مقایسه سامسونگ گلکسی A33 با گلکسی A53

مقایسه سامسونگ گلکسی A33 با گلکسی A53
راهنمای مطالعه

    مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53 از نظر سخت‌افزار، نمایشگر، دوربین و باتری به شما نشان می‌دهد کدامیک از این دو موبایل میان‌رده سامسونگ برایتان مناسبتر است.

    سامسونگ گلکسی A33 و A53 اوایل امسال به عنوان مدل‌ جدید گوشی ‌های محبوب گلکسی A32 و A52 وارد بازار شدند. گلکسی A33 و A53 نه تنها از نظر طراحی و ابعاد بلکه از نظر سخت‌افزار و نمایشگر به قدری شبیه یکدیگرند که در نگاه اول نمی‌توان آنها را از هم تشخیص داد.

    با این حال قیمت این دو گوشی چند میلیون تومان با هم فرق دارد که در ادامه مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53 دلیل آنرا مشخص خواهیم کرد.

    مقایسه طراحی گلکسی A33 با گلکسی A53

    مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53

    هر دو گوشی طراحی را از نسل قبل به ارث برده‌اند و اینرو تا حد زیادی به هم شبیهند. پنل پشتی و فریم میانی  این موبایل‌ها از پلاستیک صاف و یکدستی ساخته شده که حس خوبی را حین در دست گرفتن به شما منتقل می‌کند و به خاطر طراحی مات، اثر انگشت روی آن نمی‌ماند.

    ضخامت آنها یکسان است اما سامسونگ گلکسی A53 چند میلیمتر بزرگتر است. در هیچکدام از این دو گوشی خبری از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیست.

    هر دو مدل گواهی IP67 را دارند که به معنی مقاومت در برابر نفوذ آب در عمق یک و نیم متری برای ۳۰ دقیقه است.

    در مجموع مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53 از نظر طراحی نشان می‌دهد که هیچکدام از این دو گوشی برتری خاصی نداشته و کیفیت ساخت مشابهی دارند.

    [table id=1162 /]

    مقایسه نمایشگر گلکسی A33 با گلکسی A53

    ption id="attachment_50358" align="alignnone" width="850"]مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53 مقایسه نمایشگر گلکسی A33 با گلکسی A53

    نمایشگر همیشه نقطه قوت گوشی‌های سامسونگ بوده و این دو مدل هم به پنل‌هایی با کیفیت مجهز هستند. نمایشگر گوشی‌ها از نوع سوپر امولد است اما شاهد تفاوت بین گلکسی A33 و گلکسی A53 هستیم.

    نمایشگر گلکسی A53 5G سامسونگ ۶.۵ اینچی بوده و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد. در طرف دیگر گلکسی A33 5G به نمایشگر ۶.۴ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هر تز مجهز شده.

    [related]49564[/related]

    همچنین بررسی گلکسی A53 5G نشان می‌دهد که حداکثر روشنایی نمایشگر آن در حالت دستی و خودکار اندکی از رقیب بالاتر است.

    بنابراین در مقایسه گلکسی A53 با A33 از نظر نمایشگر برد با گلکسی A53 است چرا که پنلی سریعتر، روشن‌تر و بزرگتر دارد.

    [table id=1163 /]

    مقایسه سخت‌افزار گلکسی A53 با گلکسی A33

    مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53

    سامسونگ در کمال تعجب برای این دو گوشی از پردازنده یکسان اگزینوس ۱۲۸۰ استفاده کرده. این تراشه میان رده در حد اسنپدراگون ۶۹۵ و دیمنسیتی ۸۲۰ محسوب می‌شود که در گوشی‌های پوکو X4 پرو 5G و ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به کار رفته است.

    از نظر پیکربندی رم و حافظه داخلی تفاوتی بین گوشی A33 با گوشی A53 وجود ندارد و هر دو مدل از رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت و حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. در هر دو گوشی هم امکان استفاده از کارت حافظه وجود دارد.

    با توجه به استفاده از پردازنده و حافظه یکسان تفاوتی از نظر سرعت اجرای برنامه و بازی در این دو گوشی وجود ندارد. با این حال از آنجا که قیمت گلکسی A33 از رقیب چند میلیون کمتر است، در مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53 از نظر سخت‌افزاری باید گلکسی A33 را برند بدانیم.

    [table id=1160 /]

    مقایسه دوربین گلکسی A53 با گلکسی A33

    ption id="attachment_50356" align="alignnone" width="850"]مقایسه گلکسی A33 با گلکسی A53 مقایسه دوربین گلکسی A53 با گلکسی A33

    در این بخش به مهمترین تفاوت گلکسی A33 و گلکسی  A53می‌‌رسیم که به دوربین مربوط می‌شود. سامسونگ در هر دو گوشی از ماژول چهارگانه استفاده کرده که دو مورد از آنها یعنی ماکرو و عمق سنج اساسا کاربرد خاصی ندارند و بود و نبودشان تفاوتی ندارد.

    اما زمانی که به دوربین اصلی می‌رسیم، گلکسی A53 5G با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی یک سر و گردن از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A33 5G بالاتر قرار می‌گیرد. از نظر فیلمبرداری در هر دو گوشی امکان ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم و 1080pبا نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را خواهید داشت. همانطور که در جدول مقایسه دوربین گلکسی A33 با گلکسی A53 می‌بینید در سنسور التراواید هم گلکسی A53 5G بهتر ظاهر شده است.

    دوربین سلفی گلکسی A53 مثل بسیاری از مدل‌های میانرده سامسونگ، ۳۲ مگاپیکسلی است اما A33 یک سلفی ۱۳ مگاپیکسلی داریم که بسیار ضعیف‌تر است. بنابراین اگر دوربین برایتان مهم است، گلکسی A53 انتخاب بهتری است.

    [table id=1164 /]

    مقایسه باتری گلکسی A33 با گلکسی A53

    هرچند باتری گوشی‌های سامسونگ شارژ سریع درخشانی ندارند اما از نظر شارژدهی عملکرد خوبی دارند و همین روند در مورد این دو گوشی نیز صدق می‌کند. مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A33 از در این بخش نشان می‌دهد که هر دو به باتری ۵ هزار میلی آمپرساعتی مجهز شده‌اند که با شارژ سریع ۲۵ واتی سازگار است.

    جالب اینجاست که با وجود یکسان بودن باتری و پردازنده، شارژدهی گلکسی A33 5G کمی بهتر است و هنگام اجرای بازی‌های سه بعدی تا ۷ ساعت و حین تماشای ویدیو آنلاین تا ۸ ساعت شما را همراهی می‌کند.

    همانطور که در بررسی گلکسی A53 5G گفتیم، در جعبه هیچکدام از این گوشی‌ها خبری از شارژر نیست و باید جداگانه آنرا بخرید.

    [table id=1161 /]

    جمع‌بندی مقایسه سامسونگ گلکسی A53 با گلکسی A33

    گلکسی A53 5G به عنوان مدل جدید گلکسی A52S به بازار عرضه شد اما به خاطر چیپست ضعیف‌تر و عدم ارتقا در بخش‌های دیگر فروش بالایی را تجربه نکرده. در مقابل گلکسی A33 5G به واسطه قابلیت‌های مناسب و قیمت بسیار مناسبتر با استقبال خریداران مواجه است. مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A33 نشان می‌دهد که این دو گوشی از بسیاری جهات از جمله طراحی و کیفیت ساخت، پردازنده، حافظه، نمایشگر و باتری عملا یکسان هستند. اصلی‌ترین تفاوت گلکسی A53 با گلکسی A33 کیفیت بالاتر دوربین در گلکسی A53 است که نمی‌تواند تفاوت قیمت چند میلیونی را توجیه کند. بنابراین اگر دوربین برایتان در اولویت نیست، توصیه ما خرید گلکسی A33 5G است. حتی در صوتی که دوربین برایتان مهم است، سراغ گلکسی A52S بروید که قابلیت‌های بیشتر را با قیمت مناسب‌تر در اختیارتان می‌گذارد. [see_also]46808[/see_also]  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید