جدول راهنمای سایز کفش نوزاد + راهنمای کامل

جدول راهنمای سایز کفش نوزاد + راهنمای کامل
راهنمای مطالعه

    از جمله مهم‌ترین بخش‌های خرید سیسمونی نوزاد، خرید کفش و پاپوش برای اوست. شاید اصلا بتوان گفت که زیباترینش نیز همین قسمت است؛ تصور کنید، آن کفش‌های کوچک و فسقلی، چقدر می‌توانند بامزه و دلبر باشند!

    در خرید کفش نوزاد، درست است که باید به زیبایی و ست بودن رنگ آن با دیگر لباس‌های نوزاد توجه کرد، اما این تمام ماجرا نیست. نکات خیلی بیشتری هستند که باید حواستان به آن‌ها نیز باشد.

    سلامت پای نوزاد و کودک، از هر چیز دیگری مهم‌تر است و به خصوص اگر فرزند شما تازه شروع به راه رفتن کرده باشد، این موضوع اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

    به همین دلیل، لازم است که قبل از خرید، تمام نکات لازم را بدانید و سپس با توجه به آن‌ها، بهترین کفش را برای فرزند دلبند خود، انتخاب کنید. در این مطلب کوتاه، ما قصد داریم تا توضیح مختصری از این نکات، به شما ارائه دهید. با ما همراه باشید.

    قدم اول: پای نوزاد را به درستی اندازه بگیرید

    اولین قدمی که باید برای خرید کفش و یا پاپوش نوزاد به آن توجه داشته باشید، اندازه‌گیری صحیح سایز پای نوزاد است.

    توجه کنید که در ماه‌های ابتدایی زندگی، سرعت رشد نوزاد بسیار بالاست و شاید اصلا نیاز داشته باشید که هر یک تا دو ماه یکبار، کفش یا پاپوش نوزاد خود را تغییر دهید.

    گفته می‌شود که در سنین ۴ تا ۵ سالگی، پای نوزاد شما هر سه ماه یکبار، به اندازه نصف اندازه فعلی‌اش رشد می‌کند.

    به همین دلایلی که گفته شد، اندازه‌گیری صحیح پای نوزاد، بسیار اهمیت دارد. اندازه گرفتن پای نوزاد، بسیار ساده است. برای این کار، تنها کافی است که پای نوزاد دلبند خود را روی یک صفحه کاغذ قرار دهید.

    کاغذ را روی یک سطح مستحکم بگذارید، پای نوزاد را نیز روی آن قرار دهید و به کمک قلم، محله قرارگیری انگشت شست پا و پاشنه پا را علامت بزنید. سپس به کمک خط کش، فاصله بین این دو نقطه را اندازه بگیرید.

    در نهایت، باید اندازه پای نوزاد را با جدول سایز کفش نوزاد تطابق دهید و کفش یا پاپوش مناسبی برایش انتخاب کنید.

    قدم دوم: انتخاب سایز کفش مناسب

    حال که اندازه پای نوزاد خود را می‌دانید، باید کفش مناسبی را مطابق با همین سایز، برایش انتخاب کنید. کفش و پاپوش نوزاد، درست مثل سایز کفش بزرگسالان است و از سیستم سایزبندی مشابهی پیروی می‌کند. گفتنی است که بیشتر از ۹۰ درصد کفش‌های موجود در ایران، از سیستم سایزبندی اروپایی پیروی می‌کنند.

    سایز پای نوزاد خود را برای خرید کفش یا پاپوش نوزادی، می‌توانید در جدول زیر پیدا کنید:

    سن نوزاداندازه پا (سانتی‌متر)سایز کفش (سیستم اروپایی)
    ۱ تا ۳ ماهه۸.۹۱۶
    ۳ تا ۶ ماهه۹.۵۱۷
    ۶ تا ۹ ماهه۱۰.۵۱۸
    ۱۰  ۱۲ ماهه۱۱.۴۱۹
    ۱۵  ۱۸ ماهه۱۲.۱۲۰
    ۱.۵ تا ۲ ساله۱۳۲۱
    ۲ تا ۲.۵ ساله۱۴۲۲
    ۲.۵ تا ۳ ساله۱۴.۶۲۳
    ۳ تا ۴ ساله۱۵.۶۲۴
    ۴ تا ۴.۵ ساله۱۶.۵۲۵
    ۵ ساله۱۷.۱۲۶
    ۵ تا ۵.۵ ساله۱۸.۱۲۷
    ۵.۵ تا ۶ ساله۱۹.۱۲۸
    ۷ ساله۱۹.۷۲۹
    ۸ ساله۲۰.۶۳۰
    ۹ ساله۲۱۳۱
    ۱۰ ساله۲۱.۳۳۲

     

    قدم سوم: انتخاب زیره کفش مناسب

    هر چند که خرید پاپوش نوزاد بسیار آسان است و اصلا دردسری ندارد؛ اما در عوض آن، خرید کفش برای کودک ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد. زیرا که باید به نکات بسیاری توجه داشت. اکنون که سایز مناسب نوزاد خود را می‌دانید، باید به سراغ سایر نکات برای خرید کفش نوزادی برویم.

    از جمله اولیه‌ترین نکات خرید کفش نوزاد، آن است که به جنس زیره کفش نوزاد توجه داشته باشید. بسته به سن نوزاد شما، این موضوع مهم‌تر هم می‌شود. بعد از اینکه نوزاد شما شروع به راه رفتن کرد، جنس زیره کفش بسیار مهم‌تر نیز می‌شود؛ زیرا که با سلامت پای نوزاد، ارتباط مستقیم دارد.

    به همین دلیل، ما توصیه می‌کنیم که به هنگام خرید کفش مناسب نوزاد، به سراغ آن دسته از زیره‌هایی بروید که به اندازه کافی، نرم و انعطاف‌پذیر باشند. زیره کفش خوب، آن است که نه بیش از حد نرم باشد، نه بیش از اندازه سفت. با کمی لمس کردن و تا کردن کفی کفش در دست خود، می‌توانید به راحتی زیره مناسب را تشخیص دهید. به علاوه، به این هم توجه داشته باشید که وزن کفش (که قسمت بیشترش را کفی تشکیل می‌دهد) بیش از اندازه سنگین نباشد. در غیر این صورت، کودک شما را در مدت اندکی، خسته خواهد کرد.

    و در آخر، این را هم به یاد داشته باشید که بهترین زیره برای کفش نوزاد، آن است که عاجدار باشد. زیرا باعث حفظ تعادل نوزاد می‌شود و از افتادن او، تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

    قدم چهارم: انتخاب رویه کفش مناسب

    همانقدر که زیره کفش اهمیت دارد، رویه کفش نیز مهم است. به همین دلیل، باید حسابی بگردید و کفشی را با رویه مناسب، برای فرزند خود انتخاب کنید. درست مثل مورد قبلی، در انتخاب رویه کفش نیز باید توجه داشته باشید که سبک باشد. اما مهم‌تر از سبک بودن، مقاوم بودن رویه کفش است. اگر فرزند شما راه رفتن یاد گرفته و علاقه دارد که بیرون از خانه، حسابی راه برود، باید به دنبال رویه‌ای باشید که از مقاومت کافی برخوردار باشد.

    به علاوه، سعی کنید که رویه کفش نوزاد شما، جنسی داشته باشد که به اصطلاح، پای نوزاد یا کودک، هوا بخورد. جریان یافتن هوا در کفش، به خصوص برای نوزاد، بسیار اهمیت دارد و اگر قرار است کودک به مدت طولانی کفش به پا داشته باشد، بهتر است به این موضوع بیشتر توجه کنید. در آخر، باید به این نکته نیز توجه کنیم که بهترین نوع کفش برای نوزاد یا کودک، انواع کفش‌های کشی و چسبی هستند. این نوع، پوشیدن و درآوردن کفش را برای کودک، بسیار آسان خواهد کرد. انواع بندی زیاد توصیه نمی‌شوند.

    کلام آخر

    حال که می‌دانید برای خرید پاپوش نوزاد یا کفش کودک باید به چه نکاتی توجه کنید، سوالی که پیش می‌آید، آن است که از کجا تهیه کنیم؟ چه جایی برای خرید پاپوش نوزاد، مناسب و معتبر است؟ یا اصلا به غیر از کفش، برای خرید اینترنتی لباس نوزاد باید کدام سایت را انتخاب کرد؟ ما برای این سوال شما، جواب مناسبی دارید. پیشنهاد ما به شما، فروشگاه اینترنتی کارینو کیدز (www.carinokids.com) است. این فروشگاه، یک فروشگاه سیسمونی اینترنتی به حساب می‌آید و هر آنچه را که برای خرید سیسمونی نوزاد به آن نیاز دارید، بهترینش را در اختیار شما قرار می‌دهد. تمامی اجناس کارینو کیدز اصل و اورجینال است و همگی هم با ضمانت به فروش می‌رسد؛ پس جای هیچگونه نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت. همین امروز به این آنلاین شاپ بی‌نظیر مراجعه کنید و یک پاپوش نوزادی مناسب برای فزرند دلبند خود خریداری کنید!

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید