مبلغ حق بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۱ چگونه محاسبه می‌شود؟

مبلغ حق بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۱ چگونه محاسبه می‌شود؟
راهنمای مطالعه

    خودرو دو نوع بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه دارد که تمام شرکت‌های بیمه‌ای این بیمه نامه‌ها را در اختیار بیمه‌گزار خواهند گذاشت و شرکت بیمه ایران یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای در کشور است. این شرکت با قدمت بیش از نیم قرن فعالیت، سهم فروش زیادی از بیمه شخص ثالث را در صنعت بیمه به خود اختصاص داده است.

    دلیل استقبال افراد از بیمه شخص ثالث، اجباری بودن و پوشش‌های این بیمه نامه است. صاحبان خودرو بیمه شخص ثالث ایران را خریداری می‌کنند تا هنگام وقوع حادثه و تصادف‌های جاده، نگرانی برای جبران هزینه‌های خود نداشته باشند. در حقیقت بیمه ماهیت پشتوانه و حمایتگر دارد که با پوشش‌ها و مزیت‌های گوناگون خسارت‌های وارد شده به بیمه‌گزار را جبران خواهد کرد. همه ما به خدمات بیمه نیاز داریم، اما از میان شرکت‌های مختلف ارائه دهنده بیمه، کدامیک بهتر است؟ وب‌سایت‌های خرید بیمه آنلاین کمک بسیاری در این زمینه به ما می‌کنند. این سامانه‌ها با اکثر شرکت‌های بیمه همکاری دارند، پس به راحتی می‌توانیم قیمت و خدمات شرکت‌ها را بایکدیگر مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنیم. این مطلب درباره ویژگی‌های شرکت بیمه ایران، مزیت‌ها و پوشش‌های بیمه شخص ثالث توضیحاتی خواهیم داد تا انتهای متن با ما همراه باشید.

    شرکت بیمه ایران

    شرکت بیمه ایران یکی از چند شرکت بیمه‌ای در کشور بوده و در سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را در فروش انواع بیمه نامه آغاز کرده است. در مدت زمان کوتاهی فعالیت این شرکت به شهر‌های بزرگی مانند: مشهد، شیراز، اصفهان و اهواز گسترش پیدا کرد و نمایندگی‌های این مجموعه فعالیت خود را آغاز کردند.

    بیمه ایران در حال حاضر ۱۰۸۹۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد که در حال خدمات رسانی به بیمه‌گزار‌های عزیز هستند. رشته‌های بیمه‌ای مانند: بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر، بیمه درمان، بیمه مسافرتی و بیمه مهندسی جزو خدمات مختلف شرکت بیمه ایران است.

    خدمات و رشته بیمه شخص ثالث ایران

    بیمه ایران جزو شرکت‌های فعال در فروش بیمه شخص ثالث  است که با سطح توانگری یک مورد استقبال افراد زیادی قرار گفته است. سطح توانگری به این معنا است که شرکت بیمه توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها و خسارت‌های بیمه نامه را دارد.

    خدمات بیمه شخص ثالث

     

    بیمه شخص ثالث ایران

    همانطور که اشاره شد، بیمه شخص ثالث جزو بیمه نامه‌های رشته‌های اتومبیل است که به علت اجباری بودن، سهم فروش بیشتری در فروش انواع بیمه خودرو دارد. می‌دانید که در صورت عدم خریداری بیمه شخص ثالث، تخلف کرده‌اید و باید جریمه پرداخت کنید. همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرو شما را توقیف کرده و به پارکینگ منتقل کند. از این رو باید تاریخ تمدید بیمه نامه خود را فراموش نکنید.دلایل خرید بیمه شخص ثالث ایران را می توان در دلایل زیر خلاصه کرد:

    • دارا بودن رتبه اول میزان فروش بیمه شخص ثالث ایران در کشور، نشان دهنده میزان بالای اعتماد بیمه‌گزاران به شرکت بیمه‌گر ایران است. این اعتماد به قدمت این شرکت بیمه‌ای و دولتی بودن شرکت بیمه ایران مربوط است.
    • بیمه‌گزاران می‌توانند بلافاصله بعد از وقوع خسارت با مرکز سیار پرداخت خسارت شرکت بیمه ایران به شماره تلفن ۰۹۶۶۸ تماس حاصل نمایند. در چنین شرایطی، کارشناسان خسارت بیمه شخص ثالث ایران در محل حاضر می‌شوند. این امر در تسریع فرایند بررسی و پرداخت خسارت تاثیر شایانی دارد.
    • تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت بیمه ایران در سراسر کشور بیش از سایر شرکت‌های بیمه‌گر است. شرکت بیمه ایران با دارا بودن ۱۸۲ مرکز پرداخت خسارت، پیشگام کیفیت ارائه خدمات پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث تلقی می‌گردد.
    • امکان خرید هرچه آسان‌تر و سریع‌تر نیز در دنیای دیجیتالی امروز می‌تواند یک مزیت رقابتی تلقی گردد. بیمه دات کام امکان استعلام، مقایسه و خرید بیمه شخص ثالث ایران را در کنار سایر شرکت‌های بیمه‌ای فراهم آورده است. بیمه‌گزاران عزیز می‌توانند در عرض چند دقیقه با چند کلیک ساده بیمه خود را خریداری و سریعا درب منزل به صورت رایگان دریافت نمایند.

    پوشش های بیمه شخص ثالث ایران

     

    بیمه شخص ثالث دو نوع پوشش اصلی جانی و مالی دارد که به جبران خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث می‌پردازد. بیمه شخص ثالث را می‌توان از شرکت بیمه ایران به صورت سالانه، شش ماهه و کوتاه مدت یک ماهه و دو ماه خریداری کرد که توصیه می‌کنیم این بیمه نامه را به صورت سالانه خریداری کنید تا در صورت بروز حادثه نگرانی برای جبران خسارت‌ها به وجود نیاید.

    پوشش‌های بیمه شخص ثالث بیمه ایران

    به طور کلی پوشش‌های بیمه شخص ثالث به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود که به شرح زیر است:

    • خسارت جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه و تصادف رانندگی (این خسارت با توجه به مبلغ دیه در سال 1401 معادل 800 میلیون تومان در ماه‌های حرام است.)
    • خسارت مالی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه (حداقل خسارت مالی که بیمه ایران پرداخت می‌کند در سال 1401 معادل 20 میلیون تومان است.)
    • خسارت جانی وارد شده به راننده یا سرنشینان راننده مقصر در حادثه تصادف (این خسارت با توجه به دیه ماه عادی سال پرداخت خواهد شد.)

    عوامل تاثیرگزار بر قیمت نرخ بیمه شخص ثالث شرکت بیمه ایران

    دیه یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر روی قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر مستقیم می‌گذارد. قوه قضاییه در ابتدای هر سال نرخ دیه را مشخص کرده و به بیمه مرکزی اعلام می‌کند. همچنین شرکت‌های بیمه‌ای برای کاهش هزینه و حق بیمه شخص ثالث تخفیف‌های دیگری هم در نظر می‌گیرند. به طور کلی علاوه بر نرخ دیه، عوامل مختلف دیگری هم بر قیمت بیمه شخص ثالث تاثیر دارد. این عوامل عبارتند از:

    • تخفیف عدم خسارت
    • جریمه دیرکرد بیمه‌نامه
    • تعداد سیلندر
    • سال ساخت
    • کاربری خودرو
    • میزان پوشش بیمه ‌‌نامه
    • تخفیف شرکت بیمه
    • مدت اعتبار بیمه ‌نامه
    • عمر خودرو

    قیمت بیمه شخص ثالث

     

    چگونه بهترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟

    شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. شما می‌توانید بهترین بیمه شخص ثالث را با توجه به شرایط خود از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب و به صورت آنلاین خریداری نمایید.

    مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث چقدر است؟

    مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث می تواند بلندمدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون به صرفه تر است ولی اگر می خواهید در عرض چند ماه آتی وسیله نقلیه خود را بفروشید یا مشکل در پرداخت نقدی حق بیمه شخص ثالث دارید می توانید، از بیمه نامه کوتاه مدت یا حتی چند روزه شخص ثالث بهره مند شوید که در این شرایط حتی خرید اقساطی بیمه شخص ثالث نیز از سامانه خرید آنلاین بیمه دات کام میسر است.

    بیمه شخص ثالث ایران در بیمه دات کام

    همه افراد از اهیمت خرید بیمه شخص ثالث اطلاع دارند و می‌دانند که در صورت عدم خریداری این بیمه نامه با جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهند شد. همچنین بیمه ایران یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های بیمه‌ای است که سهم فروش قابل توجهی از بیمه شخص ثالث را به خود اختصاص داده است. برای اینکه بتوانید راحت‌تر از خدمات شرکت بیمه ایران استفاده کنید کافی است که به وب سایت بیمه دات کام https://bimeh.com مراجعه کرده و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات بیمه نامه مورد نظر خود را خریداری کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه است. این پلتفرم دارای مجوز بیمه مرکزی بوده و به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در خدمت بیمه‌‌گزار‌ها است. خدمات بیمه ایران در این سایت ارائه می‌شود و امکان خرید اینترنتی انواع بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه مسئولیت و ... برای مشتری‌ها و بیمه‌گزار‌ها  فراهم است. در این مجموعه می‌توان قبل از خرید بیمه نامه خودروی  مورد نظر خود، از مشاوره‌های تخصصی و کارشناس‌های بیمه‌ای مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین به راحتی شرایط استعلام بیمه خودرو  در شرکت‌های بیمه‌ای امکان پذیر است تا ارزان‌ترین بیمه و بهترین بیمه شخص ثالث  را خریداری کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید