معایب پژو پارس TU5 که قبل از خرید باید بدانید

معایب پژو پارس TU5 که قبل از خرید باید بدانید
راهنمای مطالعه

    معایب پژو پارس TU5 در بخش فنی و طراحی شامل مواردی است که قبل از خرید پارس تی یو فایو باید بدانید.

    پژو پارس TU5 یکی از انواع پژو پارس است که طی این سال‌ها در بازار بی تنوع ایران بسیار پرفروش بوده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

    این سدان جمع‌وجور مدت‌های طولانی است بدون تغییر ظاهری در ایران به فروش می‌رسد و با وجود معایبی که دارد به دلیل فقدان جانشین مناسب، همچنان پرفروغ ظاهر شده است.

    در این مقاله می‌خواهیم به معرفی مختصر این خودرو و همچنین معایب پژو پارس TU5 بپردازیم. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، حتما مطالب انواع پژو پارس و قیمت روز خودرو را هم مطالعه کنید.

    معرفی پژو پارس TU5

    پژو پارس تی یو فایو که در فهرست محصولات ایران خودرو با نام پژو پارس ال ایکس حضور دارد، یکی از اعضای خانواده پژو پارس به حساب می‌آید.

    این خودرو از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با دیگر مدل‌ها نداشته اما پیشرانه آن از نوع ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری است که در فهرست پیشرانه‌های شرکت پژو با کد TU5 شناخته می‌شود.

    این پیشرانه با گیربکس پنج دنده دستی همراه شده و یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پژو پارس در کشور به شمار می‌رود. پژو پارس تی یو فایو سال‌هاست در لیست تولیدات ایران خودرو حضور دارد و گویا فعلا این شرکت تصمیمی برای از رده خارج کردن آن نگرفته است.

    معایب پژو پارس TU5

    این خودرو با وجود محبوبیت و قرار داشتن در فهرست بهترین ماشین ایرانی خالی از ایراد هم نیست. در ادامه به چند مورد از کمبودها و معایب پژو پارس تی یو فایو اشاره کرده‌ایم.

    طراحی ظاهری قدیمی

    پژو پارس خودرویی بسیار قدیمی است که طراحی آن به حدود بیش از ۲۲ سال پیش برمی‌گردد. یعنی روزگاری که حرف از مونتاژ پژو ۴۰۶ در ایران بود اما مسئولان ایران خودرو بهتر دیدند پژو ۴۰۵ را به سبک پژو ۴۰۶ فیس‌لیفت کنند تا با کمترین هزینه یک محصول جدید به بازار ارائه دهند.

    از آن زمان تاکنون ظاهر بیرونی انواع پژو پارس شامل مدل LX تقریبا هیچ تغییر محسوسی نداشته و با همان شاکله اولیه در بازار به فروش رسیده است.

    هیچ ظرافتی در بدنه این خودرو مشاهده نمی‌شود؛ خطوط تقریبا صاف و مستقیم به یکدیگر پیوند خورده‌اند و یک ماشین معمولی به سبک خودروهای دهه ۸۰ میلادی را تشکیل داده‌اند.

    بنابراین با وجود آنکه هنوز بسیاری از مشتریان ایرانی ظاهر پژو پارس را جذاب می‌پندارند، اما در اصل این خودرو نمایی بسیار قدیمی و از مد افتاده را به نمایش می‌گذارد که نسبت به خودروهای روز دنیا هیچ‌گونه جذابیتی ندارد.

    تنها دلیل جذاب جلوه کردن پژو پارس برای مشتری ایرانی، نبود جایگزین‌های متنوع و مدرن است که باعث شده این خودرو و برخی محصولات مشابهش همچنان در کشور محبوب باشند و جزو خودروهای نسبتا جذاب از لحاظ ظاهری محسوب شوند. بنابراین طراحی ظاهری قدیمی یکی از اصلی‌ترین معایب پژو پارس TU5 به حساب می‌آید.

    شتاب و کشش نامناسب

    پژو پارس ابتدا با موتور ۱۸۰۰ سی سی روانه بازار شد که هماهنگی مناسبی با گیربکس ۵ سرعته خود داشت و شتاب و کشش معقولی را ارائه می‌داد.

    به ویژه گشتاور بالاتر این موتور باعث می‌شد تا شتاب اولیه پژو پارس نسبتا دل‌چسب باشد و مورد قبول کاربران این خودرو قرار بگیرد.

    اما موتور پژو پارس TU5 از لحاظ هماهنگی با گیربکس پنج سرعته و همچنین ارائه گشتاور مناسب اولیه، چندان دل‌چسب و مطلوب عمل نمی‌کند و شتاب اولیه آن پایین‌تر از مدل ۱۸۰۰ سی سی است.

    این مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از مشتریان بعد از تجربه سواری با این خودرو، در مورد شتاب نامناسب آن اظهار ناامیدی کند و از چابکی و کشش این خودرو رضایت نداشته باشند.

    شتاب ثانویه این ماشین نیز نسبت به مدل معمولی پایین‌تر است و شاید گاهی مواقع چابکی مورد نیاز را در سبقت‌گیری ارائه ندهد.

    امکانات ضعیف

    امروزه از یک خودرو خانوادگی معمولی انتظار می‌رود که تجهیزاتی مثل کروز کنترل، نمایشگر مالتی مدیا، نویگیشن و سیستم کنترل پایداری را در فهرست آپشن‌های خود جا داده باشد.

    این در حالی است که پژو پارس تیوفایو که قیمت نسبتا بالایی هم در بازار دارد، امکانات و تجهیزات چندان شاخصی را در اختیار نمی‌گذارد. البته جدیدا نسخه سفارشی این خودرو به بازار عرضه شده که امکانات بهتری را در اختیار می‎‌گذارد.

    [related]52302[/related]

    کیفیت کابین نامناسب

    یکی از معایب پارس TU5 کیفیت ضعیف متریال داخلی آن است. کیفیت مونتاژ و همچنین جنس متریال به کار رفته در کابین این خودرو اصلا مناسب نیست.

    قطعات پلاستیکی خشک در اکثر بخش‌ها به کار رفته‌اند و عایق‌بندی نامناسب کابین نیز باعث می‌شود تا سروصدای پیشرانه و همچنین نویز محیط به درون کابین راه پیدا کند.

    به نحوی که برخی کاربران از حضور در کابین این خودرو چندان رضایت نخواهند داشت و نسبت به خودروهای اقتصادی چینی، کابین پژو پارس تی یو فایو خیلی دلپذیر و خوشایند احساس نخواهد شد.

    معایب پارس TU5

    سطح ایمنی پایین

    پژو پارس تی یو فایو همچون دیگر خودروهای پرفروش تولید داخل، از لحاظ ایمنی در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

    سازه قدیمی به همراه نبود امکانات ایمنی مناسب موجب می‌شود تا امنیت پژو پارس چندان مطابق با استانداردهای روز نباشد و متاسفانه در تصادفات احتمال آسیب دیدن سرنشینان بالا خواهد بود. پس ایمنی پایین را هم باید به معایب پژو پارس TU5 اضافه کرد.

    کیفیت فنی نامطلوب

    در مجموع سطح کیفیت فنی خودروهای داخلی مثل پژو پارس که با تیراژ بالا در کشور تولید می‌شوند، چندان رضایت‌بخش نیست و نمی‌تواند کیفیت مورد نظر مشتری را به او ارائه دهد.

    بروز برخی ایرادات ناشی از مونتاژ نامناسب و کیفیت پایین قطعات از جمله دلایلی است که امتیاز کیفیت ساخت این خودرو را پایین می‌آورد و نمره نه‌چندان مطلوب برای آن به ثبت می‌رساند.

    البته این معضل تنها معایب پژو پارس تی یو فایو نیست و بیشتر خودروهای پرفروش تولید داخل از این مسئله رنج می‌برند.

    جمع‌بندی معایب پژو پارس TU5

    پژو پارس تی یو فایو و خودروهای مشابه آن پلتفرم بسیار قدیمی دارند و دیگر باید از خط تولید خارج شوند تا جای خود را به محصولات مدرن با ایمنی بالاتر، ظاهر زیباتر، مصرف سوخت کمتر و امکانات بیشتر بدهند. امیدواریم مسئولان مربوطه هر چه زودتر در این زمینه فعال شوند تا محصولات قدیمی که ضررهای بسیاری به منافع عمومی وارد می‌کنند، هرچه زودتر از رده خارج شده و تولیدات روز جایگزین آنها شوند. نظر شما در مورد معایب پژو پارس TU5 چیست؟ تجربه استفاده از این خودرو محبوب را داشته‌اید؟ [see_also]41063[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید