۹ مدل از بهترین حافظه‌های SSD برای پلی استیشن

۹ مدل از بهترین حافظه‌های SSD برای پلی استیشن
راهنمای مطالعه

    SSD برای PS5 باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد تا پلی استیشن 5 بهترین عملکرد را ارائه کند. در ادامه بهترین SSD برای پلی‌استیشن 5 آشنا می‌شویم.

    سونی در کنسول پلی استیشن ۵ امکان ارتقا فضای ذخیره‌سازی با حافظه SSD را فراهم کرده تا گیمرها بازی‌های بیشتری را در کنسول خود ذخیره و اجرا کنند. این امر باعث خرید کنسول بازی سونی توسط تعداد بیشتری از کاربران شده است.

    گزینه‌های زیادی از برند‌های معتبر در اختیار داریم که از درایوهای Gen 4.0 با هیت‌سینک‌های مخصوص در SSDهای خود استفاده می‌کنند و کاملا با کنسول پلی استیشن ۵ سازگار است. به واسطه این محصولات، کاربر می‌تواند حافظه دستگاه خود را دو تا چهار برابر بیشتر کند.

    متاسفانه یکی از نقاط ضعفی که SSDهای استاندارد و قابل اعتماد بازار گرفتارش هستند، قیمت بالای آن‌هاست. البته، کاربر می‌تواند همچنان از حافظه‌های دیسکی اکسترنال هم برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کند، اما فرق آن‌ها با حافظه‌های SSD این است که نمی‌توان از طریق حافظه‌های دیسکی اکسترنال به طور مستقیم بازی‌ها را اجرا کرد و نیاز است تا دیتای بازی به حافظه SSD منتقل شود.

    معیارهای خرید حافظه SSD برای PS5

    ما در ادامه این مطلب سعی کردیم تا بهترین SSD برای PS5 را معرفی کنیم. اما پیش از این، نگاهی به الزامات مشخصات رسمی سونی برای حافظه‌های SSD ثانویه می‌اندازیم:

    • رابط PCIe Gen 4
    • ظرفیت از ۲۵۰ گیگابایت تا ۴ ترابایت
    • سرعت خواندن ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه یا بیشتر
    • عرض ۲۲ میلی‌متر (به هیچ‌وجه از SSDهای ۲۵ میلی‌متری استفاده نشود)
    • دارای هیت‌سینک (توکار یا DIY)

    بهترین حافظه SSD برای PS5

    سیگیت مدل FireCuda 530

    • قیمت: از حدود ۱۲ میلیون تومان

    بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5

    ظرفیت: تا ۴ ترابایت

    فناوری: PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4

    سرعت: خواندن ۷۳۰۰ / نوشتن ۶۰۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • نام معتبر سیگیت
    • کیفیت و سرعت بالا

    معایب:

    • در بازار کمیاب است

    اولین محصولی که می‌توانیم در این لیست معرفی کنیم حافظه SSD سیگیت مدل FireCuda 540 است که تمام الزامات و مشخصات خرید SSD برای PS5 را در اختیار دارد. به راحتی می‌توان این محصول را در صدر بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5 قرار داد که از سرعت و دوام فوق‌العاده بالایی برخوردار است.

    حافظه SSD فایرکودا 540 سیگیت از جدیدترین و به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کرده است و از بهترین بازی‌های پلی استیشن ۵ پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال در بالاترین حد خود قرار دارد و سیگیت ادعا کرده که سرعت از مرز ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه عبور می‌کند. مهم‌تر از همه، این SSD از حافظه 3D TLC NAND و نسل بعدی PCIe 4.0 استفاده می‌کند.

    این مدل حافظه‌ها گاهی به اشتباه هارد SSD برای PS5 یا حتی خرید هارد اکسترنال SSD برای PS5 هم خوانده می‌شوند.

    سیگیت برای خنک کردن SSD خود از هیت‌سینک‌های شرکت EKWB استفاده کرده که از آلومینیوم با روکش آنودی ساخته شده‌اند. در تست‌های انجام شده، این هیت‌سینک‌ها می‌توانند به طرز قابل توجهی SSD را خنک کنند و کاربر ساعت‌ها می‌تواند بدون نگرانی از افزایش دما به کار خود ادامه دهد.

    دوام و عمر SSD فایرکودا 540 بسیار بالا است، به طوری که می‌توان تا حداکثر ۵۱۰۰ ترابایت محتوا را روی آن نوشت و پاک کرد. همچنین به ۱.۸ میلیون ساعت زمان نیاز است تا این حافظه SSD اولین ایراد فنی خود را نشان دهد و با یک حافظه عمری طرف هستیم.

    ای‌دیتا XPG Gammix S70؛ بهترین SSD برای PS5 از نظر قیمت

    • قیمت: از حدود ۷ میلیون تومان

    بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5

    ظرفیت: تا ۲ ترابایت

    فناوری: PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4

    سرعت: خواندن ۷۴۰۰ / نوشتن ۶۸۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • قیمت فوق‌العاده خوب نسبت به ارزش واقعی
    • کیفیت و سرعت بالا

    معایب:

    • دستورالعمل اتصال هیت‌سینک به راحتی پیدا نمی‌شود!

    برند XPG ای‌دیتا شاید نام بزرگی در این لیست نباشد، اما مدل Gammix S70 مطمئنا به خاطر قیمت مقرون‌به‌صرفه، هیت سینک یکپارچه و عملکرد متوالی فوق‌العاده‌اش، از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و آن را گزینه خرید SSD برای PS5 تبدیل می‌کند.

    مدل یک ترابایتی این SSD پیشرفته تنها با قیمت ۱۳۰ دلار به فروش می‌رسد که در ایران هم می‌توان با حدود ۶ یا ۷ میلیون تومان پیدا کرد. نسخه دو ترابایتی این حافظه هم ۲۲۰ دلار است که باز هم از قیمت مقرون‌به‌صرفه و باورنکردنی برخوردار است.

    ای‌دیتا مدعی است که سرعت خواندن و نوشتن این حافظه SSD به ۷۴۰۰/۶۸۰۰ مگابایت برثانیه می‌رسد اما سیستم عامل  کنسول بازی پلی‌استیشن 5 این سرعت را به ۶۱۰۰ مگابایت بر ثانیه محدود می‌کند.

    در آزمایش‌های انجام شده، سرعت خواندن پس از فرمت‌سازی به ۶۲۰۰ مگابایت بر ثانیه رسید. همانطور که انتظار می‌رفت، انتقال فایل‌ها از حافظه داخلی کنسول به XPG Gammix S70 هیچ مشکلی نداشته و در هنگام اجرای بازی‌ها از این درایو نسبت به خود کنسول تفاوتی در عملکرد مشاهده نمی‌شود.

    اگر به دنبال یک گزینه مقرون‌به‌صرفه، با ظرفیت بالا و کیفیت و سرعت عالی هستید، Adata XPG Gammix S70 Blade یکی از بهترین‌ گزینه‌های خرید حافظه SSD برای PS5 در بازار خواهد بود.

    [related]33622[/related]

    سامسونگ مدل 980 پرو یک ترابایت دارای هیت‌سینک 

    • قیمت: از حدود ۵.۵ میلیون تومان

    خرید SSD برای PS5

    ظرفیت: تا ۴ ترابایت

    فناوری:PCIe Gen 4.0 x4

    سرعت: خواندن ۷۰۰۰ / نوشتن ۵۱۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • بازدهی فوق‌العاده
    • تطبیق عالی با SSD داخلی PS5
    • هیت‌سینک اختصاصی

    معایب:

    • قیمت آن از برخی مدل‌های مشابه بالاتر است

    حافظه SSD سامسونگ 980 پرو را هنوز می‌توان یکی از بهترین SSDها برای پلی‌استیشن 5 دانست، به خصوص با توجه به اینکه مدل هیت‌سینک در حال حاظر به طور گسترده در دسترس است. در حالی که ممکن است درایو این SSD دیگر سریع‌ترین نوع خود در نسل 4.0 نباشد، اما نمی‌توان از سرعت خواندن متوالی آن که تا ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه پیش‌روی می‌کند، چشم‌پوشی کرد.

    با اینکه درایوهای نسل 4 از کنترلرهای Phison E18 استفاده می‌کنند تا عملکرد تصادفی کلی‌تر، سازگارتر و سریع‌تری ارائه دهند، SSD سامسونگ 980 پرو با حافظه داخلی کنسول مطابقت بسیار نزدیکی دارند و معمولا نسبت به درایوهای جدیدتر موجود در بازار هم ارزان‌تر است.

    این درایو هنوز هم یکی از سریع‌ترین درایوهایی است که سرعتی در مرز ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه یا حتی فراتر را ارائه می‌دهد. به همین دلیل این SSD یک پیشنهاد ویژه و عالی برای خرید SSD برای PS5 است.

    وسترن دیجیتال مدل بلک SN850 پرو یک ترابایت دارای هیت‌سینک 

    • قیمت: از حدود ۵ میلیون تومان

    بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5

    ظرفیت: تا ۴ ترابایت

    فناوری: AIC PCIe 4.0 x4

    سرعت: خواندن ۷۰۰۰ / نوشتن ۵۳۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • مدل هیت‌سینک
    • سرعت فوق‌العاده بالا
    • کیفیت وسترن دیجیتال

    معایب:

    • نبود کنترلر Phison E18
    • نسبت به سایر SSDهای پلی‌استیشن 5 گران‌تر است

    این SSD، انتخاب مارک سرنی طراح و مهندس ارشد کنسول پلی‌استیشن 5 است. عملکرد SSD وسترن دیجیتال SN850 Black به شکلی است که تمام معیارهای خرید SSD برای PS5 را در اختیار دارد.

    با استفاده از فناوری فوق‌العاده PCIe Gen 4، در مدل یک ترابایتی می‌توان به سرعت خواندن ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۵۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کرد. آزمایش‌های مختلف هم نشان می‌دهد که ادعاهای وسترن دیجیتال در مورد سرعت این SSD کاملا صحت دارد.

    با توجه به این که مدل ۵۰۰ گیگابایتی این SSD هم از قیمت مناسبی برخوردار است، شاید آن هم یک گزینه مناسب باشد، اما می‌توانید به سراغ مدل ۲ ترابایت بروید و خیال خودتان را راحت کنید.

    پی‌ان‌وای مدل XLR8 یک ترابایت دارای هیت‌سینک 

    • قیمت: از حدود ۵ میلیون تومان

    بهترین SSD برای PS5 خرید SSD برای PS5

    ظرفیت: تا ۴ ترابایت

    فناوری:NVMe PCIe Gen 4 x4

    سرعت: خواندن ۷۵۰۰ / نوشتن ۶۸۵۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • عملکرد متوالی پرسرعت
    • طراحی کاربردی و خوب هیت‌سینک
    • جایگزین درپوش پورت M.2 پلی‌استیشن 5

    معایب:

    • از بسیاری از مدل‌های Gen 4.0 گران‌تر است
    • با کنسول‌ دیجیتال پلی‌استیشن 5 سازگار نیست

    برند PNY حافظه SSD جدید خود را در قالب کیت گیمینگی متشکل از PNY CS3140 با هیت‌سینک مخصوص کنسول پلی‌استیشن 5 راهی بازار کرده و در عمل با نتایج خوبی هم رو‌به‌رو شده است.

    در آزمایش‌های صورت گرفته، مشخص شد که این کیت گیمینگ می‌تواند نتایج عالی و منحصر به فردی را به لحاظ سرعت عملکرد متوالی در میان تمام SSDهای لیست به ثبت برساند. سرعت خواندن این SSD در پلی‌استیشن 5 به عدد ۶۵۴۷.۴۷۷ مگابایت بر ثانیه می‌رسد که مطابق با قابلیت‌های خواندن متوالی ذکر شده درایو است.

    قبلا هم هیت‌سینک‌هایی را دیده‌ایم که می‌توانند جایگزین پورت M.2 کنسول پلی‌استیشن 5 شوند، اما چیزی که مدل PNY را متفاوت می‌کند، پخش‌کننده حرارت آلومینیومی ضخیم است که خود را در بالای درایو تعبیه شده در پوشش قرار می‌دهد. برند PNY مدعی است که این کار باعث می‌شود تا ۴۰ درصد جریان هوای بهتری را برای کیت گیمینگ خود فراهم کند. چنین ادعایی در عمل کاملا درست به نظر می‌رسد.

    بیشتر مدل‌های SSD برای PS5 معمولا با سرعت خواندن ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه کار می‌کنند، اما در اینجا ما یک گیگابایت بر ثانیه افزایش را شاهد هستیم که این قضیه ارتباط مستقیمی با نحوه طراحی هیت‌سینک دارد.

    اگر این SSD نظرتان را جلب کرده و نیاز به حافظه بیشتر از یک ترابایت دارید، مدل‌های ۲ و ۴ ترابایتی سازگار با پلی‌استیشن 5 هم در دسترس قرار دارند که البته از قیمت‌ بسیار بالایی هم برخوردار هستند. با اینکه کیت PNY XLR8 ارزان‌ترین SSD با درایو نسل 4 در بازار نیست، اما قطعا می‌توان آن را یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۲ دانست.

    کاربران گاهی به اشتباه این حافظه را هارد SSD برای PS5 یا حتی خرید هارد اکسترنال SSD برای PS5 عنوان می‌کنند.

    سابرنت مدل Rocket 4 Plus یک ترابایت دارای هیت‌سینک 

    • قیمت: از حدود ۱۱ تا ۱۷ میلیون تومان

    بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5

    ظرفیت: تا ۴ ترابایت

    فناوری: PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4

    سرعت: خواندن ۷۰۰۰ / نوشتن ۶۶۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • عملکرد فوق‌العاده
    • هیت‌سینک عالی
    • طراحی زیبا

    معایب:

    • قیمت بسیار بالای آن که حتی تا ۱۷ میلیون تومان هم پیش می‌رود
    • عملکرد تصادفی آن‌چنان قدرتمند نیست

    خرید SSD برای PS5 مدل راکت 4 پلاس از برند سابرنت به خوبی تمام استانداردها و پیش‌نیازهای سونی برای استفاده در کنسول پلی‌استیشن 5 را تیک زده و تطابق عالی با کنسول دارد.

    در تست‌های انجام شده، انتقال بازی F1 2021 که ۶۸ گیگابایت حجم داشت، تنها ۵۵ ثانیه طول کشید! یا اجرای بازی Spider-Man: Miles Morales از لحظه بوت تا داخل بازی تنها ۲۴ ثانیه طول کشید. راکت 4 پلاس دقیقا در محدوده پرسرعت و فوق‌العاده‌ای قرار دارد.

    یکی از نقاط قوت عالی این اس‌اس‌دی، طراحی هیت‌سینک آن است. سابرنت در این مدل از SSD‌های خود، هیت‌سینک سفارشی و منطبق با پلی‌استیشن 5 را ارائه داده که نه فقط نقش هیت سینک SSD را ایفا می‌کند، بلکه به عنوان جایگزین پنل SSD پلی‌استیشن 5 هم عمل کرده و به خاطر جنس و کیفیت ساخت، نقش پررنگ‌تری در انتقال گرما به خارج از محدوده SSD را ایفا می‌کند.

    متاسفانه این SSD هم در ایران کم پیدا می‌شود و مدل‌های یک و دو ترابایتی آن از بازه قیمتی ۱۱ و ۱۲ میلیون تومان تا حتی ۱۷ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند که بسیار بالاست.

     

    کروشیال مدل P5 Plus یک ترابایت 

    • قیمت: از حدود ۳.۵ میلیون تومان

    خرید SSD برای PS5

    ظرفیت: تا ۲ ترابایت

    فناوری: PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4

    سرعت: خواندن ۶۶۰۰ / نوشتن ۵۰۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • کیفیت تضمین شده برند کروشیال
    • پرسرعت
    • مجهز به جدیدترین فناوری‌های SSD

    معایب:

    • به هیت‌سینک نیاز دارد
    • شاید به سختی در بازار پیدا شود

    اگر دنبال یک انتخاب مقرون‌به‌صرفه در خرید SSD برای PS5 هستید، حافظه SSD کروشیال مدل P5 Plus کاملا با استانداردهای کنسول پلی‌استیشن 5 سازگاری دارد.

    حافظه SSD کروشیال مدل P5 Plus از فناوری Micron Advanced 3D NAND اختصاصی این برند استفاده می‌کند که باعث می‌شود تا به راحتی تا سرعت ۶۶۰۰ مگابایت در ثانیه بازدهی داشته باشد. کروشیال با استفاده از این قابلیت توانسته محصول خود را با قیمتی پایین‌تر از سایر رقبا، اما در بازه سرعتی بسیار مناسب به بازار عرضه کند.

    تنها کمبودی که این SSD دارد، عدم وجود هیت‌سینک همراه با آن است. به همین منظور اگر قصد تهیه این SSD را داشته باشید، باید یک هیت‌سینک سازگار با آن و البته سازگار با درگاه SSD پلی‌استیشن 5 تهیه کنید. توجه داشته باشید که انتخاب نادرست هیت‌سینکی که مطابق با سایز و معیار پلی‌استیشن 5 نباشد، می‌تواند برایتان دردسرساز شود.

    نسخه یک ترابایت این حافظه SSD هم‌اکنون در بازار ایران با قیمت میانگین ۳.۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

    [related]49012[/related]

    پاتریوت مدل وایپر VP4300 یک ترابایت 

    • قیمت: از حدود ۳.۵ میلیون تومان

    بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5

    ظرفیت: تا ۲ ترابایت

    فناوری: PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4

    سرعت: خواندن ۷۴۰۰ / نوشتن ۵۵۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • بازدهی فوق‌العاده
    • پرسرعت
    • ارزش بالا در قیاس با قیمت
    • به همراه هیت‌سینک

    معایب:

    • در مقایسه با سایر برندها کمی ناشناخته است

    حافظه SSD وایپر VP4300 برند پاتریوت را می‌توان یکی از بهترین‌های مقرون‌به‌صرفه دانست که فقط و فقط به خاطر شهرت سایر برند‌ها، کمتر دیده شده است، اما با رجوع به آن متوجه می‌شوید که این محصول نه فقط دارای سرعت بالایی است، بلکه امکانات بسیار مناسبی به نسبت قیمتش در اختیار دارد.

    سرعت خواندن این SSD حدود ۷۴۰۰ مگابایت در ثانیه است و سرعت نوشتن آن به ۶۸۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد که عالی است و در آزمایشات واقعی نیز خود را ثابت کرده است. عملکرد این SSD بسیار وسوسه‌برانگیز و ممتاز است و به راحتی می‌توان آن را با اس‌اس‌دی محبوب 980 پرو سامسونگ مقایسه کرد.

    مزیت بسیار خوب این SSD، مجهز بودن آن به دو هیت‌سینک عالی است. یک لایه گرافن نازک و یک لایه آلومینیومی با اندازه‌ای کامل که عملیات انتقال گرما را به خوبی انجام می‌دهند و باعث می‌شوند تا عملکرد قطعه همیشه در بهترین حالت خود قرار داشته باشد.

    این حافظه SSD کم‌تر شناخته شده جزو بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5 محسوب می‌شود.

     

    گیگابایت آئورس مدل Gen4 7000s یک ترابایت 

    • قیمت: از حدود ۳.۵ میلیون تومان

    خرید SSD برای PS5 خرید SSD برای PS5

    ظرفیت: تا ۲ ترابایت

    فناوری: PCIe Gen4 x4 NVMe 1.4

    سرعت: خواندن ۷۰۰۰ / نوشتن ۵۵۰۰ مگابایت در ثانیه

    مزایا:

    • سرعت بالا و مجهز به جدیدترین فناوری‌ها
    • کیفیت گیگابایت!
    • هیت‌سینک فوق‌العاده

    معایب:

    • مدل ۲ ترابایتی بیش از حد گران است

    برند گیگابایت با خط تولید محصولات گیمینگ آئورس در همه زمینه‌ها خوش می‌درخشد و این‌بار هم نوبت به بازار SSD‌ها است. یکی از بهترین مدل‌های این لیست که تطابق فوق‌العاده‌ای با کنسول پلی‌استیشن 5 دارد، و می‌توان آن را در لیست بهترین SSDهای پلی‌استیشن 5 قرار داد، آئورس Gen4 7000s نام دارد.

    از ظاهر بسیار زیبا و جدی این SSD مجهز به هیت‌سینک که بگذریم، به بازدهی و سرعت آن می‌رسیم. سرعت خواندن در این SSD به بیش از ۷۰۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد که با توجه به تکنولوژی PCIe 4.0 به کار رفته در آن و همچنین 3D TLC NAND FLASH و هیت‌سینک بسیار کاربردی، کاملا منطقی است.

    این SSD از برند گیگابایت کارایی فوق‌العاده‌ای در پلی‌استیشن 5 دارد، اما اگر قصد تهیه آن را دارید پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل یک ترابایت آن بروید. در حال حاضر این مدل با قیمتی حدود ۶ میلیون تومان در بازار پیدا می‌شود، اما مدل ۲ ترابایت در عین کم‌یاب بودن، بسیار گران است و اگر قصد تهیه اس‌اس‌دی دو ترابایت دارید، به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

    در آخر

    در این مطلب ۹ مدل از بهترین حافظه‌های SSD برای پلی استیشن ۵ را نام بردیم که ظرفیت کنسول شما را تا چهار برابر افزایش می‌دهند. نظر شما در مورد فهرست خرید SSD برای PS5 چیست؟ اگر تصور می‌کنید جای مدل خاصی در این لیست خالی است، آنرا با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید. [see_also]51382[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید