۱۰ نکته قبل از خرید سشوار که حتما باید در نظر داشته باشید

۱۰ نکته قبل از خرید سشوار که حتما باید در نظر داشته باشید
راهنمای مطالعه

    یکی از لوازمی که برای خشک کردن و حالت دادن به موها مورد استفاده قرار می گیرد سشوار است. در این مطلب برایتان از نکات مهمی گفته‌ایم که باید قبل از خرید سشوار بدانید.

    چرا باید برای خرید سشوار وسواس به خرج داد؟

    خرید سشوار

    بعضی از افراد معتقدند سشوار برای خشک کردن موهاست و این کار فقط چند دقیقه طول می‌کشد. به همین خاطر نیازی به خرید یک دستگاه گران‌قیمت نیست. خرید یک سشوار خوب واقعا ضروری است یا نباید زیاد در این‌باره وسواس به خرج داد؟ قطعا پاسخ به این پرسش منفی است. سلامت و زیبایی موها تا حد زیادی به شیوه خشک کردن آن بستگی دارد. سشوارهای بی‌کیفیتی که بادی داغ به موها می‌تابانند، هم برای سلامت مو مضر هستند و هم به آن حالت زیبایی نمی‌دهند.

    برای خرید سشوار باکیفیت و مناسب باید هزینه بیشتری کنار بگذارید. این سشوارها معمولا عمر طولانی‌تری دارند و اگر هر روز هم از آنها استفاده کنید به سرعت خراب نمی‌شوند. واقعیت این است که خرید یک سشوار خوب، نوعی سرمایه‌گذاری است. شاید در ابتدا مجبور به پرداخت هزینه‌ای بیشتر شوید اما هم موهای نازنین‌تان آسیب نمی‌بیند و هم برای مدتی طولانی یک وسیله باکیفیت در منزل خواهید داشت.

    قبل از خرید به این نکات دقت کنید

    خرید سشوار

    برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین وسیله برای خشک کردن و حالت دادن به موها باید به این ویژگی‌ها توجه کنید:

    ۱. قدرت و توان

    هر چقدر قدرت دستگاه بیشتر باشد، سریع‌تر موهایتان را خشک خواهد کرد. اگر موهایتان نازک یا عادی است، سشواری با قدرت ۱۵۰۰ وات برایتان کافی خواهد بود. اما برای موهای ضخیم‌تر و زبرتر هم می‌توانید از گزینه‌های قوی‌تر بهره ببرید. به طور کلی توان سشوارها از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ وات است و اگر توان دستگاه بالا باشد، سریع‌تر موهای‌تان را خشک خواهید کرد و البته حالت خواهید داد.

    ۲. دکمه باد سرد

    شاید شما هم وسیله‌های مختلفی در منزل دارید که علاوه بر کاربرد اصلی خود، گزینه‌های جانبی مختلفی دارند. اما از هیچ‌یک از آن امکانات اضافه استفاده نمی‌کنید. دکمه باد سرد هم برای بیشتر افراد همین‌طور است. یعنی کمتر کسی پیدا می‌شود که از این دکمه کاربردی در عمل استفاده کند. دکمه باد سرد سشوار به شما کمک می‌کند تا حالت موهای‌تان را بعد از خشک کردن و مدل دادن حفظ کنید و موهای‌تان خراب و اصطلاحا وِزوِزی نشود.

    ۳. قطعات متمرکزکننده هوا

    بعضی از مدل ها دارای قدرت و توان بالایی هستند. به طوری‌که با روشن کردن آنها، صحنه‌ وقوع طوفان کاترینا برای‌تان شبیه‌سازی می‌شود. اگر می‌خواهید موهایتان در هنگام خشک کردن و مدل دادن، مدام اسیر دست باد نشود، بهتر است به سراغ خرید سشوارهایی بروید که مجهز به قطعات متمرکزکننده هوا هستند و جهت باد را به طور مستقیم، کنترل و هدایت می‌کنند.

    ۴. وزن سشوار

    خرید سشوار

    شاید صحبت کردن از وزن وسیله به نظر چندان ضروری نیاید اما این مورد بسیار مهم است. استفاده از سشواری سنگین، کار کردن با آن را دشوار می‌کند. فرض کنید که می‌خواهید موهای‌تان را برای شرکت در یک مهمانی یا مراسمی، آرایش کنید یا عجله دارید و باید سریع‌تر همه قسمت‌های موی سر را قبل از بیرون رفتن از خانه خشک کنید. اگر با سشواری سنگین روبرو باشید که در دست نگه داشتن آن دشوار است، اعصابتان حسابی خرد خواهد شد و کارتان هم طول خواهد کشید. وزن یک سشوار از ۴۵۰ گرم نباید تجاوز کند. در غیر این‌ صورت، کنترل و استفاده از آن سخت می‌شود.

    ۵. درجات حرارتی مختلف

    اگر برای منزل سشوار خریداری می‌کنید و چند نفر قرار است از دستگاه استفاده کنند، بهتر است به سراغ گزینه‌ای بروید که درجات حرارتی متفاوتی دارد. درجه حرارت کُند برای موهای نازک مناسب است و درجات متوسط و تند به ترتیب برای موهای متوسط، زبر و پُر مناسبند. فقط جنس و نوع مو نیست که انتخاب درجه حرارت را مهم می‌کند. گاهی‌اوقات نیاز به حرارت تندتر و گاهی نیاز به حرارت کندتر برای خشک کردن و حالت دادن به مو وجود دارد. پس بهتر است، دستگاهی بخرید که به شما حق انتخاب می‌دهد.

    ۶. طول سیم

    طول سیم

    باید حواستان به طول سیم هم باشد. گاهی‌اوقات پریزها در ارتفاع پایینی قرار دارند و اگر قرار باشد، جلوی آینه بایستید و موهای‌تان را خشک کرده یا به آنها مدل بدهید، دچار مشکل می‌شوید. به طور کلی اگر سیم وسیله کوتاه باشد، در استفاده از آن دچار محدودیت می‌شوید. از قدیم گفته‌اند در محدودیت‌هاست که آدم ستاره می‌شود، اما این موضوع برای سشوار صادق نیست و اگر سیم کوتاه محدودتان کند، احتمالا چیزی جز اعصاب‌خردی و ناراحتی برای‌تان باقی نخواهد ماند. دقت کنید که طول سیم از ۱.۵ تا ۲متر باشد. بیشتر یا کمتر بودن اندازه طول سیم چندان جالب نخواهد بود.

    ۷. تنظیمات گرما و فَن

    سشوارهای استاندارد معمولا تنظیمات گرما و فَن جداگانه دارند. یعنی دو کلید جداگانه برای کنترل هر یک از این بخش‌ها در دستگاه تعبیه شده است. مثلا می‌توانید سرعت فَن را روی درجه کم تنظیم کنید درحالی‌که حرارت و گرمای سشوار را روی درجه بالا تنظیم کرده‌اید. در سشوارهای مسافرتی و ارزان‌تر، این دو گزینه از هم تفکیک نشده‌اند و برای کنترل میزان باد و گرما فقط یک کلید وجود دارد.

    ۸. سر پخش‌کننده

    خرید سشوار

    اگر موهایی فِر و مجعد داشته باشید، خرید سشواری با یک قطعه موسوم به دفوزِر یا پخش‌کننده به شما کمک می‌کند تا حرارت در حین خشک کردن مو به همه قسمت‌های آن سرایت کند. پخش شدن جریان هوای گرم و سرد به بخش‌های مختلف موی فِر مانع از وِز شدن آن می‌شود. اگر این قطعه، بلند باشد، نه تنها موفرفری‌ها بلکه افراد دیگر هم می‌توانند از آن برای حجم دادن به مو استفاده کنند. چون حرارت سشوار را به ریشه موها می‌رساند و باعث حجیم‌تر شدن مو می‌شود. دفوزر که به آن دیسپانسر هم می‌گویند، موهای صاف‌تان را در چند دقیقه، فرفری و جذاب می‌کند.

    ۹. قیمت سشوار

    طیف قیمتی این دستگاه بسیار متنوع است. شما می‌توانید با مبلغ حدودا ۴۰هزار تومان صاحب یک عدد سشوار جمع‌ و جور مسافرتی شوید. البته فقط درباره قیمت‌ها صحبت می‌کنیم و به هیچ‌عنوان کیفیت چنین سشواری را تأیید یا رد نمی‌کنیم. این طیف گسترده تا حدود ۲ میلیون تومان هم ادامه پیدا می‌کند. دیگر همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد. باید ببینید که از یک سشوار چه می‌خواهید و البته تعداد اسکناس‌های کیف و جیبتان هم در این انتخاب بی‌تاثیر نیست.

    ۱۰. طراحی بهینه و استفاده راحت

    طراحی یا به عبارتی شکل و شمایل سشوار هم مهم است. باید به راحتی بتوانید به وسیله کار کنید. مثلا دسته سشوار به راحتی در دست جای بگیرد. یا مثلا قلابی در سشوار وجود داشته باشد که بتوان آن را به یک گیره وصل کرد. مثلا در آرایشگاه‌ها این ویژگی بسیار مهم است و برای اینکه حین کار، آرایشگر بتواند به راحتی کار کند، باید بخشی در سشوار وجود داشته باشد که بتوان آن را به یک قلاب، پایه یا چیزی شبیه آن آویزان کرد.

    در آخر

    خرید سشوار

    اگر کمی دقت و حوصله به خرج بدهید و سشواری مناسب خریداری کنید تا سالیان سال می‌توانید از این وسیله کاربردی در منزل بهره ببرید. در استفاده از سشوار هم نکات زیر را در نظر بگیرید:

    • مراقب سیم سشوار باشید و در جمع کردن آن پس از پایان کار، طوری عمل کنید که آسیبی به سیم وارد نشود.
    • در مکان‌های مرطوب و خیس از سشوار استفاده نکنید چون احتمال برق‌گرفتگی و ایجاد حادثه وجود دارد.
    • اگر بنا به اتفاق یا هر دلیل دیگری، آب وارد دستگاه سشوارتان شد، سریعا آن را خاموش و از پریز برق جدا کنید.
    • بعد از اینکه کارتان با سشوار تمام شد، ابتدا آن را خاموش کنید و بعد سیم را از پریز بیرون بیاورید.
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید