بررسی گلکسی A13 سامسونگ؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی گلکسی A13 سامسونگ؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    در بررسی گلکسی A13 مزایا و معایب جدیدترین گوشی ارزان سامسونگ را مرور می‌کنیم. همچنین گوشی A13 را با رقیبانش مقایسه خواهیم کرد.

    گلکسی A13 جدیدترین گوشی ارزان قیمت و پایین رده سری گلکسی A سامسونگ است. این گوشی در دو نسخه 4G و 5G وارد بازار شده که در برخی نقاط مانند نمایشگر و چیپست با یکدیگر تفاوت دارند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    گوشی ارزان قیمت سامسونگ را می‌توان جایگزین گلکسی A12 معرفی کرد که البته در طراحی و سخت‌افزار آن تغییرات مهمی وجود دارد. در مطلب بررسی گلکسی A13، نگاه مختصری به این گوشی خواهیم انداخت تا ارزش خرید آن مشخص شود.

    گلکسی A13 در بازار ایران، با قیمت حدودا ۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. در این محدوده قیمتی گوشی‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند، اما رقبا اصلی این گوشی دستگاه‌های زیر هستند:

    بررسی ویدیویی گلکسی A13

    گوشی A13 سامسونگ در پیکربندی‌های بسیار زیادی با ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۳، ۴ و ۶ گیگابایت حافظه رم راهی بازار شده است. از نظر زمانی نیز، این گوشی نسبتا جدید محسوب می‌شود و از ۳ فروردین ماه سال جاری عرضه شده است.

    نکته قابل‌توجه دیگر اینکه این دستگاه از سیستم عامل اندروید ۱۲ پشتیبانی می‌کند و  احتمالا نسخه‌های بعدی را هم دریافت خواهد کرد.

    [table id=1218 /]

    طراحی گلکسی A13 سامسونگ: ساده، زیبا اما بدون کیفیت

    گوشی گلکسی A13 از نظر طراحی و مخصوصا ماژول پشتی خود شبیه گلکسی A32 یا حتی S22 اولترا است! یعنی دوربین‌های آن به‌صورت مجزا و بدون ماژول روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند. طراحی این گوشی حتی از مدل گران‌تر گلکسی A23 هم بهتر است.

    با این حال، برخلاف A32، گوشی A13 ساختار بسیار ساده‌تری دارد. به جای استفاده از طراحی سه‌تکه، این دستگاه دارای یک بدنه پلاستیکی است که چند سال پیش استفاده از چنین طراحی بسیار رایج بود.

    همچنین با وجود این پنل دستگاه از پلاستیک ساخته شده، گوشی A13 نسبتا سبک است و همچنین نمی‌تواند شکسته یا فرورفته شود. البته، دستگاه به راحتی خراشیده می‌شود، زیرا به‌نظر می‌رسد سامسونگ در ساخت پنل آن از مواد محکمی استفاده نکرده است.

    گلکسی A13 در رنگ‌های مشکی، سفید، هلویی و آبی در بازار موجود است. با توجه به اینکه سری گلکسی A بیشتر برای جوانان طراحی شده، وجود رنگ‌هایی مانند هلویی و آبی می‌تواند بسیار محبوب باشد.

    .

    پنل پشتی دستگاه از جنس پلاستیک است و به سادگی خراشیده می‌شود.

    از نظر دکمه‌ها نیز همه‌چیز استاندارد است. دکمه تنظیم صدا و پاور در سمت راست دستگاه با موقعیت خوبی قرار گرفته‌اند. دکمه پاور یک سنسور اثرانگشت را در خود جای داده است که عملکرد سریع و قابل اعتمادی هم دارد.

    سمت چپ دستگاه سینی سیم کارت (سه‌گانه) قرار گرفته که شامل دو اسلات نانو سیم کارت و یک اسلات microSD جداگانه می‌شود. بالای گلکسی A13 تقریبا خالی است. فقط دارای میکروفون ثانویه حذف نویز در داخل یک سوراخ کوچک است.

    در این محدوده قیمتی، گوشی‌های زیر از نظر طراحی عملکرد بهتری دارند:
    • ردمی نوت 10 لایت: پنل پشت پشت شیشه‌ای و پوشش ضدآب
    • ردمی نوت ۱۱: گواهی IP53 محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
    • پوکو M4 پرو: گواهی IP53 محافظت در برابر گرد و غبار و پاشش آب

    [table id=1219 /]

    نمایشگر گوشی A13 سامسونگ: کاملا معمولی

    بررسی گلکسی A13

    گلکسی A13 دارای نمایشگر بزرگ ۶.۶ اینچی است که از نسبت تصویر ۲۰:۹ و وضوع تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

    نسخه 4G گلکسی A13 نمایشگر ۶۰ هرتز با وضوح فول‌اچ‌دی دارد اما نسخه 5G آن ۹۰ هرتز با وضوح اچ‌دی است.

    عملکرد نمایشگر گلکسی A13 از نظر روشنایی و میزان کنتراست خیلی ضعیف نیست.

    در حالت دستی، روشنایی آن به کمتر از ۵۰۰ می‌رسد و در بررسی گلکسی A13 این میزان با وجود حالت روشنایی خودکار به ۵۸۷ نیت افزایش پیدا می‌کند.

    هرچند از این نظر چندان پیشرو نیست، اما برای گوشی تا ۵ میلیون تومان اصلا بد نیست.

    نمایشگر LCD گلکسی A13 وضوح عالی دارد

    دقت رنگ نمایشگر گلکسی A13 نیز در حد متوسط است. گوشی سامسونگ فاقد هر نوع حالت رنگی با تنظیمات مختلف است که البته گوشی‌های رده پایین سامسونگ معمولا بدون آن‌ها روانه بازار می‌شوند.

    نکته قابل توجه دیگر اینکه این دستگاه قادر به نمایش محتوای HDR نیز نیست.

    از نظر نمایشگر، گوشی‌های زیر که در محدوده قیمت ۵ میلیون تومان هستند عملکرد بهتری دارند:
    • ردمی نوت ۱۱: نمایشگر امولد ۹۰ هرتزی
    • پوکو M4 پرو: نمایشگر امولد ۹۰ هرتزی
    • ردمی ۱۰ ۲۰۲۲: نمایشگر ۹۰ هرتزی
    • گلکسی A23: نمایشگر ۹۰ هرتز

    [table id=1220 /]

    بررسی دوربین گلکسی A13: قابل قبول در روز

    بررسی گلکسی A13

    عملکرد گلکسی A13 در بخش دوربین چندان چشمگیر نیست. سامسونگ در این گوشی از چهار سنسور دوربین استفاده کرده که شامل ۵۰ مگاپیکسلی عریض، فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکرو و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

    در جلو و بالای نمایشگر نیز از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی استفاده شده است.

    همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دوربین‌های گلکسی A13 فاقد حالت شب (دستی یا خودکار) هستند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که دوربین‌های آن در محیط‌های کم نور و شب عملکرد قابل قبولی را ارائه کنند.

    در ادامه بررسی گلکسی A13 کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های این گوشی را بررسی می‌کنیم.

    دوربین اصلی تصاویری با جزییات بالا و کنتراست مناسب ثبت می‌کند

    دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، به‌طور پیش‌فرض عکس‌هایی با وضوح ۱۲.۵ مگاپیکسل تولید می‌کند که برای یک گوشی ارزان قیمت، عکس‌های آن قابل قبول هستند.

    جزئیات زیادی در عکس‌ها دیده می‌شود و با این حال در گوشه پایین سمت چپ آن‌ها کمی نرمی دیده می‌شود.

    رنگ‌ها به‌‎طور طبیعی در برخی از عکس‌ها کمی رنگ و رو رفته به‌نظر می‌رسند اما فرآیند بازتولید رنگ دوربین اصلی گلکسی A13 بسیار مناسب و واقعی است. با این حال، مشکل اصلی این دوربین در فوکوس خودکار است که چندان نمی‌شود به آن اعتماد کرد.

    همچنین سامسونگ یک حالت ۵۰ مگاپیکسلی نیز برای دوربین اصلی خود قرار داده که البته با چند ثانیه تاخیر بیشتر عکس می‌گیرد. از نظر کیفیت، عکس‌های ۵۰ مگاپیکسلی دروبین به مقدار قابل‌توجهی جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد اما حجم آن‌ها نسبتا بیشتر است.

    دوربین اصلی دستگاه همچنین مسئول عکس‌های پرتره است که البته آن‌ها را با کمک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی انجام می‌دهد. این عکس‌ها با وضوح ۸ مگاپیکسلی گرفته می‌شوند و هرچند از نظر کیفیت چندان فوق‌العاده نیستند، اما برای یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه قابل‌قبول به نظر می‌رسند.

    [related]46657[/related]

    گلکسی A13 از دوربین تله‌فوتو بهره نمی‌برد اما همچنان می‌توان از دوربین اصلی آن عکس‌های بزرگنمایی شده شگفت‌انگیزی گرفت. با استفاده از دوربین دستگاه می‌توان تا ۱۰ برابر زوم دیجیتال انجام داد که البته از نظر کیفیت چندان قابل قبول نیستند.

    عکس‌هایی که در محیط کم نور با دوربین اصلی گلکسی A13 گرفته می‌شود، به‌خصوص برای یک دستگاه ارزان قیمت، بسیار مناسب هستند.

    جزئیات خوبی در آن‌ها دیده می‌شوند و میزان نویز آن‌ها نیز حداقل است. بزرگ‌ترین مشکل در مورد این عکس‌ها مسلما محدوده دینامیکی محدود آن‌ها است. همچنین زمان استفاده از حالت ۵۰ مگاپیکسلی دوربین در شب، کیفیت و جزئیات عکس‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند.

    دوربین سلفی در نور کافی عکس‌های باکیفیتی ثبت می‌کند

    دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی نیز به همان خوبی عمل می‌کند که از چنین سنسور کوچکی می‌توان انتظار داشت. یعنی عکس‌های آن فاقد جزئیات هستند و همچنین محدوده دینامیکی محدودی دارند. نکته قابل توجه اینکه رنگ‌ها در دوربین اولتراواید نسبت به دوربین اصلی کمی بهتر به‌نظر می‌رسند.

    عکس‌هایی که توسط دوربین فوق‌عریض دستگاه در نور کم گرفته شده نیز مشکلات زیادی دارند که از وجود نویز بسیار زیاد می‌توان به عنوان یکی از آن‌ها یاد کرد.

    دوربین سلفی

    دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گوشی A13 عکس‌های ثابت خوبی می‌گیرد. جزئیات آن‌ها زیاد است و رنگ‌ها دقیق هستند.

    حتی با وجود اینکه فاقد فوکوس خودکار است، اما صفحه کانونی آن بسیار گسترده و قابل توجه است. دوربین سلفی نیز در نور شب با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد. در این شرایط، صورت‌ها در دوربین بسیار نرم به‌نظر می‌رسند و رنگ‌ها شسته می‌شوند.

    فیلمبرداری در گلکسی A13 فقط به وضوح فول اچ‌دی محدود شده است و حتی نمی‌توان با آن ویدیوهای ۶۰ فریم در ثانیه گرفت. با دوربین این دستگاه فقط می‌توان ویدیوهای 720p و 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه گرفت.

    از نظر کیفی، ویدیوهای دوربین اصلی خوب به‌نظر می‌رسند، جزئیات آن به عنوان یک ویدیویی 1080p مناسب است. رنگ‌ها به اندازه واقعی طبیعی به‌نظر می‌رسند و همه‌چیز زیبا و مناسب است.

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A13 (منبع: GSMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق‌عریض گلکسی A13:

    [gallery link="file" ids="52761,52760,52759"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A13 در حالت ۵۰ مگاپیکسلی:

    [gallery columns="2" link="file" ids="52763,52764"]

    تصاویر دوربین اصلی گلکسی A13 در شب:

    [gallery columns="2" ids="52766,52765"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض گلکسی A13 در شب:

    [gallery columns="2" link="file" ids="52768,52767"]

    تصاویر دوربین سلفی گلکسی A13:

    [gallery columns="2" link="file" ids="52770,52769"]

     

    [table id=1221 /]

    عملکرد پردازنده گلکسی A13؛ ضعیف

    بررسی گلکسی A13

    پردازنده ضعیف بزرگترین معایب گلکسی A13 محسوب می‌شود. این گوشی از چیپست اگزینوس ۸۵۰ سامسونگ بهره می‌‎برد که سال ۲۰۲۰ معرفی شد و بر اساس فرآیند کارآمد ۸ نانومتری ساخته شده است. همچنین پردازنده دستگاه از هسته گرافیکی Mali-G52 پشتیبانی می‌کند.

    از نظر عملکرد پردازنده، گلکسی A13 هیچ حرفی برای گفتن ندارد و برای اجرا کردن بدون مشکل اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین مناسب نیست.

    در واقع حتی گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی A03s و گلکسی A12 با چیپ هلیو P35 مدیاتک عملکرد بسیار بهتری از خود نشان می‌دهند.

    حتی نوکیا G21 نیز با چیپ ناشناخته و عجیب‌و‌غریب Unisoc T606 خود نیز در بخش CPU عملکرد بهتری از گلکسی A13 دارد.

    پردازنده گلکسی A13 بسیار ضعیف و کند است

    اساسا هر چیپست دیگری که می‌توانید در این محدوده قیمتی تهیه کنید، به‌نظر می‌رسد که توانایی‌های بیشتری دارد.

    بنابراین اگر به دنبال تجربه بازی‌هایی از جمله کال آف دیوتی موبایل یا پابجی و البته Genshin Impact هستید، خرید گلکسی A13 به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

    با این حال، گوشی برای کارهای روزمره، مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا سرویس‌های پیام‌رسان و حتی به عنوان یک گوشی شخصی ساده می‌تواند برای پخش موسیقی و تماشا فیلم مناسب باشد.

    گوشی‌های جایگزین گلکسی A13 با پردازنده بسیار بهتر:
    • پوکو M4 پرو 5G با پردازنده دیمنسیتی ۸۱۰ و قدرت تقریبا ۳ برابری
    • پوکو M4 پرو با پردازنده G96 و قدرت بیش از ۲ برابری
    • ردمی نوت ۱۱ با چیپ اسنپدراگون ۶۸۰

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=45][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ همراه با اسلات کارت حافظه!

    سامسونگ گوشی خود را در پیکربندی‌های مختلفی از نظر حافظه در دسترس مشتریان قرار داده است. پایین‌ترین گزینه‌ها شامل دو پیکربندی می‌شوند که از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت رم تشکیل شده است.

    پس از آن یک گزینه با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایتی عرضه شده است. در نهایت نیز دو گزینه با رم ۴ و ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از این گوشی معرفی شده است.

    گلکسی A13 از اسلات کارت microSD پشتیبانی می‌کند، بنابراین در صورت نیاز می‌توان حافظه داخلی آن را افزایش داد.

    [table id=1222 /]

    باتری گلکسی A13؛ مهم‌ترین نکته مثبت دستگاه

    بررسی گلکسی A13

    گلکسی A13 سامسونگ از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که شاید بزرگ‌ترین نکته مثبت دستگاه محسوب می‌شود.

    همچنین چیپ اگزینوس ۸۵۰ دستگاه هرچند از نظر عملکرد چندان قابل‌توجه نیست، اما با لیتوگرافی ۸ نانومتری عملکرد بسیار خوبی در زمینه مصرف انرژی دارد.

    بنابراین، گلکسی A13 در بررسی‌های خود توانسته تا استقامت کلی ۱۱۴ ساعت را نشان دهد که شگفت‌انگیز است.

    سرعت شارژ باتری گلکسی A13 کند است اما شارژدهی بسیار بالایی دارد

    با این حال، گلکسی A13 از نظر سرعت شارژ چندان موفق و سریع نبوده و می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۵ وات شارژ شود.

    در بررسی گلکسی A13، این گوشی در عرض ۳۰ دقیقه توانست ۳۰ درصد از ظرفیت باتری خود را شارژ کند و همچنین پس از گذشت بیش از دو ساعت، به‌طور کامل شارژ می‌شود.

    در مجموع، باتری گلکسی A13 هرچند بسیار بزرگ و کارآمد است اما سرعت شارژ آن چندان زیاد نیست که البته برای یک دستگاه ارزان قیمت و مقرون‌به‌صرفه قابل قبول است و حتی گزینه‌هایی با سرعت شارژ و باتری بدتر نیز در بازار موجود هستند.

    باتری گوشی‌های زیر استقامت کلی بیشتری از گلکسی A13 نشان داده‌اند:
    • گلکسی A21s با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی: ۱۱۹ ساعت
    • شیائومی ردمی نوت ۱۱ با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی: ۱۲۶ ساعت

    [table id=1223 /]

    امکانات؛ در حد استاندارد

    بررسی گلکسی A13

    از نظر امکانات، گلکسی A13 همان چیزهایی که انتظار می‌رود را به کاربران خود ارائه می‌کند. پشتیبانی از حافظه جانبی و جک ۳.۵ میلی‌متری از جمله قابلیت‌هایی است که از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه انتظار می‌رود و در گلکسی A13 نیز به کار گرفته شده است.

    همچنین همانطور که گفتیم این گوشی از سنسور اثر انگشت تعبیه شده روی کلید پاور بهره می‌برد که اتفاقا عملکرد دقیق و سریعی از خود نشان می‌دهد.

    گلکسی A13 دارای یک اسپیکر در لبه پایینی دستگاه است که در بررسی گلکسی A13 از نظر بلندی نمره متوسط را دریافت کرده است. البته کیفیت صدای خروجی دستگاه چندان قابل‌توجه نیست و همچنین با افزایش صدا کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند.

    [table id=1224 /]

    [related]45415[/related]

    نمرات گلکسی A13

    بررسی گلکسی A13

    گلکسی A13 با چیپست اگزینوس ۸۵۰ خود در آزمون تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ ۵ به نمره ۱۵۳ دست یافته که با این وجود از گوشی گلکسی A02s عملکرد بهتری دارد اما در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار دیگر مانند پوکو M4 پرو و گلکسی A03s هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

    در آزمون چندهسته‌ای نیز گوشی به امتیاز ۵۸۸ دست پیدا کرده که همچنان نشان‌دهنده عملکرد نه‌چندان مناسب آن در مقایسه با بسیاری از گوشی‌های ارزان قیمت از جمله گلکسی A12 و A03s است. در بنچمارک آنتوتو ۹ نیز نتایج ناامیدکنندانه است و گلکسی A13 به امتیاز ۱۳۶۲۸۶ دست پیدا کرده است.

    در ادامه بررسی گلکسی A13 به مزایا و معایب گوشی ارزان قیمت سامسونگ نگاهی خواهیم انداخت.

    [table id=1225 /]

    مزایا گلکسی A13 از دید کاربران

    بررسی گلکسی A13

    عمر باتری عالی

    همانطور که گفتیم، گلکسی A13 در بخش باتری بهترین عملکرد خود را نشان داده است. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این دستگاه در واقع بسیار دیر خالی خواهد شد و البته سرعت شارژ آن چندان زیاد نیست.

    عملکرد دوربین در روز

    کیفیت دوربین‌های دستگاه در روشنایی روز به عنوان یک گوشی مقرون‌به‌صرفه و ارزان قیمت قابل قبول است و می‌توان از آن به عنوان یکی از نکات مثبت دستگاه یاد کرد.

    وجود امکانات کاربردی

    گوشی سامسونگ از نظر وجود برخی امکانات، مانند جک ۳.۵ میلی‌متری و اسلات کارت میکرو اس دی نیاز بسیاری از کاربران را برآورده می‌کند.

    معایب گلکسی A13 از دید کاربران

    پردازنده ضعیف

    پردازنده گوشی A13 برای اجرای برنامه‌های روزمره مناسب است اما توان اجرای بازی را ندارد. پوکو M4 پرو 5G با قیمت مشابه ۳ برابر قوی‌تر است.

    پنل پلاستیکی

    هرچند وجود پنل پلاستیکی مزایایی را نیز به همراه دارد، اما قبل از هرچیز احساس خوبی به مشتریان ارائه نمی‌کند و همچنین به‌سادگی در معرض خراشیدگی قرار می‌گیرد.

    عدم وجود اسپیکر با کیفیت

    گلکسی A13 فقط از یک اسپیکر بهره می‌برد که کیفیت آن نیز چندان قابل‌توجه نیست.

    عملکرد دوربین در شب

    دوربین‌های گلکسی A13 از حالت شب پشتیبانی نمی‌کنند و همچنین عکس‌هایی که از آن در شب و مکان‌های کم نور گرفته شده، کیفیت چندان خوبی ندارند.

    جمع‌بندی بررسی گلکسی A13

    گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه بسیار زیادی در بازار وجود دارد که بیشتر آن‌ها از نظر مشخصات تقریبا شبیه به یکدیگر هستند. همچنین برای پیدا کردن مشکلات پنهان این دسته از گوشی‌ها باید مدتی را با آن‌ها وقت بگذرانید. در بررسی گلکسی A13 گفتیم، بدنه این دستگاه از پلاستیک ساخته شده، اما نکته دیگری که درباره این گوشی وجود دارد، این است که اکثر اجزا آن حتی نمایشگر، ارزان قیمت بودن آن را نشان می‌دهد. با این وجود، بزرگ‌ترین مشکل گلکسی A13 عملکرد سخت‌افزاری آن است که باعث شده این دستگاه فقط برای کارهای روزمره، مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا ارتباط برقرار کردن با دیگران و حتی پخش موسیقی و فیلم مناسب باشد. با وجود تمام این موارد گلکسی A13 از جمله گوشی‌های پیشنهادی بازار محسوب نمی‌شود. در این رده قیمتی می‌توانید شیائومی ردمی نوت ۱۱، گلکسی A23 یا پوکو M4 پرو را بخرید که عملکرد بهتری دارند. [see_also]51144[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    Daraje com
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید