دوج کوین چیست؟ نکاتی که باید درباره دوج کوین و خرید آن بدانید!

دوج کوین چیست؟ نکاتی که باید درباره دوج کوین و خرید آن بدانید!
راهنمای مطالعه

    با اینکه مدت زیادی از فراگیر شدن رمز ارزها و استقبال مردم از آن‌ها به عنوان یک راه سرمایه گذاری می‌گذرد،‌ اما هنوز هم وقتی صحبت از سرمایه گذاری اینترنتی به میان می‌آید برخی متعجب می‌شوند.

    در واقع قابل درک است چرا که رمز ارزها شکل جدیدی به بازارهای مالی داده‌اند و زمان زیادی لازم است تا بین عموم مردم مورد اعتماد واقع شوند. خصوصا در مورد رمز ارزهایی مانند دوج کوین که به هدف شوخی و با نام میم کوین وارد بازار کریپتوکارنسی ها شدند. البته تا کنون افراد زیادی به این رمز ارز اعتماد کرده و اقدام به خرید دوج کوین کرده‌اند، اما با این حال این رمز ارز و البته سایرین راه زیادی تا پذیرفته شدن بین اکثریت مردم در پیش دارند. حال سوال این است که چگونه این میم کوین توانست به یک فرصت سرمایه گذاری تبدیل شود؟ اصلا دوج کوین چیست و چطور تا این جای راه پیش آمده؟

    Dogecoin چیست؟

    به بیان ساده، Dogecoin یکی از هزاران ارز دیجیتال نظیر تتر و بیت کوین است که در حال حاضر برای خرید و فروش و سرمایه گذاری استفاده می‌شود. این رمز ارز و پروتکل آن در سال 2013 توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر، دو مهندس نرم افزار از IBM و Adobe ساخته و عرضه شد. نام آن نیز برگرفته از میم محبوب Doge بود. در ابتدا همه چیز با یک شوخی شروع شد که هدف آن تقریبا تمسخر محبوبیت بیش از اندازه بیت کوین و اتریوم بود.

    بعد از گذشت چند ماه و با استقبال گسترده مردم از این ارز هدف دوج کوین به عنوان یک پول مجازی جهت دادن جایزه و پاداش به افراد فعال در اینترنت و کمک به موسسه های خیریه تعیین شد و همین هدف باعث شد طرفداران این ارز دیجیتالی بسیار افزایش یابد. ارز دیجیتالی که هدف ابتدایی آن شبیه به یک شوخی بود اکنون به عنوان یک جامعه رمزنگاری وسیع شناخته می شود. هدف تعیین شده دوج کوین موجب شده است که این ارز به اسم ارز مهربان در جامعه شناخته شود.

    برای بسیاری از مردم، Dogecoin زمانی شناخته شد که در سال 2014 تعدادی از کاربران 67.8 میلیون Dogecoin (حدود 55000 دلار در آن زمان) برای حمایت مالی از یک سواری NASCAR جمع آوری کردند. راننده مسابقه، جاش وایز یک ماشین پوشیده از Dogecoin را در Aaron's 499 در Talladega Superspeedway رانندگی کرد و در این مسابقه دوازدهم شد. ظاهر خنده دار این خودرو در بسیاری از رسانه های بزرگ خبرساز شد. حتی با استقبال گسترده مردم از ظاهر این خودرو، "DogeCar" تبدیل به یک DLC در بازی ویدئویی NASCAR 14 شد.

    علت محبوبیت Dogecoin چیست؟

    پس از نزدیک به هفت سال از عرضه دوج کوین که تقریباً بدون هیچ رشد چشمگیری بود، ناگهان در سال 2021 قیمت دوج کوین به شدت افزایش یافت. اما چه چیزی عامل این رشد ناگهانی بود؟ در این اتفاق می‌توان تا حدی تیم پشت سایت Wallstreetbets subreddit مقصر دانست. در حالی که این  تیم در تلاش برای افزایش قیمت GME، AMC و NOK بودند، روند کوچکتری برای حمایت از خرید دوج کوین شکل گرفت. این روند با حمایت عمومی افرادی مانند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مارک کوبان، که هر دو اقدام به توییت زدن در مورد Dogecoin کردند شدت گرفت و در نهایت موجب افزایش ناگهان قیمت دوج کوین شد.

    توجه آنها به این رمز ارز باعث شد که قیمت دوج کوین و محبوبیت آن افزایش یابد و در نتیجه روزانه افراد بیشتری اقدام به خرید دوج کوین نمایند. علاوه بر این، با درج اخبار مربوط به Dogecoin در صفحات برتر Reddit ، Subreddit Dogecoin نیز به طور تصاعدی رشد کرده و از 179000 مشترک در ابتدای سال 2021 به تقریباً 1.5 میلیون تا اواسط آوریل رسید!

    آیا بین دوج کوین و بیت کوین شباهتی وجود دارد؟

    در جواب این سوال باید گفت بله و خیر!

    دوج کوین در هسته خود یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین است. شما می توانید این رمز ارز را از بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال خریداری کنید. همچنین از امتیازات این رمز ارز می‌توان به امکان استفاده برای پرداخت برای بعضی خریدهای اینترنتی نام برد. به عنوان مثال، وب‌سایت تأمین فناوری محبوب Newegg مدتی پیش اعلام کرد که Dogecoin را به عنوان یک راه پرداخت خواهد پذیرفت. همچنین به لطف حمایت عمومی مارک کوبان، مالک تیم، می‌توان کالاهای دالاس ماوریکس را نیز با استفاده از این رمز ارز خریداری کرد. البته لازم به ذکر است که پرداخت آنلاین با استفاده از Dogecoin هنوز بسیار نادر است.

    با این حال، یک تفاوت عمده بین دوج کوین و بیت کوین وجود دارد و آن این است که تنها 21 میلیون بیت کوین وجود دارد. اما Dogecoin چنین محدودیتی ندارد.

    دوج کوین‌های جدید نیز مانند بیت‌کوین استخراج می‌شوند، یعنی با استفاده از رایانه‌هایی که مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌کنند. با این حال، استخراج Dogecoin بسیار ساده تر است. مهمتر از همه، هیچ محدودیتی در تعداد Dogecoin هایی که می توان ایجاد کرد وجود ندارد. در حال حاضر 129 میلیارد رمز ارز دوج کوین در گردش وجود دارد. البته منتقدان Dogecoin این استدلال را دارند که در خصوص دوج کوین عرضه همیشه از تقاضا بیشتر است و این موضوع Dogecoin را عمدتاً بی ارزش نگه می‌دارد.

    آیا خرید دوج کوین راه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

    در ابتدا به این موضوع بپردازیم که این یک توصیه مالی نیست. این مقاله صرفا به جهت آگاهی دهی در خصوص دوج کوین تهیه شده است. بنابراین اگر قصد خرید تتر ،‌ بیت کوین،‌ دوج کوین یا هر رمز ارز دیگری را دارید باید به متخصصان حوزه سرمایه گذاری و تحلیلگران معتبر بازار مراجعه نمایید. همچین لازم است که در خرید ارز دیجیتال خود دقت و آگاهی لازم را داشته باشید زیرا از در این بازار از دست دادن پول می‌تواند به آسانی بدست آوردن آن باشد.

    Dogecoin یک سرمایه گذاری بسیار سوداگرانه است. البته تقریباً در مورد سایر ارزهای دیجیتال نیز همین امر صادق است، بطور مثال شما به هنگام خرید تتر ، بیت کوین و … نیز ریسک کرده‌اید و این موضوع تنها مربوط به دوج نیست. چرا که در این بازار قیمت‌ها مرتبا به طور چشمگیری افزایش و کاهش می‌یابند. پیش از هر چیز بگوییم که پولی را که نمی‌توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید. البته در خصوص هر رمز ارز ریسک سرمایه گذاری متفاوت است. مثلا کسانی که اقدام به خرید تتر می‌کنند می‌دانند که این رمز ارز همیشه برابر با یک دلار می‌باشد. بنابراین توقع نوسان قیمت این رمز ارز وجود ندارد.

    خرید دوج کوین از اوکی اکسچنج

    اگر تصمیم خود را گرفته‌‌اید و قصد خرید دوج کوین را دارید،‌ ما به شما پلتفرم فروش و خرید ارز دیجیتال اوکی اکسچنج را پیشنهاد می‌کنیم. اوکی اکسچنج یک پلتفرم آنلاین خرید ارز دیجیتال ایرانی با بیش از 5 سال سابقه می‌باشد که امکان دسترسی به بیش از 600 رمز ارز را به شما می‌دهد. بنابراین اگر قصد خرید تتر ،‌ دوج کوین یا هر رمز ارز دیگری را دارید می‌توانید پس از گذر از مرحله احراز هویت و شارژ کیف پول خود، نام و مقدار رمز ارز مورد نظر را وارد کرده و خرید خود را ثبت نمایید.

    سخن نهایی

    مانند هر کریپتوکوین دیگری پیش بینی اینکه قیمت دوج کوین در آینده چقدر خواهد بود غیرممکن است. هم این امکان وجود دارد که با مرور زمان شاهد افزایش قیمت دوج کوین باشیم،‌ هم این امکان وجود دارد که قیمت Dogecoin به مرور زمان کاهش یابد. فقط به یاد داشته باشید که بیش از حد توان خود سرمایه گذاری نکنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید