مقایسه سامسونگ گلکسی A52s با گلکسی A53

مقایسه سامسونگ گلکسی A52s با گلکسی A53
راهنمای مطالعه

    مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A52s از نظر پردازنده، نمایشگر، دوربین و باتری نشان می‌دهد کدام گوشی میان‌رده سامسونگ برای شما مناسب‌تر است.

    گلکسی A52s یکی از موفق‌ترین گوشی‌های سامسونگ است و انتظار می‌رفت گلکسی A53 به عنوان نسل جدید با قابلیت‌های بیشتر، این روند را ادامه دهد اما در کمال تعجب چنین نشد.

    گلکسی A53 تقریبا همان گلکسی A52s است و نه تنها بهبودی در آن رخ نداده بلکه از برخی جهات دچار پسرفت هم شده است. در ادامه مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A52s خواهیم دید چرا خرید گوشی جدید سامسونگ چندان منطقی نیست.

    مقایسه طراحی گلکسی A52s با گلکسی A53

    ption id="attachment_50535" align="alignnone" width="850"]مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 مقایسه طراحی گلکسی A52s با گلکسی A53

    طراحی گلکسی A53 از روی گلکسی A52s کپی شده و تفاوتی در آنها به چشم نمی‌خورد. پنل پشتی و فریم میانی هر دو گوشی از پلاستیک با کیفیت و مات ساخته شده و تقریبا وزن یکسانی دارند. گلکسی A53 حدود ۰.۳ میلیمتر باریکتر است و به همین میزان طول و عرض کمتری هم دارد.

    طراحی و چیدمان ماژول دوربین اصلی در آنها یکسان است اما از نظر جای کلیدها و پورت‌ها با هم تفاوت دارند؛ به گونه‌ای که نمی‌توان از یک قاب یکسان برای هر دو استفاده کرد.

    اصلی‌ترین تفاوت گلکسی A52s با گلکسی A53 از نظر طراحی به نبود جک ۳.۵ میلیمتری هدفون در گوشی جدید برمی‌گردد؛ در حالی که گلکسی A52s این قابلیت را دارد. از نظر مقاومت هر دو مدل تاییدیه IP67 دارند و تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم خواهند بود.

    [table id=1167 /]

    مقایسه نمایشگر گلکسی A53 با گلکسی A52s

    مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A52s از وجود پنل‌های یکسان در آنها خبر می‌دهد. هر دو مدل به صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپر امولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند.

    این پنل فوق‌العاده با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و تراکم ۴۰۵ پیکسل بر اینچ در نمایش جزییات و رنگ‌ها دقتی خیره کننده دارد. سامسونگ محافظت از این نمایشگر را به لایه گوریلا گلس ۵ سپرده است.

    در مجموع اگر نمایشگر برایتان مهم است، باید بدانید هیچ تفاوتی بین گلکسی A53 با گلکسی A52s از این وجود ندارد.

    [table id=1168 /]

    [related]49564[/related]

    مقایسه سخت‌افزار گلکسی A52s با گلکسی A53

    روند معمول در بازار موبایل این است که نسخه جدید گوشی باید از نظر سخت‌افزار از مدل قبلی قوی‌تر باشد اما این روند در مورد میان‌رده جدید سامسونگ صدق نمی‌کند و گلکسی A53 پردازنده‌ای ضعیف‌تر دارد.

    گلکسی A52s به یکی از بهترین پردازنده‌های میان‌رده یعنی اسنپدراگون 778G مجهز شده که در بسیاری از میان‌رده‌های دیگر مثل شیائومی ۱۱ لایت 5G نیز بکار رفته است. این پردازنده ۸ هسته‌ای در بنچمارک‌های آنتوتو ۹ و گیک‌بنچ به ترتیب به امتیازهای ۵۲۰ هزار و ۲۸۳۶ دست پیدا کرده است.

    از سوی دیگر پردازنده اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A53 5G در بنچمارک آنتوتو حدود ۲۰ درصد و در تست چند هسته‌ای کیگ‌بنچ حدود ۵۰ درصد ضعیف‌تر ظاهر شده است.

    مقایسه گلکسی A52s با گلکسی A53 حین اجرای بازی نیز نشان می‌دهد که گوشی جدیدتر بازی‌های با گرافیک بالا مثل کال‌او‌دیوتی را با نرخ فریم کمتر و در تنظیمات گرافیکی پایین‌تر اجرا می‌کند.

    بنابراین اگر اجرای سریع برنامه‌ها برایتان مهم است و اهل گیم موبایلی هستید، گلکسی A52s را انتخاب کنید.

    [table id=1165 /]

    مقایسه دوربین گلکسی A53 با گلکسی A52s

    سامسونگ هر دو گوشی را به دوربین چهارگانه‌ای مجهز کرده که نقش اصلی آن بر عهده دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی است و در کنار آن دوربین‌های فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تشخیص عمق و ماکرو ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند.

    از نظر تعداد و نوع دوربین‌ها تفاوتی بین گلکسی A53 و گلکسی A52s وجود ندارد اما به واسطه پردازنده متفاوت خروجی کمی با هم متفاوت است. دوربین اصلی و سلفی گلکسی A53 در مقایسه با گلکسی A52s رنگ‌ها را کمی زنده و طبیعی‌تر ثبت می‌کنند. سطح جزییات در این دوربین اندکی بالاتر است و محدوده داینامیک گسترده‌تری در آن به چشم می‌خورد.

    با این وجود دوربین سلفی گلکسی A53 5G بر خلاف گلکسی A52s قادر به ثبت ویدیوهای 1080P با نرخ ۶۰ فریم نیست و در این وضوح با نرخ ۳۰ فریم فیلمبرداری می‌کند. در مجموع اگر دوربین اولویت اصلی شماست و اهل گیم نیستید، گلکسی A53 می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

    [table id=1169 /]

    مقایسه باتری گلکسی A52s با A53

    دیگر تفاوت گلکسی A52s با گلکسی A53 به ظرفیت باتری برمی‌گردد. سامسونگ در گلکسی A52s از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده بود که با شارژ سریع ۲۵ واتی سازگاری داشت.

    در گلکسی A53 5G همچنان شارژ سریع ۲۵ واتی باقیمانده اما ظرفیت باتری به ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت رسیده است. با این وجود در تست‌های عملی تفاوت چندانی در شارژدهی مشاهده نمی‌شود که دلیل آن به تفاوت پردازنده‌ها برمی‌گردد.

    [table id=1166 /]

    جمع‌بندی مقایسه سامسونگ گلکسی A53 با گلکسی A52s

    گلکسی A53 و گلکسی A52s در زمان نگارش این بررسی با قیمت مشابه حدود ۱۱ میلیون تومانی در بازار عرضه شده‌اند. با این وجود همانطور که دیدیم اصلی‌ترین تفاوت آنها استفاده از پردازنده ضعیف‌تر اگزینوس ۱۲۸۰ در گلکسی A53 5G است که توان کمتری در اجرای بازی و برنامه‌های سنگین دارد. از سوی دیگر گلکسی A53 5G در تصویربرداری تا حدودی بهتر ظاهر شده است. در بخش‌های دیگر از جمله طراحی و کیفیت ساخت، نمایشگر و باتری تفاوت چندانی بین این دو گوشی وجود ندارد. در مجموع اگر قدرت سخت‌افزاری برایتان مهم است، گلکسی A52s و اگر عکاسی برایتان مهم است و اهل گیم نیستید، گلکسی A53 5G را انتخاب کنید. نظر شما در مورد مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A52s سامسونگ چیست؟ [see_also]50352[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید