی را یاد دهیم که بدون تسلط به زبانی خارجی بتوانید سفری ایده‌آل و مناسب را در کشوری خارجی تجربه کنید.

    اگر دنبال راهکار‌هایی ساده برای این هستید که بدون تسلط به زبان خارجی، دور دنیا سفر کنید این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

    یادگیری کلمات مهم و کاربردی

    اگر به کشوری سفر می‌کنید که زبان آن‌ها را نمی‌دانید و می‌خواهید ارتباط کمی با مردم برقرار کنید، حتما سعی کنید کلمات مهم زبان را یاد بگیرید. کلمات و عبارت‌هایی مانند سلام، خداحافظ، بله، خیر، ممنون، لطفا، آیا به انگلیسی صحبت می‌کنید؟

    کجا و هتل از مواردی هستند که یادگیری آن‌ها تا حد زیادی در روابط شما اثر می‌گذارند. اگر بتوانید جملات ساده‌ای را هم به‌مرور‌زمان به دایره عبارت‌های خود اضافه کنید، قطعا کار شما با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

    زبان بدن و لبخند زدن

    بد نیست قبل از سفر به کشوری خارجی درباره زبان بدن آن‌ها و نحوه برقراری ارتباط با اشکال مختلف مطالعه کوتاهی داشته باشید.

    مثلا ممکن است در کشوری هنگام دیدن مردم با هم دست بدهند ولی این‌کار در کشوری دیگر مرسوم نباشد. شما با دانستن این‌مفاهیم تا حد زیادی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید و به بسیاری از خواسته‌های خود می‌رسید. اشاره، حرکت‌های مختلف دست و سر شاید بتواند مسیر مکالمه شما را تا حدود زیادی هموار کند. برخی از حرکات بدن نماد جهانی عبارت‌های خاصی هستند که گاهی دانستن آن‌‌ها برای شما مفید است.

    نرم‌افزار ترجمه نصب کنید

    یکی از ابزار‌های مفیدی که امروزه در همه نقاط همراه شما است، اپلیکیشن‌های ترجمه هستند. اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که شما با نصب آن‌ها روی گوشی تلفن همراه مترجمی کامل را همراه دارید. این‌نرم‌افزار‌ها امکان ترجمه انواع متن، تصویر و صدا را دارند.

    بسیاری از آن‌ها در حالت‌های آفلاین هم قابلیت فعالیت دارند. اگر رزرو هتل خارجی در این لینک را انجام داده‌اید، حتما یکی از اپلیکیشن‌های مترجم را روی تلفن همراه خود نصب کنید. مترجم‌‌های گوگل، مایکروسافت و آی‌ترنسلیت از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها در این‌زمینه هستند. با نصب این‌اپلیکیشن‌ها، شما مترجمی خصوصی را در همه نقاط سفر، همراه خود خواهید داشت.

    دفترچه یادداشت همراه خود داشته باشید

    داشتن یک دفترچه و خودکار کار ارتباط را برای شما آسان می‌کند. کافی است آدرس‌‌‌ها، اعداد و اشکال را در آن نوشته یا ترسیم کنید تا دیگران منظور شما را متوجه شوند. حتی دیگران هم می‌توانند برای شما در دفترچه شما اطلاعاتی را بنویسند. حتما در صفحه‌ای از دفترچه اطلاعت تور یا هتل خود را یادداشت کنید تا در صورت بروز مشکل یا گم‌شدن بتوانید از اطلاعات نوشته‌‎شده استفاده مفیدی داشته باشید.

    خرید کتاب‌های راهنمای سفر

    معمولا برای شهر‌ها و کشور‌های مختلف، کتاب‌هایی به‌عنوان راهنمای سفر به آن‌ها وجود دارد. حتما سعی کنید این‌کتاب را تهیه کنید و در سفر خود به همراه داشته باشید. همه چیز را به گوشی تلفن همراه‌تان واگذار نکنید.

    اگر در نقطه‌ای اینترنت نداشتید یا باطری گوشی شما تمام شد، کتاب راهنما کمک زیادی به شما می‌کند. فرض کنید بخواهید از لغاتی که در کتاب نوشته شده استفاده کنید. حتی اگر نتوانید آن‌‎ها را درست تلفظ کنید، با نشان‌دادن عبارت در خود کتاب، مردم منظور شما را متوجه خواهند شد.

    مودب باشید و نترسید

    اگر می‌خواهید رزرو هتل خارجی انجام دهید و به کشوری خارجی سفر کنید، برقراری ارتباط با اهالی شهر مقصد یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر خواهد بود. حتما سعی کنید در برخورد با افراد مختلف مودب باشید و به آن‌ها احترام بگذارید.

    ممکن است شما چیزی را بار‌ها به فردی بگویید ولی او متوجه نشود. بهتر است شما صبور باشید و شیرینی سفر خود را به تلخی تبدیل نکنید. لبخند مودبانه همیشه در هر‌زبانی شناخته می‌شود و روی افراد تاثیر مثبتی دارد.

    کلام آخر

    برای سفر خارجی نیاز به تسلط کامل روی زبان شهر مقصد ندارید. در این‌مطلب راهکار‌هایی را بیان کرده‌ایم که با آن‌ها تا حد زیادی کار شما پیش خواهد رفت. سعی کنید قبل از سفر حتما مواردی که گفته شد را بیاموزید و از آن‌ها استفاده کنید. مثلا بهتر است قبل از سفر اقدام به تهیه کتاب راهنمای سفر به آن شهر کنید. بهتر است اپلیکیشن‌های مترجم را قبل از سفر نصب کرده و دانلود‌های لازم را انجام دهید تا بهترین استفاده را از زمان مسافرت خود داشته باشید.  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید