۶ ابزار ضروری برای خبرنگاری حرفه‌ای

۶ ابزار ضروری برای خبرنگاری حرفه‌ای
راهنمای مطالعه

    لوازم خبرنگاری حرفه‌ای به شما در آماده کردن محتوای تصویری، صوتی و متنی خبر کمک می‌کند. هر خبرنگار باید یک سری از این لوازم را تهیه کند که در این مطلب معرفی کرده‌ایم.

    بهترین لوازم خبرنگاری حرفه‌ای

    اگر به خبرنگاری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به‌صورت حرفه‌ای خبر تهیه کنید، باید یکسری وسایل و تجهیزات خبرنگاری داشته باشید تا کارتان را راحت‌تر انجام دهید. این وسایل شامل دوربین، ضبط صوت، هارد و فلاش و موارد دیگری است که در ادامه به صورت کامل به آنها خواهیم پرداخت.

    دوربین عکاسی

    اگرچه بیشتر خبرنگاران برای عکس گرفتن از سوژه‌های خبری از دوربین گوشی خود استفاده می‌کنند. اما اگر می‌خواهید همچون خبرنگار حرفه‌ای عمل کنید، بهتر است دوربین عکاسی با عنوان لوازم خبرنگاری همراه داشته باشید. به‌ویژه اگر می‌خواهید حرفه عکاسی خبری را دنبال کنید.

    خبرنگارهای حرفه‌ای از دوربین‌های DSLR ( دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی) استفاده می‌کنند. با این نوع دوربین‌ها می‌توانید سرعت شاتر و دیافراگم را به‌طور دستی تنظیم کنید و لنزهای دوربین را بنابر نیاز تعویض کنید. اما اگر به این نوع دوربین دسترسی نداشتید، سراغ فهرست بهترین مارک دوربین در ایران بروید.

    دوربین دیجیتال نیکون مدل D7500 با لنز 18-140 میلی متر VR AF-S DX

    لوازم خبرنگاری

    این دوربین عکاسی دارای حسگر ۲۰,۹ مگاپیکسلی APS-C با فرمت DX است و می‌تواند در تهیه تصاویری عالی به شما کمک کند. قابلیت فوکوس روی ۵۱ نقطه دارد و در تشخیص چهره‌ها بهتر عمل می‌کند. همچنین ۱۵ نقطه از این نقاط فوکوس، در اختیار عکاس خواهد بود و از نوع کراس هستند.

    نمایشگر این دوربین، قابلیت جدا شدن از بدنه و چرخش دارد. همچنین این دوربین امکان ضبط تایم‌لپس را به شما می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ابعاد: ۱۳x۱۰x۷ میلی‌لیتر
    • وزن: ۷۲۰ گرم
    • محدوده دقت حسگر: بیش از ۲۰ مگاپیکسل
    • نوع حسگر: CMOS
    • رزولوشن: 4K

    این دوربین از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۴,۳ امتیاز آورده است و در بازار (۱۷مرداد۱۴۰۱)، حدود ۳۵میلیون تومان قیمت دارد.

    فهرست پرفروش‌ترین دوربین‌ها را ببینید

    ضبط صوت دیجیتال

    یکی از مهمترین لوازم خبرنگاری دستگاه ضبط صوت است. البته اگر هدف‌تان از ضبط صدای مصاحبه‌شونده فقط ثبت سخنان او برای خودتان است که چیزی از قلم نیندازید نیازی نیست حتما دستگاه ضبط صورت بخرید. ضبط صدا را می‌توانید با همان تلفن‌‌همراه‌تان انجام دهید. اما اگر قرار است صدای مصاحبه‌شونده را پخش کنید، پس به یک دستگاه حرفه‌ای برای ضبط عالی صدا نیاز دارید.

    ضبط کننده دیجیتالی صدا آیریور مدل VR-33 32GB

    لوازم خبرنگاری

    این مدل از دستگاه‌های ضبط دیجیتالی صدا برند آیریور به دلیل مجهز بودن به تراشه بسیار کم‌مصرف با فناوری بالا و همچنین باطری پرقدرت لیتیوم‌یونی نسل جدید، قابلیت ضبط ۳۵۰ ساعت مداوم با یکبار شارژ دارد.

    سه عدد میکروفن داخلی این دستگاه، ضبط صدای استریوی ۳۶۰درجه‌ای با فرمت WAV و کیفیت عالی فرهم می‌کند. یکی از امکانات این دستگاه، حذف نویز است. وقتی این امکان را فعال سازید، می‌توانید صدایی شفاف و عالی و بدون نویز، حتی در محیط‌های شلوغ ضبط کنید که به عنوان لوازم خبرنگاری اهمیت زیادی دارد.

    همچنین با فعال‌سازی حسگر حساس به صدا (VAS)، دستگاه فقط در صورت وجود صدا، فعال شده و صداها را ضبط می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه ضبط‌ صوت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • ظرفیت حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
    • درگاه‌های ارتباطی: MP3 پلیر
    • مجهز به ضبط از فاصله دور
    • ذخیره فایل‌ها با برچسب تاریخ و ساعت

    این مدل از بهترین لوازم خبرنگاری از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۳,۹ امتیاز کسب کرده و در بازار با قیمت حدود ۱ میلیون و ۲۰۰هزار (۱۴۰۱) تومان فروخته می‌شود.

    فهرست پرفروش‌ترین ضبط دیجیتال را ببینید

    هارد دیسک اکسترنال

    برای ذخیره عکس‌ها و صداهایی که ثبت می‌کنید باید جای کافی داشته باشید. معمولا فضای داخلی دوربین و ضبط صوت‌های دیجیتال کم است و ممکن است شما را با مشکل مواجه کند. به عنوان لوازم خبرنگاری می‌توانید هارد اکسترنال با فضای ذخیره حداقل ۵۰۰گیگا تا ۱ ترا بایت بخرید. البته اگر می‌خواهید عکاس خبری شوید، بهتر است هارد‌هایی با ذخیره‌سازی بیش از ۳ ترابایت خریداری کنید.

    البته اگر توانایی خرید هارد اکسترنال ندارید، می‌توانید فلش‌ها مموری‌هایی با امکان ذخیره بالا بخرید. این فلش‌ها برای ذخیره عکس و صوت مربوط به خبرهای کوتاه به‌کارتان می‌آیند.

    هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport

    هارد اکسترنال ۱ ترابایتی

    این مدل از هارد اکسترنال‌های شرکت «وسترن دیجیتال»، با ظرفیت ۱ ترابایت، برای کاربرانی که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌سازی دارند، گزینه مناسبی است. این هارد با تمامی سیستم عامل‌های رایج سازگار است و به‌سادگی با استفاده از درگاه USB به کامپیوترتان متصل می‌شود.

    سرعت انتقال داده در این هارد اکسترنال ۵گیگابایت در ثانیه است و به خاطر وزن سبکی که دارد، به‌راحتی قابل حمل است. این مدل هارد در رنگ‌های متنوع آبی، قرمز و مشکی تولید شده است.

    هارد وسترن دیجیتال از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۴,۳ امتیاز دریافت کرده و در بازار با قیمت ۱ میلیون و ۲۱۵هزار تومان (۱۷ مرداد ۱۴۰۱) فروخته می‌شود.

    فهرست پرفروش‌ترین هارد اکسترنال را ببینید

    فلش مموری سن دیسک ظرفیت ۳۲ گیگابایت

    سن دیسک فلش

    فلش مموری به عنوان لوازم خبرنگاری ابعاد بسیار کوچکی دارد و  به‌راحتی در جیب جا می‌شود. بدنه فلش‌های سن دیسک، ای‌دیتا و سامسونگ محکم و مقاوم است و طراحی شیک و زیبایی دارد.

    فلش مموری با استفاده از درگاه USB به‌ دستگاه‌های کامپیوتر، لپ‌تاپ، تلویزیون و دیگر دستگاه‌ها قابل اتصال است. برای فلش می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار رمز عبور تعریف کنید.

    میکروفون یقه‌ای و میکروفون دستی

    میکروفون یقه‌ای بهترین لوازم خبرنگاری برای ضبط مصاحبه هایی است که در مناطق پرسروصدا انجام می‌شود. یک سر میکروفون به لباس مصاحبه‌شونده و سر دیگر آن به تلفن همراه‌تان وصل می‌شود. البته میکروفون‌های یقه‌ای بی‌سیم هم در بازار هست که می‌توانید یکی از آنها را بخرید و از دردسرهای سیم و کابل راحت شوید.

    میکروفون‌ دستی هم از ابزار مورد نیازتان است. این میکروفون‌ها صداها را بسیار طبیعی ضبط می‌کنند. از نوع بی‌سیم و سیمی میکروفون‌های دستی در بازار وجود دارد. یک سر سیم میکروفون را به تلفن هوشمند و سر دیگر آن به میکروفون متصل می‌شود. برای انتخاب مدل مناسب مطلب بهترین میکروفون را از دست ندهید.

    میکروفون یقه‌ای بویا مدل BY-M1 A20

    میکروفون یقه‌ای بویا

    این میکروفون از نوع کندانسر الکترونیکی است که با ابعاد ۶۰۰۰x۱۵x۱۵ میلی‌متری و وزن ۱۱۲ گرم به راحتی قابل حمل است. این میکروفون، فیلتر نرم‌کنندگی صدا دارد و حساسیت آن ۳۰‌دسی‌بل است. این میکروفون دارای درگاه اتصال جک ۳,۵ میلی‌متری است.

    این میکروفون از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۳,۷ امتیاز دارد و در بازار با قیمت ۳۴۹هزار تومان (۱۷مرداد ۱۴۰۱) فروخته می‌شود.

    [related]36264[/related]

    میکروفن یقه‌ای بی‌سیم انسر کد Type C

    میکروفون یقه‌ای بی‌سیم

    این میکروفون با ابعاد ۶۰x۴۰x۲۰ میلی‌متر و وزن ۲۰ گرم و بی‌سیم برای ضبط صدا بسیار عالی است. درگاه‌ اتصال این میکروفون از نوع میکرو یو‌اس‌بی و دارای حساسیت ۴۲ دسی‌بل است.

    این نوع میکروفون از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۴,۱ امتیاز دریافت کرده و در بازار با قیمت ۴۳۰‌هزار تومان (۱۷مرداد۱۴۰۱) فروخته می‌شود.

    فهرست پرفروش‌ترین میکروفون خبرنگاری را ببینید

    سه‌پایه (تری‌پاد) و تک‌پایه (مونوپاد)

    سه‌پایه یکی از ابزارهای ضروری برای عکاسی است. اگر می‌خواهید موقع مصاحبه از سوژه‌هایتان عکس بگیرید یا به‌طور کل به دنبال حرفه عکاسی خبری هستید، سه‌پایه و گیمبال ابزار مناسبی برای نگهداشتن دوربین عکاسی‌تان هستند.

    با استفاده از این ابزار می‌توان وضوح و عمق میدان را در تصاویرتان افزایش دهید و جلوی لرزش دوربین را بگیرید. به‌طور کلی این ابزار کار عکاسی را برایتان ساده می‌کند.

    تک پایه یا مونوپاد هم برای زمان‌هایی که در حال ارائه گزارشی هستید و می‌خواهید همزمان تصویرتان را هم ارسال کنید، به‌کارتان می‌آید.

    سه پایه دوربین یونیمات مدل D909DSLR

    سه‌پایه دوربین عکاسی

    این سه‌پایه با استفاده از پلاستیک محکم و باکیفیت ساخته شده و فقط ۲۴۰ گرم وزن دارد. به عنوان لوازم خبرنگاری می‌توانید دوربین عکاسی و همچنین مونوپاد یا فلش عکاسی را با کمک پیچ استاندارد ۱/۴ اینچی روی آن، به پایه متصل کنید.

    این تری‌پاد به لرزش‌گیر مجهز است و گوشی‌های موبایل کوچک تا سایز ۶ اینچی هم قابلیت اتصال به این پایه را دارند. هر یک از پایه‌های این سه‌پایه قابلیت خم شدن تا ۴۵درجه دارند و می‌توانید بر اساس نیازتان آن را تنظیم کنید.

    این سه‌پایه از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۴ دریافت کرده و در بازار با قیمت ۴۰هزار تومان (۱۷مرداد۱۴۰۱) فروخته می‌شود.

    تک پایه (مونوپاد) شیائومی مدل Mi Selfie Stick Tripod

    لوازم خبرنگاری

    این مدل از تک‌پایه‌های شیائومی یکی از سبک‌ترین تک‌پایه‌های بازار و مجهز به کنترل بلوتوثی نسخه ۳/۰ است. منبع تغذیه آن یک باتری داخلی ۶۰ میلی‌آمپری است.

    این تک‌پایه می‌تواند ۳۶۰درجه بچرخد و پایه دوربین آن کاملا قابل تنظیم است. بدنه اصلی این تک‌پایه از آلیاژ بسیار مستحکم آلومینیوم است و دسته‌های ضدلغزش دارد. این ابزار تنها ۱۵۵ گرم وزن دارد و حمل آن بسیار سبک است.

    این تک‌پایه از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۴,۱ امتیاز گرفته و در بازار با قیمت ۷۸۰هزار تومان (۱۷مرداد ۱۴۰۱) فروخته می‌شود.

    شارژر همراه (پاوربانک)

    بدترین اتفاق برای خبرنگار می‌توانید تمام شدن شارژ گوشی، ضبط صوت یا لپ‌تاپ حین مصاحبه باشد. برای جلوگیری از این اتفاق باید همیشه یک پاور بانک به عنوان لوازم خبرنگاری همراه داشته باشید.

    انواع پاوربانک تلفن همراه، خورشیدی و مخصوص لپ‌تاپ وجود دارد و با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آنها را بخرید. اگر خبرنگاری حرفه‌ای را دنبال می‌کنید و بیشتر مواقع در فضای آزاد به دنبال سوژه هستید، این دستگاه به‌کارتان می‌آید. پیش از این  فهرست بهترین پاور بانک را معرفی کرده بودیم.

    [related]36150[/related]

    شارژر همراه شیائومی مدل Redmi

    لوازم خبرنگاری لوازم خبرنگاری؛ پاوربانک

    این مدل از شارژرهای همراه شیائومی ظرفیتی معادل 20000 میلی‌آمپرساعت دارد و به‌راحتی با استفاده از کابل تبدیل microUSB به ابزارهایی که قرار است شارژ شوند متصل می‌شود. پاوربانک Redmi را می‌توانید همزمان به دو دستگاه متصل و آنها را شارژ کنید.

    ابعاد این پاوربانک ۲۷,۳× ۷۳,۶× ۱۵۰,۵ میلی‌متر است. بنابراین به راحتی می‌توانید آن را هر جا که می‌خواهید همراه خود داشته باشید. انواع گجت‌های هوشمند مانند دوربین عکاسی، تبلت، گوشی و ساعت‌های هوشمند را می‌توانید با این ابزار شارژ کنید.

    این شارژر مجهز به سیستم‌ محافظت در برابر مشکلاتی مانند نوسانات برق، اتصال کوتاه، تغییرات دما و جریان اضافی در ورودی و خروجی است.

    این پاوربانک از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۴,۱ امتیاز دریافت کرده و در بازار با قیمت ۵۴۳هزار تومان (۱۷مرداد ۱۴۰۱) به فروش می‌رسد.

    فهرست پرفروش‌ترین پاوربانک‌ها را ببینید

    کلام آخر بهترین لوازم خبرنگاری

    با استفاده از ابزارهای معرفی شده در این مقاله می‌توانید به‌راحتی خبر تهیه کنید. البته در این میان اگر لپ‌تاپ و نرم‌افزارهای مانند اپ تبدیل صدا به متن یا ترکیب صدا هم به عنوان لوازم خبرنگاری داشته باشید، کارتان بیش از پیش راحت‌تر خواهد شد. اگر شما هم در این زمینه توصیه‌ای دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید. [see_also]25050[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید