راهنمای کامل تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه در سال ۲۰۲۲

راهنمای کامل تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه در سال ۲۰۲۲
راهنمای مطالعه

    رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه به صورت ۵ ساله ارائه ی شود وشما پس از این ۵ سال می توانید وارد دوره تخصص شوید. برای تحصیل  دندانپزشکی در ترکیه ، می بایستی که حتما دیپلم داشته باشید و ۱۲ سال تحصیلی را قبل از آن گذرانیده باشید و با ارائه دیپلم یا گواهی موقت به همراه ریز نمرات سه ساله به اضافه پاسپورت و عکس پرسنلی به علاوه برگه پذیرش از دانشگاه مورد نظر که توسط کارشناسان ما در مجموعه دیار دانش برای شما با کسب بالاترین بورسیه اخذ می گردد ، می توانید در دانشگاه مورد نظر ثبت نام خود را به عمل آورید .

    شما بدون نیاز به مدرک زبان نیز می توانید به تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه بپردازید منتها به شرط اینکه در ترم اول تحصیل خود در دوره آموزش زبان (ترکی یا انگلیسی) دانشگاه شرکت نمایید.

    شما برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه می توانید در دانشگاه های خصوصی و دولتی این کشور تحصیل نمایید که برای ورود به دانشگاه های دولتی می بایستی که حتما در آزمون یوس شرکت نمایید و پس از کسب نمره قابل قبول در این آزمون و انتخاب رشته ، با ارائه مدارک مورد نیاز که قبل تر ذکر کردیم به تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه بپردازید.

    برای ثبت نام در دانشگاه های خصوصی ، نیازی به کارنامه آزمون های بین المللی ندارید و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود پس از بررسی توسط دانشگاه پذیرش خواهید شد.

    جهت مشاوره رایگان با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۹۸۸۳۳۸تماس بگیرید.

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه

    1. دیپلم یا گواهی موقت ( به صورت ترجمه شده )
    2. ریز نمرات سه ساله دبیرستان ( به صورت ترجمه شده )
    3. پاسپورت
    4. عکس پرسنلی
    5. برگه پذیرش از طرف دانشگاه
    6. هزینه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه چقدر است؟

      هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های مختلف ترکیه متفاوت می باشد و همانطور که قبل تر گقتیم دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته دندانپزشکی به دو بخش خصوصی و گروهی تقسیم می شوند .

      شهریه دانشگاه های دولتی به لیر بوده و بین ۱۰ تا ۴۰ هزار لیر در سال می باشد ، شهریه دانشگاه های خصوصی به دلار $ بوده و بین ۵ تا ۲۰ هزار دلار در سال می باشد که تفاوت قابل توجهی بین دانشگاه های خصوصی و دولتی از نظر هزینه به چشم می آید.

      بهترین دانشگاه های خصوصی دندانپزشکی ترکیه کدام است؟

      بهترین دانشگاه های خصوصی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه عبارتند از :

      1. دانشگاه یدی تپه
      2. دانشگاه باهچه شهیر
      3. دانشگاه باشکنت
      4. دانشگاه ایستینیه
      5. دانشگاه مدیپول
      6. دانشگاه بیرونی
      7. دانشگاه کوچ
      8. دانشگاه گلیشیم
      9. دانشگاه بزمی عالم
      10. شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به چه صورت است؟

        به صورت کلی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه شرایط سنی خاصی شامل حال شما نمی شود ، اما نکته ای که وجود دارد این است که برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر ، برای آن دسته از عزیزانی که سن شان بالا تر از 30 سال باشد ف برخی محدودیت ها اعمال خواهد شد

        آیا تحصیل دندان پزشکی در کشور ترکیه بدون دادن آزمون و کنکور امکان پذیر است؟

        بله همانطور که ذکر کردیم برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه نیازی به شرکت در آزمون های بین المللی نیست و شما صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه پذیرفته خواهید شد.

        دانشگاه های مختلف در تاریخ های مشخصی که از طرف خود اعلام می کنند ، اقدام به بررسی مدارک ارسال شده از طرف متقاضیان می نمایند و پس از بررسی این مدارک ، برگه پذیرش اولیه به ایمیل فرد متقاضی ارسال می گردد و پس از پرداخت شهریه مشخص شده از طرف دانشگاه و ارسال فیش واریزی به دانشگاه مورد نظر برگه پذیرش نهایی صادر شده و به همراه مدارک احراز هویت خود به دانشگاه رفته و ثبت نام خود را نهایی می نمایید.

        آیا پس از پایان تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه اجازه کار داریم ؟

        بله ، شما می توانید پس از پایان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه فعالیت نمایید ، اگرچه فعالیت در رشته دندانپزشکی در ترکیه برای افراد خارجی ممنوع می باشد اما شما با شرکت در آزمون تی اس تی می توانید اجازه کار در کشور ترکیه را دریافت نمایید.

        جهت مشاوره رایگان با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۹۸۸۳۳۸ تماس بگیرید

        آیا در حین تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه می توانیم به دانشگاه های کشورهای اروپایی انتقالی بگیریم ؟

        بله ، شما پس از گذراندن ۶۰ واحد درسی با حداقل معدل ۲.۵ از ۴ و کسب نمره ۶ به بالا در آزمون آیلتس و یا ۷۵ به بالا در آزمون تافل می توانید در خواست خود را مبنی بر انتقال به یکی از دانشگاه های اروپایی برای ادامه تحصیل رشته دندانپزشکی در آن کشور ، به دانشگاه ارائه دهید.

        تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه به چه زبانی می باشد ؟

        تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشور ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی می باشد که برای تحصیل به زبان ترکی استانبولی ، می بایستی مدرک تومر خود را به دانشگاه ارائه دهید و برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی می بایستی که مدرک آیلتس یا تافل خود را به دانشگاه ارائه دهید .

        اما در صورت نداشتن مدرک زبان هیچ مانعی برای تحصیل شما وجود ندارد و شما پس از شرکت در دوره زبانی که دانشگاه برای شما برگزار می کند می توانید وارد کلاس های تخصصی خود شوید.

        بازار کار و درآمد رشته دندانپزشکی در ترکیه چگونه است؟

        در همه جای دنیا رشته دندانپزشکی از مقبولیت بالایی برخوردار بوده و درآمد یک دندانپزشک در آن کشور جزء درآمدهای سطح بالای آن جامعه به حساب می آمده است.

        کشور ترکیه هم از این قاعده مستثنا نیست و درآمد یک دندانپزشک در ترکیه بین ۴۰ تا ۱۰۰هزار لیر در ماه می باشد که نسبت به مخارج زندگی در کشور ترکیه درآمد بالایی به حساب می آید.

        دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای تحصیل رشته دندانپزشکی در ترکیه کدامند؟

        1. دانشگاه استانبول
        2. دانشگاه اگه
        3. دانشگاه باشکنت
        4. دانشگاه آتاتورک
        5. دانشگاه آنکارا
        6. دانشگاه قاضی
        7. دانشگاه مارمارا
        8. دانشگاه باهچه شهیر
        9. دانشگاه یدی تپه
        10. دانشگاه کاتب چلبی
        11. دانشگاه دوکوزایلول
        12. دانشگاه 19 ماییس
        13. دانشگاه حاجت تپه
        14. دانشگاه کوچ
        جهت مشاوره رایگان با شماره تلفن ۰۹۰۳۸۹۸۸۳۳۸ تماس بگیرید.
        تهیه شده در: درجه
        {{totalCount}} دیدگاه‌
        {{name.error}}
        {{email.error}}
        {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
        {{commentMessage.error}}

        ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید