بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر

بررسی سامسونگ گلکسی A33 5G؛ مزایا، معایب و گزینه‌های بهتر
راهنمای مطالعه

    گلکسی A33 5G یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ است که جانشین مدل محبوب A32 شده است. در بررسی گلکسی A33 5G مزایا و معایب این گوشی را به صورت کامل محک خواهیم زد.

    یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ در سال گذشته گلکسی A32 بود که در دو نسخه 4G  و 5G روانه بازار شد. گوشی A33 اما تنها در یک نسخه 5G به بازار آمده و از جهات بسیاری دستخوش ارتقا شده است.

    گلکسی A33 5G از همان پردازنده گلکسی A53 یعنی اکسینوس ۱۲۸۰ برخوردار است و با نمایشگر چشم‌نواز و طراحی جذاب آمده تا بار دیگر بازار گوشی‌های میانرده را تسخیر کند. در ادامه بررسی گلکسی A33 5G خواهیم دید این گوشی چقدر ارزش خرید دارد.

    مشخصات عمومی سامسونگ گلکسی A33 5G

    گوشی A33 اردیبهشت امسال در نسخه‌های  ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی روانه بازارهای بین‌المللی شد و چند روز بعد در ایران هم عرضه شد. نسخه ۴ گیگابایتی گوشی A33 در بازار ایران نادر است اما مدل‌های ۶ و ۸ گیگابایتی در بازه قیمتی ۷.۵ تا ۸.۲ میلیون تومان قابل خرید هستند.

    در زمان بررسی گلکسی A33 5G این گوشی به صورت پیش فرض از اندروید ۱۲ با رابط کاربری One UI 4.1 برخوردار است و تا سه به‌روزرسانی اصلی دیگر را هم دریافت خواهد کرد.

    رقبای سامسونگ گلکسی A33 5G در بازه قیمتی ۷.۵ تا ۸.۵ میلیون تومان:
    • شیائومی پوکو X3 GT
    • شیائومی ۱۱ لایت 5G NE
    • شیائومی 11T
    • گلکسی M52 5G

    [table id=1178 /]

    طراحی و کیفیت ساخت: زیبایی در عین سادگی

    طراحی گلکسی A33 از اصل زیبایی در عین سادگی پیروی می‌کند. در هیچ بخشی از گوشی شاهد عنصری اضافه نیستیم و همه چیز تا حد ممکن ادغام و ساده شده است.

    طراحی پنل پشتی از نسل قبل فاصله گرفته و با ماژول دوربین یکپارچه شباهت زیادی به گلکسی A53 پیدا کرده. پنل همچنان از پلاستیکی با کیفیت و یکدست ساخته شده که اثر انگشت را به آسانی جذب می‌کند.

    [bs-quote quote=" گلکسی A33 دارای گوریلاگلس ۵ و گواهی IP67 است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    فریم میانی هم پلاستیکی و همرنگ با بدنه اصلی است اما کمی پهن‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتیم و اثر انگشت هم روی آن نمی‌ماند.

    سامسونگ برای اولین بار با گوشی A33 گواهی IP67 را به مدل‌های اقتصادی‌تر خود آورده که به معنی مقاومت قابل قبول در برابر گرد و غبار و آب است.

    دیگر ویژگی قابل توجه گوشی A33 لایه گوریلاگلس ۵ برای محافظت از نمایشگر در برابر خط و خش است که معمولا در مدل‌های گرانتر سامسونگ شاهدش بودیم.

    در پنل جلو اما کمی داستان فرق می‌کند. حاشیه‌های نمایشگر به ویژه در بخش پایین زیاد است. بریدگی قطره‌ای نمایشگر هم شما را  دنیای گوشی‌های ارزان‌قیمت برمی‌گرداند. در مجموع طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A33 راضی کننده است و شما را دلزده نمی‌کند.

    [table id=1179 /]

    نمایشگر: چشم‌نواز و سریع

    ption id="attachment_51151" align="alignnone" width="850"]بررسی گلکسی A33 نمایشگر گلکسی A33

    گلکسی A33 نسبت به A32 5G از نظر نمایشگر دستخوش بهینه‌سازی قابل توجهی شده. حالا به جای پنل IPS و ۶۰ هرتزی با نمایشگری سوپر امولد و ۹۰ هرتزی طرفیم که کیفیت و سرعت بسیار بالایی دارد.

    در بررسی گلکسی A33 نمایشگر محتوا را با رنگ‌های زنده، کنتراست چشمگیر و تراکم ۴۱۱ پیکسل بر اینچ به تصویر می‌کشد که آنرا در سطح مدل گرانتر گلگسی A53 قرار می‌دهد.

    نرخ رفرش ۹۰ هرتزی هم تفاوت محسوسی را به ویژه حین گردش در منوها و اجرای بازی ایجاد می‌کند. با این وجود خبری از نرخ تازه‌سازی تطبیقی نیست و اگر رفرش را روی ۹۰ هرتز تنظیم کند، به صورت خودکار به ۶۰ هرتز برنمی‌گردد. از اینرو مصرف باتری را در برخی موارد بیهوده افزایش می‌دهد.

    تنها نکته منفی در مورد نمایشگر حاشیه‌های قابل توجه و بریدگی قطره‌ای است و جدای از آن گلکسی A33 یکی از بهترین نمایشگرها را در رده قیمتی خود دارد.

    گوشی A33 سامسونگ در این رده قیمتی یکی از بهترین نمایشگرها را دارد و رقبا برتری خاصی نسبت به آن ندارند.

    [table id=1180 /]

    دوربین: با کیفیت

    دوربین اصلی گوشی A33 چهارگانه است و همان سنسورهای گلکسی A32 5G را در خود دارد اما به واسطه پردازنده قوی‌تر عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد.

    سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است و با ترکیب چهار پیکسل تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. در کنار آن هم لنز ۸ مگاپیکسلی التراواید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج را در گوشی A33 داریم که بیشتر از آنکه کاربردی باشند، تزیینی‌اند.

    دوربین اصلی گوشی A33

    عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی در بررسی گلکسی A33 برای موبایلی در این رده قیمتی عالی هستند. تصاویر بسیار شارپ بوده و سطح جزییات و دامنه پویایی بالاتر از سطح انتظار است. همانطور که در تصاویر زیر می‌بینید دوربین گوشی A33 هم به خوبی کنتراست را حفظ کرده است.

    تنها موردی که می‌توان از آن خرده گرفت رنگ‌های اغراق شده و بیش از حد اشباع به خصوص در مورد گیاهان و درختان است. هرچند برخی کاربران رنگ‌های اشباع را ترجیح می‌دهند اما در برخی موارد عکس‌ها بیش از حد از حالت عادی فاصله می‌گیرند.

    در بررسی گلکسی A33 برای کاهش این حالت دست به دامن قابلیت Scene Optimizer  و  Auto HDR شدیم که خوشبختانه اثربخش بود.

    [bs-quote quote="کیفیت تصاویر در روز و شب مناسب و بالاتر از حد انتظار است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    گوشی A33 سامسونگ لنز تله‌فوتو ندارد اما زوم دو برابری دیجیتال که با ثبت عکس‌های ۴۸ مگاپیکسلی و سپس کراپ ثبت می‌شود کیفیت بالایی دارد تا جایی که می توان آنرا بدون افت کیفیت دانست.

    دوربین اصلی در شب هم به شکل قابل توجهی جزییات و دامنه پویایی را حفظ می‌کند و با فعال کردن حالت شب اوضاع حتی بهتر هم می‌شود.

    عکس‌ها تا حد زیادی شارپ هستند، سطح هم نویز پایین است و کنتراست و اشباع رنگ‌ها هم به شکل ایده‌آلی در دوربین گلکسی A33 سامسونگ کنترل می‌شوند.

    دوربین فوق عریض

    دوربین ۸ مگاپیکسلی التراواید هم عملکردی بسیار خوب دارد. لنز ۱۳ میلیمتری با اپرچر f/2.2 این دوربین دامنه گسترده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد. سطح جزییات در عکس‌های این دوربین بالاست و نویز کمی در آنها می‌شود. طبیعی است که شارپنس ان در مقایسه با دوربین اصلی کمتر است اما در مجموع شما را ناامید نخواهد کرد.

    دوربین‌های ماکرو و عمق سنج

    دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو گوشی A33 دارای فوکوس ثابت در فاصله ۴ سانتی‌متری است و اگر به عکاسی از فاصله نزدیک علاقه داشته باشید سرگرم کننده خواهد بود. دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج هم تنها در مواردی که قصد عکاسی پرتره دارید به کار می‌آید و جالب اینجاست با وجود سطح پایین بودن عملکردی قابل قبول از خود نشان می‌دهد.

    [related]50352[/related]

    دوربین سلفی گلکسی A33

    سامسونگ برای گوشی A33 دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با اپرچر  f/2.2 در نظر گرفته که عملکرد مطلوبی دارد. سطح جزییات و کنتراست به اندازه کافی خوب است اما تغییرات نرم‌افزاری بیش از حد است و عکس‌ها کمی جلوه آبرنگی به خود می‌گیرند.

    موردی که در بررسی گلکسی A33 شاهدش بودیم این است که در تصاویر پرتره، سوژه اصلی به خوبی از پس زمینه جدا می‌شود اما سطح جزییات کمتر از عکس‌های معمولی است.

    [bs-quote quote=" گلکسی A32 ویدیوهای 4K باکیفیتی ثبت می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    فیلمبرداری گوشی A33

    یکی از بهبودهای گوشی A33 نسبت به گلکسی A32 5G امکان فیلمبرداری 4K و لرزشگیر اپتیکال است. بررسی گلکسی A33 نشان می‌دهد که دوربین اصلی و سلفی قابلیت ثبت ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم را دارند.

    نرخ فریم ویدوهای 1080p برای دوربین سلفی به ۳۰ فریم محدود است اما برای سنسور اصلی گوشی A33 به ۶۰ فریم می‌رسد.

    کیفیت ویدیوها راضی کننده است و لرزش‌ها آزاردهنده نیستند. در صورتی که نور کافی نباشد و به ویژه در شب نویز به طرز محسوسی افزایش پیدا می‌کند.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A33 (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض گلکسی A33:

    [gallery ids="51182,51175"]

    تصاویر زوم ۲ برابری دوربین گلکسی A33:

    [gallery ids="51176,51185"]

    تصاویر دوربین گلکسی A33 در شب بدون نایت‌مود:

    [gallery ids="51184,51178"]

    تصاویر دوربین گلکسی A33 در شب با نایت‌مود:

    [gallery ids="51183,51177"]

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی A33 در حالت معمولی و پرتره:

    [gallery ids="51187,51180"]

    گوشی‌های با دوربین بهتر از گلکسی در همین رده قیمتی:
    • شیائومی ۱۱ لایت 5G NE با دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی
    • شیائومی پوکو X3 GT با دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
    • شیائومی 11T با دوربین اصلی ۱۰۸ و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
    • گلکسی M52 5G با دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی

    [table id=1185 /]

    عملکرد پردازنده؛ مطلوب

    همانطور که در مقایسه گلکسی A53 با A33 گفتیم، سامسونگ از چیپ جدید اکسینوس ۱۲۸۰ برای این دو گوشی استفاده کرده که دارای پردازنده ۸ هسته‌ای با ۲ هسته پرقدرت ۲.۴ گیگاهرتزی و ۶ هسته کم‌مصرف ۲ گیگاهرتزی است. اکسینوس ۱۲۸۰ نسبت به تراشه‌های نسل قبل در گلکسی A32 5G و 4G از نظر توان پردازش و گرافیک پیشرفت قابل توجهی کرده است.

    همانطور که در جدول زیر می‌بینید گلکسی A33 در بنچمارک‌ها توانی برابر با میان‌رده بسیار گرانتر A53 دارد و نسبت به گلکسی A32 حدود ۵۰ درصد قوی‌تر است. تفاوت گوشی A33 با نسل قبل در بخش پردازش گرافیکی به مراتب بیشتر است و به حدود ۲.۵ برابر می‌رسد.

    [bs-quote quote="پردازش‌های عادی سرعت خوبی دارد اما پردازنده برای گیم حرفه‌ای مناسب نیست" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    بررسی گلکسی A33 نشان می دهد اکسینوس ۱۲۸۰ به آسانی از عهده اجرای امروز روزمره و اپ‌های پرکاربرد برمی‌آید و تجربه روانی را برای شما رقم خواهد زد.

    در واقع این تراشه میان رده در حد اسنپدراگون ۶۹۵ و دیمنسیتی ۸۲۰ محسوب می‌شود که در گوشی‌های پوکو X4 پرو 5G و ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به کار رفته است.

    این تراشه همچنین توان لازم برای اجرای بازی‌های محبوب مثل کال آو دیوتی را دارد اما نباید انتظار اجرای آنها در تنظیمات گرافیکی بالا و با حداکثر نرخ فریم را داشته باشید.

    در نتیجه اگر گیمر هستید، گوشی A33 برای شما بهترین گزینه نخواهد بود وبهتر است در این رده قیمتی سراغ گزینه‌های قوی‌تری مثل پوکو X3 GT یا شیائومی 11T بروید.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=47][/accordion]

    [/accordions]

    گوشی‌های با پردازنده بهتر از گوشی A33 در همین رده قیمتی:
    • شیائومی پوکو X3 GT
    • شیائومی 11T

    پیکربندی حافظه گوشی A33

    سامسونگ برای گلکسی A33 پیکربندی حافظه بسیار متنوعی را در نظر گرفته تا تمام سلایق را راضی کند. این گوشی در نسخه‌های ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ روانه بازار شده و از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می‌کند. البته اسلات حافظه گوشی A33 با سیم‌کارت دوم یکی است و باید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

    در بازار ایران اما نسخه با رم ۴ گیگابایت و همچنین مدل ۲۵۶ گیگابایتی به ندرت عرضه شده و البته با توجه به پردازنده این مدل توصیه می‌کنیم سراغ نسخه ۴ گیگابایتی گلکسی A33 نروید.

    [table id=1181 /]

    باتری و شارژدهی: در سطح متوسط

    گوشی A33 سامسونگ مثل نسل قبل به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و میزان شارژدهی آن هم با وجود استفاده از پردازنده قوی‌تر تقریبا ثابت مانده. با یکبار شارژ کامل باتری می‌توانید روی ۱۴ ساعت وبگردی یا ۱۸ ساعت تماشای فیلم حساب کنید.

    [bs-quote quote=" باتری گلکسی A32 سرعت شارژ پایینی دارد" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    به لطف پردازنده کم ‌مصرف با استفاده عادی باتری گلکسی A33 تا یک و نیم روز شما را همراه می‌کند اما اگر چند ساعت در اینستاگرام می‌چرخید و به بازی با موبایل عادت دارید، اواخر شب باید دوباره گوشی را شارژ کنید.

    در گلکسی A33 توان شارژ روی کاغذ از ۱۵وات نسل قبل به ۲۵ وات رسیده و باتری طی نیم ساعت تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود. این میزان برای گلکسی A32 5G حدود ۲۳ درصد بود. شارژ کامل باتری از صفر هم حدود ۱:۱۵ ساعت زمان می‌برد.

    خبر برای اینکه در بررسی گلکسی A33 5G متوجه شدیم در جعبه خبری از شارژر ۲۵ واتی نیست و باید جداگانه آنرا خریداری کنید.

    گوشی‌های با شارژ سریعتر از گلکسی A33 در همین رده قیمتی:
    • شیائومی پوکو X3 GT باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۷ وات
    • شیائومی 11T باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۷ وات

    [table id=1182 /]

    امکانات گوشی A33؛ اسپیکر استریو

    گوشی A33 جک هدفون ۳.۵ میلیمتری ندارد اما اگر طرفدار هدفون‌های سیمی نباشید، یک گوشی همه چیز تمام از نظر امکانات است. گلکسی A33 برخلاف نسل قبل به اسپیکرهای استریو مجهز شده که خروجی صدای با کیفیت، گوش نواز و بلندی دارند.

    حسگر تشخیص اثر انگشت مثل دیگر گوشی‌های سامسونگ زیر نمایشگر نیست و با کلید پاور در لبه سمت راست یکپارچه شده. عملکرد حسگر رضایت بخش است و از نظر سرعت نسبت به مدل‌‌های زیر نمایشگر عملکرد بهتری دارد.

    [table id=1183 /]

    نمرات گلکسی A33 سامسونگ

    گلکسی A33 با پردازنده ۸ هسته‌ای اکسینوس ۱۲۸۰ در بنچمارک گیک‌بنچ ۵ در بخش‌های تک و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازات ۷۳۴ و ۱۹۰۳ را به دست آورده است. امتیاز گلکسی A33 سامسونگ در ینچمارک آنتوتو نیز ۳۹۴ هزار بوده که امیدوارکننده است.

    عملکرد گلکسی A33 برای امور روزمره و بازی مناسب است اما اگر گیمر هستید، سراغ مدل‌‌های هم‌قیمت مثل شیائومی 11T یا پوکو X3 GT بروید که پردازنده بسیار قوی‌تری دارند.

    در ادامه بررسی گلکسی A33 سراغ مزایا و معایب گوشی A33 سامسونگ می‌رویم. این موارد صرف نتیجه بررسی چند روزه نیست و بر اساس دیدگاه‌های کاربران این گوشی در فروم‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بیان شده است.

    [table id=1184 /]

    مزایا گلکسی A33 از دید کاربران

    طراحی و کیفیت ساخت مطلوب

    گوشی A33 سامسونگ با اینکه گوشی اقتصادی است اما طراحی آن به مدل‌های گرانتر از جمله A73 شباهت دارد. از نظر کیفیت ساخت بدنه پلاستیکی کیفیت بسیار بالایی دارد و لایه گوریلا گلس ۵ و گواهی IP67 نیز نشانگر مقاومت بالای گوشی هستند. .

    نمایشگر ۹۰ هرتز چشم‌نواز

    نمایشگر سوپر امولد گلکسی A33 با وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز یکی از بهترین پنل‌‌ها بین گوشی‌های هم‌قیمت است. این پنل لذت مشاهده هر محتوایی را برای کاربران دو چندان می‌کند.

    دوربین اصلی با کیفیت

    دوربین ۴۸ مگاپیکسلی شاید روی کاغذ معمولی باشد اما همانطور که در بررسی گلکسی A33 سامسونگ دیدیم، در عمل کیفیتی بالاتر از حد انتظار دارد. با نگاهی به نظرات کاربران این گوشی در سایت های مرجع می‌توان به رضایت بالای آنها از دوربین پی برد.

    ارزش خرید بالا

    گوشی A33 از نظر نمایشگر، دوربین، طراحی و پردازنده در سطحی ایده‌آل قرار دارد و نیازهای مختلف کاربران را به خوبی برآورده می‌کند. این گوشی حدود ۵ میلیون از گلکسی A53 ارزانتر است اما تقریبا عملکردی در همان سطح دارد.

    معایب گلکسی A33 از دید کاربران

    سخت‌افزار متوسط

    پردازنده گلکسی A33 به خوبی از عهده امور روزمره برمی‌آید اما اگر گیمر باشید، در این رده قیمتی گوشی‌های با پردازنده بسیار بهتر مثل شیائومی 11T در دسترس هستند.

    نبود جک هدفون

    هنوز هم بسیاری از کاربران از هدفون‌ و هندزفری سیمی استفاده می‌کنند و نبود جک هدفون برای آنها یکی از معایب گلکسی A33 به شمار می‌رود.

    سرعت شارژ پایین

    در حالی که برخی رقبای گلکسی A33 با شارژ ۶۷ وات عرضه شده‌اند، باتری این گوشی برای شارژ کامل به ۱:۱۵ ساعت زمان نیاز دارد که گله برخی کاربران را در پی داشته و آن را از معایب گلکسی A33 می‌دانند.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی A33 5G سامسونگ

    گلکسی A33 سامسونگ موبایلی اقتصادی است که اگر از پردازنده فاکتور بگیریم، در قامت یک میان رده خوب ظاهر شده است. طراحی و کیفیت ساخت مناسب، نمایشگر سوپرامولد ۹۰ هرتز و دوربین‌‌های با کیفیت گلکسی A33 را به یکی از بهترین گوشی‌های تا ۷ میلیون تومان بدل کرده‌اند.

    برخلاف گلکسی A53 که برتری خاصی نسبت به نسل قبل ندارد، گوشی A33 از نظر طراحی، پردازنده، سرعت شارژ و حتی اسپیکرها ارتقا یافته و ارزش خرید بالایی دارد.

    اگر گیمر هستید توصیه ما خرید گزینه‌‌های دیگر از جمله شیائومی 11T یا پوکو X3 GT است، در غیر این صورت بررسی گلکسی A33 نشان از یک گوشی ارزشمند دارد که نیازهای اغلب کاربران را برآورده می‌سازد.

    [see_also]49002[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید