حفظ محیط زیست در سفر به شهر سردسیری تبریز

حفظ محیط زیست در سفر به شهر سردسیری تبریز
راهنمای مطالعه

    تبریز یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای ایران بوده که سالیانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران داخلی و خارجی است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. آژانس‌های مسافرتی بسیاری به طور مداوم برنامه‌های مختلفی برای برگزاری تور به این شهر زیبا برگزار می‌کنند.

    بلیط ارزان تهران تبریز نیز گاهی با شرایط ویژه به افراد ارائه می‌شود که می‌توانید با خرید آن ها یک سفر ارزان و اقتصادی به تبریز زیبا داشته باشید. در سفر به تبریز مانند هر شهر دیگر باید مواردی را رعایت کنیم تا به محیط زیست و معماری شهر آسیبی وارد نشود. در این محتوا قصد داریم کمی بیشتر با این موارد آشنا شویم.

    سبک سفر کنید

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر ۴۵ کیلوگرم بار اضافه مصرف سوخت خودرو شما را تا ۲ درصد افزایش می دهد. از این رو برای آن که در سفر به محیط زیست آسیب کم تری وارد شود، بهتر است از به همراه بردن وسایل اضافی خودداری کنید.

    از ظروف چند بار مصرف استفاده کنید

    فرقی نمی کند که شما هتل لاله پارک تبریز را برای اقامت انتخاب کرده یا یک سوئیت کوچک را اجاره کرده باشید، در هر دو صورت استفاده از وسایل یک بار مصرف می‌تواند آسیب زیادی به محیط زیست می رساند. پلاستیک های رها شده در طبیعت تا ۵۰۰ سال قابل تجزیه شدن نیستند و می‌توانند تاثیرات مخربی بر روی پوشش گیاهی و جانوری یک منطقه بگذارند.

    از راهکارهای ساده برای جایگزین کردن ظروف یک بار مصرف استفاده کنید. برای مثال به جای استفاده از بطری‌های یک بار مصرف آب و خرید چند باره آن یک بطری شیشه‌ای همراه داشته باشید و آن را پر کنید.

    از تغییر در مناظر طبیعی خودداری کنید

    اگر بعد از خرید بلیط ارزان تهران تبریز و سفر به این شهر زیبا سری به جاذبه‌های طبیعی و بکر این شهر زدید، از تغییر در طبیعت آن پرهیز کنید. کارهایی مانند شکستن شاخه های درخت برای تهیه آتش، هموار کردن یک سطح یا هر تغییر دیگر در محیط اطراف می‌تواند اکوسیستم آن را به هم ریخته و باعث بروز مشکلات مختلف شود.

    از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی استفاده کنید

    استفاده از کیسه در سفر بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا می کند. شما برای حمل کردن برخی از وسایل از کیسه استفاده می کنید. همچنین خریدهای خود را داخل کیسه قرار می دهید. برای جلوگیری از آسیب به طبیعت بهتر است کیسه‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه های پلاستیکی کنید.

    زباله‌های موجود را جمع کنید

    به عنوان کسی که دوستدار محیط زیست است، در سفر به مکان‌های طبیعی فقط به نریختن زباله در طبیعت اکتفا نکنید. بهتر است در ساعت پایانی سفر خود حتی چند دقیقه را به پاک سازی محیط اطراف خود اختصاص داده و زباله هایی که از قبل موجود هستند را جمع کنید.

    اسراف نکنید

    جالب است بدانید که اشتها افراد معمولا در سفر بیشتر شده و پرخورتر از روزهای معمولی دیگر می‌شوند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، بهتر است در سفر به این مساله دقت کرده و از پخت و پز بیش از نیاز و یا سفارش غذا بیش از اندازه خودداری کنید.

    به این ترتیب هم از اسراف مواد غذایی جلوگیری کرده و هم باعث تولید زباله کم‌تری خواهید شد. بنابراین اگر در هتل لاله پارک تبریز یا هتل های دیگر این شهر اقامت دارید، هنگام سفارش وعده غذایی مراقب پرخوری های هیجانی خود باشید!

    از سفر به مناطق شلوغ خودداری کنید

    اگر ازدحام مسافر در یک مکان طبیعی بسیار زیاد شود، این ازدحام می تواند باعث آسیب به محیط طبیعی شود. بنابراین بهتر است برای سفر در طبیعت مکان طبیعی یا زمان‌های خلوت‌تر را انتخاب کرده و یا به مکان هایی با ازدحام کم تر بروید.

    محل اردو زدن را با دقت انتخاب کنید

    یکی از نکات مهم دیگری که به حفظ محیط زیست در سفر کمک می کند، انتخاب درست محل اردو زدن است. اول آن که محیطی را انتخاب کنید که از نظر امنیت و دور ماندن از حیوانات وحشی مناسب باشد. دوم آن که از اردو زدن در مکان‌هایی مانند زمین‌های کشاورزی خودداری کنید.

    مراقب آب‌های خاکستری باشید!

    شما هنگام شست و شوی ظروف و یا دستان خود از مواد شوینده شیمیایی استفاده می کنید. این مواد می تواند به زمین نفوذ کرده و به پوشش گیاهی آن آسیب برساند. اگر می‌توانید ظروف کثیف را همراه خود برده و آن ها در منزل بشوئید. همچنین به جای شست و شوی دست می‌توانید از مواد ضد عفونی کننده‌ای که نیاز به آب ندارند استفاده کنید. در صورت شست و شو بهتر است مکانی را انتخاب کنید که از آب‌های طبیعی و پوشش گیاهی فاصله مناسبی داشته باشد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید