بررسی شیائومی ۱۲ پرو؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی شیائومی ۱۲ پرو؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی شیائومی ۱۲ پرو مشخصات و مزایا و معایب این گوشی جدید شیائومی را بررسی کرده و آن را با رقیبانش مقایسه می‌کنیم.

    سری شیائومی ۱۲ از سال گذشته در چین و از اسفند در بازارهای بین المللی عرضه شدند. در بررسی شیائومی ۱۲ پرو قدرتمندترین گزینه این سری را با یکدیگر مرور خواهیم کرد که از مشخصاتی مانند نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره می‌برد.

    در ادامه با بررسی شیائومی ۱۲ پرو همراه باشید تا علاوه بر مشخصات، نقاط ضعف و قوت این گوشی را برای شما بازگو کنیم.

    شیائومی ۱۲ پرو در بازار ایران با قیمت حدودی ۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. گوشی‌های زیر، از نظر قیمت رقیبان این دستگاه محسوب می‌شوند:
    • گلکسی S22 5G
    • اپل آیفون ۱۲
    • گلکسی S21 پلاس
    • وان پلاس ۹ پرو
    • گوگل پیکسل ۶

    بررسی ویدیویی شیائومی ۱۲ پرو

    مشخصات عمومی شیائومی ۱۲ پرو

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    شیائومی ۱۲ پرو در نسخه‌هایی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم وارد بازار شده است.

    نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه، هم اکنون با قیمت نزدیک به ۲۶ میلیون تومان در بازار ایران فروخته می‌شود.

    در زمان نوشتن بررسی شیائومی ۱۲ پرو این دستگاه از سیستم عامل اندروید ۱۲ با پوسته MIUI 13 پشتیبانی می‌کند و نسخه‌های بعدی سیستم عامل گوگل را نیز دریافت می‌کند.

    [table id=1194 /]

    طراحی شیائومی ۱۲ پرو؛ بهتر و کامل‌تر از قبل

    هرچند گوشی‌های سری شیائومی می ۱۱ از نظر طراحی دوست‌داشتنی و جذاب بودند، اما چینی‌ها گوشی‌های سری ۱۲ را با طراحی بهتری معرفی کردند.

    ماژول دوربین‌های شیائومی ۱۲ پرو که روی پنل پشتی شیشه‌ای آن قرار گرفته و به شکل مستطیلی با لبه‌های گرد دیده می‌شود، اکنون بیشتر از نسل قبل تکامل یافته است.

    پنل پشتی در دو مدل مات یا با روکش براق عرضه شده که لمس آن نیز حس خوبی به کاربران می‌دهد. این پنل در برابر اثر انگشت بسیار مقاوم است.

    شیائومی ۱۲ پرو در رنگ‌های خاکستری، آبی، بنفش و سبز فروخته می‌شود که نسبت به قبل گزینه‌های کمتری است.

    ماژول دوربین‌ شیائومی ۱۲ پرو طراحی کاملا جدید و برجستگی کمی دارد

    نحوه قرارگیری سنسورهای دوربین شیائومی ۱۲ پرو نیز به شکل جدید تنظیم شده. اکنون سنسور اصلی بزرگتر دستگاه در بالا قرار گرفته و سنسورهای کوچک‌تر فوق‌عریض و تله‌فوتو به همراه فلاش LED و نوشته ۵۰ مگاپیکسلی در زیر قرار گرفته‌اند.

    به غیر از دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا که روی لبه سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند، در اطراف شیائومی ۱۲ پرو عنصر دیگری وجود ندارد.

    دکمه‌ها از نظر موقعیت در جای بسیار خوبی قرار گرفته‌اند و هیچ مشکلی درباره فشار دادن آن‌ها وجود ندارد. در قسمت بالایی یکی از ویژگی‌های اصلی شیائومی یعنی فرستنده مادون قرمز قرار دارد که می‌توان از آن برای کار با دستگاه‌های ساده‌تری مانند تلویزیون استفاده کرد.

    در لبه پایین دستگاه نیز درگاه USB-C و همچنین خشاب سیم کارت قرار دارند که حداکثر دو سیم کارت نانو را در خود جای می‌دهد. مانند بسیاری از گوشی‌های جدید بازار، خبری از اسلات میکرو SD نیست.

    شیائومی ۱۲ پرو گواهی IP مقاومت در برابر آب یا گرد و غبار ندارد. در این محدوده قیمت آيفون ۱۲، گلکسی S22 و S21 پلاس از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند.

    شیائومی ۱۲ پرو حدود ۲۰۵ گرم وزن دارد و ممکن است برای برخی کاربران سنگین باشد. گوشی‌های زیر در این محدوده قیمت، وزن کمتری دارند:
    • گلکسی S22 با وزن ۱۶۷ گرم
    • آیفون ۱۲ با وزن ۱۶۴ گرم
    • گلکسی S21 سامسونگ با ۱۶۹ گرم

    [table id=1195 /]

    بررسی نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو: خیره‌کننده

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    در بررسی شیائومی ۱۲ پرو می‌توان از نمایشگر به عنوان یکی از نکات مثبت آن یاد کرد. یک پنل ۶.۷۳ اینچی سوپر امولد فوق‌العاده که دارای رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز با نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز است.

    روشنایی نمایشگر دستگاه در حالت عادی به ۱۰۰۰ نیت و حداکثر به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد که با این وجود، حتی در زیر نور آفتاب نیز محتوای داخل گوشی خود را می‌توانید مشاهده کنید.

    نمایشگر از غنای رنگ، وضوح، شفافیت و سرعت بالایی برخوردار است

    نمایشگر شیائومی ۱۲ پرو از نظر روشنایی با آیفون ۱۳ پرو مکس برابری می‌کند و تنها پرچمداران جدید سامسونگ می‌توانند آن را شکست دهند.

    شیائومی ادعا می‌کند که نرخ تازه‌سازی گوشی تا ۱ هرتز در برخی موارد مانند هنگام استفاده از برنامه‌های مخصوص کتابخوانی کاهش پیدا می‌کند تا باتری دستگاه دیرتر خالی شود.

    [table id=1196 /]

    دوربین شیائومی ۱۲ پرو: عملکرد مناسب در شب و روز

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    شیائومی ۱۲ پرو از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که هر سه واحد ۵۰ مگاپیکسلی هستند. اطلاعات و جزئیات بسیار زیادی درباره هرکدام از آن‌ها وجود دارد که در ادامه بررسی شیائومی ۱۲ پرو آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

    شیائومی برای دوربین اصلی دستگاه خود از سنسور IMX707 سونی استفاده کرده که از قابلیت‌هایی مانند OIS یا تثبیت کننده اپتیکال تصویر بهره می‌برد.

    هر دو دوربین دیگر دستگاه (فوق‌عریض و تله‌فوتو) سنسور ۵۰ مگاپیکسلی JN1 سامسونگ هستند. برای سلفی و تماس ویدیویی هم از یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی استفاده شده که در حفره بالای نمایشگر قرار گرفته است.

    از دیگر نکات قابل توجه می‌توان به پشتیبانی از حالت شب در هر سه دوربین اشاره کرد که همچنین یک تنظیم حالت شب خودکار نیز در آن‌ها وجود دارد که به طور پیش‌فرض فعال است.

    [related]50986[/related]

    کیفیت دوربین‌های شیائومی ۱۲ پرو

    عکس‌هایی که در نور روز و روشنایی با دوربین اصلی ۱۲ پرو گرفته می‌شود، از نظر کیفیت بسیار خوب و قابل قبول هستند. جزئیات بسیار زیادی در آن‌ها دیده می‌شود و پردازش عکس‌ها کاملا منطقی و جذاب است.

    در نواحی با رنگ یکنواخت، نویزهای بسیار ریزی وجود دارد اما بدون زوم به هیچ وجه قابل دید نیستند. محدوده دینامیکی عکس‌های نیز عالی است و رنگ‌ها سطح بسیار خوب و مناسبی دارند.

    دوربین‌ها در شب یا روز عکس‌‌های با کیفیتی ثبت می‌کنند

     

    • تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ پرو (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    دوربین تله‌فوتو دستگاه نیز عملکرد بسیار خوب خود را حفظ می‌کند. عکس‌ها وضوح و جزئیات بسیار خوبی را ارائه می‌کنند و سطح کنتراست بسیار خوبی نیاز دارند.

    دامنه دینامیکی عکس‌ها نیز بسیار عالی است و رنگ‌ها را با دقت بسیار خوبی نشان می‌دهد. تنها ایرادی که شاید کاربران سخت‌گیر نسبت به این دوربین داشته باشند، قدرت زوم نه چندان زیاد حالت 2x آن باشد.

    • تصاویر دوربین تله‌فوتو شیائومی ۱۲ پرو (دو برابر):

    [gallery ids="51815,51814,51813"]

    دوربین فوق‌عریض دستگاه نیز کاملا کارآمد است. مرکز عکس‌های آن کاملا واضح هستند و هرچند وضوح در لبه‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما سطح بالایی از جزئیات را نشان می‌دهد.

    • تصاویر دوربین فوق‌عریض شیائومی ۱۲ پرو:

    [gallery ids="51818,51817,51816"]

    حالت ۵۰ مگاپیکسلی دروبین اصلی شیائومی ۱۲ پرو نیز می‌تواند جزئیات بیشتری را نشان دهد، اما هنگامی که عکس‌های آن را با عکس‌های حالت اصلی دوربین مقایسه کنید، تغییر چندان قابل‌توجهی مشاهده نخواهید کرد.

    علاوه بر این، در برخی موارد شاهد افزایش نویز و استفاده از رنگ‌های کاذب نیز خواهید بود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از حالت اصلی دوربین اصلی دستگاه استفاده کنید.

    • تصاویر دوربین اصلی شیائومی ۱۲ پرو در حالت ۵۰ مگاپیکسلی:

    [gallery ids="51821,51820,51819"]

    برای دوربین تله‌فوتو نیز این موضوع صحت دارد و حالت ۵۰ مگاپیکسلی آن علاوه بر بهبود جزئی کیفیت، نویز عکس‌ها و البته اندازه فایل (۴ برابر) آن‌ها را افزایش می‌دهد.

    دوربین فوق‌عریض هم در حالت ۵۰ مگاپیکسلی چندان تغییر زیادی برای عکس‌ها ارائه نمی‌کند.

    • تصاویر دوربین تله‌فوتو و فوق‌عریض شیائومی ۱۲ پرو در حالت ۵۰ مگاپیکسلی: (تله‌فوتو سمت چپ، فوق‌عریض سمت راست)

    [gallery columns="2" ids="51825,51824"]

    شیائومی ۱۲ پرو دارای حالت شب خودکار و دستی است. عکس‌ها با وجود فعال بودن حالت شب، بسیار سریع گرفته می‌شوند و فرآیند طولانی چندثانیه‌ای برای گرفتن عکس وجود ندارد.

    پردازش دوربین فوق‌عریض آن در شب کمی بیشتر طول می‌کشد اما همچنان یکی از سریع‌ترین گوشی‌هایی است که با آن مواجه خواهید شد.

    از نظر کیفیت، عکس‌های کم نور دوربین اصلی ۱۲ پرو بسیار خوب هستند. جزئیات زیادی در آن‌ها نمایش داده می‌شود و نویز عکس‌ها نیز به خوبی کنترل می‌شود.

    • عکس‌های دوربین اصلی شیائومی ۱۲ پرو در شب: (سمت چپ حالت خودکار، سمت راست تنظیم دستی)

    [gallery columns="2" link="file" ids="51827,51826"]

    دوربین تله‌فوتو نیز تقریبا عملکرد یکسانی را ارائه می‌کند. نور عکس‌های دوربین کمی بیشتر می‌شود، اما به طور کلی، در عکس‌ها چیزی برای شکایت وجود ندارد.

    جزئیات قابل قبول خواهد بود و در وجود نور کافی همه چیز بهتر است. نویز عکس‌ها به خوبی کنترل می‌شود و رنگ‌ها به بهترین نحو ممکن نمایش داده می‌شوند.

    • عکس‌های دوربین تله فوتو شیائومی ۱۲ پرو در شب: (سمت چپ حالت خودکار، سمت راست تنظیم دستی):

    [gallery columns="2" ids="51829,51828"]

    به همین ترتیب، دوربین فوق‌عریض نیز در شب و محیط‌های کم نور عکس‌های با کیفیت و جزئیات خوبی را به ثبت می‌رساند که نمونه‌های آن را می‌توانید مشاهده کنید.

    • عکس‌های دوربین فوق‌عریض شیائومی ۱۲ پرو در شب: (سمت چپ حالت خودکار، سمت راست تنظیم دستی):

    [gallery columns="2" ids="51831,51830"]

    در نهایت، عکس‌های سلفی شیائومی ۱۲ پرو که با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی بالای نمایشگر آن گرفته می‌شوند، جزئیات بسیار خوبی دارند، عکس‌های دوست‌داشتنی دارند و دامنه پویا خوب و گسترده‌ای دارند. با این حال، نقص ذاتی دوربین سلفی آن عدم وجود فوکوس خودکار است.

    • تصاویر دوربین سلفی شیائومی ۱۲ پرو در حالت معمولی و پرتره:

    [gallery columns="2" ids="51833,51832"]

    حالت پرتره دوربین سلفی آن نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد که البته عاری از خطا هم نیست و در برخی موارد ممکن است لباس‌ها را در امتداد مرز بین سوژه و پس‌زمینه محو کند.

    شیائومی ۱۲ پرو امکان فیلم‌برداری 8K را به شما می‌دهد

    دوربین اصلی شیائومی ۱۲ پرو می‌تواند ویدیوهایی با وضوح 8K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و همچنین با هر سه ماژول پشتی خود ویدیوهایی با وضوح 4K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

    بنابراین دوربین تله فوتو یا فوق‌عریض آن نمی‌تواند ویدیوهای 8K ضبط کند. از نظر کیفیت نیز ویدیوهای 8K این دستگاه هرچند مشکل زیادی ندارند اما عالی و بدون نقص نیستند. با این حال ویدیوهای 4K دوربین اصلی به اندازه کافی خوب هستند.

    [table id=1197 /]

    عملکرد پردازنده شیائومی ۱۲ پرو؛ نهایت قدرت

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    شیائومی ۱۲ پرو به جدیدترین و قدرتمند‌ترین تراشه اندرویدی یعنی «اسنپدراگون ۸ نسل ۱» مجهز شده که سنگین‌ترین بازی و برنامه‌ها را به خوبی اجرا و پردازش می‌کند.

    این همان چیپستی است که در برخی از نسخه‌های سری گلکسی S22 و تقریبا هر گوشی اندروید قدرتمند دیگری وجود دارد.

    در بررسی شیائومی ۱۲ پرو این گوشی از توانایی پردازش بسیار بالایی برای اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین مثل کال آو دیوتی موبایل، پابجی و آسفالت ۹ برخوردار است و می‌توان آن‌ها را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا اجرا کرد.

    شیائومی ۱۲ پرو با بهترین تراشه اندروید، سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا می‌کند

    علاوه بر اجرای بازی‌های سنگین، بدون اتلاف وقت می‌توان به اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلفی جابجا شد و در کل تجربه بسیار روان و سریعی داشت.

    با این وجود شیائومی ۱۲ پرو در پردازش‌های سنگین دچار افت عملکرد تا حدود ۵۰ درصد می‌شود. همچنین در این شرایط شاهد داغ شدن بدنه نیز بودیم.

    در ادامه مقایسه شیائومی ۱۲ پرو با گلکسی S22، گلکسی S21 پلاس و آیفون ۱۲ را مشاهده می‌کنید.

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=51][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ نبود اسلات کارت حافظه

    نسخه جهانی شیائومی ۱۲ پرو در دو پیکربندی حافظه مختلف معرفی شده است. یکی از نسخه‌های به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و دیگری به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. نسخه دیگری با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز فقط برای بازار چین معرفی شده است.

    شیائومی ۱۲ پرو از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین نسخه با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را بخرید تا تا از پر شدن سریع خافظه گوشی جلوگیری شود.

    [table id=1198 /]

    باتری گوشی شیائومی ۱۲ پرو؛ شارژدهی محدود

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    شیائومی ۱۲ پرو از باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند. بررسی شیائومی ۱۲ پرو نشان می‌دهد که باتری شارژدهی خوبی ندارد و در بخش باتری امتیاز استقامت ۷۴ ساعت را به دست آورده است.

    از سوی دیگر باتری گوشی ۱۲ پرو از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند که همراه گوشی در جعبه قرار دارد.

    شیائومی ادعا کرده باتری در ۱۸ دقیقه پر می‌شود، اما در بررسی شیائومی ۱۲ پرو پر شدن باتری دستگاه حدود ۲۱ دقیقه طول کشیده که همچنان شگفت‌انگیز محسوب می‌شود.

    باتری شارژدهی خوبی ندارد اما در ۲۱ دقیقه کاملا پر می‌شود

    نکته مهم‌تر اینکه پس از ۷ دقیقه شارژ، ۵۰ درصد ظرفیت باتری دستگاه شارژ می‌شود و چنین سرعت شارژ فوق‌العاده‌ای می‌تواند عادات مربوط به شارژ بسیاری از کاربران را تغییر دهد.

    شیائومی در این گوشی از حالت افزایش دهنده سرعت شارژ استفاده کرده که در تنظیمات گوشی قرار دارد. این قابلیت از قبل فعال نشده و کاربران باید آن را به صورت دستی فعال کنند تا به نهایت سرعت شارژ دستگاه دست پیدا کنند.

    شیائومی ۱۲ پرو امکان شارژ بی‌سیم معکوس با سرعت ۱۰ وات دارد که می‌توان از آن برای شارژ سایر دستگاه‌های سازگار با Qi استفاده کرد.

    [table id=1199 /]

    امکانات؛ در حد استاندارد

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    اگر عدم پشتیبانی از حافظه جانبی و جک ۳.۵ میلی‌متری را نادیده بگیریم، شیائومی ۱۲ پرو در مجموع امکانات بسیار خوبی را به کاربران خود فراهم می‌کند.

    شیائومی در گوشی خود از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده که می‌تواند قفل صفحه را سریع و با دقت خوبی باز کند. از نظر پورت نیز چینی‌ها در گوشی خود از پورت USB-C نسل ۲ استفاده کرده‌اند.

    همانطور که لوگوی روی پنل دستگاه نشان می‌دهد، این گوشی از اسپیکرهای استریو هارمان کاردن بهره می‌برد.

    با این حال از نظر کیفیت نمی‌توان ادعا کرد که عملکرد اسپیکرهای گوشی عالی و فوق‌العاده است و فقط می‌توان برچسب «متوسط» را برای آن ارائه کرد. هنگامی که صدای شیائومی ۱۲ پرو را بالا ببرید، کیفیت صدای خروجی آن کمی کاهش پیدا می‌کند.

    [table id=1200 /]

    نمرات شیائومی ۱۲ پرو

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    شیائومی ۱۲ پرو با چیپ ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خود در آزمون تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به امتیاز ۱۱۶۹ دست پیدا کرده است. یعنی بالاتری از گوشی‌هایی مانند گلکسی S22 پلاس و شیائومی می ۱۱ اولترا.

    در آزمون چندهسته‌ای نیز گوشی شیائومی امتیاز ۳۶۸۲ را کسب کرده که از این نظر حتی از گلکسی S22 اولترا نیز عملکرد بهتری دارد. در بنچمارک آنتوتو ۹ نیز امتیاز ۹۸۵۲۲۶ برای گوشی ثبت شده است.

    در ادامه بررسی شیائومی ۱۲ پرو به مزایا و معایب این گوشی از دید کاربران نگاهی خواهیم داشت. 

    [table id=1201 /]

    مزایا شیائومی ۱۲ پرو از دید کاربران

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    نمایشگر عالی

    صفحه نمایش گوشی شیائومی ۱۲ پرو از نظر کیفیت، نمایش رنگ‌ها، کنتراست، روشنایی و تمام موارد یک نکته کاملا مثبت محسوب می‌شود. با وجود نمایشگر با کیفیت دستگاه می‌توانید از تماشای فیلم و شبکه‌های اجتماعی لذت کافی را ببرید.

    سرعت شارژ استثنایی

    همانطور که در بررسی شیائومی ۱۲ پرو گفتیم، این دستگاه از سرعت شارژ ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند که با شارژ ۲۱ دقیقه‌ای باتری رضایت کاربران را همراه داشته است. کمتر گوشی چنین قابلیتی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

    دوربین اصلی و سلفی قدرتمند

    عملکرد سنسورهای دوربین شیائومی ۱۲ پرو نکته قابل توجه دیگر این دستگاه محسوب می‌شود که در روشنایی روز یا حتی شب نیز با سنسورهای آن می‌توانید عکس‌های با کیفیتی بگیرید.

    سخت‌افزار قدرتمند

    شیائومی ۱۲ پرو به بهترین تراشه اندروید یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یک مجهز شده که در کنار حافظه رم بالا به آسانی بازی‌های سنگین را اجرا می‌کند. همین باعث شده در فهرست بهترین گوشی موبایل برای کاربران قرار گیرد.

    معایب شیائومی ۱۲ پرو از دید کاربران

    نبود گواهی IP

    گوشی شیائومی ۱۲ پرو از گواهی IP مقاومت در برابر آب یا گرد‌و‌غبار پشتیبانی نمی‌کند. با توجه به اینکه اکثر گوشی‌های جدید موجود در بازار به این قابلیت مجهز هستند، عدم وجود آن در پرچمدار جدید شیائومی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

    شارژدهی محدود

    شیائومی با توان شارژ عالی ۱۲۰ وات شارژ می‌شود، اما با وجود نمایشگر ۱۲۰ هزتر، باتری آن سریع خالی می‌شود و احتمالا در طول روز مجبور خواهید شد که آن را شارژ کنید.

    دوربین فوق عریض و تله متوسط

    یکی از معایب شیاسومی ۱۲ پرو نقاط ضعف در دوربین‌های تله و فوق‌عریض است. دوربین فوق‌عریض آن فاقد فوکوس خودکار است و دوربین تله فوتو دستگاه فقط زوم ۲ برابری دارد.

    جمع‌بندی بررسی شیائومی ۱۲ پرو

    بررسی شیائومی ۱۲ پرو شیائومی ۱۲ پرو در حدود ۲۵ میلیون قیمت دارد و گلکسی S22 و آیفون ۱۲ اصلی‌ترین رقبای آن هستند. اگر شارژ سریع، پردازنده قدرتمند، نمایشگر چشم‌نواز و دوربین برایتان مهم است، این گوشی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته شیائومی ۱۲ پرو بدون نقص نیست. شاید مهم‌ترین نقص آن شارژدهی محدود باشد که در مقابل رقبای اصلی حرفی برای گفتن ندارد. به این مورد باید مقاوم نبودن در برابر آب را هم اضافه کرد. [see_also]49003[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید