۷ راه کسب درآمد با موبایل، ایده‌هایی که همه نمی‌دانند!

۷ راه کسب درآمد با موبایل، ایده‌هایی که همه نمی‌دانند!
راهنمای مطالعه

    برای داشتن گوشی موبایل هزینه می‌کنیم ولی آیا می‌توانیم با آن کسب درآمد هم بکنیم؟

    با وجود رشد علم و تکنولوژی، کسب درآمد نیز با روش‌هایی که نسبتا ساده و کم‌هزینه هستند، امکان‌پذیر شده است. حتی با ابزار ساده‌ای مثل موبایل که عضوی جدانشدنی در زندگی این روزهای ما است، می‌توانیم به کسب درآمد بپردازیم. هزینه لپتاپ بسیار زیاد شده ولی هنوز می‌شود بدون آن هم کسب درآمد داشت. در زمان‌های خالی و اوقات فراغتمان هم می‌توانیم درآمد داشته باشیم. چطور؟ ۷ راه جالبی که به فکر خیلی افراد نرسیده را با هم مرور می‌کنیم.

    در زیر روش‌های کسب درآمد با موبایل را معرفی می‌کنیم و مهم‌ترین و ساده‌ترین راه را در انتهای مقاله معرفی می‌کنیم. برای کسب درآمد با بعضی از این روش‌ها،  نیاز است که از یک موبایل با سطح قابل قبولی از کیفیت و سخت‌افزاری قوی استفاده کنید، اما برخی دیگر از روش‌ها با ساده‌ترین و ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند منجر به کسب درآمد شوند.

    ۷. با موبایلت نویسنده شو!

    نوشتن و تولید محتوای متنی، هم می‌تواند با هدف بلاگری و فروش خدمات و محصولات خودمان باشد و هم برای معرفی صفحه یا پیج شخص دیگری به مخاطبین هدفش. بیل گیتس در مصاحبه‌ای معروف گفته است: محتوا پادشاه است. با این جمله موافقید؟

    راه‌های زیادی برای کسب درآمد با تولید محتوا از طریق موبایل وجود دارد. نوشتن کپشن و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، توییت زدن برای برندها و استارتاپ‌ها برای معرفی‌شان، تولید خبر برای تلگرام و... از راه‌های پردرآمد تولید محتوا هستند. شما می‌توانید محتوا را با کمک نرم‌افزارهایی که در گوشی هوشمند وجود دارد، به‌صورت متن، گرافیک، پادکست و... هم تولید کنید.

    شما می‌توانید محتوایی که تولید کرده‌اید را به صفحات اجتماعی مختلف که نیاز به محتوای آماده دارند بفروشید. وقتی حرفه‌ای‌تر شدید می‌توانید به‌عنوان ادمین این صفحات استخدام شده و به‌صورت یک کار تمام‌وقت روی ساخت و انتشار محتوا در آن کار کنید.

    در سایت‌های کاریابی با آگهی‌های  زیادی روبه‌رو خواهید شد که علاقه‌مند به جذب یک نیروی خوش‌ذوق برای بخش محتوای سایت یا صفحات اجتماعی خود هستند.

    ۶. با موبایلت عکاسی کن!

    حالا برای گرفتن یک عکس حرفه‌ای، نیازمان به استفاده از تجهیزات مختلف کمتر شده. حتی بسیاری از بلاگرهای موفق، تجهیزات کلاسیک را کنار گذاشته و برای عکاسی و ضبط تصاویر از یار همیشگی خود یعنی گوشی هوشمندشان استفاده می‌کنند!

    منطقی هم هست. با کوچک شدن دستگاه و جمع‌وجور شدن تجهیزات، کار راحت‌تر شده و عکاسِ هنرمند سوژه‌های کمتری را از دست خواهد داد.

    برای کسب درآمد با عکاسی چه هدفمان ثبت تصاویر هنری باشد و چه تجاری، لازم است از موبایلی استفاده کنیم که کیفیت دوربین و وضوح تصویر بالایی داشته باشد.

    سایت‌هایی هم هستند که با آپلود عکس در آن می‌توانید عکستان را به بقیه بفروشید. مثلا در سایتی مثل شاتر استاک می‌توانید عکس‌هایتان را به معرض فروش بگذارید.

    ۵. با موبایلت ارز دیجیتال استخراج کن!

    یکی از روش‌های ایجاد بعضی از ارزهای دیجیتال، استخراج با ماینینگ آن‌ها است. در این روش دستگاه شما از توان خود برای حل معادله‌ای ریاضی استفاده می‌کند. با حل شدن هر معادله مقداری ارز دیجیتالِ جایزه به شما تعلق می‌گیرد.

    معمولا برای ماینینگ از دستگاه‌های پیچیده و قوی استفاده می‌شود اما با یک موبایل هم می‌توان به استخرهای ماینینگ پیوست و با اشتراک گذاشتن قدرت سخت‌افزار دستگاه، سهمی از ارزهای استخراج شده دریافت کرد.

    برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل، اپلیکیشن‌های مختلفی ساخته شده‌اند؛ یکی از این اپلیکیشن‌ها برنامه minergate است. با استفاده از این برنامه شما به استخر استخراج ماینرگیت می‌پیوندید و به نسبت مشارکتی که در استخراج داشتید، ارز دیجیتال دریافت می‌کنید.

    در این مورد خاص باید حواسمان باشد تا توان مصرفی گوشی هوشمندمان بیش از حد استفاده نشود؛ در غیر این صورت ممکن است باعث کاهش عمر سخت‌افزار گوشی شود. ضمنا! نمی‌توانید با گوشی موبایلتان بیت کوین استخراج کنید. این کار به دستگاه‌های پیشرفته‌تری نیاز دارد.

    ۴. با موبایلت NFT بساز و بفروش!

    در دنیای رمزارزها دارایی‌هایی ایجاد شده‌اند که قابل کپی‌برداری نیستند و ماهیتی کلکسیونی و منحصر به فرد دارند. به این دارایی‌ها NFT می‌گوییم. یک nft می‌تواند در انواع مختلفی مثل عکس، نقاشی یا موسیقی ساخته شود.

    سایت‌هایی وجود دارد که هنرمندان در آن‌ها با فروش nftهای خود - که غالبا به‌صورت نقاشی یا طرح‌های گرافیکی است - اقدام به کسب درآمد می‌کنند.

    برای ساخت یک nft در موبایل، کافی است تا برنامه‌های مورد نیاز را در گوشی نصب کنید. برنامه‌های موبایلی مثل Go Art و bit Painter 8 برای ساخت nftهای گرافیکی مناسب هستند. بعد از ساخت nft می‌توانید آن‌ها را در سایت‌هایی چون  Opensea یا Rarible بفروشید.

    ۳. با موبایلت ارز دیجیتال بخر و بفروش!

    الان همه اسم بیت کوین را شنیده‌اند حتی اگر دقیق ندانند چیست! رمزارزها دارایی‌هایی رمزنگاری شده‌ و غیرفیزیکی هستند. با اینکه بیشتر ارزهای دیجیتال وابسته به کشور خاصی نیستند، اما مانند ارزهای رسمی مثل دلار و یورو، قابلیت خرید و فروش دارند. روش کسب درآمد با معامله ارزهای دیجیتال، به این صورت است که رمزارزی که نزدیک به کف قیمتی خود است را خریداری کرده و آن را در قیمتی بالاتر می‌فروشید.

    برای خرید و فروش و کسب سود از ارزهای دیجیتال، باید از طریق موبایل یا کامپیوتر در یکی از صرافی‌های معتبر مانند صرافی پول نو ثبت‌نام کنید. بعد از ثبت‌نام در صرافی امکان معامله ارز دیجیتال مورد نظرتان را با دیگر معامله‌گران خواهید داشت. جهت ورود به بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید در صرافی پول نو، والکس و یا نوبیتکس ثبت‌نام کنید. صرافی‌های معتبر ایرانی بهترین گزینه برای شروع هستند.

    برای موفقیت در کسب درآمد از ترید (خرید و فروش) ارزهای دیجیتال، به صبر و حوصله بالا و آشنایی کافی با دانش معامله‌گری و تحلیل‌گری نیاز دارید. همچنین توجه داشته باشید که قیمت ارزهای دیجیتال بسیار نوسانی است، بنابراین به دقت نمودار و قیمت لحظه ای بیت کوین را مشاهده و بررسی کنید.

    ۲. با موبایلت بازی کن و پول دربیار!

    با روی کار آمدن مفاهیمی چون متاورس، بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، انقلاب بزرگی در دنیای بازی‌ها به راه افتاد. بازی‌های متنوعی ساخته شدند که شما با گذراندن وقت در آن‌ها می‌توانید درآمد قابل قبولی را به‌صورت ارز دیجیتال یا nft کسب کنید.

    بعضی از این بازی‌ها مخصوص موبایل هستند و با بازی کردن می‌توانید nft یا توکن بازی را دریافت کرده و با فروش آن‌ها درآمد کسب کنید. یک منبع مناسب برای آشنایی بیشتر با بازی‌های آنلاین و متاورسی درآمدزا، سایت playtoearn.net است.

    این سایت بازی‌های مختلف را با توجه به قابلیت‌های مختلفی که دارند و همچنین سیستم عاملی که برای اجرای بازی مناسب است (ویندوز، اندروید، iOS و...) فیلتر کرده و اطلاعات خوبی درباره هر بازی در اختیار شما می‌گذارد.

    بعضی بازی‌ها نیاز به سرمایه اولیه دارند مانند اکسی اینفیینیتی و بعضی را بدون سرمایه هم می‌توان شروع کرد مانند سندباکس.

    ۱. با موبایلت ریفرال مارکتینگ کن!

    ریفرال مارکتینگ یک راه حرفه‌ای برای کسب درآمد با موبایل است. برای این کار باید روابط عمومی قوی و هوش هیجانی یا EQ قوی‌ای داشته باشید. بعضی از سایت‌ها و پلتفرم‌ها برای معرفی خودشان به مردم از این روش پاداش‌دهی استفاده می‌کنند که اعتبار زیادی در حوزه مارکتینگ دارد. آن‌ها به هرکدام از کاربران خود، یک کد دعوت منحصر به فرد اختصاص می‌دهند.

    آن‌ها این امکان را به مشترکین و کاربران خود می‌دهند که علاوه بر استفاده از خدمات سایت، با معرفی و دعوت دوستان خود جایزه دریافت کنند. شما بابت دعوت از بقیه، درآمد کسب می‌کنید. قبل از این کار حتما درباره آن پلتفرم تحقیق کنید تا از اعتبار آن مطمئن شوید.

    مثلا در حوزه ارزهای دیجیتال، پول نو یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است که امکان استفاده از کد دعوت را برای اعضای خود در نظر گرفته‌ است. در صرافی پول نو همه کاربران علاوه بر فروش و خرید ارز دیجیتال، می‌توانند با ارسال کد دعوت خود به دوستان و آشنایان، کسب درآمد کنند.

    بعد از ثبت‌نام در صرافی پول نو کافی است به حساب کاربری خود در سایت صرافی رفته و با کپی‌کردن کد دعوت خود، آن را برای هرکدام از دوستانتان ارسال کنید. می‌توانید لینک دعوتتان را در استوری اسنستاگرام یا بایوی پیج اینستاگرامتان قرار دهید. یا مثلا در تلگرام در گرپه‌های خانوادگی و دوستانه بفرستید.

    هم‌زمان با ثبت نام هر یک از دوستان شما با این کد معرف، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، ۱۵ هزار تومان هدیه به حساب شما در صرافی تعلق خواهد گرفت.

    یک‌چهارم کارمزد هر معامله دعوت شدگان با کد ریفرال، به‌حساب شخص معرف در صرافی واریز خواهد شد. شما می‌توانید این جوایز نقدی را از حساب صرافی خود برداشت کرده و به‌حساب بانکی منتقل کنید یا از آن‌ برای خرید ارزهای دیجیتال معتبر و آینده‌دار در صرافی استفاده کنید. جزئیات بیشتر را در ریفرال مارکتینگ پول نو ببینید.

    کسب درآمد با موبایل، یک درآمد جانبی همیشگی

    در این مقاله به معرفی مواردی از پرطرفدارترین و جدیدترین راه‌های کسب درآمد با گوشی هوشمند پرداختیم. بعضی از این روش‌ها مثل عکاسی با گوشی، نیاز به استفاده از موبایل‌های گران قیمت دارند، در حالی‌که برخی دیگر مثل تولید محتوایِ متنی یا استفاده از کد ریفرال با گوشی‌های معمولی، به راحتی قابل درآمدزایی هستند. شما برای کسب درآمد با موبایل کدام یک از این روش‌ها را تا به حال امتحال کرده‌اید؟ اگر روش دیگری می‌شناسید که جایش در این مقاله خالی بود، خوشحال می‌شویم که ان را با بقیه درمیان بگذارید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید